Carcom Oy  Elekma

Savolaisen masennelma 240 wannabe V8 (uutta sivulla 4)

  • 173 Vastauksia
  • 75496 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86 Putkiston väsäilyä
« Vastaus #45 : 17.09.2013, 20:04:07 »
Ruostehommia riittänyt  >:( NYT suurinosa tehty(en ole etsinyt enempää)

Tälläinen aarrelöyty maalien alta, loput oli massapaperimössöä.


Ja sisäloksusta löyty muutamat mehevät paikat myös, eli vissiin perus näissä sedaneissa nämä kontin nurkka lahoamaan?  :)  :o


Ei vielä "esittely" kunnossa, tosin ei taidotkaan mutta nuo kohdat ei näy muutenkaan, odottavat vielä viimeistelyä,pakkelointia ja maalausta.

Kasaanparsittuna, joku tilanne kuva  ;D


Sekä hitsattu ja ruosteenestomaalattu helma. Vielä ois töitä tehtävänä että kauniin saisi  :2funny:


Tekniikan osalta ei ole järisyttäviä tapahtunut, mutta nytten ruvetaan taas sen pariin, jahka jouvetaan  :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86 Putkiston väsäilyä
« Vastaus #46 : 22.09.2013, 16:07:19 »


Ohjaustehostin ja öljyt tuli laitettua, sekä pakosarjan käärettä kokeiltua, eihän se nätisti siellä makaa mutta toimii  ;D

Nyt tuli sellaisia onkelmia kun oli 2 päivää seissyt niin ei pyöri jokaisella. Tulpat kattelin ja näyttivät olevan mustia.. Mikähän sen aiheuttaa kun yhtäkkiä tullut? Tulpat, ja johdot menevät varulta vaihtoon. Tehostin näytti paritippaa tiputtavan, toivottavasti vain joku löysällä, kun "ehjän" tehostimen olin ostanut  :knuppel2:

Vanhan kansan jokkisguru lupasi kattoo säätöjä kuhan saan sen pihaan ajettua  :buck2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86 korihommia ja säätöä
« Vastaus #47 : 28.09.2013, 11:18:28 »
Tulpat vaihettu, taas pyörii  :) Kolmosen tulpanhattu ei naksahda paikoilleen joten tulpan johdot menevät vaihtoon kaikki. Jarrutehostin asiaa tutkiskellut pikkusen ja epäselvyytenä vielä niiden erot kun niitä tuntuu olevan erillaisia näihin 240? Mistään en ole mittoja vielä löytänyt että kannattaisiko edes vaihtaa.  ??? Vähä tuntuu vielä siltä että ei vesikiertäisi kunnolla. Ylävesiletku pirun kuuma ja alavesiletku kylmä.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 DL vm.86 Putkiston väsäilyä
« Vastaus #48 : 28.09.2013, 11:24:35 »
Jarrutehostajaa on kahta mallia. Tuo leveä littana ja sitten paksu kapea. Jos ohjaustehostaja vuotanut pari tippaa pohjapanssarille, niin kokeilepa suojakumin välistä pullauttaako öljyt pihalle.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86 Putkiston väsäilyä
« Vastaus #49 : 28.09.2013, 12:42:06 »
Jarrutehostajaa on kahta mallia. Tuo leveä littana ja sitten paksu kapea. Jos ohjaustehostaja vuotanut pari tippaa pohjapanssarille, niin kokeilepa suojakumin välistä pullauttaako öljyt pihalle.
Taisi vuotaa banjosta, pitää pestä kunnolla ja tarkistaa vielä, pohjapanssaria ei ole kun hajosi joskus, oli mallia muovinen. Jos sulta löytyy vielä tehostaja niin jos kerkiät ottaa mitat siitä kapeammasta, mutta jatketaan siitä vaikka YV:llä.
Tänään on tarkoitus säätää ajoitus kohdilleen foorumilaisen antamien arvojen mukaiseksi. Jos löydän joltain ajoituslampun lainaan  ::) Sekä suorittaa koe ajo. Kierrokset tällä hetkellä melkein 2 tonnissa, kierrokset laskee melko hitaasti. Imusarjan ei pitäisi vuotaa kun kokeilin suihkutella käynnissä ollessa startti pilottia :) Suuttimia roplaamalla varmaan paranis. Laitetaan videon pätkää ajusta jos tohditaan :P

Edit: Kaasuvivusto otti kiinni imusarjaan jonka johdosta toinen kaasareista ei mennyt ihan tyhjäkäynnille. Otin sen irti ja huomasin että imusarjan ja kaasarin välisestä tiivisteestä oli toinen o-rengas katkennut,eli jääny väliin. Löytyipähän vika samalla. Imusarjaa kairasin sen verta että pitäis vivuston liikkua.. Huomenna uusi tiiviste ja toivoa parempaa :)
« Viimeksi muokattu: 28.09.2013, 17:30:21 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86 Putkiston väsäilyä
« Vastaus #50 : 03.10.2013, 06:58:12 »
Testi lenkki heitetty!  :o Vetoja tuntu olevan ihan mukavasti, alakieroksilla toimii hyvin mutta talla pohjassa "booaa" eli likaa soppaa?
Jarruja ei ollut kun seisonut puolisen vuotta ja alipainekkin puuttuu, en haluaisi ruveta enää porailemaan ja hitsailemaan imusarjaa jotenka voisiko mitenkään muuten tuota tehdä?

Talvella revitelty kemppiperä vetelee viimeisiään, perä ja puslat vaihtoon :)
Öljynpaineen liitin vuotaa lohkon kyljestä, hydrauliilkka liimaa tai putkiteippiä väliin.
Tuossa pientä hommaa vielä, toki pitää vielä helmat maalata, liekkö edes kannattavaa maalata käliksellä nuita? Ruiskua en itse omista mutta kyllähän nuo joku maalais..

Edit. Sekä pientä savupilveä näytti antavan kaasulla. Oisko kaasuttimien säätöjen takia  ::)
« Viimeksi muokattu: 03.10.2013, 08:40:10 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 DL vm.86 Testi lenkki heitetty!
« Vastaus #51 : 08.10.2013, 22:18:32 »
Jarrutehostimen alipaine tehty y haara palikalla tuplista.
Ohjaustehostin vuotaa oudosta paikasta, etupuolelta, laitan kuvan kuhan koneelle pääsisi.
Auto polttaa nr.13 sulaketta, eli missä on penkin lämmittimet ja joitan releitä en muista mitkä olivat.
Mittaristo pimeenä, syytä ei tiedossa ellei ole saman sulakkeen takana.
Ajoituslamppua ei vielä saatu laitaan tahi ostettu, sytty huitelee jossain päin. Sopivasti kun tyhjäkäynti pyörisi niin kierroksilla polttaa pikkusen putkessa, aikasemmalle kääntäessä sammuu.
Bensan paineista ei tietoa kun mittaria ei ole ole :)
Välillä tuntuu siltä että mikään ei onnistu, tahi rahat riitä. Joutais polttaa koko paskan ja antaa osaavien tehdä. :P
Näihin tunnelmiin, yöt :)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Savolaisen masennelma 240
« Vastaus #52 : 16.10.2013, 10:46:46 »
Helmat pakkeloituna ja pohjamaalattuna, pieniä valumia tuli kun oli jäänyt jotain liimaa vielä takalokariin, siihen missä on kivenisku teippiä alunperin  :nohnoh
rallyracelta tuli joustokumit ja rikat kaasuttimien ja imusarjan välisiin pultteihin sekä uudet o-renkaat. Saattaa imuvuoto olla kun ei kierrosherkkyyttä hirveesti ole, saattaa johtua myös 10cm pitkästä imusarjasta  ::) oikeankokoisia imutorvia etsiskellyt kun nytten on pienemmät kuristamassa  >:( taidan kyllä tehdä itse kun ei vaikeata ole.. Kumiakin kävin polttamassa, perä jäi vielä kummiskin ehjäksi :P alusta hommiakin aloitellaan kuhan saa rahahommat taas donkikseen.
Edit. Pari kuvatukset..



 ;D ;D

Kuvasta poiketen antennin jämä otettu irti, kromista nappulaa antennin reijälle saa tarjota  ::)
« Viimeksi muokattu: 19.10.2013, 11:30:58 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Savolaisen masennelma 240
« Vastaus #53 : 19.12.2013, 11:54:22 »
Pientä päivitystä, käyttäjältä 240 löytyi 3.91 välityksinen 1031 perä hilppeineen.
Peräpäästä meni kaikki puslat vaihtoon, mallia scantec  :D Perästä tuli vaihdettua öljyt ja samalla huuhdeltua sisältä bensalla. Jottei menisi tyhjänpäiväseksi jauhamiseksi parikin kuvaa löytyy.

Laatikollinen puslia


Ajattelin vielä puhistella ja laittaa lisää massaa päälle  :idiot2:


Huono kuva vanhasta taka-akselin puslasta, lähti kun rälläköi puslan palasiksi ja pihdellä väänteli pois pieninä palasia  ::)


Ja uusi pusla asennettuna, meni melko helposti kun laittoi oikein päin, toisinpäin ahisti heti ekalla reijällä  ;D

Vielä pitäisi uudet jouset ja iskarit hommata niin voisi läjätä kasaan  :idiot2:

Madallus sarjaa voi tyrkytellä jos nurkissa pyörii  :P
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Savolaisen masennelma 240
« Vastaus #54 : 06.01.2014, 19:24:53 »
Perä tuli laitettua paikalleen ja ja ohjaustehostin vaihdettua ehjään. Auton ajoin ulos tallista, pitoja ei tuntunut olevan yhtään nuilla vanhoilla kitkoilla.
Tolla 2,5" putkistolla meinaa hangata tankkiin ja munapussiin, turhan pieni väli, pitää koittaa jotain tehrä asialle  ::)

Peerlessin erkkasarja takana, meni suhteellisen pienellä muokkauksella paikalleen  :)
Eteen pitäis kans vaihtaa originellien tilalle jotkut parremmat.
ToDo listaa:
Madallusjouset
Iskarit joka nurkkaan
Takajousien alakupit uudet
Toinen pohjaanlyöntikumi
Kuppipenkit uudet
Ralliruori
Aurinkolippa etulasiin  ;D
Akulle teline taakse, sekä vahvistimelle
Talvirenkaat
Vanteet

Kaikki pitäisi saada heti ja halvalla  ::)

Kuvia ei nytten ole, pestään auto ja napsitaan sitten kuvatuksia  ;)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 DL vm.86 Putkiston väsäilyä
« Vastaus #55 : 06.01.2014, 19:45:13 »


Kasaanparsittuna, joku tilanne kuva  ;D


[/quote]

Oks nää niitä "leimapaikkoja"  :o

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Savolaisen masennelma 240
« Vastaus #56 : 07.01.2014, 01:12:29 »
samaa mietin mitä volvo240, jos ei niin auton ikä on lyhyt, jos jää omaan käyttöön suosittelen liimaamaan/hitsaamaan kokonaan KUNNOLLA kiinni? ps:tekniikka on syötävän hyvän näköinen  S* S*
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Savolaisen masennelma 240
« Vastaus #57 : 07.01.2014, 08:03:15 »
samaa mietin mitä volvo240, jos ei niin auton ikä on lyhyt, jos jää omaan käyttöön suosittelen liimaamaan/hitsaamaan kokonaan KUNNOLLA kiinni? ps:tekniikka on syötävän hyvän näköinen  S* S*
paikkoja hitsattu toiselta puolelta myös ja tiivistelty myös, oli kuvat keskeneräsestä vielä  :) tosin taidan tulevaisuudessa vaihtaa molemmat sisälokarit kokonaan uudestaan, olivat sen verta vituiks tehtyä, mallia massaa ruosteen päälle  :nohnoh voin ottaa tämänhetkisestä paikasta kuvan. Konehuonekkin muuttunut siistimmäksi kun johtoja piilottelin.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Savolaisen masennelma 240
« Vastaus #58 : 11.01.2014, 19:55:01 »
Pientä vastustusta, laitoin volvon pyörimään pitkästä aikaa, lämmöt rupes nousemaan nollasta mutta sisälle ei tullut lämmintä. Kun lämmöt rupes olemaan puolessa välin ei lämmintä tullut vieläkään, noh avasin konepellin ja huomasin miten huohottimesta tulee savua  :o noh sammutin auton ja rupesin tutkimaan, mutten mitään löytänyt. Flektiä en käyttänyt ollenkaan(kytkimen kautta) öljyt oli ok, jäähdytysnestettä lisäsin vähäsen kun mahtui. Syyläri ja letkut oli kuumat, ei kummiskaan keittäny. Taitaa tuo oma lämpömittari olla turhan hidas  :buck2:
Toivottavasti ei mitään vakavaa, tutkitaan ja hutkitaan kun saadaan auto lämpimään  :(
E: saunomisen ja muutaman oluen jälkeen päädyin tulokseen että lämpömittari menee vaihtoon, ettei kuumene sen takia liikaa, toki tulee flektillekkin anturi joka kytkee päälle, tahi sekin on mutta motonetissä myivät normaalin lämpöanturin siihen  :idiot2: eikä paken kylessä lukenut suomea eikä englantia. Noh ensi kerralla oikea.
Ja syy miksei tullut lämmintä sisälle, luulen että jäänyt vettä lämppärin kennoon kun loppu kesästä vain puotin vedet ulos ja laitoin jäähdytysnestettä tilalle.. ::) tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2014, 22:46:30 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Savolaisen masennelma 240
« Vastaus #59 : 14.01.2014, 11:49:04 »
Pientä kuva vyöryä taas, lämpömittarin ostin kun tuo oma hajosi, kaivoin samalla tallista volttimittarinkin. Kaveri tekas telineen mittareille. Teippaus liikkeestä hain neliön kiiltävän mustaa teippiä ja päällystin telineen, tarkoitus olisi oven kahvat ja sisältä muutama listan palanen vielä sillä teipata.  :) Puhelimen kuvat taas vääristää hirveästi, huomasin että ei tarkennakkaan enää  ::)



Mittareiden mallailua, mittarit vielä irti ja taulukin irti. Eilen illasta laittelin liittimet, kolvailin ja lättäsin kutistesukat päälle.


Ulkoasu, kesäksi pitäisi jotain sillekkin tehdä  :P





Jatketaan duunailua  :hello:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron