Kulkukoira  Proturbo

Amazonin nestekytkin

  • 21 Vastauksia
  • 11121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Apua Amazoniin
« Vastaus #15 : 06.10.2011, 15:31:32 »

Erikoista muuten että amassa on nestekytkin, mutta 140-sarjassa vaijeri.

On ollut Amazonia myös vaijerilla, kaikki B20 mallit, ja 140-sarjassa on ollut hydraulivehkeitä, mm. oikealta ohjatut

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Apua Amazoniin
« Vastaus #16 : 06.10.2011, 15:42:54 »
On ollut Amazonia myös vaijerilla, kaikki B20 mallit, ja 140-sarjassa on ollut hydraulivehkeitä, mm. oikealta ohjatut

-H-, tulipa tämäkin selväksi! Haynesin 140-sarjan korjausopas toteaa kaikkien kirjan sisältämien mallien kytkimien olleen vaijerikäyttöisiä, mutta tuo suomenkielinen versio onkin suomennettu myös tiedoiltaan (ei käsitellä esim. noita oikealta ohjattavia).
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa TasPetri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Apua Amazoniin
« Vastaus #17 : 06.10.2011, 17:13:44 »
Eli säiliöhän siellä oli tyhjä. Tai siis pohjalla jämähtänyt sentin kerros josta pieni reikä alaspäin. Eli tuon putsaukseen vissiinkin ja kytkinnestettä täyteen näin ens hätään vai.. :)
Amazon -p121 67vm

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Apua Amazoniin
« Vastaus #18 : 06.10.2011, 18:04:42 »
Nimenomaan puhdistus ensin. Kannattaa ottaa sylinteri kokonaan irti pöydälle ja avata se. Tarkastaa kunnon valossa, että sylinterin seinämät ovat sileät ja ruosteettomat, sekä kumiset männät ehjiä.
Kytkinpolkimessa on kytkikaran poikittaistappi, joka on lukittu haarasokalla.  Se on yleensä hankalin irroittettava. Sitten ne 2 ruuvia tulipellistä ja putki irti kärsästä ja näin on pääsylinteri irti.
Talvella loppuun kuluneet männät saattavat aiheutta kivan yllätyksen kun polkaistessa käy samalla tavalla kuin miten se poljin nyt käyttäytyy. Mäntä vain "solahtaa" nesteen läpi tiivistymättä sylinterin seinämille (nimim:llä kokemusta on) Takaisin asennuksen jälkeen järjestelmä kannattaa ilmata. Itse olen onnistunut ilmaamaan järjestelmän ihan vain avaamalla työsylinterin ilmaruuvin ja valuttamalla nestettä läpi hetken.

« Viimeksi muokattu: 23.10.2011, 16:30:24 kirjoittanut Matson66 »
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Apua Amazoniin
« Vastaus #19 : 07.10.2011, 16:49:57 »
Itsellä taas ei ilmautunut ollenkaan perinteisesti ylhäältä alaspäin, meni aivan tiedottamaksi. Ilmattua sai kun vedin etujarrusatulan ilmaruuvista letkun työsylinterin ilmaruuviin ja pumppasin jarrulla nesteet alhaalta ylöspäin.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: Apua Amazoniin
« Vastaus #20 : 08.10.2011, 19:39:26 »
Itsellä taas ei ilmautunut ollenkaan perinteisesti ylhäältä alaspäin, meni aivan tiedottamaksi. Ilmattua sai kun vedin etujarrusatulan ilmaruuvista letkun työsylinterin ilmaruuviin ja pumppasin jarrulla nesteet alhaalta ylöspäin.
Sulla on varmaankin jäänyt kokoamisvaiheessa mäntä eteen. Palautusjousen voima ei välttämättä jaksa työntää mäntää takaisin, etenkin jos kumi oli uusi. Silloin ei pumppaaminenkaan auta, vaan mäntä pitää avustaa taka-asentoonsa. Paineilmallakin voi homman hoitaa.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Amazonin nestekytkin
« Vastaus #21 : 08.10.2011, 21:47:42 »
Ei ollut missään vaiheessa auki tai edes tyhjä nesteestä. Perus nesteen vaihto vaan ja parin polkasun jälkeen meni tiedottomaksi. Koitin myös kotitekoisesti työntää säiliöön paineilmaa ja samalla ilmata mutta ei onnistunut. Edellä mainitulla tavalla onnistui. Myös jotkin moottoripyörien etujarrut vaatii ilmauksen alhaalta ylöspäin.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2011, 09:14:47 kirjoittanut Kulmamies »
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

 

RallyBaron  Samppasport