Carcom Oy  Ateho

V40:n 1,8:n jakopään merkit

  • 6 Vastauksia
  • 3420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kpranger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
V40:n 1,8:n jakopään merkit
« : 31.05.2015, 12:16:03 »
B4184s tyypin 1,8 vm. -97 koneen jakopään merkit hukassa! Ja nyt olis tiedolla kiire!
Eli, nokan asennetaan merkit ylös, mutta mikä on tarkka asento? Ja kampiakselin päässä merkki? Onko moniurasiivapyörän merkki oikea, kun näyttää ampujan ohi lohkon merkistä?

Kuvia aiheesta kaivataan, kiitos!
« Viimeksi muokattu: 31.05.2015, 12:40:25 kirjoittanut kpranger »

Poissa kpranger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V40:n 1,8:n jakopään merkit
« Vastaus #1 : 31.05.2015, 21:30:44 »
B4184s tyypin 1,8 vm. -97 koneen jakopään merkit hukassa! Ja nyt olis tiedolla kiire!
Eli, nokan asennetaan merkit ylös, mutta mikä on tarkka asento? Ja kampiakselin päässä merkki? Onko moniurasiivapyörän merkki oikea, kun näyttää ampujan ohi lohkon merkistä?

Kuvia aiheesta kaivataan, kiitos!

...tilannepäivitystä....no päin peetähän se meni....paukuttaa putkeen sen verran, etten usko kaiken olevan kannessa kunnossa, vaikka irrallaan ollessa tarkastettiin.  >:(
No....huomenna mitataan puristukset ja katsotaan sitten vasta jatkoa...

Nokkapyörille löytyi merkit muovikannessa (jakopään päällä oleva) olevat muovivalussa olevat "nastat", kohoumat ja nokkapyörissä selvä viiva, jotka asetetaan kohdilleen. Kampiakselin päässä apulaiteremmin siivapyörän irroituksen jälkeen löytyy kapula, jossa selvä valumerkki joka asetetaan lohkossa olevan pikkuruisen kohouman kohdalle.

Tämäkin tieto piti kiireessä hakea ruåttin kielellä netistä, kun ei löytynyt s u o m e s t a  s u o m e k s i (netistä)....toki hieno juttu löytyi foorumilta, mutta juttuun liitetyt kuvat vain ei näkyneet, joten sen informaatioarvo oli minulle suurinpiirtein luokkaa "0" ... :-\

No, tälläkertaa meni systeemit täysin saveen, ja huomenna tutkitaan syytä tähän....hyviä öitä kaikille ja toivottavasti tästä olisi jollekin tiedonjanoiselle apua (valitan kuvien puutetta).


Poissa kpranger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V40:n 1,8:n jakopään merkit
« Vastaus #2 : 04.06.2015, 14:24:20 »
...tilanne päällä edelleen!
Onko juurikin niin, että Volvon 1,8 koneessa ei laiteta jakopään ajoitusta siten, että 1. syl. mäntä on ykk?  Ajoitusmerkkien mukaan kun laittaa, niin männyt on sylintereissä keskellä. Ja
Perhana, kun alkaa turhauttaa koko laitos!  :o
Entäpä puolat, valkoisella liittimellä vasemmalle ja mustalla oikealle puolelle auton edestä katsottuna, mutta mikä ero puolilla on? Niillä on kuitenkin eri varaosanumero!
No, toivottavasti saisi apua näihin.....homma jatkuu sitten varmaan kannen uudelleen purkamisella...

Poissa kpranger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V40:n 1,8:n jakopään merkit
« Vastaus #3 : 04.06.2015, 18:12:01 »
....näinkin yksinkertaista asiaa piti hakemalla hakea, jotta löysi edes jotain tietoa.  Tässäpä siis 1,8 -97 koneen jakopään yläpään merkit.



Kampiakselin merkki onkin sitten se, joka aiheutti päänvaivaa. Apulaiteremmin siivapyörässä on yksi merkki (aika hyvän näköinen, joten älä vaan sorru laittamaan jakopäätä sen mukaan! (se väärä merkki on siis toi sinisellä ympyröity)



...ja tietysti vastakappale jakopään rattaan merkille löytyy öljypumpun kuoresta...



Nämä kun saat kohdilleen ja tietysti asennuksessa on huomioitava mm. hydraulinen jakopäänremmin kiristin


Kun jakopää on kasassa, pyöritä konetta äsin kaksi kierrosta ja tarkista jakomerkit, että ovat edelleen kohdakkain. Jos tilanne on näin hyvä, olet onnistunut ja homma tältäosin on selvä....ei muuta kuin muovisuojukset paikoilleen yms. kamppeet jotka irroitit....ja tadaa...valmista tuli! Tarkista nyt kuitenkin ettei jäänyt mitään puuttumaan tai löysiä pultteja tms. ....ja huomaathan, ettei tämä ole valtuutetun Volvokorjaajan opastus, vaan epätoivoisen isän selvitys poikansa volvon korjauksesta puutteellisin tiedoin (kun tietoa ei tuntunut löytyvän mistään)...toivottavasti tästä on jollekin hyötyä tulevaisuudessakin :)
« Viimeksi muokattu: 04.06.2015, 22:38:31 kirjoittanut kpranger »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V40:n 1,8:n jakopään merkit
« Vastaus #4 : 04.06.2015, 18:33:49 »
Ei täällä moni muukaan ole ammattilaisia. Hienoa että sait selvitettyä. Ja aivan varmasti jollekkin on hyötyä näistä kuvista ja selostuksista.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Tuubassa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V40:n 1,8:n jakopään merkit
« Vastaus #5 : 22.10.2015, 11:21:08 »
Moro. Itse ajattelin tarkistaa jaon kanssa samanmoisesta volvosta (on tehoton yläkierroksilla). Saako ton moniurakiilahihnapyörän asennettua väärin? Siis toi merkki mikä siinä on (sinisellä merkattu) niin eikö sille ole kohdistusta? Eli onko toi moniurakiilahihnapyörä otettava irti ennen tarkastusta? Aihe on vanha, toivottavasti joku bongaa tämän. Hyvät on kuvat  :)

Poissa Tuubassa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V40:n 1,8:n jakopään merkit
« Vastaus #6 : 25.10.2015, 10:34:03 »
Eli tarviiko purkaa koko moniurahihna järjestelmä jos tekee vain jaon tarkistuksen? Kiitos.

 

KL-varaosat  Race.fi