Elekma  Autoracing

'78 244 DL (museo) ja/tai '97 V90

  • 0 Vastauksia
  • 1247 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KNAC

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
'78 244 DL (museo) ja/tai '97 V90
« : 25.08.2023, 12:23:23 »
Järki sanoo, että 4 autoa on liikaa, joten myydään/vaihdetaan kolmos autojen virkaa toimittaneista ainakin toinen pois. Vaihdon tullessa kyseeseen joudut ottamaan molemmat tai toisen, sekä käyttöauton ('04 V70 2,5T), jotta pääsen tästä positiivisesta neljän Volvon ongelmasta eroon. Toki jos jotain tosi mielenkiintoista on tarjolla, niin mietitään strategia uusiksi  ;)

'78 244 DL manuaali
4500€
Museoajoneuvo (entisöimätön, alkuperäiskuntoinen)
160tkm
B21A
jakopää 03/22 159tkm
seur kats 5.5.2025 mennessä

Ollut alunperin Ruotsissa vanhalla papalla ja voisi sanoa, että ajeltu vain sunnuntaisin kirkkoon. Ekojen vuosien ajoista pidetty päiväkirjaa ja silloin kilometrejä kertynyt 300-600 vuodessa. Tuotu Ruotsista 2000 ja museoitu 2017. Aikas edukas ylläpitää, ei veroja ja vakuutusmaksu alle satasen. Melko hyvässä kunnossa, joskaan ei täydellinen. Ovien alanurkat, sekä lokasuojien kaaret kaipailevat korjausta, ennen kuin alkaa tosissaan ruostumaan. Pohja puolestaan yllättävän hyvässä kunnossa. Kasettisoitin ei valitettavasti toimi, eikä upeista Blaupunktin takakajareista pääse nauttimaan sataprosenttisesti. Voidaan myydä myös oikein hyväkuntoiset nastarenkaat tykkivanteilla, mutta niihin ei ole oikeita muttereita.


'97 V90 aut
2500€
290tkm
2,5 kone, virheellisen? maahantuontikatsastuksen takia otteessa 2920cm3/125kW
jakopää 06/17 237tkm
seur kats 1.7.2024 mennessä

Mukavan leppoisaa kyytiä tarjoileva ja ison kontin omaava kulkine. Aito V90, eikä mikään reissue. Ruostetta löytyy tästäkin. Vasemman takaoven alareuna pahin, sekä tuulilasin yläpuolelta löytyy ruosteenalkuja. Korjailtu sitä mukaa, kun on tarvinut, viime vuosina ainakin seuraavat: tuulilasi, pnp-kytkin, katti & lambdat plus normaalit kuluvat osat. Koneesta ei kuulu ylimääräistä ja laatikko vaihtaa hyvin. Laatikko-öljyt vaihdettu huuhtelemalla 10/21 287tkm. Ilmastointi toimii ja edellinen omistaja oli käyttänyt ovet verhoiltavana, eli ei perinteisiä ryppyjä. Ainakin seuraavia viat löytyy: ohjaustehostimen pumppu vuotaa ilmeisesti akselilta, pissapojan säiliön merkkivalo palaa koko ajan, apukuskin ovenkahva ei palaudu (ulkopuoli), konepellin toinen kaasujousi tiensä päässä. Kesärenkaat tiensä päässä, talveksi Hakkapeliitta 8:t, joista osa kokenut nastakatoa ilmeisesti rajun aurauksen vuoksi.

Autot löytyvät Lahdesta.
Lisää infoa ja kuvia saa vaikka whatsapilla 050 36 70 33 ja yksi



Toiveet mahdollisten vaihtojen suhteen:
Kontti samaa kokoluokkaa kuin V70 MK2, mikäli farkku
EI diesel
Koukkukin olisi kiva
En ala maksamaan kymmenien tuhansien välirahaa
Osana maksua voi tarjota V90:n turbottamisen  ;D








 

RallyBaron  Samppasport