Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 GL, jonkin sorttista räpeltelyä

  • 19 Vastauksia
  • 7300 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, jonkin sorttista räpeltelyä
« Vastaus #15 : 05.10.2013, 12:27:49 »
Ite porasin kaikki pisteet auki mitä sain ja rälläkällä sivut auki helman ja kardaanitunnelin kohdilta

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 GL, jonkin sorttista räpeltelyä
« Vastaus #16 : 05.10.2013, 14:55:50 »
Kivalta rojektilta näyttää joten pitää alkaa seurailemaan, mulla kans melkeenpä samat lähtökohdat rakentamiselle mutta jotain kuiteski on saatu aikaan :D Kuvien laatukin on ihan riittävää :)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, jonkin sorttista räpeltelyä
« Vastaus #17 : 04.05.2014, 12:19:06 »
Noniin, (liian) pitkän tauon jälkeen projektin kimppuun käyty jälleen. Elikkäs, talvena ei tullut tehtyä juurikaan mitään muutamista syistä, yksi niistä se että auton säilytyspaikkana / rakentelutilana toiminut pressutalli ei kestänyt 10cm lunta katollaan vaan romahti volvon päälle. Romahduksen seurauksena tuulilasi halki. No, ainakaan ei tarvitse näyttää tuulilasille paljoa armoa irroituksen yhteydessä (tuulilasin alla pesii melkoiset ruosteet jotka näkyy jo tuulilasin alareunastakin). Toinen syy oli keskittyminen opiskeluihin. No, se siitä.


Nyt kuitenkin motivaation hauduttua on taas tullut aika aloittaa projekti uudelleen. Ehkä hieman huono ajankohta, pitäisi nimittäin näin sivumainintana 2 viikon päästä mennä yliopiston pääsykokeisiinkin. No, tärkeintähän on että pääsisi siihen tekemisen meininkiin  :D
Työmaa näyttää siis jotakuinkin tältä tällä hetkellä:

Tekemistä riittää vaikka kuinka. Totesin kuskinpuolen sisä- ja ulkohelmojen olevan molempien niin surkeassa kunnossa ettei olisi mitään järkeä yrittää enää pelastaa niitä, joten hitsasin pilarien väliin tukiraudat pitämään pilaria edes jotenkuten oikeassa asennossa kun molemmat helmat ovat irrallaan. Jotain hyötyä sentään tuosta täyssurkeasta pressuteltasta, noita putkia voisi käyttää johonkin muuhunkin  ::)
Jospa nyt ensi viikon aikana saisi tuon kuskinpuolen helma + lattiaoperaation valmiiksi niin voisi siirtyä toiselle puolelle, joka on onneksi paljon paremmassa kunnossa. Vänkärin puolen helma on ilmeisen kovaa tavaraa, ainoastaan takakaaren kohdalla mätää + etuoven kohdalla pieni paikka. Lienee siis pelastettavissa. Onneksi ei kuitenkaan tarvitse kokonaan autoa alusta loppuun rakentaa tuossa pihalla, hitsauksen valmistuttua pitäisi käyttää autoa kaverin työpaikalla hiekkapuhalluksessa ja sitten iskeä pohjamaalit päälle. Ajattelin samalla vaihtaa auton värityksen tylsähkön valkoisesta viininpunaiseksi.

Katsellaan mitä tämä kesä tuo tullessaan, epätodennäköistähän se on että tämä olisi vielä tämän kesän lopuksi ajossa. Ainahan sitä kuitenkin saa toivoa ::)

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, jonkin sorttista räpeltelyä
« Vastaus #18 : 06.05.2014, 22:10:30 »
Sisähelman vaihto aloitettu. Tuli huomattua ettei tuo tarvikehelma aivan täydellisesti istunut paikalleen. No, rälläkkä ja hitsi on onneksi keksitty :D
Samalla tuli todettua tarvikehelman olevan reippaasti ohkaisempaa peltiä kuin alkuperäisen. Sisähelma tuskin mitään järkyttäviä rasituksia kantaa mutta kävi mielessä josko tuon ulkohelman vahvistaisi jotenkuten, aika ohkaista tavaraa vaikutti sekin olevan.



Alkuperäisestä sisähelmasta on jätetty siis eteen ja taakse pätkät sillä takaosan poistaminen olisi vaatinut semmoista pistehitsien poisto-operaatiota etten sitä jaksanut alkaa enää tekemään.
Sinkin alta rapsuteltu varastomaali poikkeen. Saapahan nähdä kestääkö tuommoinen sinkki ruostesuojana kotelosuojan kanssa :idiot2:

Osiakin tullut jo hieman varovaisesti hankittua. Eli lesjöt eteen + kuormajouset taakse, kiitokset nimimerkille hazaa
Vaikuttavat ainakin todella jäykiltä, tuli ensimmäisenä mieleen mutkalle väännetty rautakanki eikä jousi :D

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, jonkin sorttista räpeltelyä
« Vastaus #19 : 06.05.2014, 22:26:17 »
Mikäli jollakin on parempi idea ulkohelman vahvistamiseen kuin ne alkuperäisen tyyliset peltilätkät niin saa toki jakaa viisautta :)
Toiselle puolelle ei tarvitse koko sisähelmaa uusia, riittää kun uusii siitä lattian + sisähelman kantin. Ulkohelma on suhteellisen terve joten taidanpa jättää sen paikalleen ja paikata vain kasaan. Tuon tarvikehelman hitsaaminen suht haastavaa kun matalimmallakin virta-asetuksella meinasi polttaa puhki.

 

Futurez  Kulkukoira