Proturbo  Autodiagnoosi

940SE b230fb turbo

  • 146 Vastauksia
  • 47994 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #15 : 14.10.2013, 12:48:02 »
no ei oikeen nuinkaan, luulenpa että m90 on nopein vaihtaa, itelle vissiin sattunu huonoja m47 laatikoita kun en oo nopeaa vielä nähäny

Taitaa M47 olla yksi hitaimmista takavedon laatikoista käyttöö. M90 noin valovuoden parempi, nopeampi ja miellyttävämpi. Sekä vanhemmat pystykoneen laatikotkin tuntuvan olevan vikkelämpiä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #16 : 14.10.2013, 13:24:59 »
Raato sai uuet pakkasnesteet (-37'C). Samalla löyty isännä traktori romuista vanha tarvike antenni. Kun tässä sellanenkin probleemi että kahdelle antennille paikat, tosin tulpatut. Toinen nätisti jollain palikalla ja akrylimassalla ja toinen puoli jeesusteipillä.....  ja kuitenkaan antennijohto ei riittänyt mankalle asti  :D Joten heitin tarvikeantennin apparin jakkaran alle ja töpseli kiinni ja iskelmä jauhaa!  ELK
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #17 : 20.10.2013, 11:23:29 »
Kickdown vaijerin kuori jäkittää. Pikku heiluttelut ja kauppareissulla tuntus vaihtavan kolmoselle melko normaalisti. Piakkoin lisätutkimusta :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #18 : 20.10.2013, 11:32:42 »
Kickdown vaijerin kuori jäkittää. Pikku heiluttelut ja kauppareissulla tuntus vaihtavan kolmoselle melko normaalisti. Piakkoin lisätutkimusta :)
Eikös siä oo sellanen lyhkänen pätkä vaan?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #19 : 20.10.2013, 16:56:12 »
Eikös siä oo sellanen lyhkänen pätkä vaan?

Mitäs tarkotat, misää ja millane?  :idiot2:

Havainnollistava kuva. Suurinpiirten näin se oli


Ja näin sen laitoin


Nyt tuntu kolmonen pelittävän ihan ok  :) Oli hymy herkässä kun samaan reissuun nelonenkin astu kuvioon ja koko orkesteri oli kasassa  S*

En tosiaan o ikinä ennen omistanut automaattia saatika ajanut tätä ennen. Ennen tätä päivää kickdownin "pykälä" eli se mikä polkimessa tuntuu (ainakin tässä tuntuu) oli ennen noin puolkaasu asennossa ja nyt vaijeri"jumpan" jälkeen kickdown tuntuu vasta ihan lopuksi (näin sen varmaan kuuluukin olla?). Tuntus vaihtavan vähän nätemmin nyt myös 1 --> 2 ja kolmosenkin tää vaihtaa ihan pehmosesti  :) Toivottavasti tää tois tohon kulutukseen jotain tolkkua kun ennen tää imee/imi enempi mitä turboräpellys   :-[

Sitte kymysys:


Tässä ei yllättäen toimi lämpömittari. Tutkiskelin tota anturia niin liitin nyt oli iha höllä ettei varmaan ota kunnolla ees kontaktia sekä liittimen lukitus ei toimi joten tää oli sähkärinteipillä kii... Anturi myös näytti hiljattain avatulta... Siihen pitää tutustua, mutta se ihmetyttää miksi toi liitin on kaksinapainen? Turboräpellykseen vastaava anturi on yksinapainen...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #20 : 20.10.2013, 18:14:22 »
mutta se ihmetyttää miksi toi liitin on kaksinapainen? Turboräpellykseen vastaava anturi on yksinapainen...
ettei vaan menis mittariston ja ohjauksen anturit sekasin. mittarin anturi on 1piuhanen ja moottorinohjauksen 2piuhanen
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #21 : 20.10.2013, 20:05:43 »
7-satkussa myös mittariston anturissa on 2 napainen liitin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #22 : 20.10.2013, 21:17:45 »
Mitäs tarkotat, misää ja millane?  :idiot2:
Sitä vaijeria tarkotin. Ysisatkussa oli ainakin aika lyhyt vaijeri.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #23 : 22.10.2013, 11:43:11 »
Tässä vähän käynyt läpi teoriaa aw7x laatikosta, etenkin ylivaihteen solenoidista. Ens kerran kun tätä operoidaan suattaapi olla että solenoidi kokee ohitusleikkauksen. Lopputulos selvinnee sittemmin...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #24 : 23.10.2013, 22:30:29 »
Tänään ryömiskelin vesisateessa mutamaastossa auton alla. Kenties niitä parhaita lomanviettotapoja?  :idiot2: Selkis että tässä on laatikko mallia AW70L. Selvis myös ettei missään maailman mukavimmissa paikassa tuo ylivaihteen solenoidi  :buck2: laatikon kannakkeen otin auki ja laskin tunkilla laatikkoa niin paljon kun se suostu alas tulemaan mitään muuta purkamatta, jotta sain tuon solenoidin pois. Kovin olin varma että vika olisi tässä mutta annoin 12V ja täähän naksahti ihan niinkun pitäski  :o Voisko tossa olla vika siitä huolimatta? Putsailin solenoidin ja vaihdoin o-renkaat mutta ilman tulosta   :'(

Mitäs muita vaihtoehtoja 4 vaihteen uupumiselle vois olla? Viat siis ettei vaihda kuin joskus ja jouluna sekä nuolivalo palaa...

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #25 : 23.10.2013, 23:26:59 »
Sillon kun nuolivalo palaa niin pakkokolmonen on päällä, eikä vaihda ollenkaan neloselle. Mulla kolmosta ja nelosta operoidaan vaihdevalitsimen
kyljessä olevasta napista. Se mulla pimeni vuosi sitten eikä enään saa pakkokolmosta päälle. En ole vielä kerennyt tutkia vikaa, mutta ainakin
vaihdevalitsimen katkaisijasta aloitan koska se meni tunnottoman tuntuiseksi.

Mietein että voisko sitten sun tapauksessa pakkokolmonen olla sitten jäänyt päälle? En sitten tiedä miten se voisi olla mahdollista kun sillon kun se
toimii ja jos se jää päälle kun sammutat autosta virrat niin pakkokolmonenkin menee pois päältä samalla. Ainakin näin mulla toimi. Että miten se
sitten voisi jäädä päälle iäksi?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #26 : 24.10.2013, 08:52:15 »
Sillon kun nuolivalo palaa niin pakkokolmonen on päällä, eikä vaihda ollenkaan neloselle. Mulla kolmosta ja nelosta operoidaan vaihdevalitsimen
kyljessä olevasta napista. Se mulla pimeni vuosi sitten eikä enään saa pakkokolmosta päälle. En ole vielä kerennyt tutkia vikaa, mutta ainakin
vaihdevalitsimen katkaisijasta aloitan koska se meni tunnottoman tuntuiseksi.

Mietein että voisko sitten sun tapauksessa pakkokolmonen olla sitten jäänyt päälle? En sitten tiedä miten se voisi olla mahdollista kun sillon kun se
toimii ja jos se jää päälle kun sammutat autosta virrat niin pakkokolmonenkin menee pois päältä samalla. Ainakin näin mulla toimi. Että miten se
sitten voisi jäädä päälle iäksi?

Jees, näin oon ymmärtänyt että kun nuolivalo palaa kolmonen on kytketty eikä PITÄIS vaihtaa neloselle. Kuitenkin silloin harvoin kun nelonen menee päälle nuolivalo on ja pysyy taulussa edelleen  :idiot2: mitä meinaat "tunnottomuudella"? Kyllä mullakin tuo nappi aika höllän oloinen on  :buck2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Volvo 740 Raato
« Vastaus #27 : 24.10.2013, 10:10:00 »
Eikös toi toiminut niinpäin että jos solenoidille EI mene virtaa, on nelonen pois pelistä.
Omassa korvasin mokoman releen hyppylangalla ja sillä selvä.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #28 : 24.10.2013, 12:13:30 »
Eikös toi toiminut niinpäin että jos solenoidille EI mene virtaa, on nelonen pois pelistä.
Omassa korvasin mokoman releen hyppylangalla ja sillä selvä.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Hyvä tietää!
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 Raato
« Vastaus #29 : 24.10.2013, 15:37:05 »
ja jos hyppylangalla ei kytke nelosta niin todennäköisesti solenoidi on jumissa tai palanut. Nelosen saa käyttöön niin että irroittaa solenoidin ja ajaa vingulla öljylle uuden "reitin" solenoidiin eli ns.ohitusleikkaus  :D

edit:typoja
« Viimeksi muokattu: 24.10.2013, 19:50:28 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron