Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 157069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #390 : 17.05.2023, 22:45:59 »
Onko toi ahdin oikeasti noin jumalattoman kokoinen, vai huijaako kamera?
 :D
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #391 : 18.05.2023, 07:12:35 »
Tuon isompia venttiileitä ei enää saa mahtumaankaan..  :D

Pieneltä näyttää kyllä vinokone tuon ahtimen vierellä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #392 : 19.05.2023, 19:48:28 »
Vielä parit kuvat kun nyt on kaikki paikallaan.








Onko toi ahdin oikeasti noin jumalattoman kokoinen, vai huijaako kamera?
 :D
On se melko iso entiseen verrattuna.

Tuon isompia venttiileitä ei enää saa mahtumaankaan..  :D

Pieneltä näyttää kyllä vinokone tuon ahtimen vierellä.

Joo luulin, että 40mm on max. koko, mutta menee sinne näköjään vielä pari milliä isompi.

Nyt on öljyt vaihdettu ja kaikki näyttäis olevan kunnossa huomista varten. Auto kärryllä ja huomenna testataan Pudasjärvellä.

« Viimeksi muokattu: 19.05.2023, 20:30:59 kirjoittanut pete881 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #393 : 19.05.2023, 21:37:09 »
Kuvia kattelin niin onko tuolla moottorikin jossain turbon ja imusarjan välissä? :)
Se on sit alle 9 tai ei tarvii kotia tulla. :knuppel2:

Onnee nyt. Ens yönä ei uni tuu...
« Viimeksi muokattu: 19.05.2023, 22:00:25 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #394 : 21.05.2023, 15:36:15 »
Ei toiminut oikein mitenkään koko päivänä. Suurin ongelman aiheuttaja viallinen tulpanjohto, joka huomattiin liian myöhään. Johdon vaihdon jälkeen karkasi ahtopaine 3.8bar, missä repesi ahtoputki. Tämän jälkeen alkoi pahankuuloinen kolina, minkä luultiin tulevan alakerrasta. Illalla tutkittiin sen verran, että olikin moottorin kiinnitys siirtynyt ja kolisee apurunkoa vasten. Kansi nostettiin pois illalla, kun siinäkin alkoi joku naputtamaan.




Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #395 : 21.05.2023, 19:37:03 »
Hyvä ettei pahemmin käynyt, kyllä se tästä kausi vasta aluillaan

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #396 : 23.05.2023, 06:56:07 »
Selviskö mikä siihen kanteen tuli?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #397 : 08.06.2023, 20:19:06 »









Taas on harrasteltu. Moottorista se kolina tuli kuitenkin, joten käytettiin moottori pois keulalta ja osina. Kolinan syynä löystynyt vauhtipyörä. Muita vaurioita ei löytynyt alakerrasta. Kansi kävi Kalajoella mutkan. Pakopuolelle lisää jousipainetta, ohjurit holkitettu ja taisi sinne joku uusi venttiilikin tulla.

Lauantaina ajetaan Kalajoella. Penkkiin ei keretty vieläkään, mutta koitetaan nyt pitää ehjänä, että saa viedä sitten säätöön.

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #398 : 10.06.2023, 10:40:45 »
Taas on harrasteltu. Moottorista se kolina tuli kuitenkin, joten käytettiin moottori pois keulalta ja osina. Kolinan syynä löystynyt vauhtipyörä. Muita vaurioita ei löytynyt alakerrasta.

Onko sulla tuplapultit vauhtipyörälle? Vinokoneessa mahtuu M8 ruuvit alkuperäisten väliin kun käyttää kuusiokolokantaisia ruuveja. Sillä pääsee vauhtipyöräongelmista.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #399 : 11.06.2023, 15:16:19 »
Onko sulla tuplapultit vauhtipyörälle? Vinokoneessa mahtuu M8 ruuvit alkuperäisten väliin kun käyttää kuusiokolokantaisia ruuveja. Sillä pääsee vauhtipyöräongelmista.

Ei ole, mutta tuollaiset vois laittaa.

Ei mennyt taaskaan eilinen niinkuin piti. Moottori sammui ensimmöisessä burniksessa. Nelosesta pakoventtiili poikki.






Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #400 : 11.06.2023, 17:03:02 »
On tää kyllä sen sortin motorsporttia, että itellä saattas loppua viitseliäisyys kesken. Jos kohta joku muukin resurssi... :P
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #401 : 11.06.2023, 17:23:33 »
Ei mennyt taaskaan eilinen niinkuin piti. Moottori sammui ensimmöisessä burniksessa. Nelosesta pakoventtiili poikki.

Kylläpäs nyt vastustelee   ???
En tiedä mitkä venttiilit sulla on mutta investoisin Ferrea:n tai supertech:in venttiileihin etenkin kun kovilla jousipaineilla ajetaan ja koko ajan otetaan koneesta maksimi voima ulos..
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #402 : 01.07.2023, 10:01:03 »
Venttiili katkeaa, jos se vääntyy ja sen jälkeen alkaa nitkuttamaan itseään poikki,  Jos on sellainen materiaali että ei siedä edestakaisin nitkuttamista, se katkeaa.

Yleinen turbokoneen ongelma että pako venttiilit menee hieman mutkalle, lämmöstä ne vääntyy ja itselläni oli viime huolossa pako seetitkin painuneet kannen sisään hieman.
Paljon ahtopainetta, ilokaasua ja luistoneston ennakon pudotukset yms. tekee lämpöä, vaikka EGT anturi näyttää että kaikki kunnossa.

Itse vaihdan kauden jälkeen, kun kone levällään, kaikki venttiilit kanteen, varmuuden vuoksi ja jos käy haaveri että saa pahemman iskun jonkin vaurion takia niin nostajat myös toisiin.

Minulla ollut käytössä Volvo Originel venttiilit noissa Tina moottoreissa. Pohjille ajettu noin 300t   Hion itse venat ja tarkistan että ei ole mutkalla jo valmiiksi, jos vähäänkään vipottaa niin roskiin.

Rosteri venaa ei pitäisi käyttää ollenkaan, ainakaan pakopuolella.  Ferreaa itse käyttäisin, jos pakko menna custom osaan.   

Itselläni menossa seuraavaan koneeseen testiin Natrium täytteiset pakovenat niin saas nähdä lopettaisiko vääntymisen.  Mutta nekin on TRW valmistamat Originel tyyppiset venat jostain toisesta automerkistä.

Tietyssä vaiheessa, kun moottorinteho on 200hv sylinteri ja enempikin, niin sanottu huoltoväli vaan lyhenee ja kannattaa miettiä mitkä osat on yleisesti niitä, jotka hajoaa ja sen mukaan miettiä vaihtaako, ennen kuin tulee täys katastrofi vai vetääkö koneen loppuun asti ja vaihtaa toisen reikään.

Yleisesti kansimiehet ei tajua että tuossa rajusti ahdetussa koneessa ei voi olla yhtään sinnepäin tehtyä juttua, sylinteripaine ja piikkilämpö on aivan eri kuin vapaastihengittävissä moottoreissa.  Näiden syiden takia itse teen omiin moottoreihin lähes kaiken ja tarkistemittaan, joka osaalueen moneen kertaan, koska epäilen omiakin tekemisiäni.

Itse mittaan alipainetesterillä vielä venttiilien pitävyyden, kun kone kasassa. 

 
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #403 : 01.07.2023, 12:58:57 »
Noi natrium täytteiset tietysti jäähtyy paremmin.
Eikö niissä ole stelliittipinnoite lautasessa jota ei sais hioa, läppäämällä vaan tiivistys.

Mitenkäs ihan mekaaninen kestävyys, eikö täytetyt ole heikompia? Toisaalta jos eivät kuumia niin paljoa niin ei vääntymistäkään tule ja sitä kautta katkeamisia.

Joistakin moottoreista vaan kuullut kauhutarinoita natrium täytteisten venttiilien katkeamisista.

S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #404 : 02.07.2023, 12:00:42 »
Millanen nokkaprofiili tässä oli nyt?
Pronssi vai rautaohjuri, rst vai teräsventtiili --> välys?

Pinnoitettuja venttiileitä ei saa ollenkaan hioa.
Toki käytetyt jotka kuluneet niin siinä kohtaa se ja sama mitä tekee.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron