Proturbo  Autodiagnoosi

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 64136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #135 : 31.05.2018, 18:46:45 »




Mjoo harrasteesta puuttuu öö..
Keula-akku pitäis hommaa. Jytyin minkä sais P26cm K20cm L17,5cm mitoilla.
Paksiin munapusseihin ehkä kaks hupiakkua yks puolellensa ehkä jtn 80-120ah akkuja..

Najissa kun paksissa nyt optiman 55ah yellowtop ja kyllä sitä kun tästä lähtee illaks cruisaileen
ja luukutat pari pykälää vaille särörajan sen tunti pari putkeen, niin kyllä se keula-akustakin ottaa basson tahissa parhaillaan 0,5v sykähdyksiä, toki optimakin jo useamman vuoden vanha...
Gz 6-kan lankku ja Focuksen 1600d subilla.

Rfc kumminki aatellu jtn 2-4kilosta lankkua subille, sitte joku 6 tai 8 kanavainen erkoille ym kajareille
ja ehkä joku kolmaskin lankku (2-tie tai 4-tie) jos ja kun meinais vaik etupää jäähä vaimeeks.
Mankkakin uupuu, ehkä Kenwoodilta mokoma, kun tuo Alpinen linjalähtöjen laatu vähän arveluttaa.
Nm naj:ssa Alpine öö 178bt josta pätkii randomisti sub rca pareista toista lähtöä, näin ollen mulla on takalähtö haarotettuna.
Tympäsee joitakin bassottomia biisejä kuunnellessa kun ei saa mankasta sääettyä lisää tasoa,
okei erillinen säädin ajais kyl saman asian, että njoo.
Mut hyvähä se ois varuilla olla mankassaki lähtöjä, ei tarvis niin paljua haarottimilla pelleillä.

Lohkoon tarttis pidemmän kierreholkin, että sais sen volvolaisen suodinryöstölaipan/öljylauharlähön kii.
Ei ainakaan nuo universaalit jatkeet käy, tai joutus sorvaan ja täytehitsailla tota volvolaista laippaa..
Niitä perus universaali jatkeita mulla siis on, kun omaan sen termarittoman ryöstölaipan myös.
Kampparille tehä triggeranturille teline, apuakselille varmaan sitte cherryn anturi haisteleen.
Ihan vaan koska säädettävä nokkapyörä tulee kans puljattua tuolta laatikosta kii jossai kohtiin.

Loput onki sitte loputonta johtojen parsimista, yritystä vetää ne fiksuista paikoista ja järjestelläkki.
Ettei ihan näyttäs niin pahasti kuin nyt siltä että ne on tyyliin viskattu vaan tuonne autoon.
Muutenkin pikkunäpräilyä sieltä sun täältä ja pisteosaa varmasti menee vielä vaihtoon.
Ei kumminkaan toistaseksi mitenkään ihan vimosen päälle tartte saaha näyttään, koska pääasia on että vehkeet rokkaa.
Tuolla tarkotus ajaakin eikä ajella kuten useimmat niillä stanceleluilla teippirulla luuk vanteineen matelee.
Tarkotuksena näin kärjistetysti sanoen ajella moisista luisussa ohitte jos sille päälle sattuu :D
Mut ois silti kiva saaha jotkut 17" kestävät vanteet, ihan tulevaisuuden jarrupäivitystenkin takia.

Hmm a-nokkaki ois jees vaihtaa johkin muuhun, toki kansi muuten vakio 530, että eipä siellä mikään härö custom nokka
kyllä oikein oikeuksiinsa pääsis. Eikä toistaseksi oo motia kannen työstelyyn.
Ois tuossa kyllä b200k päältä ylimääräin 530 ja 230fb päältä 531, että mjoo päähänpistoja ootellessa..

Ainii ja alkaa pikkuhiljaa naurattaan/hävettään että ton mosan jatkeena on m47... :idiot2: :2funny:

Edit: niijoo puuttuu siitä vielä dp, screameri, paremmat iskarin yläpäät, yläpoikkituki pitäs värkkää ja hommaa moiselle ne laput mihi hitsata iskaritornin päässä..
Iskarin yläpäätkin tenkkapoo, että mikkä coilit tuonne lykkäis jotka kestäis ajoakin eikä vaan tois koslaa tonttiin ja ekan talven jälkeen ne ois jo pilalla.
Naj:ssa vaan tällähetkellä mehuttomat etuiskarit ja houkuttais tosta rfc nappasta nuo gts iskarit jousineen naj:iin.
Rfc sitte tulis palava kiire hommaa coilit.
Tässä vaan tienaamisenki/töitten kanssa epäselvyyksiä, että milloin sitä massia löytyykin ja milloin ei.
Lähellä on ollu että tilaisin naj:iin jotkut halvat vakiopumput edes.
Mut eiköhän sitte pukkaa duunia ja tienestiä, että käy kyrsiin moisten hommaaminen "turhaan" ja ois voinu tilata coilit
ja laittaa nuo gts:ät najiin.. :idiot2: :2funny: Prkl mitä soutaa huopaamista :D
« Viimeksi muokattu: 31.05.2018, 18:54:22 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #136 : 11.12.2018, 01:13:00 »
"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista."
Taas päässy näin käymään. Vielä ollaa hengis ja kumpiki kosla löytyy. Moti foorumille päivittelyyn ihan pohjamudissa.
Aikaan on khyl saatu sitä sun tätä.
Ei tuo siniin kyllä vieläkään oo käynnissä ollu.. V:>
Mut kai tälläse viestin saap lykkää, näin väliaikatiedotteena niisanotust  V:>
Seuraavaa motivaatiopiikkiä odotellessa, jos jaksais jtn tänne valotella
« Viimeksi muokattu: 11.12.2018, 01:15:22 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #137 : 20.06.2020, 22:22:12 »
Pienone motivaatio ja koetuspiikki iski ja jos jtn lätisis..
Kaikkee paskaa ja sen semmosta täs ollu ja vaikuttaa mieleen vieläkin, niin ei oo motia ollu jutustella.
Tuntuu et en oo ansainnu tarpeeks hauskuutta elossa, sit jos onkin ja jos mun tilillä on nelinumeroisia summia, ni kyl jostai joku paska löytää tuulettimee.
Ehkä sitä ollaa liian hyvä ja hauska tyyppi ja sakki tykkää puukotella selkään ja käyttää hyväksi. Tappaen sitä hyvyyttä ja hauskaa tyyppiä minusta.. Noh joo, palataamma autoihi... :-\



Sinisen osalta neppailtu johtista nipumpaan täs foorumin hiljaiselon välissä.
Akut vaihtunu uusiin agm duraceleihin, paksiin isompi hupiakuks kera jo olemassa olevan erotusreleen.
Autostudion 3000 monolankku focuksen mk5 12" subille, muilta kaikkareilta uupuu vahvarit toistasiksi.
Tai ne on punasessa..
Kenwoodin kdc-x520bt mankaks.
Parit mnet liittimet aiheuttanu päänvaivaa triggereillä(kuvakin niistä, en suosittele kellekkään..).
Autohan ois aikalailla ajotusta/karttojen tekoa vaille ekat savut.
Toki täs viel parit extra-anturit uupuu kytkemisen osalta, mut käyntiin vaadittavat ok jo.
Liittimet vaihtoon, niin alko kanttiaaltoa löytyyn läppärin päästäkin mtunella kampi ja nokka triggeriltä.
Takapenkiks löytyny tumman harmaa kangaspenkki sinisen tilalle, passaa paremmin mustien ovipahvien ja puolkupi etupenkkien kanssa.
Nokka-akseli vaihtu V-nokaksi A-nokasta, makso huiman 10€ :D
M47 rasia vielä toistaseksi 763 asetelmalla ja sachsin massalevyllä.
Ilmaseksi saatu gs-6-37dz ehyt aski. Taino kovas vedossa kuulemma äänti bemun askin kolmonen. Pitihän se sit mokoma ottaa parempaa taltee rojulavalle menon sijaa.
Jännä nähä millon moiseen teetättää sovitemuutoksen vinokaan perään, irtokykäkoppiakin ois moist hommaa varte.
Mitä kytkintä sitte moiselle hommais pottapyörään.. Vai vaihanko vielä vauhtiksen joksku muuks ja mikskä bemun askia varte.
Jos ei puhetta ollu, niin ebayn kautta tilattu jokkuu polypuslat ja tein itte ylätuet säädettävät tähä sinisee. Aikoinaa ku ne kiintiät polypuslinee pöllittii punasee..
Jtn sisustan pisteosaa tais puuttua mm ovipahvista ja sähölasimuutoksen jälkeen, niitäkin hommattu ja laitettu kii.
Olikoha j-spec alupääty syyläri mainittu, paksummal kennola ja sillai, semmoiki kii.
Jarrut hommasin uuet vakiolevyt, ku vanhat ok käytetyt eksy punaseen. Tok isiinäkin ne on taunnu vaihtua täsä hiljaiselo välissä myöski uusiin..
Jaa muisti ei muista enempiä sinisen osalta täst välistä tähä hätään.

Jos Erillisenä kommenttina punasesta tässä ehkä kohta tai joku päevä. Miun tuurilla tää kirjauduttaa ulos tässä kirjottelun kesken ja sit mulla ei ainakaan oo motia lätissä näitä samoja enään uusiksi. Tähäkin menny kaiken muun härväämisen ohella jo muutama tunti  :D

« Viimeksi muokattu: 21.06.2020, 19:30:27 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #138 : 21.06.2020, 00:09:25 »
Ja punasesta.. Kuvia reilut 500kpl, Toivottavasti tästä helvetillisestä kuvatulvasta ei ammuta. Ompahan ainakin kahteltavaa jos jollakin tylsää.. V:> :nuhtelu Jos joku mode näkee tarpeelliseksi, saa nuo muokata vaikka linkeiksi näkyvie kuvien sijaan tms, jos täsä foorumia rasitetaan?

Varmaan viime päivitysten jälkeen ensimmäisenä vaihtunu uus vanha m47, samala b200et asetelma ja luk uus levy.
Ei uljaile enää.
Viinaboxin kans sillo ajeltu alkuu omil sumuilla, sit tuli t5 mosasta sumuja..
Joku tovi ajeltiin yksreikäsillä keltasil/oransseil onks ne nyt 315cc, kera viinaboxin.
Sit tuli hommattuu nelireikäset 373cc? valkoset ja niillä ajeltu ilman boxia.
Kylmäkäynnistykset vaati "talvella" välillä bräkistä avuks. Kunnon pakkasia täsä oo oikee ollukkaa..
Polttoainetalous nyt sit taas on vähä siin ja tässä. sen 15l-/100km plus miinus 2l tuo e85 huikkailee.
Metanolia meni 20l/100km, simmostakin siis koitettu :D Pirun kuivaa kamaa ja siihi ei sekottunu sit mikään..
Tai jos niin ois tarvinu olla motorisoitu vispilä tankissa.. Vähä ku vettä ja jtn rasvaa koittasit sekottaa, joko tuloo sellasta kuplasta hyytelöä tai menee kerroksiksi.
Räikkälukkoperällä mennää, se aussielocker. Yks leimakin meni ketuiks ku pomppas jarrudynolta, noh jälkinäytölle toinen konttori ja kikkailun taitava katsuri, saatiin jopa jarruihi heittoa ja ei pompannu dynolta ylös.
Kuskin alla olevaan poikittaispalkkiin tartti pari paikkaa leimalle.
Muutama tarra piti repiä pois tuulilasiltaki..
Joku leima tässä välissä oli että oli jarrulevyt liia ohkaset, varastin sinisestä terveemmät. Sainkohan niillä jo leiman ja sit hain siniseen uudet, vai hainko molempii uudet levyt paloinee vai mennääkö vielä sinisen volvon levyillä..
Kartaanii vaihettu kaiketi myös taaempaa ristikkoa tässä hiljaiselon välissä.
Sit toki nää perus öljy+suod, tulpat, jarrupalat, jakopää rumbat.
Hmm jtn polypusliakin kai alustassa viime päivityksien jälkeen tullu. Mm etutukivarsien taaemmat, etuvakaajan koripuslat. Takana tais olla ne ylätuet ja panhardi polypuslilla, muut vielä vakiokuraa kun ehjiä vielä.
Taijettu parit koneen tukikumetki vaihella täs välissä. Nykyään v8 lantikan kumet tänäkin päivänä, ny ei heilu prkeles.
B200f kajautettu ja yhen pytyn mäntään reikä, ehkä kannesa halkeamaki, tai sit vaan männän palasen iskua. Syyks ehkä metanolilla ajelu ja yks suutin menny huonolle tuotolle, tai sit ku muutama kannu oli vanhoja moottoröljykannuja. Ku katto tratin sihtiä minkä kera tankannu, ni siin oli mottiöljyjämät muuttunu ihan steariinin kaltaseks hetken kuivillaa olon jälkee. Joten jos samaa on pesiny sumuun/sumuihin asti, niin mikäpä ihme..
Hommasin satasella toisen saman värisen 245 volvon mut b230f mosalla, se kattila keulille, liekö sen laatikolla vai vaihoinkoha sen b200f peräs olleen, kytkimen ainki otin sen b200et sachs vakioasetelman ja luk levyn vaparia jäykempänä tilalle. Otin sen b230f vehkeen johtiksen ja boxitkin. Muutamat anturit mm lambda jne taisin vaihtaa vanhasta, ku vanhaan oli niitä vaiheltu.
Vanha b200f aiheutti vaa aikanaan päänvaivaa ja syyks ruiskun lämpöantura, vaihettiin siin samal muutaki vikaa ettiesä.
Ps b200f oli ainaki 13mm kanget. noh 90/91 auto kuten kyl se varaosakoslakin, et liekö täs b230f ois kans 13mm.  ???

Sit tuli yks -2mm madallettu 530 kansi, kairattu pako ja imukanavia, venttiileistäkin lautasista kairattu enemmän ns T- muotoset ja kolmikulmasiks hiottu. Tuli kierrosherkkyyttä ja hmm jossen ton erään motarin rampin alun ja nopeusnäyttöjen välimatkaa väärin muista, nini oisko abaut varttimaili, siinä vanhalla b200f mosalla A nokalla 140 saatu, kuin myös b230f:llä A nokalla. Nyt kannen teon jälkeen saa 150kmh vauhtia, A- nokka tosin joutais vaihtua jo muuksi. Tonni ennen raikkaria loppuu vedot vaan.
e85:la mennään jo metanolia sen~ 700l tuhlanneena ja sen 300-350km pääsee e85 tankilla.. Vois se vähemmänki viiä, tai jos kulutus ois sama ni oispa ees vetuja enempi.. :D
Tuntuu tuo lh säädettäväks saaminen johkin olevan niin perkeleen saamatonta ja ei kenenkää kans me aikataulut ja oma rahatilanne yksiin, et välissä aatellu jo et sinisestä kattila v1 maxxecun kanssa tähä ja siniseen tuoreempi maxxecu ja kattilaks joku muu ku vinokone.. Sit se ois puhtaasti ittestään kiinni saaha vehkeet käyntiin ja johkimoisii säätöihi.
Toki hipostelut, turvarajat yms yms asiantuntevamman kanssa penkissä, jännä nähä missä penkissä(sininen siis kera maxxecun).

Hitsatakin on saanu taas melkein puol neliötä. Kahtelin et apparin etupoikittaspalkissa oli tulitikkuaskin kokone"pientä alkavaa" kohta. Noh sitä innostuttii koputteleen ja vähä muutaki autoa. Hitsikoneena oli käytössä kaasullinen ydinjätteen sijaan.. Se koputtelu sit karkas ja reikää ja vanhojen paikkojen vaihtoa paremmiks sit tuliki ihan kiitettävästi..

Auto myös maalattu ylempiin ovi listoihin asti uusiksi taas, ruiskulla itte turasin. Raja jätetty listan alle. Jtn uretaanimaalia orkkis akryylin sijaan. Aiempi maalaus oli sumurajalla ja tais 7:nnen painepesun jälkeen alkaa lähteen paikotellen lastuna maalit veks. Nyt pittäs pysyä ku on listoihi asti karhennettu ja rasvapoisteltu.

Poppikset alpinen cde-178bt edelleen, subikanava toinen edellee paskana ni haarotettu takakanava.
Eessä jokku sonyn x-plod 5,25 coksut nykyää, mitälie täsä välissä ollu. Nää joutas poijes parempie tieltä..
Jtn wishin vaahtomuovi tms mattoa viskottu ympäriisä. Takaovissa jokku 6,5 2-tie coksut pioneeriltä, paksissa 3-tie pioneerit. 6-kan gz lankku kaikkareille. Autostudion ref 12d2 12" ja gassin 1000w monolankku sille, 71L kotelo tais olla abaut ja 6" täyspitkä aeroport.
Exide ja yellowtop vaihtunu ilmasiin kaverilta saatuihi biltemalaisiin (en musita tähä hätää mikkä oli) jokka sil oli veneessä, tuoreemmat ainakin ja nyt ei virrat putoile.
Akun ja startin välinen piuha pääs räimiin kerran vaan lohkoa vasten ja tappo ko vanhat akut (exide keula ja yellowtop paksi) lopullisesti.

Renkaitaki vaiheltu jokusee otteeseen, nankangin sv1 kitkat ei kyl tu enää alle muuhu ku ehkä johki micraan tms.
Yks vai jopa kaks puhkastu johki roskaan/piikkiin, ostin sit yhen uuen. Eivät kyl mitkää kovin jämäkätkään ollu ajaa.
Venäjältä tuli jotkuu uuet kitkat sit taakse, het jämäkempä ajaa. Etusina viel nangkangit ja ens talveks tarttee ne vaihtaa uusiks..
16" aluilla onkoha täsä välissä jo monet ollu ja monetkoha 15" peltisekki sutattu katuu.. Jaa a.
Nyt 205/55 16 kumit ja ku uusia saa alle 50€ kpl niin ei lavarenkailla ja silestoneilla huvita ajellakkaa, polttovanteet sit asia erikseen :D
Kytkintä pittäs täst punasest alkaa miettiin. Liekö menis uuella b200et asetelmalla vaikka ja sit varaosa 245 volvost ku tuli se b230f ni sen peräs oli lähes ajamaton lukin paketti, ni siit massalevy vaik.
Toki jos menee ihan pahaks, ni laitettanee koko lukin p*ska kii kunnes parempaa tilalle.
Miettiny kyl ku rfc/sinisee volvoo ois ny toi zf, et millä kykällä sillä sit ajais. Et ottasko sen 763 ja sachsin levyn tähä naj/punasee ja säästelis nuit muutamaa m47 rasiaa tät punasta varten nurkissa.

On kyllä joo punasen laittoki karanna turhan harrastuspuolelle käyttiksestä. Hitsailujaki tein nyt täs muutama kk sitte vaik ei viime leimalla tullu mitään viimeks niistä, mut ite löysin moisia ni teimpä "huvikseen" vaik siin ny o taas 2020 lokakuussa vast taas leima.

Plx tuntuu tappavan lambdoja 1kpl/vuosi tahdilla, taas ois paskana.. miettiny jo että saispa tol uuel liittimellä 4,2 nuide 4,9 paskojen sijaan. Ne sentään kestäny useampiaki vuosia. Vai pittäskö harkita muuta mittaria..

Dropataas tähä välii julkasten ja muokataan tätä kommenttia lissää..

« Viimeksi muokattu: 21.06.2020, 01:19:07 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #139 : 21.06.2020, 01:23:19 »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #140 : 21.06.2020, 01:25:18 »
[/url]
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #141 : 21.06.2020, 01:29:31 »
Kuvathan tuli jonkisortin järestyksessäkin. Joskin viiminen kuva täällä on vanhin.. Tosiaan aikalailla napsinu kuvia vähän jos kaikesta rempasta ja teosta + maisemakuvat jne. Siks niitä on nuin hemmetisti. Ps tuo yks kuva jossa päästölaitteesta kuva, on tyhjällä katilla ja metanolilla.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #142 : 21.06.2020, 10:38:40 »
Mistä oot tuota metanolia saanu hankittua?
Kärkkäiseltä jne. taitaa saada vaan 10l pytyissä ja 2,25€/l muistaakseni.. sit oli jollai kisapolttoaineita myyvällä firmalla joku ihan älytön hintalappu vielä.

Metanolilla ei kovin paljoo tehoja saa lisää, jos ei koneessa ole puristuksia reippaasti ja/tai ilmajäähy.
15:1 luokkaa saa puristukset olla ja tuskinpa saa naulaamaan kun seokset on kohdillaan jollain A nokkaa isommalla.
 Kanavatkin saa kairata vähän reippaammin metanolilla.. sen verran sitä tavaraa tulee.
Semmoisen "yleisohjeen" oon kuullut, että noin 10% isommat kanavat metanolille vs. bensa.
 Sit pitäis alkaa kulkemaan. ;)

E85 tietty paljon parempi vaihtoehto jos ottaa polttoaineenkulutuksen huomioon.
Menee ihan järjetön määrä tota metanolia.. bensaan nähden tais olla joku yli 2x määrä

Lh varmasti ollut ihan sekaisin noiden suuttimien ja metanolin kanssa.  :D
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #143 : 21.06.2020, 17:51:20 »
Mistä oot tuota metanolia saanu hankittua?
Kärkkäiseltä jne. taitaa saada vaan 10l pytyissä ja 2,25€/l muistaakseni.. sit oli jollai kisapolttoaineita myyvällä firmalla joku ihan älytön hintalappu vielä.

Metanolilla ei kovin paljoo tehoja saa lisää, jos ei koneessa ole puristuksia reippaasti ja/tai ilmajäähy.
15:1 luokkaa saa puristukset olla ja tuskinpa saa naulaamaan kun seokset on kohdillaan jollain A nokkaa isommalla.
 Kanavatkin saa kairata vähän reippaammin metanolilla.. sen verran sitä tavaraa tulee.
Semmoisen "yleisohjeen" oon kuullut, että noin 10% isommat kanavat metanolille vs. bensa.
 Sit pitäis alkaa kulkemaan. ;)

E85 tietty paljon parempi vaihtoehto jos ottaa polttoaineenkulutuksen huomioon.
Menee ihan järjetön määrä tota metanolia.. bensaan nähden tais olla joku yli 2x määrä

Lh varmasti ollut ihan sekaisin noiden suuttimien ja metanolin kanssa.  :D
Tuttavan kautta tais satamasta tulla, jos en väärin muista niin jostain prosessista jäänee sivutuotteena ongelmajätteeks ???
Piti mokomaa jättää varastoonki pari litraa siltä varalta et joku ois jossai kahtonu et mitä se oikeesti on ollu.
Noh mulhan nykyään w124 e230 sedani mersuki niin tyrkkäsin tuos yks päivä ne jämät sen tankkiin.
k-jet ollu ihmeissään, seoksista ei mitään käryä ko yllättäen plx:n lambda-anturi rikki taas.
Kylmänä ei meny mihkään, lämpösenä paremmin ku bensalla. Noh ko kinnerissä on nyt tehty muutakin remppaa risan plx lambdan aikana, ni ei käryä kuin kuutamolla siinä säädöt yms on.

Volvoa sillä en oo +10 astetta lämpösemmällä kelillä ajanukkaa, aina jos kone oli kylmä sillaite et ei enää mittari noussu, ni bräkiksellä sai laitella käyntii. Tai +5 keleissä nyt jos halus riskeerata riittikö sillosessa exidessä potku parin minuutin starttailuurakkaan, niin sai ilman bräkistä käymää.
Ajossa kone lämpösenä 0,97-1,02 välillä plx näyttämät.
Kylmänä tais olla sillai et kaasu pohjassa pyrki laihalle alle 3t kierroksilla, 3t kohilta raikkarille asti sitte rikastu ja rikastu ja lähes raikkarilla jo jtn 0,90 lukemia musitaakseen.

Kokeilin btw nuilla 373cc sumuilla ajaa myös viinaboxin kanssa metanolilla, bensa-asennollakin suht paksulla ja ihmeellistä seoksien heittelyä ihan epäsäännöllisesti, viina-asennossa sitte meinas jo tyyliin tukehtua ja plx loppu asteikkokin  :D Kävi kyllä ku mikäki röhröh v8 dragsteri :2funny:
Ko flexitunen x4 on nyt vaan hylyssä pölyttymässä tarpeettomana.

Parit polttoainepumput ja siirtopumputki on tapettu. Yks aito boschilainen k jettiläise pumppu jonka ajomäärästä ei käryä.
Yks joku vakiopumppu, sit kaai yks motonettiläinenki, sit yks 52-203 biltemalainen josta puhuttu saab foorumilla yms, ihan paska, kestäny ko 2tkm e85. Pisimpään kestäny autossa ollut "professional parts of sweden" vakiopumppu, jolla ajettu bensa aikana, viina aikana, metanoli aikana. Välissä ollu nuita muita pumpuja ihan vaan siks ku en tienny kui kaua mokoma on autossa ollu, noh nykyää muistaakseen on sitte ihan bränikkä mokoma motonetistä laitettu.
Siirtopumppua ei enään ole, pelkkä letku.. Auton oma, yks mukana tullu, yks joku random pumppu ja olikoha kaks uutta motonettiläistä tapettu ja näiden porsimisen takia osittain kai joku nuista painepumpuistakin.
Palo käpy ja mennään ilman, nyt onkin sit pelannu ongelmitta sen parin tkm hetken metanolilla ja varmaan jo 20tkm tullu nyt e85.
Oonkohan mää tolla kinnerillä nyt kohta 100tkm painellu omas omistuksessa kaikkineen. :)

Edit, ei muuten nuo orkkis cambersäädöt riitä oikee mihkää, ei ees saa samoihin arvoihin molempia puolia.
Sit en suosittele noita "professional parts of sweden"etuiskarin yläpäitä kellekkään. 20tkm ja kumit täynnä halkeamia, jännä nähä milloin ratkeaa.. Töissä tuos autoservice24:lla vaan nostureita ja suuntausvehkeet, niin inasen enempi helpottanu omien koslien laittamista, noh sen mitä nyt töiden jälkeen jaksaa ja huvittaa asiakkaiden rojuja ropaamisen jälkeen tehä.

En nyt tiiä jäiskö tuo kosla myös taloon jokuseks vuodeks vielä, eipä tuosta oo kukaan sellasta rahaa vielä tarjonnu jotta viittis luopua. Sinistä nyt en ainakaan myy, tai kaikki on myynnis jos maksaa päättömästi.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2020, 18:12:31 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #144 : 21.06.2020, 19:46:06 »
Joo se voi olla ettei oo niin puhdasta metanolia mitä tuo polttoaineena myytävä (olikoha 97% metanolia).
Mut eihä se mitää meinaa, vaikka vähä muutakin (lähinnä vettä) ois seassa.

Varmaa on aika eksoottiset käryt tullu putken päästä.
Ei paljoo takapuskurissa kukaa viitti roikkua. :D

Oliks siulla koskematon lh noiden 373cc sumujen kanssa?
Tais kyllä olla niin et jollain noin 300cc/min sumuilla vielä toimi ihan jees tekemättä mitään polttoainekartoille.. etanolilla ajelua ajatellen.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #145 : 24.06.2020, 17:40:53 »
Joo se voi olla ettei oo niin puhdasta metanolia mitä tuo polttoaineena myytävä (olikoha 97% metanolia).
Mut eihä se mitää meinaa, vaikka vähä muutakin (lähinnä vettä) ois seassa.

Varmaa on aika eksoottiset käryt tullu putken päästä.
Ei paljoo takapuskurissa kukaa viitti roikkua. :D

Oliks siulla koskematon lh noiden 373cc sumujen kanssa?
Tais kyllä olla niin et jollain noin 300cc/min sumuilla vielä toimi ihan jees tekemättä mitään polttoainekartoille.. etanolilla ajelua ajatellen.
Ihan kivat hajut, viel ku katti tyhjänä. Joo koskematon. Kylmäkäynnistyst ja karttojen hienosäätöö ois hyvä tehä priimaa hakiaksee. Leima kyl tuli päästöjenki puolest kans.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #146 : 19.11.2020, 22:44:06 »
Tännekki vois jottahi turissa.. Molemmat 245 vielä löytyy. Punasen myymistäki harkinnu. Hyvä tuollakin ajella on.
Että ei se halvalla lähe. Osaahan ois mukaan sen verran että ostajan ois paree tulla pakulla/ja/tai kärrin kera hakemaan.
Houkutus vaan ois saada joku monikäyttösempi ja isompi kulkine, vaikka prkl bussi, joku kuorkki, iso lavis, paku, tai jenkki(ois oma maailmasa, vaikka tilaa ei ois enempää vs 245) ehkä prätkä.

Mjoo sitä ois punasessa taas vastikään haettu leimaa, jälkinäytölle apparin turvavyö vaihtoon ja taas on vuos ajettavissa.
Leimalle tosin vaihettu kalvottomat etusivulasit, tuulilasista ns aurinkolippakalvo veks,
lisävalot pois ja ledit omista umpioista, spacerit pois ja 15" virgokopiot kitkoinee alle, katti putkeen.
Päästöt oli niin hilkulla tyhjällä katilla, 0,5 raja ja 0,55 tuli "co".
Päästölapulla, ottan tavaks näil enempi vähempi räpelletyillä hakia moisen ensin.
Niin tietää kannattaako konttorille ees mennä.

Lukkona oli hetken aikaa (2tkm) "vitsilukko" kitkalukko Racing Diffsiltä, se mikä tulee pikkurattaiden joukkoon.
Täten ei leimal ongelmia sen suhteen.
En suosittele moista kellekkään, 2tkm jälkeen toinen pyörä ilmassa ja toine maassa..
Pystyt just ja just yhellä käellä pyörittään rengasta, eli aika olematon pito.

Laitoin aussien takasin, liukuholkkeja hierottu matalemmiks jotta ristitappi mahtuu paikalleen.
Ristitappiakin toisesta päästä hierottu sen hahlon suuntasesti samaan tasoon kun hahlo,
jotta helpompi lyödä vastaan panevien aussiekäikäleide läpi.
Tosiaan alkuun mulla oli aussiessa ne jouset ja tapit paikallaan,
no yks ei kestäny menossa mukana ja murentunu öljyjen sekkaa.
Otettu kaik mäelle ja pelailtu shimmeillä. Pikkurattaiden jousishimmit ja kaveriks perusshimmejä.
Hyvempää hakiessa, uuet jousishimmit ois hyvä olla, niin ehkä tuosta sais räikkäysominaisuudetkin esiin.

Aussiekin ollu muutamaan otteeseen aikoinaan auki, kun alkanu räikkäileen vetoa pois kuskin puolelta, lyöty lisää shimmiä muutamaan otteeseen.
Nyt ennen Racing Diffsin lukkoa aussie tipautti kuskin pyörää välillä kesken vedonkin vetämästä.
Kivoja tilanteita välillä pyörittäessä, kumia polttaessa ja ihan maantieajossakin, kun vetääkin vaan apparin pyörä.
Noh liukuholkkien matalentamisella ja parilla lisäshimmillä on aikalailla jatkuvasti nyt lukossa.
Parempi niin vs arpominen ja siitä koituvat enempi vähempi mielenkiintoset ajotilanteet.

Nykyäänhän on koko alusta täynnä polypuslia, väheni huomattavast ne ei toivotut tilanteet kun aussie kettuili ja yhellä vetäen auto ampu vähän sivulle.

Käsijarrukäikäleet kaikkineen volvo oem, motonet tarvikkeissa oli pintaa, mutta kitkapinnat jäi käteen.
Palo käpy, hommasin marmorikamaa. Myös akseliputkiin tulevat stefat volvo oem.
Laakerina toisessa skf, toisessa lie biltema vielä/motonet tarvike.
Fag laakeri oottelee tossa, kunnes jommassa kummassa alkaa näkymään jtn.
Tosiaan kun perä ollu tässä ~80tkm sisään varmaan +6kertaa auki vetarit ja murikka pöydällä..
Nyt tosin näky että kuskin vetarin boorissa pientä alkavaa kieroutumista, boorissa siis kiilottumaa kun saanu iskua.

Tekniikassa ei muutoksia, edelleen b230f, se kairattu ja madallettu 530, valkoset t5 sumut 363cc?, e85 ajellaan täysin.
A-nokka. Mannolin 10w-60 racingeillä ajeltu ja volvon suotimilla. 8-10tkm välein vaihtoja.
Perässä mannolin 75w-140 maxpower ls, vaiheltu öö no ainako perä ollu auki+ ehkä kerta tai kaks muuten.
Laatikossa samaa ku koneessa, niitäki vaiheltu jokuseen otteeseen ja lykätty viimeks z-1r rfs matkija ainettaki joukkoo.
Vitonen kohisee jonki verra vaan.

Poppivehkeissä pientä päivitystä, ei kaunista mutta ees johonkin soi(saisha soida kovempaakin ja paremmin aina..).
Etuovissa siis orkkispaikoilla jokku wishin isot disut, vaneripaloista tehty kulmikkaat avokotelot ovien alareunoihin ja 6,5
mds coksut niissä.
Takaovissa pioneerin jokku 2-tie coksut ja paksissa edelleen ne pioneerin 3-tiet.
Vahvarina 6-kan gz ja mono gas 1000wrm lankku autostudion reference 12" ref kotelossa (77l abaut) 6"aeroportilla.
Keulalla että takana munapussissa apparin puolella jotkut bilteman akut, erotusrelettä ja 2faradin?(muistaaksee) konkka.

Sisusta edelleen huutais yhdenmukasuutta, mustat 850 etujakkarat ja tuo beige sisusta muuten.
Jtn oven avauskahvakehyksiä yms on laitettu mustiksi. Hifien toteutus vois olla siistimpääkin.

Kultasille 16" lippa-aluille hommattu ny syssyllä 215/45 Linlongin greenmaxit, vielä vääntämättä, vanteissa kiveniskemiä,
huutais maalauksen kumien vaiho välissä.

Virgokopioille riipasin kahteen vanteeseen nyt syssyllä nankangin pa*kojen tilalle uusimmat 2020 Michelinin x-ice snow kitkat etusiksi, perusmaalipinta vanteis kellertyny jne ja pohjaväriki paisteli paikoittain. Elvytetty mastonin valkosel rubbercompilla.
Takaset jotkut Brina mikälie venäjältä, kuvio hyvä vetorenkaaks ja pintaa yli 8mm.
Vastikää tosin sai laittaa toiseen brinaan koiranpaskan kun hitsilangan pätkä menny läpi >:(

Hmm.. Kesän cruisingit ja muut satunnaiset "räppäilyt" ottanu veronsa, nyt tuo b200et sachs asetelma+luk massalevy
pitää aikalailla kun vaparin vakio.
Ei enään pysty/viiti kolmosta lykkää/kytkinpommittaa, kun paikallaan pyörittäessä jäis kytkimeen jos antais mennä,
eikä vaihtaiska salamana takas kakkoselle ku huomaa pehmeen oton/luiston.
Sinisestä ehkä 763 sre ja sachsin massalevy tähän ja m47 varalle.
Sit ois kaks irto m47. Riippuu ihan missä välissä tuosta punasesta tarinoi myynti-ilmotusta ja meneekö se/vaihtuuko,
vai ajelaanko hyväki tovi vielä ite. Niin tiiä ehinkö laitella.
Eipä tuo kytkin häiritse. Sitte vasta ku heitetään ns aivot narikkaan ja rääkätään.
Eikä hirveästi nyt oo innostanu kokeilla kytkimen rajoja, kun ollaa taas siinä vaiheessa että ollaa vähän "kyllästytty".
Vetoja/koneen luonnetta tarttis saaha parempaa suuntaa.
Sekin jo jos teho ja vääntökäyrä jatkais räpättimelle asti abaut samoten kuin se nousee tohon tonni ennen rajotinta,
ois tuo vapariks ihan ok.
Pääosin tuolla saa ykkösellä pyöriä pikkuringit ja ns paikallaan sutatukset, kakkosta ja välillä ykkösellä käyntiä kun kaheksikkoa ja harvoin koitettu kolmostaki mut sillä ei meina jaksaa kun vasta teräsvyöt läpsyessä :-\ Kolmoselle koitoilla tuo kytkinki on enimmäkseen menny aijemmin mainituksi ns vakio vaparin tuntuseks.

Hm mitähän vielä.
Pesuja vahauksia, myllytyksiä, Schollin s3, s17 jne myllytyksiin , 476s collia vahana, on välissä kyllä ollu ihan turtlen punast värivahaaki. Bathe+ pinnottavaa sinistä shampoota ja oranssin pullon wetcoatia.
Bilthamberin autofoamia käytetty vaahottajalla, joka nyt loppui ja jännä nähä mitä jatkossa.
Vähän on jälellä ma-fran pinnottavaa shampoota, mut esipesuun pitäis hommata jtn.
Nuo ns pinnottavat jättää vaan paskan alleen jos ei esipese ja sit saatkin pessä liuottimilla ja myllyttää hyvän taas saadakses.

Mjoo, poppyä täsä eksyny kojelaudalle yks toistasiks, 50%kalvotetut etusivulasit takasin, tuulilasin yläreunaan 5% raita,
yks bilteman 9" paiskari lisää, mutta entiste 37,5 ref sijaan 50ref ja keskelle. Kiinasta tuli jtn novsightin h7 ledejä, niistä yks tähän yhteen.
Nyt siis tosiaan Nighteye h4 ledit, 2kpl oslamp s1 h7 ja sit ovsight h7 1kpl.
Näkee riittävästi.
Etusumuvaloja ajatellu, mutta vakiolippaan ei oikeen fiksusti satu mitkään kalansilmät tai perus kantikkaat..
Aatellu et esim vanhemmissa bemuissa, muistaakseen myös 460 volvon vakiot ois sellasia jotka ns myötäilee alalipan pintaa törröttelemättä.
Sellaset saattasin istuttaa tuohon vakiolippaan. Tai sitte jos brossin settiä ilmaantuu tai jtn ihan muuta,
niin sitte ehkä sais nuita yleismallisiaki soviteltua.
On kyllä joku tuon orkkislipan lisäjatkon laittokin mielessä käyny.

Matalemmaks kun tuota ei järkevästi saa. Eessä mul kaiketi on professional parts of sweden iskarit, jotka aikanaan tuoho hommasin.
Jouset vakiot pätkästyt, oikeen jos hampaat irvessä rempoo, sais jousen pois käsin paikoiltaan.
Joten en ota enempää, ennemmin justiin tän takia etulipalle halajais jtn jatkoa.
Välttää se toki miulle tollasenaaki, pakko olla jtn käytännöllisyyttä.
Taakse ihan viikon parin sisään laitoin kaverin purkuauton alta kybin korkeepainekaasut professional parts of swedeneitte tilalle.
Vai mitkä nyt olikaan, eehkä perus kybit ???
Hyvin vähän jäykisty perä eikä tuu hidastetöyssyn jälkeen enään yhtä ylimäärästä pomppua pompun jälkeen.
Niin joo vakaajathan on 19/19mm, mulle tullessa oli takana 16mm.

Että on tuota punasta rävelletty, huollettu ja sillaite. Melkeen jokasessa pks ruisingissa käyty.
Forssassakin ja sieläki taijettu suttailla. Että kyllä nää siinä kunnossa piellää, jotta viittii kauemmakski lähtiä ja vielä ehkä leikkiä siellä. Paraillaa auto ollu käynnissä/ajossa yli 16h putkeen, eikä ongelmia V:> Jos niitä tulee ni sit korjataan.
Korjataan myös sillai, että voi sinne pitkään reissuun uuestaaki lähteä.
Eikä olla sillai "hitto tossa ja tossa on ny toi patentti, emmä uskalla lähtee jos tää porsii".
Harmiksein näkee useesti näitä jotka ei omilla enempi vähempi harrasteillaan ajele ku omilla kylillä ja työmatkaa,
tai miä ainaki törmänny enimmäksee niihin :-\


Siniseen ois gs6-37dz aski, nyt on vaan kakskin paikkaa joiden välillä tässä arpoo. Samaan konkurssiin vaihtais vauhtiksen, asetelman ja levyn, sit hydr-irrotuskilkkeet.
Irrotus on vielä auki, että ulkosella sylkällä, vai bakaxelilta vai missä se oli, niin kykäakselin ympärille tuleva sylkkä.
Harmaa muistikuva vaan että kytkimen vakio irrotushaarukoita vääntyny/poikennu joillain.
Ja jos näin on käyny, ni mulla jos jollain nää varsinki leikkivehkeet pitäs ylimitottaa.
Eikä mennä niiden huutelijoiden neuvoilla "kyllä noi palikat 300hp kestää" ja mää hajottasin ne viikossa 250hp varmaan.
Tai semmone tuuri mulla tuppaa useimmite ainaki olla, joten mieluummin omia teitä, vaikka sitte sillonkin välillä perse eellä puuhun toki :-\
Nokka sinisessä nyt V-nokka, liekö siittä maininnu, sääettävä nokkapyörä.
Seki kyl voi vaihtua, tässä ko pitelee kummiki silmiä auki..
Riipuu mimmosta nokkaa etee sattuu, että passaako se toho punasee vai tähä sinisee.
Jos siniseen, niin laitan V-nokan punasee ja A-nokka hyllyyn/koneistamolle..
13mm kankien ja b200et omie mäntie ja männätappie kestoa alkanu ny miettiin.
Tosiaan ku ny toi bemun aski löytyy, niin vois ottaa hyrrästä enempi irti ja sillai.
Liekö se ois viel kattila auki ja vaihan ne kangetki ennen ensisavuja :2funny: :2funny: :idiot2:
Nytkin ois enään parin extra-anturin johotus, käymiseen melkolailla vaan ajotus ja läppärihommia vailla.
Jos ja kun siis ois nyt joku pakon pakko savut ottaa vaikka viel omasta mielestä kaikkea tekemistä ja varmistuksien varmistuksia varmistuksineen tehtävänä.

Töissä kun tekee ajoneuvomasentajan hommia, niin omat hyvät ja huonot puolesa tähän harrastamiseen.
Saanu siinä jtn tehtyä töiden jälkeen/vklp omaan autoon.
Harrastetta en tosin, enkä laitakkaan, sen verran pyhä kampe alkaa itelle oleen ettei jaksa vieressä nälvimistä "eiks toi kannattas tehä noin ja noin". Sitä kun tehään ihan puhtaasti itelle. Mieluummin vaikka perse eellä puuhun, kun liikaa muiden mielipiteitä ja muiden kädenjälkeä.
Käyttikset niin ja näin, vähän riippuu fiiliksestä. Mut toisaalta taasen siellä muiden koslia ropanneena motivaatio ropata omia on aika ailahtelevaa ja viimeaikoina aika nollissa.
Enempää vähempää syvällisempiä henk.koht ajatuksia jakamatta.
Pittäs ehkä tehä jtn muuta työkseen ku mitä melkolailla harrastaa.
Eikä se nyt joissain asioissa oo osottautunu hyväks jutuks, että työtoverit/pomo on tuttuja vapaa-ajaltakin.

Mutta joo. Kuvien kera varmaan seuraavan kerran. Eikä varmaan tälleen kuukausien taukoa tällä kertaa, kai.
Ehkä nyt riittää päivissä/viikoissa.
Ei näin arkena saa aikaa riittämään, jos tähän ois kuvat laitellu ja niistä omat jupinat näpytelly :(
« Viimeksi muokattu: 20.12.2020, 21:09:15 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #147 : 19.11.2020, 23:29:02 »



Piistetää ny yyks kuva. Jtn tässä on perälle tehty, vai teinkö putkelle.

Rst putkea tuloillaan lähiaikoina. Alkaa nykynen oleen yks tavan hitsisauma,hitsipaikka, klemmaria klemmarin perään kötöstys.
On ollu milloin mimmosella pöntöllä, ilman pönttöä, kylkiputkea, katilla ja ilman.. On sen näkönenkin.
Rst putkea tulossa katilta taakkeppäi, tai jäi hämäräks että onko se yks putken pätkä niin pitkä,
että riittää etuputken haarakohalle asti.
Täten räkärautaputkeks jäis vaan pakosarja ja etuputkea hitusen.
Lambdapaikat vaan pittää värkkää omalle ja plx:lle. Tiiä sitte haenko kertakäyttöpullon argonia ja tigiin rst täytetankoja.
Vai saanko lambdat fiksusti vakio etuputkeen ja sit migillä vetäen lambdamutskut.

Mut joops. kello alkaa oleen sen verra, jotta ei kye enempiä. Tai kykis jos ei tarttis herätä töihi >:(


Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #148 : 20.12.2020, 22:11:29 »


Muutama kuvatus ja Koskenkylän abcin pihalla sai "winterlookista" kerraki valosan aikaan ees kuvia.
Jostain muualta kuin kyllästyttävältä kotipihalta tai duunipaikan pihalta.
Joukossa kuva ku racing diffsin käikäleet käväs kiinni, kyllä, kuvasta uupuu vaaditut toiset pikkurattaat kun asennus oli kokeiluvaiheessaan.
Tripin nollaustappiin pieni reikä ja ruuvilla kiinni, toimii nollaus :)
Sit tappelua nopeustiedon puuttumisen kanssa. Tympäsee ku mittarissa loimii kuusivalo sillon tällön ja kierrokset jää päälle.
Vika jatkuu ja tuntus siltä et pitäis saaha varmasti ehjästä autosta nopeusmittari, koittaa sitä.
Tai keksiä mitä vaihtoehtosta signaalia equlle nopeustiedon pinniin vetäis syötettäväks, jotta toi sekoilu loppuus.
Katkosta ei löydy mitattavissa olevista paikosita, nopeusmittari pelaa, johoissa ei katkoksia,
osittain pääsee piirilevyn mittaan ja ei katkosta.
Ainua mitä en oo päässy mittaan on että muuntaako tuo mittari enään vai ei sitä signaalia perältä.
Liekö mokomaan tarvis oskilloskoopin, vai olinko käsittäny oikein että perältä tulee ns perinteistä signaalia ja mittari muuntaa kantikkaaksi "mitä h*lvettiä signaaliksi" equlle tyyliin. Tietoa huonosti löytynyt ko ongelman ratkasuun.
Jäi mietityttään kui toi kumiholkilla suojattu kakshaarukkainen lattaliitin on yhteydessä nopeustietonapaan ???


Mainittinkoha vai en, sinisestä varastettu säädettävät ylätangot punaseen. Punases meni vanhat soikeiks.
Irrotuksessa oli yks pultti jämähtänä puslan holkkiin, niin meni yks polypuslakin huonoon happeen punasen soikeissa.
Siniseen nyt sit kaiketi suunnitelmissa simmoset missä pusla toisessa ja toisessa päässä uniball.
Sit kun tuo 3" ränni vaatis tappelua ja muokkausta, tilasin sit kl-racingilta 2" ´simons putken.
Jäi vaan pakosarja vanhaa vakiota tässä setissä, mietin mää pellisatsiakin ja sit ois kaveriks puolikkaan setin tilannu..
Nooh mänee nuinki. Tohon sit hitsuuteltu plx ja oman lambdan paikat. Kattia en värkänny ollenkaan.
Jossai välissä eehkä värkkää laipotukset sillai et saa nopsasti katin leimalle ja sit taas suoran takasin.
Laturiin uutta hiilipalikkaa ku alko välillä tippuun latausta poijes.
Aijemmi mainitusta vetarin kärsimyksestäkin nyt kuva sitten :D













Siniseen Sittenkin tuota rst 3" putkea tapeltaneen. Joko jää takapönttö liian alas, tai etuputken etupää liki maassa jos takapönttö paikallaan.
Nyt aletaan oleen siinä kintaalla että pittäs viimein se oma putkentaivutinkin hommata,
tää nyt ties kuin mones kerta ku kirotaan moisen puutetta.
17x8 pellit tutulta, eksyneet kyllä punasenkin alle, mutta jää siniseen jos punanen häviää talosta.
Istuuvat ilman spacereitä ok, punasessa ainaski pitäis naputella kaarien kantit veks jos ulommas tois.
Sit sinisee tulee tohon panjopulttiin m12 1,15 kierre öljynlämpöanturille. Tuo pitää suodinjalkaa paikallaan.
Korotusmutikka hitsattu sillä ettei anturin tappi menis liia syvälle tappamaan virtausta.



Lueskelen taas pari kertaa tän viestin läpi julkasun jälkeeki, et saattaa konteksti muuttua pariin kertaan jälkeenpäin ja ehkä tulla lisäkuvia.

Jo kai taas tälle erää tuossa turinointia tarpeheks.
Punasen myyntiä/vaihtoaki harkinnu edelleen, mut 3500-4kiloa ois sellanen pyynti notta jäänee sillä vielä taloon osavarastoineen.
Muutama tuttu kylläkin ilmotti että ostais pois jos rahatilanne ja tilat sallis :D Et jossaimäärin se "lohduttaa" että pyynti kaiketi ois kohillaan, noh ne nyt tietääkin aika hyvin millä pidolla ja missä kunnossa nui miun ajokit on..
Toki aikaa kun kuluu, ei tuolla vaan ajaa ja huoltaa malta.
Vahvana visiona tummempaa sisustaa ja siistimpää kajari yms lokeroide asennuksien toteutusta.
Toi lh nopeustiedon kettuilu risoo, joko tässä saa jostai mittarin ja sillä lähtis toimiin. Tai selviää vaihtoehtonen juttu millä koijata vika pois.
Tai Johtista mittaristoa ja boxeja vaihtoon fk/ft, vakio 530 hatuksi, tarkastaa onks tossa b230 f nyt 9 vai 13mm kanget,
13mm kanget löytyis ylimääräsinä jos ei jo oo. Halko tai uuemma mallin vakioturbosarja ja sihi menevä hyrrä, varmaan sumut isommiks, kiroilla lastua/ohjelmointia jostain, se sre763 viimeistää sitte sinisestä tähän ja nurkissa lojuvalle kykän työsylkälle löytys ehkä käyttöö tai si mennää vaijerilla. Si menis kyl pakari uusiks kans.. Mjaa emmä tiiä.
Mitä kauemmi tää itellä pysyy, sitä todennäkösimmiks muutokset ja lisärakentelut tulee :D

Tuli tossa mieleen että toi tarrojen lätkiminen eehkä joissaki jakaa mielipiteitä. Nooh juttusa kullakin ja syystä jos toisesta
mokomia eksyny enempi vähempi nuihi kulkineisiin.
Muotoiltaneen niin että moisista omasta mielestä huokuu omat asenteet/mielipiteet sattuneista syistä..
Jtn osia mitä ehkä autossa on, kojelaudassa haulikkotarra ehkä joissain piireissä aiheuttaa auton rauhaan jättämisen varkaiden/ilkivallan osalta.. Jne jne.
Sekä tässä ollaa jossaimäärin jämähetty teinin tasolle, kielii siitä nui musavehkeetkin :D
Eiköhän nuista tarraloista ainakin puolet karsiudu veks auton omistajaa vaihtaessa, loputkin jos varma ostaja niin pyytää.
Tai miksei muutakin palikkaa downgreidata, vaiheta mm rojulokerot takas etuoviin, reijittämätön etupuskuri..
Osaa ainaki toistaseksi löytyy nurkista sen verran että saa jonkin verran tuotua takas lähemmäs "pappaluukkia" jos niikseen haluvais.
Tai sit palikat annetaan kaupan päällisinä ite niiden vaihtamisen sijaan jos tuota nyt myis.
Pitää viel ideaa myynnistä/vaihdosta sulatella, ite myynti-ilmoon kun ei viittis tällälailla kaikkee maan ja taivaa välilt lätissä

« Viimeksi muokattu: 21.12.2020, 22:12:45 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #149 : 14.03.2021, 19:33:48 »
Tulihan sitä myynti-ilmoonkin lätistyä tyypillisesti turhankin pitkästi..
Eli tää punanen laitettu myyntiosioon tyrkylle, chattiautoon yms kaikkialle en laitellu, vielä..
Niin pakottavaa tarvetta oo eroo päässä, eikä hirveesti innosta myyvvä semmoselle jokka ryyppää ja raiskaa paskaksi.
Noh hintapyynti karsinee jo, eri jos myis tonnilla..

Mjoo tosa tuli jonain päivänä töissä pestyä pohjakin vaahottajalla kera liuotin, kun nosturi sen pikkusen paremmin mahollisti.
Annettu kuivaa ja huitastu massaruiskulla kotelosuojat kauttaaltaan koko pohjaan ja koteloihin.
Pahimpiin linkoamis paikkoihi kiveniskumassat myös.
Pesty sitten päältä hemi pesuaineella vaahottimella vaahot pintaan, painepesurilla huuhtelu.
Kintaalla uudet vaahdot pessen poijes. Huuhdonta. Kintaalla Qyeon bathe+ ja huuhdonta. Siihen märkään pintaan Qyeon wetcoat ruiskutellen ja kevyt huuhdonta letkupaineella.
Näyttää se jonnin matkan päästä siistiltä.
Jos nyt ei kaupaksi/vaihtoon mene, niin aikanaan kelien salliessa varovainen myllytys.
Konepellistä vaan paistaa parista kohtaa pohjaväri jo, niin ei enään voi joka paikasta myllytellä.
Sama tuo alakylkilinja listoje ala, ei oo niin paksulti pintaväriä että välttämättä rajusti kannata sitäkään myllytellä
Ois tuossa kyllä auringon mattaama konepelti, josta myllyttämällä saaneis ns mintimmän vs nykyinen.
Alahelmoihin joutais hieroa vähän pohjia ja vetää uus huntu pintaväriä, töissä sen verra tehokas pesuri, että tulee pohjaväri esiin paikoin :buck2:
Noh pohjat vois toki paremmin tehdä, mutta itselle tehty, niin ei v*tuta tehdä uudestaankaan.
V*tutusta aiheuttaa ainoastaan v*ttuileva arvostelu "Sä oot täys p*ska, älä tee noin tee näin tee noin".
"Myy toi auto ja osta sähköauto". "Osta uusi ajamaton auto liikkeestä älä tee sille mitään, aja vaan ja käytä korjaamolla huollossa".

Tuleepahan niisanotusti harrastettua, oishan se hemmetin tylsää jos näillä pittäs vaan ajaa ja tankata eikä tehhä mittää.
Paksiin ko ritilä, kun tuntu kondensoivan kosteutta tonne säilytystilaan, tuo ratkasi sen ongelman.




Siniseenkin mm lensulta palikkaa. Vauhtis 240, joustamato nelilapa sintteri, 765 asetelma. gs6-37 askin muutoshitsuu.
Jonku lantikan/amazoniin passaava kykän pääsylkkä, askissa bemun oma.
Poljin tuli vaijerimallista värkättyä, eihän mokoma tarvihe ko tuon vaijerikiinnikkeen alaspäi käännön,
niin ja ehkä polkimen pidennys jos ois pikkutarkka.
Ite poljen sitä nuinkin, niin paskat ulkonäöstä, toimii. Valmis sen verra hintava, et iski motivaatio tehä taas jtn ihte :D

Kojiksen alta tuli karsittua varashäly kikkareet vekka sun muita rosvoliitin juttuja, piuhahelvetti kävi sen verran silmiin.
Katotaan mimmonen häly ja nappikeskuslukko(ehkä) tähän joskus takasin tulee. Nuita rosvoliittimien raiskaamia piuhojaki pittäs koittaa sukitella, vaihtaa tms, ajan kanssa varmaan nappaisvat paljaat karvat kumminki maihi.

Vielä hakusessa 3cm abaut lyhyempi kardaanin etupätkä. Mkmotorsportilta sais laatikon kiinnikepalkin, tukilaakerin palkin jne jne. Mut sulatellaan vielä ideoita, että hommataako tuolta, myykö joku ylimääräsensä, vai tehrääkö jtn taas ihte.
Varuiks h-profiilitki hakusessa 13mm kankie tilalle. Nyt kun askin ym vaihtumisen vuoks uskaltaa tarjota enempi painettaki koneeseen.
Ostoilmokin racing osissa.




Jatketaan tätä häsläämistä taas kun jtn julkasukelposta kontenttia juolahtaa mieleen, niin ja ottaahan tääkin oman aikansa tänne lätissä ja kuvia latailla jne..
« Viimeksi muokattu: 29.03.2021, 21:18:35 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy