Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Juzi - 04.02.2013, 21:16:18
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/13070001_zpsdee16d52.jpg)
Elikkä alkoi tympimään toi vaparilla kruisailu ja teki mieli saada vähän tehokkaampi takaveto alle, niin aloin sitten "talviautosta" työstämään kesäajeluunkin soveltuvaa peliä. :D
Tällähetkellä mietinnässä olis jotain tällästä ainakin moottorin ja voimansiirron suhteen:
Moottori:
Lohko B230A ekassa ylikoossa
B230A männät
H-profiili kiertokanget
531 kansi
KL-racing tupla venajouset
VX-nokka
Plenum imusarja 1200cc suuttimilla ja 65mm kaasuläpällä
Megasquirt 2 v3.0 moottorinohjaus
PLX laajakaistalambda
VAG hukkakipinä
450 x 300 x 76 välijäähdytin
SSQV dumppi
Holset HX 35
Pulssipakosarja
45mm hukkis
3"putkisto yhdellä 3" simonssilla
ja E85 polttoaineeksi <Kippis>
Voimansiirto:
Blingfactory vp 5,6KG
SRE 618 asetelma
1862168232 M3 kytkinlevy
ZF S5D 260Z vaihteisto
Eaton 588 torseni lukko
1031 3.3
Ihan kaikkea ei ole viellä ostettu esim. 531 kansi ja Vauhtipyörä uupuvat.
Kori tekis mieli maalata mattapunaseks ja laittaa valkoset viper raidat.. :-\
Lasikuitukonepelti varmaan löytää myös tiensä tähän autoon.
Noh kirjottelen tänne lisää, kun projekti etenee.
-
Muuten hyvä mut älä laita viper-raitoja ELK
-
Muuten hyvä mut älä laita viper-raitoja ELK
Mutkun mieli tekis :D
Ehkä photoshopin kautta pitää tutkia värivalintoja tarkemmin.
Noh värin vaihto nyt ei ole ihan ensimmäinen juttu anyway. Moottori ja voimansiirto nyt eka nippuun ja sitten voi keskittyä kaikkeen turhaan.
-
Mutkun mieli tekis :D
Ehkä photoshopin kautta pitää tutkia värivalintoja tarkemmin.
Noh värin vaihto nyt ei ole ihan ensimmäinen juttu anyway. Moottori ja voimansiirto nyt eka nippuun ja sitten voi keskittyä kaikkeen turhaan.
Juu ei siis sillä tee vaan miten ite parhaaks näet mutta tuli pahalla tavalla kylmät väreet :D vaikka mielummin mattapunane ja valkoset vanteet , mustat puskurit ja mustat listat ;D toisaalta tuo nykyinen lookki on kanssa S* se on vaa sopivan pappa :D
-
Piä ehottomasti tuo nykynen väri. Oisin jättäny omaankin mut oli maalattu jo paukulla kerran yli.
-
Nyt kaivattas kommenttia vähän kokeneemmilta turbovelhoilta, että ostinkohan nyt sittenkin pykälää liian ison ahtimen..
Eli tommonen 72/68 T3 0.84 A/R Turboneticsi tuli hommattua, mutta ei tässä silti mitään kiihdytysautoo olla rakentamassa.
Kannattaako edes kokeilla kiinni vai pulttaanko suoraan Holset HX40 #16 superin?
-
Olen myös miettinyt vanne spacereiden ja levikekaarien asennusta.
740 taka-akseliin siirtää 240 korvat ja käsijarruhilppeet niin ei tarvii pelata spacereiden kanssa.
Mulla oli juurikin samanlaisessa autossa aika paksut spacerti takana. Erona ei huomannut ellei tiennyt specereiden olemassa oloa
Pidä tuo väri. Ei tule tuon värisiä laitteita jokapäivä vastaan
-
740 taka-akseliin siirtää 240 korvat ja käsijarruhilppeet niin ei tarvii pelata spacereiden kanssa.
Mulla oli juurikin samanlaisessa autossa aika paksut spacerti takana. Erona ei huomannut ellei tiennyt specereiden olemassa oloa
Pidä tuo väri. Ei tule tuon värisiä laitteita jokapäivä vastaan
Löytys toki 940 peräkin varastosta, mutta ostin tossa alkutalvesta 50mm leepuspacerit hyllyyn.. ;D Pitää niillä kokeilla näin alkuun.
Miten musta tuntuu, että jokanen 81 2-ovinen on tullu tällä värillä tehtaalta. :E
Mut kuten sanottu pidetään se nyt niin kauvan, kun on pakko maalaa ylitse.
Mulla on tota väriä ihan vähän spray pullossa ja vähän pitäis paikkamaalausta suorittaa.
-
Eikö ne oo kuitenkin Shelby-raidat? ;)
-
Nyt kaivattas kommenttia, että ostinkohan nyt sittenkin pykälää liian ison ahtimen..
Ei kait sitä nyt liian isoa ahdinta edes voi ostaa.
Ole erilainen ja laita se bling bling Netiksi paikoilleen ja kerro kokemukset porukoille.
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/image_zps011bdeaf.jpeg)
Föönin sovittelua konehuoneeseen.
Hukkaportti tulee maanantaina ja kaikki muu puuttuva pitäis tilaa kl-racingista varmaan tässä viikon sisään.
-
Sehän istuu kivasti sinne.
-
sehän alkaa jo oleen hyvänkokoinen puhallin S*
-
istuu just, eikä melkein sinne O0
-
Sovittelin äskön vähän välijäähdytintä kiinni ja kattelin millasia silikoonimutkia pitää ostaa..
Tuli vaa pimee pihalla nii jää huomiselle se silikoonimutkien tarkempi ihmettely.
Sit pistin muutaman puuttuvan an-liittimen ja nippelin tilaukseen ja hyi hemmetti, kun ne maksaa rahaa. :D
Pitikin lähtee rakentaan niistä noi bensalinjat. Noh tulihan öljynpaluuseenkin ostettua an jutut samalla.
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/kuva_zps18d24804.jpg)
Tänään niputin zf:n takas kasaan ja laitoin uudet stefat.
Kardaaniakin kerkesin hiukan tutkimaan ja M47 etupätkä vähän pidennettynä pitäis toimia oikeen mallikkaasti.
Voi olla et ykkösvaihdetta ei tuu kauheesti käytettyä ja motaria kauheita matkoja ajeltua vitosella, kun lootasta löytyy tälläset välit 5.09, 2.80, 1.76, 1.25, 1.00. :D
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/kuva1_zps7fb2d6a3.jpg)
Eipä menny kauvaa, että kardaanikin alkoi sopimaan. Samalla heitin yhtenäisen takaosan 2-osasen tilalle.
Oliskohan huomenna keppiteline ja vaihdelaatikon tukipalkki vuorossa..
-
Hyvältä näyttää ahdin ja voimansiirto ratkasut :P Itsellä samanlaista jumppaa luvassa voimansiirron kanssa. Onko toi 740 m47 etukardaani kanssa?
-
Onko toi 740 m47 etukardaani kanssa?
Tais olla 240 M47(en ole kyllä ihan varma) etupätkä mitä pidennettiin noin 80mm.
Ei löytyny seiskan etupätkää tähän hätään..
-
Käytätkö moottorintukikumeina orkkiksia vai jotain jäykempää tavaraa? Ite tarvis hommailla tukikumeja ja mietin onko noi orkkikset liian pehmeet? Meikäläisellä vielä 16v kannella niin jää toi tila aika vähäseks ahtimen kanssa.
-
Kirjotetaas tähänki jotain niin tulee seurattua.
Noin nyt on.
Ja rupee näyttään hyvältä :)
-
Käytätkö moottorintukikumeina orkkiksia vai jotain jäykempää tavaraa? Ite tarvis hommailla tukikumeja ja mietin onko noi orkkikset liian pehmeet? Meikäläisellä vielä 16v kannella niin jää toi tila aika vähäseks ahtimen kanssa.
Diiselin kummit on tässä.
-
Diiselin kummit on tässä.
Okei. Täytyy itsekkin koittaa noita :)
-
Okei. Täytyy itsekkin koittaa noita :)
Jep.
Saas nähä joutuuko konetta tukemaan viellä lisää, ettei pakosarja ota runkoon kiinni.
Vähän tilaa tekemällä sai mahtumaan toisen hukkaportin putkenkin nätisti. :P
Aika monessa kohtaa pakosarjaa ja turboa on vain 20mm väliä koppaan.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/13030001_zps0aa0bce7.jpg)
-
Tänään tuli ruottista 531 kansi, jossa on VX3 nokka kiinni.
Mietin että mikä olis paras oem nokka tähän mun kokoonpanoon? Hyllystä löytyy A-nokkaa ja ties mitä muuta.
Tällähetkellä mietin A tai VX nokkaa..
Blingfactory lupaili vähän, että vauhtipyörä tulis tällä viikolla samoin, kun H-profiilit KL Racingilta.
Sitten pääseekin kiikuttaan kaikki kerralla koneistajalle.. :pomo:
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1608_zps55587cdf.jpg)
So i herd u liak boost
Vanha 1.5bar mappi saa lähtee käveleen megasta!
Niin ja nyt voi ajella hyvillä mielin vaikka pispalan mäelle :D
-
Tänään sain vihdoinkin blingfactoryn vauhtipyörän kotio.
Nyt en vaan sitten tiedä, että onko se koneistettu oikein, kun kytkinlevyn taso on 2.5mm asetelman yläpuolella..
Eikö bemarin kytkimet ollu samassa tasossa?
KL-racingin tilauskin on ollut tulossa ties kuinka kauvan. Saas nähdä saako ne sitä ikinä tänne. :buck2:
-
Tänään sain vihdoinkin blingfactoryn vauhtipyörän kotio.
Nyt en vaan sitten tiedä, että onko se koneistettu oikein, kun kytkinlevyn taso on 2.5mm asetelman yläpuolella..
Eikö bemarin kytkimet ollu samassa tasossa?
Vauhtipyörä on varmaan koneistettu -618 + volvon kytkinlevy kombinaatiolle
Jos käytössä olisi -618 ja esim d24tic kytkinlevy niin asetelman täytyy olla juurikin tuon verran upotettuna koska tuo kytkinlevy on ~7,5mm paksu
Jos oikein luin niin sulla tulee bemarin kytkinlevy joka on jotain ~9.8 mm paksu niin voit laittaa 2.5mm shimmilevyt asetelman alle jotta se tulee oikealle tasolle.
-
No niin mää mietinkin..
Mitä vit@*#a vahtipyörää tilatessa pistin viellä kommenttin:
Kytkinlevyksi tulee teilläkin myytävä: Kytkinlevy - Sachs - BMW Ø228, 10-booria Ø23/29
Tuotenro: 1862168232
Joten vauhtipyörän taso sen mukaan, ettei tarvitse shimmata asetelmaa.
-
Mulle tuli tänään 2 kpl "samoja" vauhtipyöriä. Täytyykin katsoa millä upotuksella ne on.
-
Mulle tuli tänään 2 kpl "samoja" vauhtipyöriä. Täytyykin katsoa millä upotuksella ne on.
Katohan jos sulle on tullu mun vp. :D
On toi kyllä muuten ihan oikea mulle. Shimmauksen saa tehdä koneistamo, kai siitä sitten hyvä tulee.
Nyt vaan kun saisin ne h-veivit niin pääsis viemään kaiken koneistamolle ja sit taas venataan osia. :idiot2:
-
Mulle tuli speciaali triggerillä olevat vp:t. Se tasanen kohta on kolottu, eli se on nyt puuttuva hammas. Sopii suoraan DTA:n kanssa alkuperäisellä VR anturilla niin on simppeli käyttää.
-
Jeh..
Tässä on alumiininen hihnapyörä kampuran päädyssä ja siinä 36-1 triggeri.
Vauhtipyörä on ainakin nyt niin kevyt, kun vaan tarvii.
-
Niin tosiaan oli se kl-racingin tilauskin ollut jo pitkään suomessa, mutta eihän mulle siitä mitään ilmotusta ollut tullu..
Tänään sain sitten kannen, vp:n ja kiertokanget koneistamolta.
Kanteen tuli nyt r-seetit ja kevyt kanavien porttaus. Kiertokanget oli muuten ok, mutta jokasessa liian pieni alasilmä. :o
-
Tällästä tänään:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1645_zps09699de0.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1645_zps09699de0.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1649_zps9ffc3c18.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1649_zps9ffc3c18.jpg.html)
Yhden männän kanssa oli hiukan ongelmia.
Ensiksi luulin, että kiertokangesta on yläsilmä kuitenkin vino, kun männäntappi kanitti asentaessa.
Olikin sitten vaan mäntä vähän timmi tuolta kiertokangen yläpään kohdilta ja vähän viilaamalla alkoi pyörimään niinkuin muutkin. :)
Kuvasta näkee, että vanhalla kangellakin on ottanut vähän kiinni:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1646_zpsb5fc5384.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1646_zpsb5fc5384.jpg.html)
-
Auto kasaantuu hirveellä tahdilla :D
Kone on jo paikallaan ja vaihdelaatikko siinä jatkona.
Huomenna nostelen kannen viellä kiinni. Sit tehdään muita projekteja ja viikonloppuna tätä lisää.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1653_zpsea52546d.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1653_zpsea52546d.jpg.html)
Eivät sitten blingfactoryllä olleet koneistanut kun 10mm jenkaa asetelmalle.. Oli suht vammanen asentaa se.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1654_zpsf10ff192.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1654_zpsf10ff192.jpg.html)
Nokaks tulee nyt ainakin alkuun A.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1656_zps28c2613f.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1656_zps28c2613f.jpg.html)
Pakosarja tuli hiekkapuhalluksesta ja sai heti päälleen VHT Flame Proof™ primerin. Sitä sitten paistelin uunissa ohjeiden mukaan. :)
Huomenna viellä VHT Flame Proof™ mattbläkki päälle.
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1660_zps92eec881.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1660_zps92eec881.jpg.html)
Hitosti on viellä hommaa.. suurimpana ehkä 70mm kaasuläpän muokkaus imusarjaan ja ahtoputkien teko.
-
hyvältä näyttää
-
hirveetä vauhtia kasaantuu :).
-
Kohta alkais oleen ensikäynnistykset lähellä.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/image1_zps1a327da5.jpeg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/image1_zps1a327da5.jpeg.html)
Huomisen hommia mm. downpipen teko, kaasuvaijerin teline, paisarin kiinnitys, öljynpaluuletkun lyhennys ja kytkimen ilmaus.
-
sussiunaa.. hyvä, että joku ees saa hommia eteenpäin.
-
täällä kohta käynnistellään ja minä suunnittelin öljynvaihtoa saman ajan ;D
-
On aina ilo katsoa kun joku tekee rojektiaan tällasella vauhdilla..! O0
-
On aina ilo katsoa kun joku tekee rojektiaan tällasella vauhdilla..! O0
No eipä tätä hetkeen ole tullut ihan kauheen aktiivisesti tehtyä. Muutama tunti päivässä pikkuhiljaa etiä päin.
Tänäänkin meni oikeestaan koko päivä yhden twin turbo legacyn haussa.
Sain sentään öljynpaluun ja kaasuvaijerin telineen valmiiksi.
Kiva olis päästä ahveniston ratapäiville lauvantaiks, mutta taitaa tehdä vähän tiukkaa. Mentävä sitten kasipätkällä varmaan.
-
Nopeestihan tuo valmistuu ja siistiä jälkeäkin vielä! S*
-
http://youtu.be/HLkFOX2oEMA
No mutta sehän käy ja kukkuu.
Huomenna jos pääsis jo ajeleen :o
-
ohhoh. O0
-
http://youtu.be/HLkFOX2oEMA
No mutta sehän käy ja kukkuu.
Huomenna jos pääsis jo ajeleen :o
Nätisti käy eka startiksi :) O0
-
Onneja startista :hello: Tosi tasane tyhjäkäynti jos toi sitä oli :pomo:
-
Kiitti vaan kaikille.
Onneja startista :hello: Tosi tasane tyhjäkäynti jos toi sitä oli :pomo:
Juu ei paljon 1225cc suuttimet tunnu. :P
Kovahan toi tyhjäkäynti viel oli, kun säätöjä ei ole käytännössä tehty mitään.
Rajumpaa nokkaahan tuo huutas.. Kellään kokemusta IPD:n Turbo Performance Camshaftista?
-
Ei taas perkele hommat mee niinkun elokuvissa..
Kytkimen kanssa tapellu tässä pari päivää ja tänään sain sen sitten toimiin niin hyvin, kun mahdollista, mutta siltikin käyttökelvoton.
Kytkin vaupattaa vasta hyttysen kullin verran ennen, kun kytkinhaarukka ottaa asetelmaan kiinni ja kuuluu ikäviä ääniä.
Siltikin vaupauttaa niin hunosti, että esim pakki sorvaa ihan huolella.
Edit. Nykyään toimii hyvin, kun muokkasin kytkinpoljinta painaan vähän enemmän pääsylinteriä.
Samalla vois jokun +10mm korottaa kytkinhaarukkaa, kun sitä sen tappiakin piti jatkaa noin 15mm, että sais edes jotain tapahtumaan.
Ei taida riittää pelkästään sen muokkaus vaan pitää kytkintasostakin viellä ottaa siivua pois.
-
Mikä levy sulla on?
-
Mikä levy sulla on?
Lukee alotusviestissä.
-
no voi pärse! Mukavaa tuommonen vaihelaatikko jumppa >:(
-
no voi pärse! Mukavaa tuommonen vaihelaatikko jumppa >:(
No onneks en tehny mitään patentteja vaan kaikki on helposti irroteltavissa, niin nopee hommahan tuo on..
Olis se silti voinu mennä kerrasta oikein :P
-
Itse jumppasin m90ppiä ylös ja alas kunnei blinfactory ollutkaan shimmannu vauhtista sovitusti.
Ihan asiallinen proju.
-
No nyt on kytkinhaarukan kulma muutettu, eikä kolise enään asetelmaan kiinni.
Kytkin nyt kuitenki irrottaa vasta ihan alhaalta, mutta eipä sille mitään voi.
Defan vastuksen tiiviste vuotaa jäähdytysnesteet ja uusi tiiviste tulee vasta maanantaiksi.
Ennen ei pääse säätelemään megaa. :(
-
Kallistat vähän pääsylinteriä ja pidennät polkimesta vipuvartta?
-
Sainkin jo lauvantaina nestevuodot kuriin ja tänään pääsi testaileen autoa..
Pienen testilenkin jälkeen pysty toteemaan, että turbo on aivan liian iso :P
Ahdin herää vasta 4500rpm kohdalla ja siitä rajottajalle ei kerkee tuleen kun 0,9bar.
Rajottajaa olis toki varaa nostaa, mutta ei siitä kauheesti iloa ole..
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/maprpm_zpsd7ed2480.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/maprpm_zpsd7ed2480.jpg.html)
Nyt sitten mietinnässä toi hyllyssä oleva HX 40 super #16 pakopesällä.. Menis suht pienellä vaivalla kyllä kiinni.
-
Noniin holsetti heittetty kiinni ja se alkaa rähiseen jo kolmessa tonnissa. Ihan kivasti tuntuis olevan kulkua ::)
Ja sitä kulkuahan tulee sitten viimestään lisää, kun vaihdan A-nokan tähän: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/motor-delar/kamaxlar/kamaxlar-volvo/8v/volvo-8v-kamaxel-klr-s_t4.html
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/maprpmholset_zps9bbadee2.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/maprpmholset_zps9bbadee2.jpg.html)
Hukkis on ~1.3bar jousella, että turboruuvista saa sitten lisää hupia viellä.
-
Mutanen vaatii todistusaineistoa ;)
-
Mutanen vaatii todistusaineistoa ;)
Tarvii toki vähän asetuksia viellä tehdä megaan lisää esim. kiihdytysrikastukset on kokonaan pois päältä.
Kaveri saikin tänään gopro kameransa huollosta, mutta olivat hukanneet sen kotelon sinne johkin ???
-
kommeeta.. ei muutaku huomiseks puuhakilvet ja mappaileen.. Tuut sit poikkeen kans lielahdessa ;)
-
Hienoa O0
Millä noi tiedonkeruut on otettu? näyttää oudolta mun silmään...onks ne jostain PLX:n omasta ohjelmasta?
-
kommeeta.. ei muutaku huomiseks puuhakilvet ja mappaileen.. Tuut sit poikkeen kans lielahdessa ;)
Ei tartte puuhakilpiä, kun auto on ihan katsastettu 8) Muutoskatsastus sit vaan syksyllä, jos vehkeet on viel nipussa.
Hienoa O0
Millä noi tiedonkeruut on otettu? näyttää oudolta mun silmään...onks ne jostain PLX:n omasta ohjelmasta?
Ihan megalogvieweristä otettu.
Paineitten nousuun vaikuttaa nyt aika oleellisesti toi paikallaan oleva A-nokka ja päivittelinkin tonne edelliselle sivulle millanen on mietinnässä tilalle.
-
Ei tartte puuhakilpiä, kun auto on ihan katsastettu 8) Muutoskatsastus sit vaan syksyllä, jos vehkeet on viel nipussa.
Ihan megalogvieweristä otettu.
Paineitten nousuun vaikuttaa nyt aika oleellisesti toi paikallaan oleva A-nokka ja päivittelinkin tonne edelliselle sivulle millanen on mietinnässä tilalle.
Aijjjaa....ei oo pahemmin tullu tota megalogvieweriä käytettyä viime aikoina....muistin sen vähä erilaiseks.
Emmää siis mitään muuta outoo havainnu :D
-
Aijjjaa....ei oo pahemmin tullu tota megalogvieweriä käytettyä viime aikoina....muistin sen vähä erilaiseks.
Emmää siis mitään muuta outoo havainnu :D
Juu uusimmassa versiossa on kaikkee hauskaa.
Ihan ehdoton ohjelmahan toi on, kun tarkistellaan auton toimintaa ja haetaan säätöjä.
Lankun kanssa tossa äskön pähkäiltiin viellä, että ennen nokan ostoo tarvii kipasta hakeen kkd:lta #14 pakopesä superiin.
EDIT.
HX40 topicin kun lukasin läpitte niin päädyinkin kokeileen eri nokalla ennen pakopesän vaihtoa.
-
Juu uusimmassa versiossa on kaikkee hauskaa.
Ihan ehdoton ohjelmahan toi on, kun tarkistellaan auton toimintaa ja haetaan säätöjä.
Lankun kanssa tossa äskön pähkäiltiin viellä, että ennen nokan ostoo tarvii kipasta hakeen kkd:lta #14 pakopesä superiin.
Täytyykin koittaa...mulla on maksettu versio siitä olemassa kyllä. Lähinnä oon käyttäny vaan Tunerstudioo.
Eikös se ny jo tarpeeks alhaalta vetäny ::)
-
Eikös se ny jo tarpeeks alhaalta vetäny ::)
Käyttöaluetta on aina hyvä olla vähän enemmän, kun nyt tulee vasta 1bar aikasintaan 4800rpm jälkeen.
Kylhän se nyt on jo ihan ajettava vehje ton ämpäri neticsin jälkeen. :D
-
Käyttöaluetta on aina hyvä olla vähän enemmän, kun nyt tulee vasta 1bar aikasintaan 4800rpm jälkeen.
Kylhän se nyt on jo ihan ajettava vehje ton ämpäri neticsin jälkeen. :D
Alkaa epäilyttään, et kuinka mun käy ton #18 pesän kans :-\
-
Tänään saapu tuo KLR S/T4 nokka ja on kyllä aikas vehje. :)
Nyt kuulostaa jo autolta tyhjäkäynnilläkin.
http://youtu.be/1rPbRKS8SIo Siinä ääninäyte.
Tulipa sekin huomattua, että vanha a-nokka oli ottanut vähän pariin nostimeen kiinni, kun oli noita fiatin 2.90 paloja asennettuna.
Otin sit nauhahiomakoneessa vähän niistä nostimista pois, ettei uus nokka mene piloille.
Sitten 8 venttiiliin jäi vähän turhan suuri välys.. Siellä on nyt lashcapit korottamassa nostimia niin eihän se volvon palatyökalu mahdu enään sinne väliin. :(
Ajattelin kuitenkin, että parempi isompi kun liian pieni välys. Otettava sitten nokka irti pienen ajon jälkeen, kun tulee tarkistettua välykset kaikista uusiks.
Se on huomenna haettava lisää E85 ja käytävä ihan kadulla kokeileen.
-
Coilovereita lähdin väsäileen eteen ja tuli kyllä ihan hyvät..
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1678_zps58eb5f8d.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1678_zps58eb5f8d.jpg.html)
Iskarit on vanhasta audi 80, coilikierteet tommyracesta, yläpäät ite väsäilty ja jouset on Sellholm Tuning.
Noilla saa nyt auton lähes vakiokorkeuteen tai aivan kenttään.
Samaan konkurssiin ostin viellä Ferrari 575 M Maranellon 4-mäntäset brembon etusatulat, mutta jarrulevyt on viellä vähän hakusessa.
Ensiksi ajattelin xc90 levyjä, mutta eihän ne mahdu millään noiden 16" vanteiden kanssa. :D
-
Onko nuo yläpäät miten salaista tietoa? :pomo: Omaanikin just tein samalla setupilla etutolpat, mutta vakio laakereilla niin se syö joustoo useemman sentin ni ois tuollane matalampi yläpää ihan jees.
Auto kyllä etenee vauhdilla O0
-
Onko nuo yläpäät miten salaista tietoa?
Ebaysta bemmin uniball tyyppisesti laakeroidut yläpäät 14mm holkeilla ja niihin väsätty volvon koppaan sopivat levyt vaan. :)
Cambersäätökin on koneistettu uusiin levyihin.
-
Nyt on edessä coilit kiinni ja takaa katkastu kierros madallusjousista.
Sitten heitin tollaset jdm levikkeet viellä kaariks 8)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/13070001_zpsdee16d52.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/13070001_zpsdee16d52.jpg.html)
Kyllä muuten kääntyy auto vähän ilosemmin mutkiin tolla kokoonpanolla ja camberilla.
-
Oon odottanu, et millon joku suomes uskaltaa ja nyt se on nähty. Pulttikaaret kruunaa 240:n, viä vähä leveempää vannetta kaipais :pomo:
-
Onkos siellä nyt ne 50mm lätyt takana?
-
Oon odottanu, et millon joku suomes uskaltaa ja nyt se on nähty. Pulttikaaret kruunaa 240:n, viä vähä leveempää vannetta kaipais :pomo:
Vanteet on 8" leveet nyt ja aika isoilla spacereilla jo.
Melkeenpä jos jotain teen niin otan viellä takajousista puoli kierrosta pois. Sit on omasta mielestä hyvä ainakin hetken aikaa :P
Onkos siellä nyt ne 50mm lätyt takana?
Joo edessä 25mm ja takana 50mm spacerit.
-
:o määki tartten tommoset kaaret! O0
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1690_zpsbca1d174.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1690_zpsbca1d174.jpg.html)
Tänään saapu tollaset pienet brembot..
Tarvii alkaa tekeen adaptereja ja varmistaa viellä, että mahtuvat 16" vanteiden sisään.
Nopeella mittauksella jäis vajaa sentti satulan ja vanteet väliin. :)
Olis kiva jos sais nää botniaringin ratapäiville kiinni.
Pitää ilalla arpoo mitkä jarrupalat tilaan..
-
Tota juu..
Ebc:n redstuffit tilasin bremboihin, mutta keksin kuitenkin laittaa toisen projektin 6 mäntäset d2 satulat tähän.
Lähinnä siks, että ne on noille levyille tehty ja adapterit oli paljon helpompi väsää.
Sitten.. tässähän on ollut taas vähän ongelmia megan ja vr anturin kanssa.
Ei tosiaan saanut toimimaan, kun anturi aivan kiinni triggerissä ja sillonkin sytkä katkes itsestään jo 6000rpm kohilla.
Noh kaivoin eilen kiinnostuskiikarit esiin ja aloin tutkimaan.. Skoopilla kattelin ja ei tullut häiriöö mistään.
Vaihtoehdoiks ei loppuviimein jäänyt, kun väärä komponentti kytkennässä ja sehän sieltä vihdoin ja viimein löyty.
C31 konkka jonka pitäis olla 0.001µF olikin 0.1µF.
Elikkä jenkkilässä varmaan pakattu väärä komponentti pussiin. Kytkentävirheestähän ei voi olla kyse, oon kumminkin sen verran hyvä jätkä. ::)
Noh uus komponentti paikalleen ja tulos on nyt se, että milli rakoo vr anturissa ja alko se rajotinkin löytyyn sieltä 7000 kohilta.
-
Eipä tullut lähdettyä ratapäiville, kun laiskuuttani en viellä saanut jarruja pultattua kiinni(vanhat on tietty jo irrotettu :2funny:).
Sit tuli sovittua viellä kaupat pentan kampurasta epähuomiossa tälle päivälle. 8)
Eli talven juttuja sit varmaan joku 16v stroukkikone :o
Joop hitusen taas lähti käpälästä tääkin auto..
-
Nonnih nyt on rempatut alatukivarret autossa kiinni, kun vanhat meinas ruostua katki..
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/20130825_173202_zps43f673f7.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/20130825_173202_zps43f673f7.jpg.html)
Katsastusta ajatellen pitäis varmaan viellä yks paikka hitsata pohjaan ja hakee penkkilappu..
Tatechille soittelin ja luultavimmin ensviikolla onnistuu.
Katotaan nyt samalla ne huipputehot vaikka jouduin modaan hukkista sen verran, että varmasti vuotaa hiukan.
http://youtu.be/7OmquztmHxw Siellä on nyt audin muovisen bypass venan jousi, että sain ahdot tonne 0.5bar tietämille :2funny:
-
Noniin torstaina on sitten penkkiaika tatechille.
Katotaan nyt mitä siitäkin tulee.
Luultavasti ei muuta, kun katsastukseen se teholappu. Hukkis vuotaa aika rajusti ja suuttimet loppuu kesken :D
Sain jarrutkin päivitettyä vihdoinkin.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1737_zps57346494.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1737_zps57346494.jpg.html)
Sit tottakai se mopo lähti käsistä ton evo3 koneen suunnittelussa:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1729_zps0d66a21e.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1729_zps0d66a21e.jpg.html)
Elikkä 16v kansi, eaton m62, 86mm iskulla oleva pentan kampura ja hx40superin #18 pakopesä on nyt hyllyssä uutta konetta ajatellen. ::)
-
Eikös tuon akselin saa maximissaan hiottua 85mm iskulle, vai onko sinulla pienemmällä silmällä veivit? Näyttäisi kyllä tuossa sinun akselissa olevan tupla määrä vastapainojakin versus omaan.
-
Eikös tuon akselin saa maximissaan hiottua 85mm iskulle, vai onko sinulla pienemmällä silmällä veivit? Näyttäisi kyllä tuossa sinun akselissa olevan tupla määrä vastapainojakin versus omaan.
Ei tota mitään hiota, kun vakio Penta AQ151 kampura 55 runkolaakereilla.
Toki se on vähän eri näköinen kun sun kampura, koska tämä on 100 sarjan eikä 10.
-
Noniin torstaina on sitten penkkiaika tatechille.
Katotaan nyt mitä siitäkin tulee.
Luultavasti ei muuta, kun katsastukseen se teholappu. Hukkis vuotaa aika rajusti ja suuttimet loppuu kesken :D
Sain jarrutkin päivitettyä vihdoinkin.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1737_zps57346494.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1737_zps57346494.jpg.html)
Sit tottakai se mopo lähti käsistä ton evo3 koneen suunnittelussa:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1729_zps0d66a21e.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1729_zps0d66a21e.jpg.html)
Elikkä 16v kansi, eaton m62, 86mm iskulla oleva pentan kampura ja hx40superin #18 pakopesä on nyt hyllyssä uutta konetta ajatellen. ::)
Kyllä noilla eväillä ruetaan saamaan jo tehoo pihalle (lohkosta) :D Eivaa.. komeelta näyttää
-
Ei tota mitään hiota, kun vakio Penta AQ151 kampura 55 runkolaakereilla.
Toki se on vähän eri näköinen kun sun kampura, koska tämä on 100 sarjan eikä 10.
Asia kunnossa, kunhan ihmettelin.
-
Tööt..
Penkkiaika siirty maanantaille.
En tiedä miks, mutta 2h ennen kun piti sinne lähtee.. Noh onneks ei ole, kun 10km matka tatechille, niin eipä tuo mitään haitannut.
-
Ei ne ahot noussu sielt penkissä mihkää nii tuli sit huipputehoks nyt 370hp ja 400nm @1.2bar ja koko matkan vuotavalla hukkiksella.
Tarviihan tää käydä kyllä penkkaan viel oikeella hukkiksen jousella jossaivälissä. ::)
Mut tavote oli saada alle 186hv pienillä paineilla ja siinä onnistuttiinkin pienen kikkailun jälkeen.
Nyt pääsee muutoskatsastaan ahtimelle tämän..
-
Ei ne ahot noussu sielt penkissä mihkää nii tuli sit huipputehoks nyt 370hp ja 400nm @1.2bar ja koko matkan vuotavalla hukkiksella.
Tarviihan tää käydä kyllä penkkaan viel oikeella hukkiksen jousella jossaivälissä. ::)
Mut tavote oli saada alle 186hv pienillä paineilla ja siinä onnistuttiinkin pienen kikkailun jälkeen.
Nyt pääsee muutoskatsastaan ahtimelle tämän..
Siitä on hyvä jatkaa :) , eikös tuollakin jo kerkiä ???
Onko sulla hukkaportinohjaus vastapaineella molemminpuolin kalvoa, vai millai?
-
Taas komioita lukemia projekteissa!! O0 Mitä ahtopaineen oli tarkotus olla jos nyt oli "vaan" 1,2bar ?
-
Siitä on hyvä jatkaa :) , eikös tuollakin jo kerkiä ???
Onko sulla hukkaportinohjaus vastapaineella molemminpuolin kalvoa, vai millai?
Juu paine tulee kummallekin puolen kalvoo ja yläpuolisessa on sit rajotusventtiili.
Nyt vaan on toi jousi siellä mistä on video edellisellä sivulla :P
Taas komioita lukemia projekteissa!! O0 Mitä ahtopaineen oli tarkotus olla jos nyt oli "vaan" 1,2bar ?
1.8bar on ollut sellanen maximi mulla nyt.
Tosiaan tossa penkkivedossa ei paljon lineaarisemmin olis voinu ahtopaine nousta ja huomaa sen logista ja ajossakin, kun "turbopotku" puuttuu kokonaan.
-
kas.. näköjään vähä ongelmaa ku väännöt jääny pois. Mut lupaavaa kuitenkin. :)
-
kas.. näköjään vähä ongelmaa ku väännöt jääny pois. Mut lupaavaa kuitenkin. :)
Juu kyllä ne sieltä viellä löytyy. 8)
-
http://youtu.be/uSdpXcchHqA
Kaveri tekas videon dynovedoista :hello:
-
Sieltä tulee 2.0bar tasan 500hv laskennallisesti. :) Mikä pakopesä Holsus?
#16
-
Jaahas jaahas..
Dynosta kun ajeltiin kaverin kanssa kotio päin, niin aloin kiinnitään huomioo sellaseen pieneen kolinaan vaihdelaatikon kohdilta..
No ääni vaan paheni kotio mennessä ja ajattelin, että downpipen kiinnitys varmaan pettänyt laatikon kyljestä ja se kolajaa.
Auto nosturille ja tutkimaan.. Sieltähän sit löyty irronu dp:n kiinnitys, mutta ei se sitä ääntä tehnyt vaan irronneet vauhtipyörän pultit. :o
Olipa hyvä, että maltoin ottaa lootan irti ja tutkia. Näyttäs siltä, että selviää pulttien vaihdolla ja tällä kertaa sit mutterilukitteet väliin.
Pultit oli kyllä kiristetty ihan momenttiinsa.. :-\
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1740_zps9a5b9fbf.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1740_zps9a5b9fbf.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1741_zpsef75f644.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1741_zpsef75f644.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1742_zpsabe8a029.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1742_zpsabe8a029.jpg.html)
-
Onni onnettomuudessa. Ois ollu ikävää ku ois rävähtäny nilkoille :-\ Ihan kivalta enteilee joo teholukemat. Ei muuta ku lissee painetta :)
EDIT: Ei nyt sattunut silmään mutta onko vp&asetelma tasapainotettu?
-
Onni onnettomuudessa. Ois ollu ikävää ku ois rävähtäny nilkoille :-\ Ihan kivalta enteilee joo teholukemat. Ei muuta ku lissee painetta :)
EDIT: Ei nyt sattunut silmään mutta onko vp&asetelma tasapainotettu?
Juu hyvä säkä kävi, kun näinkin pienellä pääsee.
Kyllä piti ainakin vp ja asetelma tasapainottaa talvella, mutta sitä en sit tiedä tekikö koneistaja ihmeemmin niille mitään, kun missään ei mitään tasapainotusreikiä näkynyt.
Kattelin tossa äskön uusilla pulteilla, että ei parane niilläkään kasaa, kun sen verran kerkes vetään soikeeks noi vp:n reijät.
Vein sen vauhtipyörän sit koneistajalle ja sanoin, että keksii siihen jostain paksummalla varrella olevat pultit.
Volvon pulteissa, kun on jenka loppuun asti.
-
Auto on taas nipussa ja tänään onnistuneesti muutoskatsastettu föönille ja leimattu. 8)
Nyt pääsee rikkomaan taas.
-
Jepulis, mäkinkulmalla jututettu ;) Komeehan se oli ku mikä. ;D Täytys ottaa joskus tarkempi kalusto tarkastus..
-
Jepulis, mäkinkulmalla jututettu ;) Komeehan se oli ku mikä. ;D Täytys ottaa joskus tarkempi kalusto tarkastus..
Juu laiteltiin tallilla talvilinttaa kuntoon ja sit ajateltiin, että vois lähtee kaupunkiin aiheuttaan pahennusta 242:lla.
Hienoo että joku senkin bongas.. 30litraa palo RE85 ja hauskaa oli :)
Ahdot nyt maltilliset 1.3bar, mutta tuntuu ne kumit silläkin sulavan.
http://youtu.be/9rAn-pEejIQ
Pieni kengällä kuvattu filmin pätkä suljetulta hiekkalaatikolta. ^^
-
Aika vähän palo wiinaa... Sillä A omegalla meni 20l, trippiin 114km ja lenkkaria annettii nii perkeleesti. Ja 3l suora kutone pellin alla.
Sullahan on ekoauto! :2funny:
-
Aika vähän palo wiinaa... Sillä A omegalla meni 20l, trippiin 114km ja lenkkaria annettii nii perkeleesti. Ja 3l suora kutone pellin alla.
Sullahan on ekoauto! :2funny:
Nii noh.. En mää usko, että meilläkään kauheesti yli 100km tuli mittariin.
Paha tosin sanoo, kun sellasta ei ole. ;D
Kyllähän toi ecoboost turbo vähän kulutukseen vaikuttaa.. ::)
-
Toiset ne vaan levittelee peltivanteita, mutta minäpä kavensin ~40mm. :D
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20131021_180428_zps2832f036.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/20131021_180428_zps2832f036.jpg.html)
No nyt on talvirenkaat tähänkin.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20131021_183534_zpsc5780a59.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/20131021_183534_zpsc5780a59.jpg.html)
-
No nyt on talvirenkaat tähänkin.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20131021_183534_zpsc5780a59.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/20131021_183534_zpsc5780a59.jpg.html)
Mitenköhän mahtaa olla, onkohan noissa tarpeeks pitoa? ::)
-
Mitenköhän mahtaa olla, onkohan noissa tarpeeks pitoa? ::)
Oli kyl kiva vetästä noi vanteiden päälle.. Eiköhän noilla enemmän oo pitoo, kun kesäfillareissa.. 8)
Tässä muuten vähä myöhänen dynokäppyrä... Olis kiva käväsätä penkittään uusiks kunno ahdoilla ja nyt, kun on nokka muutama aste aikasemmalla.. vääntöö on helvetisti enemmän heti alhaalta. Tää dynolappu on tosiaan sillä reippaasti vuotavalla hukkiksella. Minkä jokanen voi todeta tosta ahtopaineen noususta.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/img002_zpsc38d5530.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/img002_zpsc38d5530.jpg.html)
Sit viellä tähän loppuun kuvia konehuoneesta vuosien varrelta :D
2011
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/vapari242/IMG_6119.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/vapari242/IMG_6119.jpg.html)
2012
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/vapari242/12060003.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/vapari242/12060003.jpg.html)
2013
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/IMG_1717_zpsb5f9ea50.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/media/242tic/IMG_1717_zpsb5f9ea50.jpg.html)
2014
????
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20131229_142639_zpsxzrasz1h.jpg)
Lumia odotellessa... Vähän turhan innokkaasti taisin heittää piikkipyörät alle tai näinköhän niille mitään käyttöö edes tulee tänä "talvena".
Pieniä muutoksia tulee enskesäks autoon, mutta tällä koneella olis kuitenkin tarkotus ajella..
1030 3.9 perä vaihtuu 1031 3.3 välityksellä olevaan.
Lasikuitukonepellin asennus.
Klracingin imusarja.
Keula vaihtuu nappisilmäksi :smitten:
Öljynpaluun muokkaus paremmaksi.
Ja poikkituenkin voisi väsää konehuoneeseen.
-
Komee laite! Ja kivannäköstä palikkaa laitettu :)
Joko on vetoalue löytyny alemmas?
-
Komee laite! Ja kivannäköstä palikkaa laitettu :)
Joko on vetoalue löytyny alemmas?
Joo niinkun tossa aijemmin kirjottelin, niin nokkaa säätämällä muuttu aikas paljon.
Pienenpi pakopesä auttais varmasti ton hx40 heräämistä viellä vähän, mutta kattoo nyt millanen ajettava tulee tolla pidemmällä perävälityksellä. Nykyään saa heti tarjota seuraavaa vaihdetta, kun ahdot nousee. :D
Pitää noi aikasemmin mainisemani muutokset tehdä ja koittaa pärjätä koko kesä tällä kokoonpanolla sitten.
16v pitkäiskukone pitää rakennella pikkuhiljaa ns. varamoottoriks V:> .
Ainii ja IPD:n vakaajat tarvis heittää kiinni, kun nyt on menty vakiolla 19mm vakaajalla edessä ja tupla patentilla takana.
-
Kuulostaa hyvältä! O0
-
Alottelin perän vaihdon nyt. Kaikki puslat vaihtuu uretaanisiksi ja ipd:n vakaajat tulee nyt samalla.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140225_151319_zps8lkwyeq0.jpg)
Tän näkönen oli uus 1031 3.3 perä.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140227_154744_zps29dubsty.jpg)
Hiukan putsattuna ja vanhojen puslien poistoa.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140301_232458_zpso0sbzd1s.jpg)
Hiekkapuhallettu ja sinkkiprimeri päällä.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140302_163355_zpszmvkgmam.jpg)
Maalattuna.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140322_153710_zpshundpb11.jpg)
Vanha perä pois.
Vaihdoin jo 588 torsenin uuteen perään, mutta autoon asentelen sen vasta huomenna..
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140323_192458_zps48zoupgh.jpg)
Siellä se nyt kököttää paikallaan.
Asennuksen viimeistely jäi kiinni vasemman puolen käsijarrusta, kun on vaijeri ruostunut aivan jumiin. Huomenna varaosakauppaan siis.
Tarvii kattoo, jos ehtis vaihtaa etuvakaajan ja vuotavan hammastangon myös huomenna..
Jos joku haluu ostaa tuon tuplavakaajan niin yv:tä vaan. Voin siitä 50eurolla luopua.
-
Nopee offtopikki, mistäs hommasit nuo levike pulttikaaret? :)
-
Nopee offtopikki, mistäs hommasit nuo levike pulttikaaret? :)
Kyllä tää mun mielestä ihan aiheeseen liittyy.. ;) Täältä: http://ala-plast.com/
-
Totta ja kiitokset! :)
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140418_170328_zpsycbm5v5v.jpg)
Ostin heräteostoksena uuden HX35W holsun.. Miettiny pitäiskö se laittaa tähän 40superin tilalle tuomaan vähän lisää käyttöaluetta koneeseen... :-\
-
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20140419_173355_zpssnhw9cki.jpg)
Vihdoinkin sain ton kusilaitupellin asennettua. :P Varmaan 2-vuotta kerkes pyöriin nurkissa.
Poistin saranoista jouset ja tein kehikon alumiiniputkesta ja listasta, sitten lasikuitupelti tuulilasiliimalla siihen kiinni.
Vakio tuulilukko ja avausmekanismi jätettiin, koska en halunnut mitään tuning lukkoja. :hello:
Ristituki tarvitsee viellä tehdä jahka toi nyt ensiks kuivuu..
-
Oikein. 8)
-
Seurantaanhan tämä lähti !
-
Kuulemma ois vähän päiviteltävää tähän topikkiin ;)
-
Kuulemma ois vähän päiviteltävää tähän topikkiin ;)
Juu eipä ole paljon tullut kirjoteltua mitä autolle on nyt tehty.
Mitään kauheen radikaaleja muutoksia tämä vuosi ei nyt pitänyt sisällään.
Turbo vaihtu pienempään HX35 malliin ja imusarja vähän hipompaan. Kone sai myös öljynjäähdyttimen keulille..
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/242tic/20141126_134858_zpsmqwd8s33.jpg)
Kilsoja on tullut nyt niin vähän, että taidan jättää auton talveksi katsastamattakin ja keväällä sitten herättelen henkiin.
Auton myyntikin on käynyt mielessä, mutta eihän näistä mitään rahojaan saa edes osaksi takaisin niin kannattaako se sitten. :buck2:
-
Kannattasko kuitenkin nyt katsastaa niin pääsee keväällä suoraan ajamaan ;)
-
Kannattasko kuitenkin nyt katsastaa niin pääsee keväällä suoraan ajamaan ;)
On vähän liian monta rautaa nyt tulessa niin jää kyllä kevääseen..
-
Voi perhana sun kanssas :idiot2: Täytyykö mun tulla lomankäyttöviikolla ja laittaa ne sun jarrus ni pääset leimaan :D
-
Voi perhana sun kanssas :idiot2: Täytyykö mun tulla lomankäyttöviikolla ja laittaa ne sun jarrus ni pääset leimaan :D
:D onhan noissa kilvissä viellä vuoden loppuun asti virtaa, mutta olishan ne etujarrut ihan hyvä herkistellä, jos tolla ajella meinaa.
Vetää tosiaan hyvin oikeelle, kun polkee jarrua..
-
Pitäisköhän tästä hankkiutua eroon, kun ei tuu ajettua.
Jos jotakuta kiinnostaa niin nykysessä kunnossa, rullaavana tai sovituilla osilla voisin myydä.
yv:tä jos vähääkään kiinnostaa. Niin tosissaan en tosin viellä ole, että myynti-ilmon jaksaisin tehdä.
Vaihdossa voi tarjota 1500mm kärkivälillä olevaa sorvia. ::)