Carcom Oy  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15793 Vastauksia
  • 3335101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13275 : 17.12.2018, 18:13:40 »
Huikkosterin linkittämä on nimenomaan lämpöaikakytkin. Tai sitten Skandixilla on numerot sekaisin, 1219731 on vihreäkantisen mukaan K-jetin lämpöaikakytkin.
Jäitä housuun!

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13276 : 17.12.2018, 18:37:09 »
Hyi, 89€ :idiot2:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13277 : 17.12.2018, 18:52:01 »
Onkos K-Jetissä ylipäätään lämpöanturia ohjaamassa määränsäädintä kylmänä, vai mihin sen kylmärikastus perustuu?

Hitto kun nämä on tullut aikoinaan täältä luettua vaan ei enää muista eikä löydä... :idiot2:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13278 : 17.12.2018, 18:55:46 »
Onkos K-Jetissä ylipäätään lämpöanturia ohjaamassa määränsäädintä kylmänä, vai mihin sen kylmärikastus perustuu?

Hitto kun nämä on tullut aikoinaan täältä luettua vaan ei enää muista eikä löydä... :idiot2:
Kylmärikastus perustu(nee) tuohon lämpöaikakytkimeen.
Jäitä housuun!

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13279 : 17.12.2018, 19:00:55 »
Kylmärikastus perustu(nee) tuohon lämpöaikakytkimeen.

Lämpöaikakytkin ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta, ja se kyllä wörkkii, mutta jollainhan seosta rikastetaan kylmällä koneella. Oireet viittaisi sopan puutteeseen kylmänä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13280 : 17.12.2018, 19:01:30 »
Lämpöaikakytkin ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta, ja se kyllä wörkkii, mutta jollainhan seosta rikastetaan kylmällä koneella. Oireet viittaisi sopan puutteeseen kylmänä.
Ohjauspainesäätimellä.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13281 : 17.12.2018, 19:07:45 »
Ohjauspainesäätimellä.

Eli lämpötila ei suoraan sähköisesti vaikuta seokseen? Jos lämpömittari ja kk-suutin toimii niin anturit ok?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13282 : 17.12.2018, 20:35:08 »
Eli lämpötila ei suoraan sähköisesti vaikuta seokseen? Jos lämpömittari ja kk-suutin toimii niin anturit ok?
Vaikuttaa toki! Ohjauspaine muuttuu säätimen lämpötilan mukaan ja säätimessä on lämmitysvastus sisällä.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13283 : 17.12.2018, 20:59:10 »
Vaikuttaa toki! Ohjauspaine muuttuu säätimen lämpötilan mukaan ja säätimessä on lämmitysvastus sisällä.

Siis toki johtumalla ja vastuksella kuten muissakin osissa, mutta säätimelle ei tule esim. muuttuvaa jännitettä miltään lämpötila-anturilta.

Tuli vain perjantaina puhetta kaverin kanssa, ja sanoi vaihtaneensa sukulaisensa autoon lämpötila-anturin kun oli vastaavia ongelmia, mutta lie mennyt konetyypit sekaisin, siinä on täytynyt olla joku sähköinen ruisku...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13284 : 18.12.2018, 16:48:21 »
K-jettihän on mekaaninen ruisku. Jos bensa pysyy jotenkin paineessa, niin se ei tarvitse sähköä ollenkaan. Pakkaskäynnistys menee hankalaksi ja seos ei oikein pysy lämpenevällä koneella kohdallaan jos ei ole noita sähköjä siellä, mutta kyllä se kuitenkin toimii.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13285 : 18.12.2018, 17:49:54 »
Pitää lähtee ettimään vikaa ohjauspaineensäätimestä.

Alkutahdit saa käymään kun ryypyttää vaikka puhdistusspraylla.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13286 : 18.12.2018, 18:24:36 »
Käykö tuo myös -98 66kw dieselin laatikolle . Vitosta ei meinaa saada kytkettyä millään. Muutenkin keppi heiluu kuin hullun kalu mielettömän p.rseessä  :idiot2:
Toimii, vaihdoin ne kaksi auton alla olevaa puslaa selkää uiden, on muuten sitten ne alkuperäiset mutterit ja pultit 11mm kannalla olevia. Tuli kenties vedettyä liian tiukalle, mutta ainakin vitonen menee kerralla päälle arpomatta. Pitänee se kepin pusla vielä vaihtaa jossain vaiheessa.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13287 : 21.12.2018, 20:39:32 »
Pojan kaverilla on 170 heppainen 20v -98 V70 volvo , joka käy kylmänä hienosti, mutta lämpimänä ei oikein käy tai edes käynnisty. Vikakoodeja ei pääse lukemaan, kun ei ole käyettävissä lukijaa siellä ( joku Hämeenlinnalainen koodin lukijalla, voisi tietty ilmoittautua ) . Tähän mennessä on vaihdettu tulpat ja virranjakajan kansi sekä pyörijä. Olisikohan moottorin lämpöanturilla osuutta ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13288 : 21.12.2018, 21:23:17 »
Samalta vai omilta anturieilta siinä tieto mittarille ja ruisku/ecu?
Jos samalta anturilta niin mittarin neula jos roikkuu alhaalla  vaikka kone kuuma on aika selvä merkki anturin viasta. Jos eri niin jos kipina on hyvä mutta tulppa jos bensasta märkä vois kieliä liiasta bensan saannista ja anturiviasta.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13289 : 21.12.2018, 21:33:58 »
Pojan kaverilla on 170 heppainen 20v -98 V70 volvo , joka käy kylmänä hienosti, mutta lämpimänä ei oikein käy tai edes käynnisty. Vikakoodeja ei pääse lukemaan, kun ei ole käyettävissä lukijaa siellä ( joku Hämeenlinnalainen koodin lukijalla, voisi tietty ilmoittautua ) . Tähän mennessä on vaihdettu tulpat ja virranjakajan kansi sekä pyörijä. Olisikohan moottorin lämpöanturilla osuutta ?

Ecun anturi termarikotelossa on hyvä vaihtaa jos ei koodej pääse lukemaan.


 

RallyBaron  Samppasport