KL-varaosat  Race.fi

LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti

  • 52 Vastauksia
  • 25640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #30 : 17.07.2018, 11:16:02 »
Valmiilla adapterilla  ;) KL-Racing myy ainakin
tai tekee itse, mulla on tehty lattaraudasta adapteri.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #31 : 24.07.2018, 20:43:04 »
Itsellä on sama rojekti kesken, mutta arduinoon perustuva speeduino megan tilalla.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #32 : 25.07.2018, 14:17:38 »
Itsellä on sama rojekti kesken, mutta arduinoon perustuva speeduino megan tilalla.
Ite oon seurannu tota speeduinon kehitystä ja sen pohjalta piirrellyt Teensyn pohjalle moottorinohjauksen. Levyt tulossa myyntiin valmiiksi kasattuna 55€ ja pelkkä levy 5€. Kokoa levyllä on 5x7

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #33 : 25.07.2018, 19:20:38 »
Ite oon seurannu tota speeduinon kehitystä ja sen pohjalta piirrellyt Teensyn pohjalle moottorinohjauksen. Levyt tulossa myyntiin valmiiksi kasattuna 55€ ja pelkkä levy 5€. Kokoa levyllä on 5x7
Oho, mennyt kokonaan ohi toi, täytyy varmaan muutama ostaa hyllylle varastoon, kunhan tulee saataviksi.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #34 : 25.07.2018, 20:59:04 »
Oho, mennyt kokonaan ohi toi, täytyy varmaan muutama ostaa hyllylle varastoon, kunhan tulee saataviksi.
tällä hetkellä 30 levyä odottamassa komponentteja. Vielä pitää saada testattua että kaikki toimii jne. Laita yv voidaan katsoa jos kiinnostaa niin komponenttien hinnalla sulle yksi testi ecu. Helpompi korjata ongelma kohtia kun saa enempi testaajien mielipiteitä.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #35 : 25.07.2018, 23:57:10 »
Ite oon seurannu tota speeduinon kehitystä ja sen pohjalta piirrellyt Teensyn pohjalle moottorinohjauksen. Levyt tulossa myyntiin valmiiksi kasattuna 55€ ja pelkkä levy 5€. Kokoa levyllä on 5x7

Tuota speeduinoakin kanssa väijynyt, mielenkiintonen projekti kyllä. Täytyy kyllä itekkin jossain vaiheessa koeponnistaa minkälainen on moottorinohjauksena.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #36 : 26.07.2018, 00:07:02 »
Tuota speeduinoakin kanssa väijynyt, mielenkiintonen projekti kyllä. Täytyy kyllä itekkin jossain vaiheessa koeponnistaa minkälainen on moottorinohjauksena.
yllättävän hyvä hintaansa nähden, ittee tökki vaan toi mega2560 pohjalle tehty vähän kömpelön oloinen omasta mielestä. Sen takia piirtelin teensyn pohjalla ja sai levyn kokoa pienemmäksi.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #37 : 03.09.2018, 09:04:41 »
tällä hetkellä 30 levyä odottamassa komponentteja. Vielä pitää saada testattua että kaikki toimii jne. Laita yv voidaan katsoa jos kiinnostaa niin komponenttien hinnalla sulle yksi testi ecu. Helpompi korjata ongelma kohtia kun saa enempi testaajien mielipiteitä.

Onkos projekti edistynyt mitenkään?
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #38 : 19.09.2018, 10:12:11 »
Kellään ideaa miten porukka laittanut 850 tps b230f imusarjaan kiinni?

Mistäs 850 moottorista löytyy sopiva tps?
Käykö T5?
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #39 : 19.09.2018, 13:55:53 »
Mistäs 850 moottorista löytyy sopiva tps?
Käykö T5?

Kaikissa kasipätkissä tietääkseni sama läppä. monesti tehdään ainakin vinokoneen vakioläpän tapauksessa sopiva levy tai palikka riippuen halutaanko läpän akselia lyhentää vai ei ja palikkaan reiät vakiolle läpälle joilla pultataan adapteri läppään kiinni ja adapteriin sitten sopivaan kulmaan 850 anturille toiset reiät. 850 liittimen asento  nolla/lepoasennossa on hieman eri kuin vinokoneen kytkimessä.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #40 : 19.09.2018, 18:01:25 »
Mistäs 850 moottorista löytyy sopiva tps?
Käykö T5?
Kaikissa 850, vaijeriläpällisessä x70I ja 960:ssa on sama.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #41 : 25.09.2018, 11:22:27 »
Onkos projekti edistynyt mitenkään?
testit suoritettu ja kaikki toimis tähän asti niinkuin kuuluu. Seuraavaksi koteloa vääntämään.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #42 : 27.01.2019, 14:39:59 »
Nytpä on mielenkiintonen aihe saatu käyntiin, ja voisin kantaa omia korsia kekoon. Itse megahommissa olen täysin noviisi, joten saa toki huomauttaa jos huomaa jotain fuulaa tässä mun boksissa :)

Itellä eksy vuosia sitten hyllyyn "plugnplay" ms2v3.0 lh2.4 boksissa.

Ongelma oli, että en kytkiessä saanut mitään järkeä toiminnasta ja mielenkiinto projektiin oli melko alhaalla muutenkin.
kuulemma oli paikallaankin ollut ja käytetty ezk ohjatessa sytkää (nyt 2pv asiaa kunnolla tutkineena tainnut olla vain myyntipuheita :D)

Tämä tapaus on myös kasattu lh bensaboksiin, IMM johtoon on tehty jatkoa jossa IAT ja TPS. Lisäksi VR-anturille on oma kaapeli. Ja sytkälle lähtee yksi lattaliittimellä oleva piuha ulos.

Kytkentää jo tässä korjailin(ainakin TPS ja Tk venttiili väärin kytketty)
IAT ja TPS groundit yhistyy IMM liittimessä ja sieltä kautta menee maihin (lh johtosarja pin6 ym.)

Kytkentä nyt siis:
Lh         mega     tehtävä
1-6        -              Tyhjä
7            20          IAT sign
8            22         TPS sign
9            26         TPS 5V
10          25?      Johto poikki, flektin ohj
11          29        Flektin ohj
12          -           Tyhjä
13          21       CLT (moot.lämpö)
14-16     -          Tyhjä
17          7         Ground
18         33        Suuttimet
19         -           Tyhjä
20         37        B.pumppu
21-23   -           Tyhjä
24         23        Lambda
25-32   -           Tyhjä
33         30       Tk venttiili
34         -           Tyhjä
35         28        +12v

Erillisenä johtona:
Mega    Tehtävä
1             VR-
2             VR gnd
24          VR+

36          Ign1/sytkä

Itsellä ei nuo flektin ohjaukset ole käytössä kun ei mene karvoja johtosarjassa.

pitkästä aikaa oli motivaatiota ja aikaa värkkäillä ja tuli väännettyä TPS adapteri ja nyt testaillut toimintaa, kipinää tulee ja kaikki näyttää siltäosin pelaavan, mutta bensapumput ei ääntele mitään.

auton kytkis syynäykseen ja sieltähän selvis, että tarvitsee vakio releellä maadoittaa lh pinnit 20 JA 21. Ylläolevassa vain 20 maissa eikä ihmeitä siis tapahtunut. Noh, kytkin sitten jompilla tuon 21 samaan 20 kanssa ja uusi yritys... ei vieläkään mitään. sitten katkaisin 20 lähtevän, megan 37-pinniin menevän karvan ja hypytin sen suoraan maihin. nyt pumput surisi mukavasti.

Eli levyllä taitaa olla vielä jotain perseestä, kun ei maadoita tuota pinniä 37, pikaisella googlaamisella ms1 kanssa ollut joillakin ongelmia D7 ja Q3 kanssa ja vaihtamalla selvinnyt.
Täytyy kaivaa levy esiin ja testailla nuo kunhan saa yleismittariin uudet kaapelit, vanhat oli ns. loppuun kuluneet  ;D
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #43 : 04.03.2019, 19:00:41 »
testit suoritettu ja kaikki toimis tähän asti niinkuin kuuluu. Seuraavaksi koteloa vääntämään.
mitäs tälle projektille kuuluu?

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: LH2.4 Megasquirt "PnP" Projekti
« Vastaus #44 : 07.03.2019, 22:07:17 »
mitäs tälle projektille kuuluu?
tässä nyt pikku hiljaa piirrelty uutta versiota jolla saa kustannukset alaspäin. Samoin levyn koko pienenee huomattavasti.

 

Futurez  Kulkukoira