Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 Turbo FuelCut? Neuvoja kaivataan.

  • 5 Vastauksia
  • 2618 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EtuX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
740 Turbo FuelCut? Neuvoja kaivataan.
« : 10.01.2014, 01:36:29 »
Eli nyt siis sellanen ongelma että kun ahdot nousee siihen 0.8bar tuntumaan niin ilmeisesti moottorinohjaus tekee fuelcutin.
Vanha omistaja sanoi että autossa on BSR lastu ja tuo ei olisi ongelma ,noh vakioturbolla pystyi ahtamaan yli 1bar eikä ongelmaa ollut... Tällähetkellä kiinni T3/4 ja uus pakosarja ja veto loppuu heti kun ahdot nousee tuohon 0.8bar :idiot2:

Eli kysymys numero 1: Mistä mahtaa johtua että pikkuturbolla pystyi ahtamaan enemmän ja pikkusen isommalla pikkuturbolla ei?

Kysymys 2 ,3 ja 4: Missä mahtaa sijaita moottorin ohjausboksit ja kuinka tunnistan mikä moottorinohjaus tässä on(LH2.2 ,LH2.4 vai motronic) ja kuinka tarkistan onko sielä tosiaan mitän lastua?

Auton tietoja:

Moottori alunperin b230et vaihdettu b230ft
Vuosimalli 1988
Laatikkona ZF4hp22 jos sillä on mitään vaikutusta asiaan

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 740 Turbo FuelCut? Neuvoja kaivataan.
« Vastaus #1 : 10.01.2014, 02:40:04 »
No en mistään mitään tiiä mut suuttimet varmaan loppuu kesken jos vakiot. Eikös vakio turbollakin 0.8 bar hätyytellä suuttimien max aukioloaikoja? LH 2.2 ja 2.4 erotti diagnostiikka pistokkeesta konehuoneessa.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Lepi89

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbo FuelCut? Neuvoja kaivataan.
« Vastaus #2 : 10.01.2014, 02:50:35 »
Tästäpä se kysymys lähtee: Osaako lastu rikastaa seosta vaikka ahdin on vaihdettu ja kartat on ihan eri maailmaa ahtimella? Mietin vaan että eihän sellaista kokoonpanoa ole olemassa että auto toimisi jos vaikka vaihdetaan suuttimet niin mennäänkö mutulla ja laajakaistalla et joo on suurin piirteen hyvät seokset. Pikku mietteitä, eri moottorinohjaus omassa autossa.

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbo FuelCut? Neuvoja kaivataan.
« Vastaus #3 : 10.01.2014, 13:17:22 »
Eli kysymys numero 1: Mistä mahtaa johtua että pikkuturbolla pystyi ahtamaan enemmän ja pikkusen isommalla pikkuturbolla ei?

Kysymys 2 ,3 ja 4: Missä mahtaa sijaita moottorin ohjausboksit ja kuinka tunnistan mikä moottorinohjaus tässä on(LH2.2 ,LH2.4 vai motronic) ja kuinka tarkistan onko sielä tosiaan mitän lastua?

1. Isommalla ahtimella saadaan sama ilmamäärä pienemmällä paineella. Tästä syystä softan rajat tulevat vastaan pienemmillä paineilla. (esim holsetilla 1bar ahdoilla tehot ovat täysin eriluokkaa kuin vaikka mitsulla 1bar ahdoilla)

2. Veikkaisin pelkääjän jalkatilan oikeaa laitaa? (mutu)

3.  Ruiskuboxin numerosta selviää parhaiten mikä boxi on kyseessä.

Lisäksi hyviä arvauksia moottorinohjauksesta saa katsomalla millainen immu tms. laitteesta löytyy.. onko kuumalanka vai läppä. Jälkimmäinen viittaa motroniciin.

4. Avaat ruiskuboxin ja katson mitä lastussa mahdollisesti lukee.
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa EtuX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbo FuelCut? Neuvoja kaivataan.
« Vastaus #4 : 12.01.2014, 00:00:53 »
IMM on läppä mallinen eli tod. näk. motronic ,pitää vielä käydä tutkimas jos löytäisin noi boksit ja tarkistaa niistä...

Mitenköhän noista suuttimista sais selville minkä kokoiset ne on ja minkälaiset bensapaineet olis hyvät kun tuos on säädettävä paineenrajotin?

Poissa EtuX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbo FuelCut? Neuvoja kaivataan.
« Vastaus #5 : 12.01.2014, 02:12:02 »




Tällästä löytyi ,miltä näyttää  viisaampien silmiin? ite en näistä oikeen tiedä.... :idiot2:

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron