Futurez  Kulkukoira

Kjet ohjauspaineen säätimen vaihto aftermarket

  • 5 Vastauksia
  • 3234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
eli aihe koskee Kjet ohjauspaineen säätimen vaihtoa aftermarket bensanpaine säätimeen..
tarttis vähän apua, kun en osaja tuommoiseen k-jettiläiseen semmoista ruuvata.

mitkä noi 3 johtoa on mitkä menee vakio ohjauspaine säätimeen ?
voinko vaan jättää johdot kytkemättä mihinkään, kun vaihdan uuden säätimen tilalle ?

E: samaa kysyin showroomissa ilman vastausta.

tommonen tulossa: http://www.race.fi/fi/product/18970a-.html

lähinnä se ettei nuo liittyis mitenkään siihen manuaali ryyppyyn ? se on tarkoitus säilyttää kun rupean RE85 läträämään, että kylmäkäynnistykset on mukavempia
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013, 22:42:09 kirjoittanut skebazu »

Poissa Bv2sella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Kjet ohjauspaineen säätimen vaihto aftermarket
« Vastaus #1 : 26.04.2013, 16:28:39 »
En ole kyllä ikinä kuullut, että kukaan olisi ko. vaihtoa tehnyt. Meinasitko siis säätää ohjauspaineen vakioksi tuolla FPR-1? Ei kai siinä mitään järkeä ole. Jos taas meinaat säädettävänä pitää sen, niin tuo FPR-1 nostaa ohjauspainetta ahtojen mukaan ja siun pitäs taas saada ohjauspainetta pienemmäksi ahdoilla, jotta kaakkua tulee lisää. Alkuperäisessä ohjauspainesäätimessä on kai ahtopainerikastus ja sähkövastus kylmäkäynnistyksiä varten. Ohjauspaine pitäis olla pakkasella kylmäkäynnistyksessä alle baarin ja nousta sinne 3,5 baarin tuntumaan kun kone on täysin lämmennyt. Jos vaihdat tuollaisen vakiopaineisen säätimen sinne niin takuuvarmasti saat ongelmia aikaiseksi. Eikö se olisi helpompi vaan rikastaa seosta koko alueella nostamalla käyttöpainetta määränjakajasta tai laskemalla ohjauspainetta alkuperäistä säädintä rukkaamalla?

Mutta saatoin tietysti ymmärtää siut ihan väärin ja mutuilin tässä omiani...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kjet ohjauspaineen säätimen vaihto aftermarket
« Vastaus #2 : 26.04.2013, 20:27:45 »
Samoilla linjoilla edellisen kanssa tavallisen säätimen toiminnasta.

Jos pelkkä kylmäkäynnistysrikastus on kiikarissa, niin laita toinen samanlainen kylmäkäynnistysuutin jo olemassa olevan rinnalle.

Mikä on manuaaliryyppy, kun puhutaan K-jetistä?

Ohjauspainesäätimeen menee kaksi johtoa, kaksi bensaputkea, ja yksi alipaineletku. Ainakin mun järkeni mukaan :D
« Viimeksi muokattu: 26.04.2013, 20:29:39 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Kjet ohjauspaineen säätimen vaihto aftermarket
« Vastaus #3 : 26.04.2013, 20:52:08 »
manuaali ryyppynä tarkoitin "paino nappia" mikä löytyy ratin alta.. (sähköinen)

ok, kiitos neuvoista, nyt pitäisi vain keksiä se säätö ruuvi sille ohjauspaineelle ? eli mistä ohjauspainetta säädetään vakio hiluilla ? -en tiennyt että se on mahdollista, mutta sen tiesin että tällä hetkellä seoksia on vanha omistaja jotenkin päässyt muokkaamaan kun käy niin rikkaalla.

eli määräjakajan kyljessä ainakin on kaksi kuusiokoloruuvia, kummasta säädetään ja mitä ? (ohjauspainetta) ?
ja kuinkas sitten taas vakio säätimellä on mahdollista muuttaa bensanpainetta ?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kjet ohjauspaineen säätimen vaihto aftermarket
« Vastaus #4 : 26.04.2013, 21:05:27 »
Ei taida se painonappi olla ainakaan Göteborgista kotoisin :D

Ne kaksi kuusikoloruuvia mitkä mainitsit, ovat todennäköisesti säätimen kiinnitysruuveja.

Ohjauspaineensäätimestä pystyy säätämään seosta, kylmäkäyntirikastusta ja jonkin verran ahtopainerikastustakin, joista tosin kahden jälkimmäisen kohdalla pitää puhua muuttamisesta, ei niinkään säätämisestä.

Kannattaa perehtyä huolella johonkin räjäytyskuvaan tjms, jotta tajuaa mitä siellä säätimessä tapahtuu. Sitten on jo paljon helpompi hahmottaa tarvittavia toimenpiteitä.

Poissa Bv2sella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Kjet ohjauspaineen säätimen vaihto aftermarket
« Vastaus #5 : 26.04.2013, 22:45:52 »
Se ohjauspainesäätimen "säätö" ei sitten ole mitään ruuvin kääntöä vaan se pitää purkaa osiin ja väännellä sisältä vähän osia ja mahdollisesti porailla reikää yms. Toisessa Trollhättanin ihmeessä käyttöpainetta saatiin nostettua ottamalla yksi ohut prikka pois (tai lisäämällä) määränsäätelijän kyljessä olevan painetta säätävän neulaventtiilin juuresta. Pari reiska ranettajan kikka kuutosta:

- Jos haluat aina käyttää kylmäkäynnistysrikastussuutinta käsin, niin vedä sinne yksinäiselle rikastussuuttimelle vaan virta (esim. startin solenoidilta) ja maadoita sitä painonappikatkaisijalla käynnistyksessä.

- Jos ahdoilla ei bensa ihan riitä, laita edellä mainittuun suuttimeen vielä maadoitus säädettävältä painekatkaisijalta. Eli kun painetta X määrä --> maadoittuu suutin ja lisäbensa virtaa imusarjaan.

- Jos kokeilit ennen edellä mainittua ranetusta testata sen kylmäkäynnistysrikastussuuttimen, niin huomasit, ettei siitä tule bensaa kuin parisataa millilitraa minuutissa. Jos, ja kun, se ei riitä niin poraa vaikka ~1,2 mm poralla varovasti varaosasuuttimen reiän isommaksi ja asenna se paikalleen. Suuttimesta tulevan bensan pisarakoko kasvaa tosin järkyttävästi, mutta sitä tulee ainakin reilusti (toista litraa/min).

En suosittele kenellekään näiden kokeilua! Kannattaa lukea ajatuksella vaikka nämä sivut http://www.k-jet.org/ jos englanti taipuu.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron