RallyBaron  Samppasport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1954 Vastauksia
  • 749509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1710 : 22.09.2018, 22:24:13 »
Onko huono ajatus käyttää b200k jakajaa megassa?
Pienellä säätämisellä sitä voi käyttää triggerinä. Mihin 500cc suuttimien pitäisi riittää?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa AnteroL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1711 : 23.09.2018, 01:06:57 »
Siis ettei ole liian isot/pienet. Noin 200hv olis tarkotus saada.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1712 : 23.09.2018, 10:58:17 »
Siis ettei ole liian isot/pienet. Noin 200hv olis tarkotus saada.

http://www.finjector.com/fi/suuttimen-valintatyokalu/  tuolla on laskuri millä voit laskee mihin ne riittää.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1713 : 04.11.2018, 18:04:27 »
Missähän mahtaa olaa vika ku puolan virta on vain 10,5v. Kummallista ku auto on toiminu ok ja sitten yhtäkkiä kastelee tulpat ja käy vajaalla. Puola antaa hyvän kipinän vain yhdelle tulpalle, muut tulpat tosi himmeitä.
Tulpat ja johdot uudet
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1714 : 12.12.2018, 19:11:52 »
Vilkuilin tätä threadia sieltätäältä.

Olette monet olleet megan kanssa tekemisissä jo ainakin 8vuoden ajan, niin osannette sanoa onko se miten varmatoiminen moottorinohjauksena?

Tutulla olisi jouten ms1 v2.2 boksi, joka on modattu ford edis-4 hukkakipinäsysteemille.

Omaan tulevaan projektiin(ahdettu vinokone amaan)oli alkuun suunnitelmissa kyhätä lh2.4, mutta alkoi nyt tuo mega kiinnostamaan kun sen sopuhintaan saisin ja tuttu joka on sen itse kasannut, vannoi hyvin tehdyksi.

Mietityttää vaan että onko nämä halvat aftermarket-moottorinohjaukset varmoja kestoltaan, jokapäiväiseen kesäkäyttikseen kun olisi tulossa jolla ajetaan useampi tonni kesässä..

Megaa puoltaisi se, ettei tarviisi teholastujen kanssa pelailla, sekä taitaisi se 60-luvun autoon olla jopa yksinkertaisempi asentaa kuin lh ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1715 : 12.12.2018, 20:49:21 »
Täältä ainakin peukku megalle, itse en lh:ta edes harkitsis. Reiluun kuuteen vuoteen itse olen ollut tekemisissä noin kymmenen megan kanssa (tosin kaikki vähän enempi ja vähempi satunnaiskäytössä olevia autoja), niin ei äkkiseltään tule mieleen tilannetta, että iste mega levy/softa olisi pettänyt. Useimmiten syypää löytyy itse levyn/johtosarjan kasaajasta tai säätäjästä. 
Vähän semmonen harrastelia mainehan megalla on (mutta mukavahan se on harrastaa  :2funny: ). Hintalaatu suhteeltaan kaikenkaikkiaan ihan mainio peli.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1716 : 12.12.2018, 20:56:14 »
Laittaa MS3 Pro purkin niin hävii se pienikin harrastelijan mallin purkkin ominaisuudet.
Säätäjiä löytyy enemmän kuin mihinkään muuhun ruiskuun koko maailmassa, säätöohjelma on tuttu ja turvallinen tunerstudio.


 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1717 : 13.12.2018, 19:17:47 »
Olette monet olleet megan kanssa tekemisissä jo ainakin 8vuoden ajan, niin osannette sanoa onko se miten varmatoiminen moottorinohjauksena?
Kolme vuotta on ollut "talvikäyttöautossa" MS2 LH:n antureilla, yksi vika/ominaisuus on ollut, muuten toiminut hyvin.

Tuosta viasta pitäisi kyllä päästä eroon. Itsellä sellainen ongelma että ilman lämmitystä ei -15°C jälkeen meinaa lähteä käyntiin, kuin apuvirralla/työntämällä. Akku ja kaapelit uusittu sekä startti huollettu, mutta sotkee kierroslukutiedon silti. Eli alkaa katkomaan PA-pumpun relettä ym. Potikoilla en ole saanut sitä toimimaan paremmin, aika rajoilla siis muutenkin että startin nopeus riittää. Webastoa käyttämällä lähtee kuitenkin kovalla pakkasellakin, notkistuu moottori tai sitten akku "herää". Muutoin lähtee kyllä käyntiin niinkuin käyttöauton kuuluukin.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 515
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1718 : 13.12.2018, 20:19:59 »
Meillä talliautossa joka on jokapäiväisessä ajossa on ollut A-T-N kokoama ms1v3, eikös se näin ollut Ari? Muistaakseni otettiin protopartsilta purkin puolelta valmis johtosarja, anturiliittimet,suuttimet ym. heebelit tinattiin itse. Tässä gm-anturit, hukkakipinä boschin puolalla.

Nyt joulunseutuun tulee kaksi vuotta asennuksesta, kohdeajoneuvo -91 b200f koneinen liki 550tkm ajettu 245. Kulutus pienimmillään matka-ajossa 7.1l/100 eikä se ollut mitään varsinaista ”pisaralla pisimmälle” ajoa. Itse säädettiin niin että toinen ajaa ja toinen näpyttelee, perussäätöihin ei olla sen jälkeen kajottu. Tovi sitten poika sääti kylmäkäynnistyskarttoja hiukan paremmaksi.

Muutamaa muuta vinokokoonpanoa ahdettuna on ajettu ms2v3.0, eikä niissäkään ole murheita ollut. Jos tykkää itse tehdä ja perehtyä niin setin saa asennettua varsin edullisesti. Mutta jos ei halua, pysty tai muuten vaan ei ole kiinnostunut tekniikasta niin silloin voi olla viisaampi tehdä jotakin muuta.

Moottori ei tiedä sitä minkä merkkisellä purkilla bensan ja tulen saantia ohjataan, kaikki toimii ja kestää loppuun saakka. Jos asennuksen tekee huolella niin ei näissä ole sen enemmän ongelmia kuin muissakaan. Sehän on tietysti purkin vika jos asentaja töpeksii.....
« Viimeksi muokattu: 13.12.2018, 21:56:51 kirjoittanut Wompatti »

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1719 : 13.12.2018, 21:37:02 »
Mä ajoin ms 2.2:lla ympäri vuoden 15 vuotta ilman ongelmia.
Uskoisin että tämä "luotettavuus" on kyllä kiinni siitä miten boksi kolvattu / miten piuhat ja liitokset antureille on tehty.

Värkkihän toimii jos johtosarjat / liittimet on laadukkaita ja järkevästi tehty.

Tuo kylmäkäynnistys (tyyliin -30C) vaatii uskomattoman paljon enemmän bensaa kuin kesälämpötiloissa...
« Viimeksi muokattu: 13.12.2018, 21:38:54 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1720 : 14.12.2018, 06:13:09 »
Jos on käytössä vr trigeranturi vaatii sen uudemman vr muunninpiirin joka maksaa sen 20€.

Mulla oli käyttöautossa sellainen paikoillaan ja lähti -30 asteessa ilman kikkailuja käyntiin, ilman rpm sekoiluja.

Noi Pro purkit toimii vr ja hall anturilla suoraan...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1721 : 14.12.2018, 06:27:12 »
Minä myin ennen MS3x purkkeja hyvällä menestyksellä, ilman ongelmia ja omissa autoissani (3kpl) oli ja on niitä käytössä edelleenkin. 
Mutta yritys joka Suomessa niitä kasasi, vaihtoi omistajaa noin vuosi sitten. No se aiheutti sen että ensimmäiset 6 kpl boxeja oli kasattu väärin ja minä jouduin omakustanne hintaan pyytämään kaikki purkit takaisin ja lähettämään ne korjattavaksi. 
Tämän seurauksena kun kyseinen yritys oli täysin kokematon käsittelemään takuu asian oikein, aiheutti se minulle useiden satojen eurojen tappiot jo muutenkin huonojen jälleenmyynti hintojen takia, päädyin siihen että en jaksa enää pelleillä kotitallissa kasattujen nyplättyjen purkkien kanssa.

Päädyin sitten edustamaan MS3 PRO purkkia, joka loppupeleissä laskettuna on vain 200€ kalliimpi kuin MS3X purkki. On laadun ja ylipäätäänsä ulkonäöllisestä syystä täysin kärjessä kaikkien purkkien kanssa mitä on markkinoilla.  Piirilevyä ei ole ihminen kolvannut vaan automaatti linjastossa, eli niin sanotut kolvaus virheet on poissa.   

Johtosarja aihio joka tulee mukana on kunnon liittimellä ja muutenkin koko purkki täysin vesitiivis.
Mukana täysi versio Tunerstudiosta.
Ja juuri omaan käyttöautoon asensin testiin (talvi ajoon) tuollaisen purkin, jotta saan tietoa itselleni.
(Pelasi laakista) 
« Viimeksi muokattu: 14.12.2018, 06:30:44 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2374
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1722 : 14.12.2018, 22:57:35 »
Pari aloittelijan kysymystä kun alkaa taas tuo 242:n rakentelu vähän innostamaan.
Atecu v3 tulee ohjaamaan vinokonetta suorasytkällä, kampuralla 36-1 triggerikehä ja Fordin VR-anturi. Paljonko tällä ilmarakoa hampaan ja anturinvälille?
Toinen kyssäri liittyen nokan asentotiedon ottoon. Apuakselin alumiiniseen pyörään tein jengat ja siihen ruuvi jota on tarkoitus lukea tolla LH2.4:n YKK-anturilla (koska löytyy jo valmiina). Paljonko tolle ilmarakoa vai onko ihan tuhoon tuomittu idea käyttää kyseistä anturia?

Mikä moottorin lämpötila-anturiksi, mustalla vai sinisellä liittimellä oleva LH:n alkuperäinen?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1723 : 16.12.2018, 13:03:33 »
VR anturi on vähän huono tuossa nokka-anturoinnissa. Mielummin Hall.

Ja kampuralle 60-2 olisi oma valinta.

Sininen anturi
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1724 : 23.12.2018, 23:32:06 »
Olisko mitään vinkkiä B230ft.n kylmäkäynnistyksiin ja rikastuksiin kun tuo oma romu toimii kesällä hyvin, nyt vaan pakon edessä joutuu ajamaan talvellakin eikä ole tullut säädettyä kunnon kylmärikastuksia.
Lähtee kyllä hyvin käymään kun noi after start rikastukset varmaan aika ok, mutta ei tunnu kestävän kylmänä yhtään kaasua kun alkaa nykimään tai alkaa käymään vajailla pytyillä kun yrittää päästä liikeelle.

seosmittarikin sopivasti rikki ni vähän hankaloittaa seuraamista  :idiot2:

Miltäs tämä näyttää muilla


« Viimeksi muokattu: 23.12.2018, 23:36:55 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo