RallyBaron  Samppasport

140:n kärjetön sytytys

  • 11 Vastauksia
  • 8262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa baronisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
140:n kärjetön sytytys
« : 03.11.2011, 15:16:51 »
http://www.freetechnics.fi/ sivulla myydään kärjetöntä sytytystä. Siellä pyydetään tarkastamaan bochin jakajasta numero etu käteen?
En kyllä ihan helposti löytänyt numeroa jakajasta, missä mahtaa olla?


Poissa Nikladz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #2 : 11.11.2011, 00:33:50 »
Oisko tästä apua? Tuolta löytyy ainakin vähän vanhempaan volvoon kärjetön, ja noin 115€ hintaan + tietenkin postikulut jotka lienee noin 13$

Poissa Nikladz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #3 : 11.11.2011, 00:34:53 »
linkki jäi pois  :idiot2: tässäpä se http://www.vp-autoparts.com/

Poissa baronisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #4 : 14.11.2011, 16:36:02 »
vaihtoehdot oli b20a:lle ja b20be:lle ? jälkimmäinen lienee ruiskukone ja kaasarikone?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #5 : 14.11.2011, 20:38:10 »
vaihtoehdot oli b20a:lle ja b20be:lle ? jälkimmäinen lienee ruiskukone ja kaasarikone?

A on yhdellä kaasarilla ja B kahdella. E ja F on ruiskukoneita. :) Eli ilmeisesti tämä on kelpaavinaan sekä ruiskuun että tuplakaasariin, kun taas tämä yhdellä kaasarilla olevaan.

En tiedä tarkoittaa tuo "b20b/e-74", että sopii kaikkiin ennen -74 valmistettuihin b/e-koneisiin, vai että sopii vm. -74 e-koneeseen? A-koneisen kärjettömässä ei tuota "-74" ole, mutta tähti tuotteen nimen perässä tarkoittanee jotain tarkennusta mitä nopeella vilkasulla en löydä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #7 : 14.11.2011, 21:40:37 »
Vähän aiheen ohi, mutta onko käytännön eroa kunnossa olevan kärjellisen ja jälkiasennus kärjettömän välillä? 20e sijoitus perinteisen jakajan huoltoon, niin mtn ongelmia ei ole vastaan tullut.
Viri laitteet kai asia erikseen.. mutta vakiossa eroaako käynti milläänlailla?

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #8 : 15.11.2011, 09:05:13 »
Joutokäynnillä ainakin huomasi eron ::)
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Moksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #9 : 15.11.2011, 16:44:07 »
kierrosherkempi ja parempi tyhjäkäynti ainaki.. voi olla että vetoki vähän paranee.
saabia ja volkkaria tällä hetkellä

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #10 : 17.11.2011, 14:31:14 »
Vähän aiheen ohi, mutta onko käytännön eroa kunnossa olevan kärjellisen ja jälkiasennus kärjettömän välillä? 20e sijoitus perinteisen jakajan huoltoon, niin mtn ongelmia ei ole vastaan tullut.
Viri laitteet kai asia erikseen.. mutta vakiossa eroaako käynti milläänlailla?
Aikoinaan (v.-82) reilut 200tkm ajettuun 164E:hen laitoin Piranha-merkkisen kärjettömän.
Tulos oli että huippua otti 10km enemmän (190/200), perstuntumalla kiihtyvyys parani vähän (ehkä),kylmäkäynnistyvyys oli huippu hyvä.
Polttoaineen kulutukseen ei mun kohdalla juurikaan vaikuttanut, aina meni se 15L/100 ;D (kaverit ajoi samalla autolla 10L kulutuksilla :idiot2:
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 140:n kärjetön sytytys
« Vastaus #11 : 18.11.2011, 19:38:11 »
Aikoinaan (v.-82) reilut 200tkm ajettuun 164E:hen laitoin Piranha-merkkisen kärjettömän.
Tulos oli että huippua otti 10km enemmän (190/200), perstuntumalla kiihtyvyys parani vähän (ehkä),kylmäkäynnistyvyys oli huippu hyvä.
Polttoaineen kulutukseen ei mun kohdalla juurikaan vaikuttanut, aina meni se 15L/100 ;D (kaverit ajoi samalla autolla 10L kulutuksilla :idiot2:

Moottoria kovin kuormitettaessa kärjettömän sytkän hyötyjen pitäis tulla esiin niinkuin tässäkin, kipinä on tarkempi ja voimakkaampi. Moottorin teho ei välttämättä paperilla nouse, mutta käytännön suorituskyky lisääntyy.

Ja kyllä sillä kärjelliselläkin pärjää, kunhan sen pitää kunnossa. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Futurez  Kulkukoira