Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: pitsapeku - 27.07.2015, 18:54:18
-
(http://s3.postimg.org/94dg06l5r/2015_04_09_04_53_26.jpg) (http://postimg.org/image/94dg06l5r/)
Vauhtiksessa kaiverrukset Volvo b2xx - 7.25
Koittanu tolla 7.25 vähä googletella vaan ei ole oikein auennut.. mitä hilppeitä siis tarvin että voin kasaa ton kans? ::)
-
esim. tälläinen http://tiltonracing.com/product/7-25-ot-ii-cerametallic-racing-clutches/ (http://tiltonracing.com/product/7-25-ot-ii-cerametallic-racing-clutches/)
-
Tuolle sopivaa kytkintä ei taida muut tehdäkään? No, toisaalta, eipä sitten tökkää luistavaan kytkimeen viritys...
-
esim. tälläinen http://tiltonracing.com/product/7-25-ot-ii-cerametallic-racing-clutches/ (http://tiltonracing.com/product/7-25-ot-ii-cerametallic-racing-clutches/)
tuossakin noita vaihtoehtoja ihan riittämiin näkyisi olevan, mistähän tiedän mitä näppäilen noihin jos tuolta nyt voi tilata? Ja tossa tulee levy ja asetelma molemmat?
-
Kannattaa miettiä tarkkaan tuollaisen kytkimen tarpeellisuus. Ajomukavuus tuollaisella ei ole mitään ihan huippua ja väännönkesto suuruusluokkaa ++800nm, joten ihan ekana ei tarvita tuollaista kytkintä.
Halvemmalla ja helpommalla saa paljon mukavampia kytkimiä, jotka riittäävän moneen tarpeeseen.
-
Kannattaa miettiä tarkkaan tuollaisen kytkimen tarpeellisuus. Ajomukavuus tuollaisella ei ole mitään ihan huippua ja väännönkesto suuruusluokkaa ++800nm, joten ihan ekana ei tarvita tuollaista kytkintä.
Halvemmalla ja helpommalla saa paljon mukavampia kytkimiä, jotka riittäävän moneen tarpeeseen.
jotain 500nm olisi passeli, mielumminkaise liian kestävä.. voisiko joku vielä vähän vinkkailla mistä semmoista passelia kytkintä sitten saisi joka ei omaisuutta maksaisi? ::)
-
jotain 500nm olisi passeli, mielumminkaise liian kestävä.. voisiko joku vielä vähän vinkkailla mistä semmoista passelia kytkintä sitten saisi joka ei omaisuutta maksaisi? ::)
Jos sulla on jo tuo 7.25 vauhtipyörä, niin hommaa siihen 2 levyinen Tilton tyyppinen kytkin. Ellei ole tuota vp:tä, niin hommaa BMW M3 SRE (-618) asetelmalle sopiva vp. Se kestää hyvin nuo väännöt ja jää vähän vielä reserviäkin.
-
Tässä on jo ihan hyviä vaihtoehtoja tullut, googlesta koitin hakia vaan ei oikein tunnu löytyvän? Voisiko joku linkkailla mahdollisesti toimivan setin? ::) kiitos vastauksista
-
Mikä laatikko, ja onko sulla jo tuo vauhtipyrä?
-
Sachs 707 asetelma pitää vajaa vetoisessa 240mm massalevyllä yli 800nm.
Sachs 765 asetalma pitää nelivetosessa 240mm massalevyllä yli 1000nm.
Molemmat esimerkit testattu, miksi siis laittaa jotain muuta kuin kunnon asetelma ja mukava massalevy??? ;D
Nuo väännöt ovat sintterillekin kovia lukuja.
-
Nuo väännöt ovat sintterillekin kovia lukuja.
Ei se levystä ole kiinni, asetelma sen pidon määrää. Heikko asetelma niin ei sintteri paljoa pitele. Tarpeeksi jäykkä asetelma niin massalevy pitää kanssa, ja shimmattuna tietenkin! :pomo:
-
Ei se levystä ole kiinni, asetelma sen pidon määrää. Heikko asetelma niin ei sintteri paljoa pitele. Tarpeeksi jäykkä asetelma niin massalevy pitää kanssa, ja shimmattuna tietenkin! :pomo:
Taisi Sebbe tarkoittaa, että noiden ko. asetelmien kaverina olisi sintterilevy ;)
Yhdistyksen suurvisiirin Amazonissa on -618 sre asetelma, eli 228mm ja se pitää todistetusti massalevyllä ainakin 660nm.
Tässä aiheen aloittajalle linkkejä foorumin keskusteluihin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2263.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2263.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20219.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20219.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20336.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20336.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53871.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53871.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49171.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49171.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=46326.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=46326.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41517.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41517.0)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40506.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40506.0)
-
Mikä laatikko, ja onko sulla jo tuo vauhtipyrä?
Laatikkoasiat vähän auki vielä tällähetkellä se m46 joka todnäk räjäytetään ja uskotaan vasta sitten että tarvii kestävemmän..
Vauhtipyörä on jo.
-
Eikös kannattaisi hommata kunnon laatikko ja sille sopiva kytkin kun taas ostella osia uudestaan? M46 kun ei tule kauaa kestämään jos kerran jäykempää kytkintä tarvitsee muutenkin
-
Tässä on jo ihan hyviä vaihtoehtoja tullut, googlesta koitin hakia vaan ei oikein tunnu löytyvän? Voisiko joku linkkailla mahdollisesti toimivan setin? ::) kiitos vastauksista
http://www.sarlinraceteam.fi/ myy tuohon sopivaa Alconin tekemää kytkintä. Volvon laatikot on sama unohtaa jos tavoiteväännöt on tuon 500nm.
-
Laatikkoasiat vähän auki vielä tällähetkellä se m46 joka todnäk räjäytetään ja uskotaan vasta sitten että tarvii kestävemmän..
Vauhtipyörä on jo.
Eli vauhtiksen ostit jo => sit googleen " 7.25 clutch niin alkaa löytymään kytkimiä. Rahaa ne vaan tarvii...
Laatikoksi vaikka getrag tai zf niin eiköhän noilla vermeillä jo riko jotain muuta voimansiirrosta. Tai muuta takarenkaat savuksi.
-
Eikös kannattaisi hommata kunnon laatikko ja sille sopiva kytkin kun taas ostella osia uudestaan? M46 kun ei tule kauaa kestämään jos kerran jäykempää kytkintä tarvitsee muutenkin
olisi lähinnä nyt tarkoitus saada ottaa koneella savut ja mahdollisesti käydä vähän testilenkkejä ajelee, tähän hätään ei ole mahdollista saada vahvempaa laatikkoa, vakiokytkin joka on priimakuntoinen löytyisi kyllä mutta kannattaako sillä ruveta edes kasaamaan jos tehoa on apauttiarallaa 250-350hp..
koneessa kaikki uudet hilppeet joten sisäänajo olisi kuitenkin edessä eli revittely ei olisi kuitenkaan ekana mielessä..
-
No mieti hetki, tohon vauhtikseen menee nuo kisamallin monilevykytkimet ja jos rakennat sen jollekin M4* laatikolle niin levyt tai vähintäänkin keskiöt menee vaihtoon sitten KUN joudut hommaamaan sen laatikon joka kestää...
Eli jos sisäänajo mielessä niin nakkaa vakiot paikalleen ja kasaa paketti myöhemmin.