Elekma  Autoracing

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 220015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
serkulla oli tuossa joku aika sitten vajaa 700tkm ajettu 740, no se oli tosin bensavehje mutta kumminkin. eikä minkäänlaista hämminkiä ollut, hienosti pelasi, oli vielä automaatti.

Sittenhän sillä oli toinen mokoma edessä jos se bensakone oli  ;)

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Sittenhän sillä oli toinen mokoma edessä jos se bensakone oli  ;)
kyllä varmasti, ei kyllä mitään väsymisen merkkejä näyttänyt kone saatika laatikko, ei öljyvuotoja ei mitään. jakoremmillä oli vaan ajettu joku 200tkm ja vaihtoaikaa odotellessa piti ajaa pienen jännityksen vallassa kokoajan, aika rajut kilometrit kun taitaa olla 70tkm se vaihtoväli. :o
V70 2.0T -98

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
100 tkm on vinokoneessa vaihtoväli ja vaihtoaika 25 min :D
LH&ostrich

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
« Viimeksi muokattu: 13.03.2011, 14:17:30 kirjoittanut duster »
V70 2.0T -98

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
veditköhän hatustasi tuon kilometrimäärän. ::)
esim. ihan volvolla viimeksi vaihdettiin omaan 240:een (b200f) jakohihna, ja oliko se nyt 70tkm vai 75tkm tai 4 vuotta se väli. tuskin siellä sentään antavat väärää tietoa. taitaa ihan käyttöohjekirjakin sen kertoa.
V70 2.0T -98

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vinokoneen jakohihna kestää 20v/300tkm ennekuin katkeaa, on kokeiltu.(yhen papan vanha 244 B21A)  :2funny:

Omilla romuilla on ajettu: 745 -92 B230F 546000 km ja tuolla toisella 745 -88 B230F 506000 km.


Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8923
  • Teiden tukko
100 tkm on vinokoneessa vaihtoväli ja vaihtoaika 25 min :D

75tkm/4v.  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
850 -97 classic tdi, mittarissa 574tkm. Ei syö ölppää, vaihdettu viimeksi kirjan mukaan 13 tkm sitten. Automaagilaatikko vaihtaa nätisti, punertavat öljyt jotka ei haise.

Ei tietoa onko motille tehty muutaku vaihettu öljyjä ja remmejä. Ja sama laatikosta. Kuinkahan kauan kestää ajella ilman huolia (kesällä tarkoitus vaihtaa molemmat öljyt).

Tuo automaattilaatikon öljyn vaihto, se ei vissin ihan riitä että roppu auki ja mittatikun reijästä uudet sisään? Jostain kuullut laatikon "pesusta". tuskin ihan "fairy" menetelmällä kuitenkaan? :)

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Kierrättämällähän ne pitäs laatikon öljyt vaihtaa, jos ottaa pelkästä propusta niin turbiiniin jää vielä vanhoja öljyjä aika lailla..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
850 2L 10v vm95 mittaris 321tkm mut todellisuudessa ajettu noin 341-350tkm kun saksan tuonti auto ja mittaria on ruuvattu  >:(

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
850 2L 10v vm95 mittaris 321tkm mut todellisuudessa ajettu noin 341-350tkm kun saksan tuonti auto ja mittaria on ruuvattu  >:(
Mitäpä sillä on väliä jos toimii.
Millanen tuo 2.0 10v oikein on todellisuudessa, jaksaako se kulkea kun ei ole päässyt ikinä kokeilemaan. ?

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Kierrättämällähän ne pitäs laatikon öljyt vaihtaa, jos ottaa pelkästä propusta niin turbiiniin jää vielä vanhoja öljyjä aika lailla..

Tuossa haynesin eng ooppaassa puhuttiin että eka ropu auki ja ölpät pois. sitten roppu kii, akku ja sen alusta irti ja öljycoolerin letku irti. Siitä putki jäteöljyastiaan (läpinäkyvä). Kone käyntiin ja roplataan vaihteita ees kahtaalle, kunnes tuolta letkusta rupee tuleen ilmaa. Letku takas cooleriin kiinni, öljyä laatikkoon, akku takas paikalleen, kone käyntiin ja vaihteiden ronklaus, ja katsotaan öljymäärä. Jos ei tarpeeksi ole, lisätään. Näinkös se menee "pesemällä" ? Onko näissä laatikoissa muuten filtteriä? Mun mielestä tuossa ei puhuttu filtterin vaihdosta ollenkaan...

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Ei vaihdeta suodatinta ollenkaan näihin laatikoihin.
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Ei vaihdeta suodatinta ollenkaan näihin laatikoihin.

Selvä, ja muuten tuo haynesin ohje on hyvä tuohon laatikon "pesuun"? Ois kesällä edessä, vaihtaa koneeseen samalla öljyt. Löytyykö motonetistä hyvää ölppää koneeseen/laatikkoon? Paljonko kantsii varata molempia?

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • O.V.L.O.V.
kato castrol.fi Siä on hyvät suositus-taulukot ja näkee myös määrät.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy