Futurez  Kulkukoira

volvo 240 vm-88 Orbit.

  • 242 Vastauksia
  • 83823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 693
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #240 : 02.06.2023, 00:33:44 »
Silloin, kun vaihdoin tuon weberin tuohon niin mietin, että minkälaisen suodattimen laitan. Aluksi oli semmoinen musta yleismallinen kotelo mikä oli suljettu, mutta siihen ei löytynyt silloin suoraan uutta ilmansuodatinta. Nyt voisi ehkä löytyä, kun kattelisi mann:in/wix:in katalookin läpi. Sitten hommasin tämän tapaisen kotelon https://classiccarbs.co.uk/product/weber-dgavdgvdgasdgmsdgev-carbs-remote-air-filter-plenumadaptor , mutta sitten en löytänyt sopivan kokoisia letkuja/putkia niin se rakentelu jäi ja hommasin vaan tuon pyöreän dgv:hen passaavan suodattimen. Olen katellut amazonin ja 140 suodattimia, mutta en ole vielä löytänyt mieleistä ja sitten kaikkiin niihin pitää tehdä se sopiva reikä tuota kaasutinta varten. Olen nyt suunnitellu ja katellu, että jos korkean mallin solexin kaasuttimeen päälle tuleva kumi systeemi passaa tähän https://classiccarbs.co.uk/product/weber-dgv-dgav-airbox-air-filter-adaptor-kit-opel niin sitten voisi saada korkean ja matalan mallin solexin suodatinkoteloista ja putkista yms saada rakennettua sopiva ilmansuodatin. Just tuossa alkuviikosta, kun olin vielä lomalla tutkin niitä koteloita ja putkia.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2023, 10:28:27 kirjoittanut Dmies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 693
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit.
« Vastaus #241 : 15.05.2024, 00:09:16 »
Otin volvon tuossa vapun jälkeen vasta liikenteeseen. Ajelin viime viikon töihin sillä. American car show:hun ei tullut lähdettyä. Sanoisinko, että onneksi en lähtenyt, kun ihmettelin tuossa pressutallissa vienoa bensiinin hajua. Mietin tuossa myös, että milloinhan sitä on tullut suodatin vaihdettua. Aloin sitä vaihtamaan ja samalla ajattelin tutkia, että vuotaako joku putki tai tankki, kun bensiini haisee. Noh vika löytyi nopeasti, kun aukaisin konepellin. Kaasutin oli puskenut bensat imusarjan päälle kaasuttimen kannen välistä tai sitten letkusta. Enemmän epäilen sitä kaasuttimen kantta, kun tiiviste on märän näköinen ympäriinsä ja sitte imusarja on märkä molemmilta puolilta. Tilasinkin jo uuden tiivisteen kaasuttimen kannen väliin. Kaverin kanssa juttelin niin pitää kateella missä kunnossa neulaventtiili on tai onko siellä jotain kuraa. Samalla mietittiin, että pitäisikö bensan pintaa laskea vähän jos kaasutin tulvii jostain syystä. Mietin, että vaikka bensan paine on oikea niin pukkaako sähköpumppu sen verran kovalla tahdilla polttoainetta, että pääsee tulvimaan. Noh pitää eka mitata se kohon asento, että onko se sinnepäinkään mitä ohje sanoo.



Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 693
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 vm-88 Orbit. Kaasutin ongelmaa ja sen korjausta
« Vastaus #242 : 19.05.2024, 02:01:58 »
Tuli tässä viikolla värkkäiltyä kaasuttimen kanssa. Mopo sportista tilasin uuden tiivisteen kaasuttimen kanteen. käytin kohon ja neulan ja neulasuuttimen irti ja putsailin brakecleenerillä paikat. Koitin heilutella kohoa, että hölskyykö se, mutta ei kuulunut mitään niin vaikutti ehjältä. Mittasin kohon asennon ja se oli 41mm mitä ohje sanoo. Pikkuisen säädin bensan pintaa alemmas.

Saksasta tilasin tuommoisen adapterin https://www.pro-gt.de/en/adaptor-weber-carburetor.html. Asensin kaasuttimen ja ilmansuodattimen letkun väliin niin sain alkuperäisen suodatinkotelon taas käyttöön weberin kanssa. Hiukan piti yhdistellä ja muokata letkuja ja koteloa. Tässä on alunperin ollut matalan mallin solex ja ilmansuodatin systeemi. Yhdeltä kaverilta aikoinaan ostin korkean mallin solexin ja ilmansuodatin vermeet niin oli varastossa mistä rakennella. Otin korkean mallin ilmansuodatin kotelon käyttöön, kun siinä ei ole sitä ilmansäätöläpän vaijeria tai ylimääräistä reikää. Tosin siinä kotelossa se anturi ei toiminut niin otin sen läpän yms pois. Mietin, että millä saisin sen lämpimän ilman lähdön tukittua niin yhdestä aerosoli purkista jäi sopiva korkki niin sen kiersin paikalleen.

Ilmansuodattimen kannen otin taas toisesta kotelosta, kun oli tuossa kotelossa ollut kansi kokenut kovia, kun oli toinen alakiinnike poikki. Jostain ilmansuodatin projektista oli jäänyt tuommoinen yleismallin letku. Siihen sitten yhdistin korkeanmallin ovaalin kumihatun niin sai putkiston valmiiksi. Huohottimen letku pitää vielä parantaa, kun saa letkua ja paremman jatkon. Mietin, että kattoisi huohottimen liekkilukon, että missä kunnossa se on ja mietin, että voisiko sen jättää kokonaan pois.

Illalla sitten kävin vielä koeajolla. Tuntui ainakin toimivan. Ehkä paremmin, kun ennen. Ei nyt vuotanut bensaa enää. Toivottavasti nyt toimisi jonkun aikaa
« Viimeksi muokattu: 19.05.2024, 13:23:03 kirjoittanut Dmies »

 

KL-varaosat  Race.fi