Ateho  Elekma

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 157108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #405 : 08.07.2023, 20:00:43 »
Tässä on ollut juuri tätä ongelmaa, että pakoventtiilit taipuu lämmöstä. Kaikki venttiilit uusittiin keväällä, mutta nyt kävi näin. Mitään syytä tuolle katkeamiselle ei löytynyt. Vakioventtiilit näyttää tässäkin kestävän. Tuo kansi millä ajoin koko kesän 21 oli vieläkin kunnossa, venttiilit ei vuoda ja olivat täysin suorat kun purin sen. Pitää etsiä jotkin muut kuin rosterivenat pakopuolelle ainakin.

Nokkaprofiilista en osaa sanoa mitään, en muista nokan arvoja, eikä ole missään lapulla tallessa. Ohjureista en osaa myöskään sanoa, mutta rst venttiilit ollut käytössä.

Olin päättänyt, että tänäkesänä ei enään ajeta, mutta sain vakiokuntoisen 531 kannen, niin pitihän se vielä vielä kasata. Mäntä hitsattiin ja sorvattiin kuntoon. Turboon vaihdettiin käytetty pakosiipi ja kanteen vaihdoin tuplajouset ja tuon tallista löytyneen Enemin k15t nokan. Torstaina saatiin auto käymään. Kävi 5min ja alkoi kolisemaan. Nyppästiin sitten saman tien kansi ylös ja vähän meinasi jo vituttaa, kun näin tyhmään virheeseen särkyi. Imusarjaan oli jäänyt vielä paloja tuosta edellisestä tuhosta.  Tässä vaiheessa teki mieli polttaa jo koko paska, mutta jostakin ne motivaation rippeet vielä löytyi ja tunnin päästä oli jo mäntä kädessä.





Männästä viilattiin männänrengasväli kuntoon ja hiottiin enimmät epätasaisuudet pois. Heikkilä hitsasi ja höyläsi kannen perjantaina. Tänään saatin auto taas käyntiin. Huomenna ajetaan Ylivieskan lentokentällä 1/8mailia.  :)

Nyt sais vehkeet pysyä nipussa loppukesän.  ;D



Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #406 : 08.07.2023, 21:25:36 »
On kyllä hatunnosto paikallaan että jaksat kaikista vastoinkäymisistä huolimatta -H- Moni olis jo luovuttanu :facepalm:

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13505
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #407 : 09.07.2023, 08:26:39 »
Kyllä pitää nostaa hattua harrastajalle. jotenkin pystyn samaistumaan tähän vaikka ite en kisaa millaan muotoa mutta tuo vastustamisen määrä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #408 : 09.07.2023, 19:08:50 »
Ei tätä lajia muuten jaksais, mutta on niin hyvä tiimi, ettei tarvi yksin tehdä kaikkia korjauksia.

Tänään ajettiin North No Prep Racing tapahtumassa Ylivieskan lentokentällä. Itsellä oli omat ennakkoluulot tuon 1/8 matkan takia, mutta tämä oli itseasiassa kiinnostavampaa kuin varttimaili kelloa vastaan. Tapahtuman järjestelyt toimi kaikin puolin hienosti, vaikka kyseessä on suht tuore tapahtuma. Tänne mennään seuraavan kerran elokuussa ajamaan. Auto toimi myös loistavasti. Mitään ei tarvinnut korjata, eikä lisätä nesteitä tms. Kulkee nyt 7.1 sekunnin aikaa 1/8maililla vaikka sutiminen on melko rajua koko matkan. Tuo HX60 toimii myös hienosti tuon vakion 531 kannen kanssa. Yllättäen tuli vielä pikkurengasluokan voitto, joten enään ei harmita vaikka vähän vastusti. Tästä on hyvä jatkaa loppukuussa varttimaililla joko Pudasjärvellä tai Kauhavalla.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #409 : 10.07.2023, 10:38:58 »
Pitipä itsekin käydä turistina paikalla aika mielenkiintoinen paikka tuo Ylivieskan kenttä. Näytti autot menevän tasaisesti vaikka sutiminen monella läsnä. Vaikutti myös vinokone nauttivan menosta, en tiedä oliko viimeinen veto kovin näytti ja kuulosti vähän siltä  :)

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #410 : 10.07.2023, 11:23:09 »
Minkä verran loppunopeus 1/8 matkalla?
Ja entäs kuinka loikkaa nykyisellään 60ft?

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #411 : 10.07.2023, 11:36:28 »
Ei tätä lajia muuten jaksais, mutta on niin hyvä tiimi, ettei tarvi yksin tehdä kaikkia korjauksia.

Tänään ajettiin North No Prep Racing tapahtumassa Ylivieskan lentokentällä. Itsellä oli omat ennakkoluulot tuon 1/8 matkan takia, mutta tämä oli itseasiassa kiinnostavampaa kuin varttimaili kelloa vastaan.

Hyvä kuulla 1/8 mailia rajummalla laitteella ajaneen mielipiteitä. Jenkkipuolella on ainakin hirveä vollotus tuosta 1/8 mailista niin katsomossa kun kuskien puolella. "Me ei kyllä ajeta tollasta puolikas matkaa" tai "Me ei mennä katsomaan tollasta pyrähdystä", mutta itse jenkkilässä se taitaa olla suositumpi matka nykyään ja niitä tapahtumia on paljon. Virheisiin ei ole varaa, tehokkaammallakin vehkeellä vaikea paikata tuolla matkalla.

Katselin noita kuvia kannesta ja männästä, että aika paljon teräviä kulmia noissa koloissa. Olisi voinut luulla että niistä tulee kuumia pisteitä ja alkaa nakuttamaan täydellä vedolla. Hyvä että peli kuitenkin toimi 8)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #412 : 10.07.2023, 17:25:17 »
Pitipä itsekin käydä turistina paikalla aika mielenkiintoinen paikka tuo Ylivieskan kenttä. Näytti autot menevän tasaisesti vaikka sutiminen monella läsnä. Vaikutti myös vinokone nauttivan menosta, en tiedä oliko viimeinen veto kovin näytti ja kuulosti vähän siltä  :)

Jaa en huomannutkaan sua siellä. Yllättävän hyvin työnsi kyllä vinokone tuolla kokoonpanolla, vaikkei aivan säätöihin ehditty sitä saadakkaan.

Minkä verran loppunopeus 1/8 matkalla?
Ja entäs kuinka loikkaa nykyisellään 60ft?
Ei mitattu muuta kuin 1/8 mailin aikaa, tai olisi dragy ollut käytettävissä, jos olisi halunnut 60ft ja ja loppunopeuden tietää, mutta itse en nähnyt tarpeelliseksi kun kaikkea voimaa ei saanut rataan.
Hyvä kuulla 1/8 mailia rajummalla laitteella ajaneen mielipiteitä. Jenkkipuolella on ainakin hirveä vollotus tuosta 1/8 mailista niin katsomossa kun kuskien puolella. "Me ei kyllä ajeta tollasta puolikas matkaa" tai "Me ei mennä katsomaan tollasta pyrähdystä", mutta itse jenkkilässä se taitaa olla suositumpi matka nykyään ja niitä tapahtumia on paljon. Virheisiin ei ole varaa, tehokkaammallakin vehkeellä vaikea paikata tuolla matkalla.

Katselin noita kuvia kannesta ja männästä, että aika paljon teräviä kulmia noissa koloissa. Olisi voinut luulla että niistä tulee kuumia pisteitä ja alkaa nakuttamaan täydellä vedolla. Hyvä että peli kuitenkin toimi 8)
Kansi tosiaan korjattiin ja mäntää tasoiteltiin sen verran hiomalla, ettei mitään kovin terävää ainakaan ollut. Hyvin kesti 3.5bar ahtoa ja välillä melkoisen laihalla seoksella vielä.  :)

Tämä 1/8 oli kyllä mukavaa vaihtelua ja tuo pieni liukkaus toi vielä mukavasti lisähaastetta ja tasoittaa laitteiden kulkua. Jos vain auto on elokuussa nipussa, niin ehdottomasti menen uudestaan ajamaan.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #413 : 24.07.2023, 20:44:47 »
Videota muutaman viikon takaisesta North No Prepistä https://youtu.be/KDI93PBbCIM

Tulevana lauantaina käydään Pudasjärvellä tai Kauhavalla säätämässä autoa. Sen verran sateiselta näyttää ainakin vielä tuleva viikonloppu, että pitää sään perusteella valita kumpaan menee. Elokuun ensimmäinen viikonloppu ajetaan taas Ylivieskan lentokentällä ja toinen viikonloppu Kalajoella. Toivottavasti saa auton pidettyä ehjänä kolme peräkkäistä viikonloppua ja sään puolesta pystyy ajamaan.


Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #414 : 31.07.2023, 17:09:17 »
"pakoventtiilit taipuu lämmöstä. Kaikki venttiilit uusittiin keväällä, mutta nyt kävi näin. Mitään syytä tuolle katkeamiselle ei löytynyt. Vakioventtiilit näyttää tässäkin kestävän. Tuo kansi millä ajoin koko kesän 21 oli vieläkin kunnossa, venttiilit ei vuoda ja olivat täysin suorat kun purin sen. Pitää etsiä jotkin muut kuin rosterivenat pakopuolelle ainakin."

Laiska lainaus mutta,

Porschella voisi olla sopivia 40 mm natriumjäähdytteisiä pakoventtiileitä.

Niitä käytettiin ainakin Ruotsin GrA rata-autoissa.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #415 : 02.08.2023, 06:10:54 »
"pakoventtiilit taipuu lämmöstä. Kaikki venttiilit uusittiin keväällä, mutta nyt kävi näin. Mitään syytä tuolle katkeamiselle ei löytynyt. Vakioventtiilit näyttää tässäkin kestävän. Tuo kansi millä ajoin koko kesän 21 oli vieläkin kunnossa, venttiilit ei vuoda ja olivat täysin suorat kun purin sen. Pitää etsiä jotkin muut kuin rosterivenat pakopuolelle ainakin."

Laiska lainaus mutta,

Porschella voisi olla sopivia 40 mm natriumjäähdytteisiä pakoventtiileitä.

Niitä käytettiin ainakin Ruotsin GrA rata-autoissa.

Kiitos vinkistä.

Tämän kesän ajelut on nyt ajeltu ja mahdollisesti myös ensikesän. Katsojana mennään loppukesän tapahtumat.

Poissa Jyllis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #416 : 02.08.2023, 15:41:32 »
Chevy ls moteissa on ainakin ferrealla aihioita missä 7.95 varsi pituus pitkä mutta pitää lyhentää. Kun kyselin niin toimitus aika 4/ 8 viikkoo.saas nähä tuleeko koskaan matskua super alloy Steel.

Poissa Jyllis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #417 : 02.08.2023, 15:50:53 »



Mullekin joku teki kannen niin toi kanavan lattia pettää ja pakoseeti renkaat uppoo kaikki tosta lattian kohalta .enkä oo päässy edes vielä radalle.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #418 : 08.09.2023, 23:03:22 »


142 tarina loppuu mun osalta tähän. Kaadoin ja kolaroin tämän sen verran huonoon kuntoon, että enään ei haluttu tätä alkaa korjaamaan. Tänään lähti taka-akseli uuden omistajan matkaan ja huomenna lähtee tuo tyhjä kori uudelle omistajalle.

Käytiin reissu eteläsuomessa viimeviikonloppuna kärryn kanssa. Nyt onkin jo päästy aloittelemaan uutta projektia. En vielä osannut päättää, teenkö tästä kokonaan uuden projektikertomuksen, vai jatkanko tähän.


Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #419 : 09.09.2023, 21:16:48 »


142 tarina loppuu mun osalta tähän. Kaadoin ja kolaroin tämän sen verran huonoon kuntoon, että enään ei haluttu tätä alkaa korjaamaan. Tänään lähti taka-akseli uuden omistajan matkaan ja huomenna lähtee tuo tyhjä kori uudelle omistajalle.

Käytiin reissu eteläsuomessa viimeviikonloppuna kärryn kanssa. Nyt onkin jo päästy aloittelemaan uutta projektia. En vielä osannut päättää, teenkö tästä kokonaan uuden projektikertomuksen, vai jatkanko tähän.

Tiktokissa tulikin jo "uudesta" kopasta video vastaan  O0
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy