Carcom Oy  Ateho

V40 T4 -98 Optimoinnista

  • 6 Vastauksia
  • 3849 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joalti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
V40 T4 -98 Optimoinnista
« : 15.10.2013, 20:06:46 »
Ajatuksena olisi ohjelma laittaa josta se 30-40hv irtoaa, mutta samalla kiinnostaisi vapaavirtaussuodattimen vaihto K&N kartiomalliin. Onko suodattimen vaihdosta kokemuksia ja sen vaikutuksista/vaatimuksista? Täytyykö ohjelmoida jokatapauksessa uudestaan jos suodattimen vaihtaa? Eli onko parempi jos asennan suodatinpaketin eka ja suuntaan sitten optimointiin...?
Sole poka mikhään ku mullon tää volovo!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
« Vastaus #1 : 15.10.2013, 20:11:46 »
Kartiosta ei ole mitään hyötyä ilman lämpöpeltiä ja tuskin sen kanssakaan. Hommaa paneeliversio alkuperäiskoteloon.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa joalti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
« Vastaus #2 : 15.10.2013, 20:13:43 »
Hommaa paneeliversio alkuperäiskoteloon.

Kiitos tiedosta. K&N paneeli on paikallaan alkuperäiskotelossa. Eli suoraan optimointiin siis...
Sole poka mikhään ku mullon tää volovo!

Poissa joalti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
« Vastaus #3 : 15.10.2013, 20:33:51 »
Mites sitten näitten optimointien kanssa kun eri firmoilla tuntuu olevan suuriakin vaihteluita saavutettavien lukemien kanssa. Voimaa.com lupaa +34hv ja 60nm, OptimoiAutosi.fi lupaa +40hv ja 100nm. Onko kokemuksia?
Sole poka mikhään ku mullon tää volovo!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
« Vastaus #4 : 15.10.2013, 20:41:43 »
Minä en optimoisi missään mikä vetää bulkkiohjelmaa läppäriltä ilman penkkiä... kun nää laitteet on kuitenkin yksilöitä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
« Vastaus #5 : 16.10.2013, 18:13:56 »
ph1 T4:ssa voi kyllä ihan suosiolla unohtaa nuo +40hp/ 100Nm tehonlisäykset.

Joku 230hp ja 360Nm on semmoinen yleensä toteutuva todellinen auton ollessa kunnossa kaikin puolin mekaanisesti ja 90% niistä ei ole enää siinä kunnossa.
raw d

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T4 -98 Optimoinnista
« Vastaus #6 : 16.10.2013, 21:05:11 »
Joo onhan tästä aiheesta jauhettu jo paljon aiemminkin, mutta täältä myös ääni vauhtiputkalle joka mittaa tehot ennen ja jälkeen softauksen sekä ammattimaisesti varmistaa rullilla, ettei nakua ym. ilmene...
Softatulle (kunnossa olevalle) 1.9 tee-nepalle tosiaan nuo 230/360 on aika realistiset lukemat..  ;)
Kandee varmistaa ennen softamuutosta että hukkaportti toimii niinkuin kuuluukin, jolloin saa paineet nousemaan ja siten kaiken hyödyn virityksestä.

 

RallyBaron  Samppasport