Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D5 => Aiheen aloitti: -jadi- - 04.06.2014, 17:27:23
-
Käyttänyt Polestarilla viritettyä Romua kolmessa eri dynossa ja tässä tuloksia:
tehtaan ilmoitus 185 hv -- 400 Nm ei mitattu virittämättömänä
helmikuu 2012 205 hv -- 450 Nm Polestar asennettu, valm. ilm., n. 72tkm
elokuu 2012 208 hv -- 464 Nm MoTest, J:kylä
toukokuu 2014 218,7 hv -- 500,6 Nm AMW Dyno, L:ranta
kesäkuu 2014 212 hv -- 471 Nm MoTest, J:kylä, n. 119tkm
syyskuu 2016 227,5 hv -- 527,6 Nm Ohenmäen teho, Iisalmi n. 163tkm
Polttoaineena käytetty Nesteen Prodieseliä, auto saanut radalla kenkää jokusen kerran ja liikenteessä vähemmän, mutta tarpeeksi... :D
-
Missä käytit tuossa Helmikuun mittauksessa? Häiritsevän lähellä myyntiesitettä.
Oletko tarkkana miehenä havainnut kulutuksessa muutoksia?
-
Polestarin arvot ovat itsensä ilmoittamat.
En ole tarkka, mutta mennyt enemmän kuin ennen Polestar-viritystä, tehoja tulee käytettyä ja se vaatii enemmän soppaa.
-
Tänään Motestilla.
(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/874a18e9-a299-4039-8da3-933dfd2bc387_zps90fbdd28.jpg?t=1401893311)
(http://i841.photobucket.com/albums/zz334/assaarpa/_SAM1774_zps6f32e171.jpg)
Ja TUOSTA!!
https://vimeo.com/97324817
Kameraman kiittää eväksistä!! :nälkä:
-
Ilmanko numerot osui niin täydellisesti, kun en lukenut kunnolla - selvästi tuo oli nainittu ;D
Niinpä, voima ei tule ilmaisena koskaan. Kulutusta enenmmän sen voimankäytön huomaa renkaiden kulumisesta.
-
Mutta olen edelleen sitä mieltä, että sinne Harisen penkkiin tämä on saatava.
Minä vaikka sponssaa jossei muuten.
-
Mutta olen edelleen sitä mieltä, että sinne Harisen penkkiin tämä on saatava.
Minä vaikka sponssaa jossei muuten.
Sitten menee jo 220hv rikki :)
Tatechille Pirkkalaan niin 100% varmuudella saa tietää mitä siellä on ja se penkki on vielä todella raskas eli virheet tai muut epäkohdat tulee esille varmasti.
-
Sitten menee jo 220hv rikki :)
Ei teho lisäänny... vain mittavirhe muuttuu.
-
Ei teho lisäänny... vain mittavirhe muuttuu.
Juu tuskin teho lisääntyy, näyttämä on vaan eri. Tuo pitäisi saada niin, että korjauskertoimet olisivat samat kun sillä on suuri merkitys, tosin kaikki penkit pitäisi olla tällöin rivissä ja vedot suoritettaisiin peräkkäin eli käytännössä mahdotonta :D
-
Juu tuskin teho lisääntyy, näyttämä on vaan eri. Tuo pitäisi saada niin, että korjauskertoimet olisivat samat kun sillä on suuri merkitys, tosin kaikki penkit pitäisi olla tällöin rivissä ja vedot suoritettaisiin peräkkäin eli käytännössä mahdotonta :D
Sehän tässä on ideana, näkee penkkikohtaisia eroja. Vähän sinneppäin osviittaa.
Auto itsessään on hyvä testikapula, kun teho pysyy suht vakiona vuodesta toiseen toisin, kun näissä meidän nuorten autoissa jossa ahtopaine, kartat ja oikeestaan kaikki palikat hyppii vähän fiiliksen mukaan. ;D
-
Sitten menee jo 220hv rikki :)
Tatechille Pirkkalaan niin 100% varmuudella saa tietää mitä siellä on ja se penkki on vielä todella raskas eli virheet tai muut epäkohdat tulee esille varmasti.
Katsellaan nyt, mihkä tässä innostuu. Toisaalta voisi laittaa hatun kiertämään eli sponsorit tervetuloa. :P
Sehän tässä on ideana, näkee penkkikohtaisia eroja. Vähän sinneppäin osviittaa.
Auto itsessään on hyvä testikapula, kun teho pysyy suht vakiona vuodesta toiseen toisin, kun näissä meidän nuorten autoissa jossa ahtopaine, kartat ja oikeestaan kaikki palikat hyppii vähän fiiliksen mukaan. ;D
Aivan, tästähän oli puhetta.
-
Mielenkiintoista nähdä eri paikkojen penkkituloksia, tosin pitäisi olla aikasta samat olosuhteet joka paikassa jotta olisivat 100% vertailtavissa. AMW:llä taitaa edelleen saada Suomen "parhaimmat" lukemat, tämä tuli todettua jo likimain 10 vuotta sitten.
Mukavaa nähdä että Polestar pitää lupauksensa tehossa ja väännössä, näinköhän se pitää varata reissu Ruotsiin jotta saa omaan kippoon Pollen sisään.. 8)
Polestarin etu on softapäivityksien mahdollisuus ja saattaahan sinne moottoriinkin tulla uutta ohjelmaa jossain vaiheessa.. ;)
-
Mukavaa nähdä että Polestar pitää lupauksensa tehossa ja väännössä, näinköhän se pitää varata reissu Ruotsiin jotta saa omaan kippoon Pollen sisään.. 8)
Saahan tuota ihan Suomestakin? Vai onko joku muu syy ajella Ruotsiin?
EDIT: vai onko kyse nyt siitä, että joihinkin malleihin ei saa Suomesta mutta Ruotsista saa....
-
On. -08 c70 D5 Ruotsista sais, muttei suomesta.. :P
Edellisessä V70:ssä oli tyhjätty DPF + Karalan softa ja olin ihan tyytyväinen, mutta jotenkin ois ihan mukava tommoinen Volvon "oma" softa, johon todennäköisesti tulee joskus päivityksiäkin ym. Lähinnähän tuosta on etua jos autoon tulisi jotain sellaista vikaa, että esim. ECM:ään joutuisi lataamaan uutta ohjelmaa -"ei viralliset" softat taitaa kuitenkin karata bittitaivaaseen uudella päivitykselläkin. ::)
Eikä toi tänhetkinen tarjoushinta ole edes paha enää merkkituotteesta, jos sais Suomesta niin ottaisin heti maanantaina omaan.. ;)
-
Katsellaan nyt, mihkä tässä innostuu. Toisaalta voisi laittaa hatun kiertämään eli sponsorit tervetuloa. :P
Kahvia ja pullaa "sponsoroidaan" jos Hariselle (tai Tatechille) erehtyisit tulemaan... ;)
-
Eilen käyty porukalla Ohenmäen teholla Iisalmessa.
Tällä kertaa tämmöisiä tuloksia omasta: 227,5 hv @ 3950 rpm ja 527,6 Nm @ 2450 rpm.
Ilmanlämpötila paikanpäällä alle 10 astetta.
-
Eilen käyty porukalla Ohenmäen teholla Iisalmessa.
Tällä kertaa tämmöisiä tuloksia omasta: 227,5 hv @ 3950 rpm ja 527,6 Nm @ 2450 rpm.
Ilmanlämpötila paikanpäällä alle 10 astetta.
Onko jotain tehty välillä, kun arvot on noussut tuosta 205 hv -- 450 Nm ::)
-
Ei ole muuta kuin siroa 45:sta lattiaan, kaasua tai jarrua. :D niin ja kytkintä
Noo, tiistaina kylläkin vaihdoin ilmanputsarin siniseltä tiskiltä ostettuun uuteen.
-
Ei ole muuta kuin siroa 45:sta lattiaan, kaasua tai jarrua. :D
Noo, tiistaina kylläkin vaihdoin ilmanputsarin siniseltä tiskiltä ostettuun uuteen.
Onko autossa vielä polestarin softa? Aika hyvin antaa jos vertaa mitä luvataan
-
Ei ole kuin Polestar, ellei sitten joku ole mun tietämättä siihen muuta laittanut. ???
Niin kuin joku kirjoitti, pitäisi olla kaikki penkit rivissä ja vuoron perään mitata tehot, niin saisi penkkien erot tietoon.