Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: jokotai - 08.03.2019, 17:45:47
-
Vm. 142:sta joskus vaihdettu etulokarit ja muuten maalipinta on autossa kohtuullisessa kunnossa - tosin himmentynyt (ripulipaskankeltainen). Onko vinkkiä millä aineilla kannattaisi myllyttää tuota vanhaa maalipintaa, että saisi sävyeron pois lokareihin nähden maalit kun lienee hieman erilaisia nykyisiin verrattuna?
-
Korrek kliinerillä lähtee himmentymät aika tehokkaasti ihan käsin hinkkaamalla, soveltuu myös konekiillotukseen. Kokeilee aluksi vaikka käsin ettei mee maali puhki.
-
Mequiars ultimate compound vois olla kokeilun arvoinen.
(https://i.ibb.co/N61MFCK/lataus.jpg) (https://ibb.co/N61MFCK)
Voi työstää käsin ja koneella
-
Itse lähtisin Schollin S20+ ja epäkeskolla, kaveriksi sininen spaider tai violetti laikka Schollin valikoimasta.
Päälle luonnonvaha pohjainen vaha kuten Megun #16
-
Prestan aineilla tullut myllytettyä xxxx määrä autoja - vaikea näkemättä sanoa mikä on maalipinnan kunto mutta jos oikeasti tosi matta niin epäkesko ei pure tarpeeksi hyvin.
-
Ite käytän Flexin sinistä ja sitten pinkillä hienosäätö. Sitten tietysti IPA-pesu ennen pintaa. Myös Mirkan tuotteita käytän usein. Juu kyllä jos oikeen matta on niin en myöskään suosi epäkeskoa.
Ja sitten on vielä yksi juttu kun vanhempia akryylivärejä pidellään, Jos koneella kiillotat niin pidä huoli että laikka on puhdas, äläkä anna lämmetä paljoa. Tekee hallaa vanhan liiton maaleille ja jää laikkuja.
Pintaan en laittaisi mitään pinnoitetta vaan itse olen käyttänyt classic autoihin Collinite 476S kovavahaa.
-
Aivan mattapunanen amazon kiillotettiin kirkkaan punaiseksi, ja Collinitet päälle. Ei se kyllä kauaa silti kiiltävänä pysynyt.
-
Colli on erittäin ronkelo lämpötilasta, siitä kuinka kauan sen antaa kuivua, ja ennenkaikkee paljonko laitat sitä maalipinnalle. Ohjeistushan on että lähes niin vähän että et näe sitä maalipinnalla. UV- valon kanssa ite levittelen useestikkin pinnotteet kun ei oikein tuppaa nähdä enää niinkun nuorempana. :-[
Yli vuoden on kyllä kestänyt heittämällä tulokset tähän asti. Ei kestänyt pinnat mullakaan ennenkö pääsin sinuiks Collin kanssa. ;)
Helpompi kovavaha on AutoGlymin High Definition. Ja sitten jos haluaa oikeen satsata niin Dodo Juice. Hinta toki pomppaa ja työstö on työläämpää.
NIIN JA VIELÄ LISÄYS: Colli riitelee pohjien kanssa monasti jos ei ole pesty pintaa IPA:lla ennen pinnoituksen laittoa.
-
Itsellä on collinite aina kestänyt hyvin, jopa tuossa työautossa, jossa tulee talvella äkkiä 20tkm, ja pesu pelkästään painepesurilla ja vaahdolla kestää hyvin talven yli. Kaverille kehuin kanssa, haukkui, ettei kestänyt kuin pari kuukautta, en tiedä mitä teki väärin.
Itse yleensä vahvalla liukkarilla pessyt jonka jälkeen collinite päälle. Jos ei ole vaatinut myllytystä.
Toki jos alla on joku viikon kestävä autoglymin punainen, ei voi collinetekään kestää vanhaa pois pesemättä.
-
Collinite 476s hyvä vaha, ja itsekin sitä paljon käyttänyt. Eikä nytkään ollut kyse siitä, etteikö vaha olis kestänyt. Maali vaan alkoi laikuttuun ja himmeneen varsinkin auringossa ihan muutamassa kuukaudessa.
-
Collinite 476s hyvä vaha, ja itsekin sitä paljon käyttänyt. Eikä nytkään ollut kyse siitä, etteikö vaha olis kestänyt. Maali vaan alkoi laikuttuun ja himmeneen varsinkin auringossa ihan muutamassa kuukaudessa.
Myllytystä vaan syvemmältä, jos maalin paksuus riittää. Toki itselläkin oli joskus punainen bemari :facepalm:, jota oli maalattu jollain paukulla tms, joka haalistui, jos ei parin kk, välein vahannut.