Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V70R AWD -97 ehostusta

  • 58 Vastauksia
  • 26355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 -97 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #30 : 08.11.2017, 14:55:23 »
Ärrä majaillut jo jonkin aikaa kotitallissa, mutta ei vieläkään liiku omin voimin. Edellisen viestin lopussa mainittu ajonestoon liittyvä ongelma kylläkin jo selvisi, mutta uusi seurasi perässä. Ajoneston koodi hävisi, kun ruuvailin purkaamolta haetut takavalot ja uudet oem. tyyliset tarvike etulyhdyt paikalleen.

Nyt siis starttaa normaalisti, mutta bensapumppu ei vieläkään lähde mukaan. Tutkiskelua ja mittailua suoritettu viikonloppuna ja tulos on, että pa-pumpun releelle ei tule virtaa. Hyppyjohdolla kun syöttää releen pinnille nro. 87 virtaa pumppu pyörii normaalisti. Tähän mennessä muuta ei ole vielä tullut mieleen kuin toista virtalukonpohjaa kokeiltu tuloksetta. Vihjeitä otetaan mielellään vastaa.

Sielläpä se haukottelee pelti ylhäällä ja eriparivanteet alla  :(







Autosta kuitenkin tuli taas mallimerkintänsä mukainen eli AWD. Kardaani iskussa ja väännetty paikalleen. Toivotaan että kestää seuraavat 300 000km  ;D







Pa-suodattimen kerkesin jo vaihtaa ennen sen kummempaa vikojen tutkiskelua.



Ebaysta tuli molempiin autoihin tulpat Volvon paketeissa ja samalta myyjältä löytyi Canistoihin uudemman malliset keskikupit.

V70R AWD -97

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #31 : 10.11.2017, 16:13:39 »
Asiallisen näköistä touhua ja hienoja Volvoja molemmat  8)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #32 : 13.11.2017, 16:34:37 »
Asiallisen näköistä touhua ja hienoja Volvoja molemmat  8)
Kiitoskiitos  :)

Korjaamon puolelle tehty aine polttoaineongelmasta ja sinne saa käydä ehdottamassa toimenpiteitä ja muuta mitä tulee mieleen.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=93922.0

Viikonloppuna tuli haalittua ärrään talvivanteet mallia Volvo Comet  8)  Näiden myötä myös peltivanteinen vararengas saa kyytiä, kun oli viiden pakettina myynnissä. Kanttariin on muutama vanne joskus hieman hipaissut, joten fiksausta, uutta maalia sekä rengastustahan nämä kaipaa.

Pikaisella googletuksella näitä on tullut tehtaalta kahdella värikoodilla (932 Anthracite ja 936 Silver bright) ja itse taidan päätyä tuohon Anthraciteen, joka ilmeisesti myös T5-R Titanien värikoodi. Cometit kuitenkin varustettuna kirkkaalla lakalla kun taas Titaneissa matta tai puolikiiltävä? Korjatkaa jos olen väärässä  :D






Ässällä tullut nyt ajeltua ja eipä mitään merkittävää siltä osin. ABS ja Tracks valo jää välillä killumaan ja sitä ongelmaa yritetty selättää boxin uudelleen tinauksella, mutta eipä ole ollut vaikutusta. Koodin antaa vasemmalta takarenkaalta joten seuraavaksi varmaankin anturi vaihtoon. Talvirenkaat olleet jo pari viikkoa alla ja viimeviikolla tuli nesteet vaihdettua ja samalla uusi paisuntasäiliö.

« Viimeksi muokattu: 14.11.2017, 15:13:42 kirjoittanut PaleA »
V70R AWD -97

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #33 : 16.05.2018, 22:58:35 »
Päivitelläämpä täältäkin kuulumisia  :)

Volvoiluakin tullut harrastettua talven aikana ja ajelut hoitui Ässällä vastoin suunitelmia. Alkutalvesta puhkesi yksi rengas 16' talvivanteilta ja katsoin viisaammaksi kaivaa lompakkoa ja sijoittaa uusiin 17' nokian talvirenkaisiin, jotka asenneltiin syksyllä varastoon haalituille Cometeille. Puskuri otti myös mojovan pusun Mercedeksen vetokoukun kanssa, mutta virheet peittyi riittävästi uudella kilvellä, joten jätin korjaamatta ja tähän asti menty näin.

Kesävanteiksi valikoitui Canistot, jotka sai kaksi uutta rengasta ja kaikki vanteet kävi painotuskoneessa. Talvivanteita pestessä toinen etuvanne oli kuitenkin melkolailla vaseliinissa ja syyksi löytyi alle vuoden vanha revennyt ulompi nivelen suojakumi. Katsastuksen lähestyessä suojakumin vaihdon yhteydessä löytyi yllättäen muutakin fiksattavaa ja lisäksi vaihtoon meni molemmat vetoakseleiden stefat laatikon päästä, hanttarin puolen etutolppa, moottoriöljyt ja suodatin, tulpat ja tulpanjohdot.

Kesäkuun alussa täytyy tosiaan käyttää leimalla ja siihen mennessä pitää vielä ABS- ja TRACSvalot saada kuriin.








Tammikuussa tuli huudettua AVK:lta kaverin kanssa puoliksi etuvetoinen -98 V70R, joka sai lähemmän tarkastelun jälkeen purkutuomion. Muutama viikko takaperin sitten löytyi aikaa aloittaa kyseinen projekti ja viikonlopun jälkeen oltiin aikalailla tavoitteessa eli jäljellä oli tyhjennetty rullaava koppa, jonka sai pukata pihan perälle seisoskelemaan.

Purkuärrästä hyödynsimme molemmat osia omiin tarpeisiin ja itselle niitä tuli molempiin autoihin mm. Ässä saa uuden R puskurin ja Ärrään paljon hyviä sisustan osia. Loppuraato meni sitten Facebookin volvoryhmiin myyntiin. Jotain on vielä jäljellä, joten saa rohkesti kysellä jos jollekkin tarvetta.  :)








Oma projekti saffrån V70R majaillut talven kotitallissa ja kevään korvilla aloitettu jarrujen purkamisella. Kun Ässä saa leiman paperiin niin seuraava tavoite olisikin sitten Ärrän leimaaminen ja vikojen ulosajelu.  :D Yritetään kesän aikana taas päivitellä shouwroomia vähän paremmin.


V70R AWD -97

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #34 : 05.07.2018, 22:34:55 »
Molempien autojen kimpussa tullut puuhailtua enempi ja vähempi kun muilta hommilta ehtinyt. Ässä sai leiman paperiin ja ABS-vika löytyi hanttarin puolelta takaa anturin juuresta poikki olevasta johdosta. Myös peruutusvalojen katkaisija temppuili ja se meni uusintaan. Puuttuvia lisävarusteita myös lisätty autoon kun purkuärrästä jemmattu kuskin aurinkolippa peilillä löysi paikalleen. Valolle oli liitin valmiina, joten nopea homma oli.





Pienen tutkiskelun yhteydessä löytyi niinikään liittimen juuresta poikki ollut moottorin maadoituspiuha, joka ei kuitenkaan auttanut pätkimis/nykimis ongelmaan. Tätä siis ilmeentyy kun moottori lämpenee ja yrittää ottaa hieman rajumman kiihdytyksen. Samalla kun ärrään hain osia, otin ässäänkin vielä uuden virranjakajan kannen ja pyöriän.




Ärrästä jarruosat saatu kasaan, mutta laitetaan kerralla muutakin kulutusosaa uusiksi, joten vielä ei ole päästy kasausvaiheeseen. Vaihtokunnossa olevia osia löytynyt kokoajan lisää. :nohnoh  Etupäähän odottelee valmiina täysin läpikäydyt jarruosat, uudet tukivarret, raidetangonpäät, kallistuksenvakaajan helat, apukuskin puolelle uusi ulompi vetonivel ja suojakumit molemmille puolille. Kuskin puolelle löytyi laatikon päähän stefa motonetistä, mutta vänkärin puolelle sekä mahdollisesti jakolaatikkoon taitaa joutua hakemaan siniseltä.





Takakontissa asennusta odottelee myös lämmitettävät takapenkit, jalopuupaneeleita, uudet sumarit, suodattimia ja osat jakopääremonttiin. Hyväkuntoinen vänkärin penkki tuli napattua myös talteen purkuärrästä, päälliset saa verhoilija naittaa keskenään ja tehdä yhden hyvän istuimen kuskille, muistipaikalliselle rungolle luonnollisesti.






Cometit ja Pegasukset saanut pientä käsittelyä teräsharjalla ja seuraavaksi olis tarkotus vielä puhallella hiekalla loputkin maalit pois. Hieman joutuu osumia fiksailla vanteista ennen kuin saa alkaa suihkimaan uutta maalia pintaan.




Semmosta tälläkertaa, hyvin vähän tulee kameran kanssa heiluttua työvaiheissa kun yrittää kuitenkin saada mandollisimman paljon aiksesksi niin ei muista aina räpsiä kuvia. Jospa seuraavalla päivityskerralla molemmat volvot olisi vihdoin omilla rattaillaan.. ::)
V70R AWD -97

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #35 : 09.07.2018, 16:41:13 »
Jäikös tosta purkuärrästä takaluukun sisäpuolen osia ylimääräiseksi? Itellä repsottaa koko lailla kaikki muoviosat mitä takaluukun sisäpuolella on. Laita vaikka YV:tä mikä niiden tilanne on.

Tuntuu olevan ihan samoja ongelmia mitä mullakin on tai on ollut. Pätkimistä tasakaasulla kovemman kiihdytyksen jälkeen ilmenee, minkä oletin korjaantuvan kun korjasin poikki menneen moottorin maadoituspiuhan  :D
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #36 : 10.07.2018, 11:59:02 »
Sait YV:tä

Itselläkin tuli kyllä vahva tunne, että löytyi vika pätkimiselle kun tuon poikkisen maapiuhan löysin. En kuitenkaan huomannut oikeastaan mitään eroa korjauksen jälkeen.

Tasakaasulla tuo oma S70 kyllä kulkee hyvin. Vasta kun paineet nousee vähän vauhdikkaammin niin alkaa temppuilemaan.

Edit: Ja juurikin sama piuha samalla tavalla oli omastakin poikki. [emoji1]
« Viimeksi muokattu: 10.07.2018, 13:37:56 kirjoittanut PaleA »
V70R AWD -97

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #37 : 29.08.2018, 17:45:35 »
Eilen tuli pitkästä aikaa annettua huomiota ässälle  :P Vaihtoon meni tällä kertaa molemmat takapään ABS-anturit johtosarjan kera, jotka löytyi motonetistä kohtuu hintaan. Ilmastointi sippasi helteillä ja vika löytyi mykästä puhaltimen moottorista, purkuärrästä löytyi toimiva ja taas hönkii hyvin niin kylmää kuin kuumaakin.

Virranjakajan osat vaihtelin ja pätkiminen isommilla kierroksilla näyttää hävinneen. Takakontissa odotelleet ehjät ovivalot molempiin etuoviin vaihdoin myös paikoilleen. Lopuksi tuli korjattua miltei alusta asti häirinnnyt purkurin reijän toisessa laidassa roikkuva pakoputken ulostulo. Nyt istuu vähän mukavammin.  :)






Kesän aikana tehty myös hieman hankintoja joista ei ole tänne kirjoiteltu. Tori.fi:stä löytyi Everlastin AC/DC TIG hitsauskone mukavaan hintaan, joten nyt löytyy tallilta kempin lankakoneen lisäksi myös hitsausvälineet vähän vaativampaankin hommaan. Kärry tuli tehtyä jossa kulkee mukana kone, kaasupullo, lisäaineet ja muut tarvikkeet. Vielä olisi haavena istuttaa tuohon hieman sirompi ja kevyempi poltinpää sekä letku/piuha.








Facebookin puolelta löytyi myynnistä BC-racingin alustasarja ja tein siitä tarjouksen, josta sitten saatiin kaupat aikaan. Tarkoitus olisi väännellä ässään paikalleen kunhan ärrä pääsee ulos tallista.



« Viimeksi muokattu: 29.08.2018, 17:51:55 kirjoittanut PaleA »
V70R AWD -97

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #38 : 30.08.2019, 14:18:01 »
Näkyy olevan aikalailla tasan vuosi viime päivytyksestä, joten yritetäämpä muistella tännekkin mitä on saatu aikaan. Talvehtiminen sujui rauhassa harrasteluilta eikä ajokilometrejäkään ole liioin kertynyt.

Ajelut suoritettu vieläkin ässällä ja kilometrejä tällähetkellä mittarissa n.322000km. Viikko sitten tuli kiinan pojilta muutama paketti jotka innoitti tekemään pienimuotoisen huollon ennen talven tuloa. Öljyn ja paskan peitossa ollut Mitsubishin TD04 16T sai lisään elinaikaa huoltosarjan ja uuden bybassin avittamana. Samalla vaihtui luonnollisesti öljyt, suodatin sekä jäähdytinnesteet. Tarkoitus oli tehdä vain kyseiset toimenpiteet, mutta kun tallista löytyi osat jakopääremonttiin niin sekin hoitui samalla.

Kuvat tältä viikonlopulta jäi taas kerran vähäisiksi, mutta siinäpä yksi räpsy ennen koeajolle lähtöä lauantaiaamuna. ;D






Ärrä tosiaan oleskelee vieläkin tallissa, mutta joitain on kuitenkin saatu aikaan. Keulasta löytyy nyt uutta mm. tukivarret, raidetangonpäät, koiranluut, fiksatut vetarit ja ehostetut jarrut.










Myöskin tämän oma hieman isompi Mitsubishi 18T on huollettuna samalla reseptillä. Vielä kuitenkin irrallaan odottelemassa paikalleen laittoa. (joka on vielä vähän enemmän einiin mukava homma kun tuossa etuvetoisessa.. :buck2:)








Sisusta alkaa olla melko hyvällä mallilla. Viimesyksynä vuorasin lattian sisältä vaimennusmatolla ihan takaa kontista varapyörän- ja pyörän kotelot mukaanlukien etupenkkien kiinityspalkkeihin asti. Tuote oli Stp:n silveriä bitumimattoa. Kuvia ei näköjään löytynyt ilman verhoiluja vaimennusmattojen ollessa näkyvillä.

Lämppärin kenno oli vuotanut ja sieltä löytyikin sitten melko mielenkiintoisia klemmari/kumiletku virityksiä jotka korvattiin purkuosilla, uudella hellan kennolla ja uusilla O- sekä tukirenkailla. Mattoja sekä penkkejä pesty huuhteluimurilla ja taakse penkki vaihtunut lämmitettävään sekä muutama etupenkki kävi verhoilijan käsittelyssä. Tuloksena vuodesta 1997 asti muutamia perseitä nähdyiksi penkeiksi jopa mallikelpoiset. :D Jalopuupaneelit löytäneet niinikään paikalleen.




















Viimeisimpänä työn alla on ollut auton takapää. Putkiston kaksi viimeistä pätkää olivat päättäneet solmia hieman vahvemman liiton, joten tuli muutamassa osassa teräaseiden avulla pois. Liittoutuman innoittaman päätin tehä akselin ylityksen kohdalle sisäkkäisliitoksen tilalle laippaliitoksen. Ulostulot olivat myös melko heikossa hapessa joten säilytin niistä etupätkät ja tiggailin uudet niinikään rälläkän uhreiksi joutuneet ulostulot kiinni.














Auton alla tuli myös maattua ja nieltyä alustamassaa, hiekkaa ja  maalipölyä vähintäänkin tarpeeksi. Takakelkkaa en alkanut pudottamaan pois edestä, mutta kelkasta taaksepäin käytettiin kaikki irrallaan ja uusia tökötteja ruiskin suojaksi.

Peräkoukku tästä löytyikin jo alunperin mutta mieleen tuli purkamisen yhteydessä haave (oikeasti) irroitettavasta koukusta ja sellainen löytyi purkaamolta sopivaan hintaan. Kuuluisat rälläkkä ja kemppi esittivät pääosaa tässä näytelmässä. Irrallaan bongattiin purkaamon pihasta, joten ei hajua mistä mallista peräisin, merkki on kuitenkin Westafalia. Pistokkeen kiinnityslevyn paikkaa täytyy vielä muutta kun läppä ottaa puskuriin kiinni eikä mahdu kunnolla auki.

















Cometit ja Pegaasukset lähtivät tällä viikolla pulverimaalukseen ja ne pitäisi kuukauden sisällä saada takaisin. Hengitystä ei kannata vieläkään pidättää uusia pävityksiä odotellessa. Harrastamista jatkossa oman laiskuuden lisäksi haittaa muutto n.130 kilometrin päähän kotitallista. :idiot2: Näille sijoilleen Volvo jää taas ainakin hetkeksi levähtämään.





« Viimeksi muokattu: 01.09.2019, 12:20:02 kirjoittanut PaleA »
V70R AWD -97

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 T5 & V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #39 : 19.06.2020, 13:44:31 »
Hieman talven, kevään ja alkukesän kuulumisia.

Molemmat autot ovat tällä hetkellä seisonnassa kun tuli jokunen viikko sitten ajettua moottoripyöräkortti sekä ostettua pyörä, joka pikku fiksailujen jälkeen toiminut kulkuneuvona ihan kiitettävästi. Tarkoitus saada ärrä leimattua syksyyn mennessä ja ajella sillä tulevaisuudessa.

Ajatuksena myös ollut S70 mahdollinen myyminen syksyllä. Pientä ehostelua sekin vaatii ja leima on mennyt umpeen seisonnan aikana. Loppusyksystä tuli tehtyä huohottimelle remontti kun napsahti yksi ahtimelle tuleva muoviputki poikki. Huoltosetti huohottimelle löytyi tallista, joten se tuli hyödynnettyä kokonaan.






Talvirekaat tuli myös samoihin aikoihin vaihdettua alle ja nyt uudella maalipinnalla varustettuna. Vanteet vein syksyllä tosiaan paikalliselle firmalle puhallettavaksi ja pulverimaalaukseen. 200e/vannesarja tuli hintaa tälle käsittelylle. Molemmat sarjat tuli samalla värillä ja talvivanteiden väriin olen kyllä tyytyväinen, mutta pegasuksiin olisin halunnut hieman vaaleamman sävyn.






Ärrään tullut remontit tehtyä aikalailla valmiiksi ja vähän on jopa omin voimin liikahtanutkin jo tallista. Edellispäivityksen jälkeen tekniikkaan tainnut tulla ainakin uusi jakopääsetti, moniurahihna ja uudet litkut koneeseen. Ulkokuoressa ei ole kehumista, mutta vielä ei ainakaan ole isompia maalaushommia suunitteilla. Ehkä joskus tulevaisuudessa kuitenkin  :)









Sisutan osia fiksattua ja kerätty purkuautoista parhaimpia paloja. Nyt kaikki alkaa olla omaan silmään ok. Ratti, radio sekä vaihdekepin nuppi varmaankin vaihtuu vielä joskus jos tulee sopivat vastaan.












Tulevina viikkoina täytyy vielä tuulilasi käydä vaihdattamassa ja pyöränkulmat säädättämässä. Ennen leimalle viemistä myös jarruviat täytyy saada kuntoon. Muutama ABS-boxi on tullut tinailtua ja testailtua, mutta ei ole viat vielä hävinneet kokonaan. Ensimmäisillä starttauksilla oli kojetaulu täynnä valoja  ;D



Tuo punainen huutomerkki eli jarrupiirin vikavalo vaivaa edelleen. Välillä saattaa sekin kadota pienellä testilenkillä, mutta tulee aina takaisin. Täytyy vielä ainakin kokeilla varmasti ehjällä boxilla. Vikakoodin antaa ABS-443 ja pumppuun tuo viittaa, mutta en jaksa uskoa pumpun olevan romu.  :idiot2:




Siinäpä vielä molemmat kulkineet yhteiskuvassa, liekkö ensimmäistä kertaa ikinä.



V70R AWD -97

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #40 : 30.08.2020, 23:23:10 »
Syksy painaa päälle niin päivitetään tilannetta täältäkin.

Melko paljon on tullut touhuiltua kesällä ja suurimmaksi osaksi ärrän kimpussa, joka on tällä hetkellä itsellä ainoa kulkuneuvo. Muutama päivä sitten tuli fiksattua ässä katsastus- ja myyntikuntoon ja vajaa vuorokauden se kerkesi nettiautossa olla myynnissä kunnes tuli aika luopua. Uusi omistaja löytyy Oulun suunnalta ja toivotaan, että auto pysyy vielä pitkään tien päällä  8).

Siinäpä vielä muutama myyntikuva autosta, joka tuli ennen myyntiä pienen huollon ohella myös kiillotettua ulkopuolelta vähän perusteellisemin.







Ärrä on ollut ajossa nyt reilu kuukauden ja pikkuhiljaa aletaan olla päästy lastentaudeista yli.

-Ilmastoinnista säädetty kompuran magneettikytkimen välys, vaihdettu uusi kuivain ja käytetty täyttöhuollossa.
-ABS-boxeja tullut tinailtua muutamaa yksilöä pariinkin kertaan.
-Vakkari korjattu toimintakuntoon.
-Eteen vaihdettu käsivarastosta löytyneet hyväkuntoiset Bilsteinin tolpat sekä uudet yläpäänkumit ja kääntölaakerit. 
-Nelipyöräsuuntaus tehty pariin kertaan. Ensimmäisellä kävi ilmi, että toinen takapään epäkeskopulteista oli vaihdettu perus kilopulttiin ja toisen puolen mutteri oli jymähtänyt kiinni.
-Uudet käsijarrukengät ja säätö katsastuksesta pomppaamisen jälkeen.
-Takalasin pyyhkijän moottori ja vivusto fiksattu kuntoon.
-Soitin vaihdettu Kenwoodin kosketusnäytölliseen 2-din vempaimeen ja Volvon oma vahvistin kytketty toimintaan adapterin avulla.
-Pesurien peitepalat ja jarruvalollinen takasiipi maalattu ja asennettu.
-N. 15km ajettu Vänkärin eturengas ja vanne tuli ajettua melkoiseen monttuun 60km/h vauhdista. Vanne kävi oikaisussa ja renkaan joutui luonnollisesti uusimaan. Kuukausi tullut täyteen tapahtumasta eikä ole elykeskukselta tullut mitään vastausta vahinkoilmoitukseen  >:(.
-Uusi kaukosäädin hommattu. Jostain syystä ei suostu parittumaan auton kanssa, liekkö muistipaikat täynnä  :idiot2:.
-Polttimoita vaihdeltu useampi kourallinen.



















Syksyn/talven aikana tuskin taas tapahtuu ihmeitä. Parempikuntoinen XC-maski tulossa Ruotsinmaalta tähänkin ja R-merkki maskiin löytyynkin jo joten se taitaa olla seuraava näkyvä muutos. Katsellaan miten tällainen takaveto avusteinen etuveto pärjää talven omassa käytössä ja korjaillaan jos tulee jotain korjattavaa.
V70R AWD -97

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #41 : 05.09.2020, 22:33:59 »
Oma awd ärrä ollu kyl tosi hyvä talvikäytössä. Moitteitta toiminu tuommonen vanha "neliveto".

Hienoa tekemistä  :)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #42 : 20.10.2020, 21:45:06 »
Hienoa tekemistä  :)
Kiitoskiitos.

Jokunen tuhat kilometriä nyt kertynyt lisää auton mittariin ja alkaa kyllä sopimaan omaan käteen oikein mukavasti. Yksi pidempi reissukin tuli lapissa käytyä ja muutama sähköpyörä sekä muut romut kyydissä laskettu kulutus 10.56l/100km. Ei hirveästi ole muiden ykköskoppasella ärrällä ajelevien kanssa tullut juteltua, mutta ei näillä taida kovin helpolla alle 10 litran kulutukseen päästä  ;D.




Parempi XC-maski saapui ja siihen oli jo valmiina R-merkki jemmassa. Ostin myöskin lisävalopaneelin ja asentelin sen puskurin koloon piiloon. Saa nähdä kuinka paljon on apua valosta tuonne asennettuna. Ruotsista löysin purkaamolta kohtuukuntoisen vaihdekepin nahkaisella nupilla ja oli tarkoitus vaihtaa koko teline vanhan tilalle, mutta osoittautui kuitenkin erilaiseksi niin vivuston kuin vaijereiden kiinnityksen osalta. Nahkanupissa oli erilainen kiinnitys ja lähti melko helposti irti kepistä, joten vanhan muovikumi nupin nappasin kätevästi rautasahalla irti ja uusi tilalle  ::).










Talvirenkaat myös vaihdettu alle, jotka on alkuperäiset 17' Cometit Hakka7 kumeilla. Nelivetokin tuntuu toimivan mukavasti mitä nyt muutaman päivän jäisillä ja lumisilla teillä tullut ajeltua. Vakionopeusnivelistä oli kuitenkin heitellyt vaseliiniä kardaanitunneliin, joten kardaani täytyy käyttää alhaalla lähiaikoina ja tarkastella mistä rasvat pääsee ulos.




Vakuutuksillekin tuli käyttöä kun syksyn pimenevissä illoissa joku innostunut yrittämään sisälle kampeamalla etuovea karmista auki. Yritykseksi kuitenkin jäänyt ja uusiksi pitäisi mennä tiivisteet molemmista ovista sekä tietenkin uutta maalipintaa molempiin oviin ja B-pilariin  :(.



« Viimeksi muokattu: 21.10.2020, 11:06:11 kirjoittanut PaleA »
V70R AWD -97

Poissa PaleA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #43 : 02.01.2021, 13:17:15 »
Pientä ehostelua taas päässyt tekemään ja edellisen postauksen varkausyrityksen vauriot on saatu korjattua. Korjauksessa meni odotettua kauemmin kun ei tahtonut löytyä sopivaa sävyä maalille. Päätyivät maalaamaan ovien ja pilarin lisäksi myös etulokarin ja takakyljen ::). Kaikkia Tiivisteitä ei enään löytynyt uutena, joten niistä sain kertakorvauksen ja kuskin oveen kaivelin ehjän tiivisteen varastosta ennen vuodenvaihdetta.




Kardaanin käytin pöydällä ja vakionopeusnivelet sai uudet rasvat sekä jotain tiivistemassaa pursottelin päätyjen ja nivelien väliin. Jäähdytysnestettä kadonnut tasaiseen tahtiin ja ensimmäistä kertaa vilahti myös varoitusvalo, joten ruuvailin varastosta löytyneen uuden näköisen Volvo OEM paisarin ja korkin paikoilleen tarvikeosien tilalle. Katsotaan löytyikö vika vai vieläkö joutuu lisäilemään. Soittimen mukana tuli mikrofooni puheluja varten ja sille löytyi paikka kuskin kattokahvasta ja johdot sai vedettyä kivasti suoraan paneelin alle ja kojelaudan alta soittimelle.






Toria selaillessa löytyi muutaman kilometrin päästä kotoa myynnistä auton henkeen sopiva suksiboksi ja se istui näppärästi Volvon omille kaiteille. Laatikko tulee mukavan lähelle kattoa eikä näytä lainkaan hassummalta 8). Vuodenvaihdetta käytiin viettämässä tunturissa ja mukavasti mahtui neljän hengen lasketteluvarusteet kyytiin. Kuvat ennen ja jälkeen reissun, mennessä keli -2 ja -4 välillä höystettynä vesisateella :idiot2:.





V70R AWD -97

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: Volvo V70R AWD -97 ehostusta
« Vastaus #44 : 02.01.2021, 21:58:12 »
Muistaakseni tuota boksia on saanut aikoinaan Volvolta tilattua auton värikoodillakin. Olisi aika hieno auton värisenä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo