KL-varaosat  Race.fi

V50 2.0D (Heico), ei enää vetoja?

  • 3 Vastauksia
  • 3013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Andy_81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D (Heico), ei enää vetoja?
« : 04.04.2011, 17:21:29 »
Autossa Heicon paketti, "Heico 1904" laatta on konehuoneessa. Eli alusta, putkisto ja ohjelma, en muista tarkkoja teho-/vääntömääriä, pitäis kattoo auton mukana tulleista papereista.

Eli emännän auto kyseessä. Kävin ajamassa ja tuntuu tosi nuhaiselle, ei jaksa kutosella lähteä kunnolla kiihtymään maantiellä ja isompiin ylämäkiin meinaa hyytyä. Kone kiertää hyvin, mutta muistuttaa lähinnä pientä bensakonetta kuin ripeää dieseliä.
Polttoainesuodin vaihdettu, ureaa lisätty lisäainesäiliöön ja nollattu laskurit (oli päässy loppumaan), vikakoodit luettu sinisellä ja ei kuulemma ole vikaa päällä (moottorin "hakeudu huoltoon" valo syttyy kun kovemmin kiihdyttää, tms.).
Kuulemma talvella meni tuollaiseksi, akun vaihdon jälkeen (mutta ei osaa sanoa tuliko välittömästi vai vasta myöhemin).
Kun auton syksyllä hommasin, niin oli tosi mukava menijä ja väänti kutosellakin tosi mukavasti.

Voiko lastu-ohjelma hävitä esim. akun vaihdon yhdeydessä? Luulisin kuitenkin että joku vika päällä, koska turbon potkua ei tunne lainkaan. Mitä kotikonsteja olisi, eli mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, kun ei tuolla sinisellä tapahdu mitään?

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D (Heico), ei enää vetoja?
« Vastaus #1 : 05.04.2011, 20:18:59 »
Suosittelisin tarkistamaan turbon "alipaine linjan", eli säätyykö turbon siivet? esim. bilteman työkalulla Tuotenro 151392 Seuraat linjaa sieltä turbon kellolta. Pumppaat sinne täyden alipaineen silloin pitäis olla siivet kiinni ja täysi ahto päällä. Sitten koeajolle... Sitten vika jää säätö solenoidiin tai alipaine letkuun. Vois vika olla tälläinen?

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D (Heico), ei enää vetoja?
« Vastaus #2 : 28.04.2011, 19:39:07 »
Moro
Löytykö vika?
Ite veikkaan kans vahvasti alipainepuolta, oli nimittäin omassa autossa juuri sama ongelma!ja sama auto

4kk taistelin asian kans, mua varmaan pidettiin jo hulluna, kun mm Wetterin huoltomies meinas että auto liikkuu normaalisti.
Sitten päätin ite selvittää asian.
Menin auton alle, kaveri käynisti auton ja katoin miten turbon siipiä liikuttava tanko liikkuu vai liikkuuko mitenkään. Kun auton päräytti tulille, niin siipiä ohjaava tanko alkoi valumaan "takaisin" päin, eli siitä hokasin että jotain on pielessä. Ei muuta ko kaikki alipaineletkut vaihtoon, ja tuli varmaan 50kw samantein lisää tehoa.

Ja liikkuu kyllä hyvin nyt, autoni on myös lastutettu.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Andy_81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D (Heico), ei enää vetoja?
« Vastaus #3 : 20.05.2011, 20:13:12 »
Juu. Vika löyty kun kelit lämpes ja itelle tuli intoa ruveta kattelemaan mikä mättää. Ilmanputsarin ja koneen välissä oli jonkun ruskeen potikan sähköjohdot poikki. Sen potikan kiinnitysrauta oli katkennu ja aikansa heiluessaan katkaissu johdot. Siihen potikkaan menee kaksi letkua, eli jollain tavalla liittyy painepuoleen. Heti rupes pelaamaan kun laitto johdot yhteen.

En muistanu aikasemmin kirjoitella että auto kunnossa ollu jo hyvän aikaa.

 

Carcom Oy  Elekma