Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kampiakselin etupään holkin irroitus

  • 4 Vastauksia
  • 2297 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Kampiakselin etupään holkin irroitus
« : 07.12.2011, 19:12:41 »
Erittäin tyhmä kysymys vuorossa..

Miten saan irti kampiakselin päästä teräsrattaan..?
Siinä kun on joku holkki edessä, minkä sisäuralla on kiilan paikka.
Voinko esim antaa vasaralla kyytiä tuolle teräsjakopään rattaalle, ja siten
saada sen holkin sekä rattaan pois?

6-pulttinen kampura jos mitään väliä.
Rattaiden hankinta on kyllä jo hoidossa.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 10:13:52 kirjoittanut Kulmamies »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Erittäin tyhmä kysymys vuorossa..

Miten saan irti kampiakselin päästä teräsrattaan..?
Siinä kun on joku holkki edessä, minkä sisäuralla on kiilan paikka.
Voinko esim antaa vasaralla kyytiä tuolle teräsjakopään rattaalle, ja siten
saada sen holkin sekä rattaan pois?

6-pulttinen kampura jos mitään väliä.
Rattaiden hankinta on kyllä jo hoidossa.

Holkki pitäisi lähteä kohtuu helposti ilman suurempaa väkivaltaa irti. Holkin ja rattaan väliin voi naputella esim kiilalla ja varasalla. Lämpö voi myös helpottaa holkin irroitusta.
Rattaassa on kierteet ja niihin ilmeisesti sopii jotkut tuumaset pultit, niin voi myös käyttää apuna irroituksessa. Itse olen irroitellut rattaita myös naputtelemalla takaa päin kiertäen, ettei ratas mene vinoon. Irrotusvaiheessa pitää olla tarkkana, ettei kolhi ratasta tai akselia.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Holkki pitäisi lähteä kohtuu helposti ilman suurempaa väkivaltaa irti. Holkin ja rattaan väliin voi naputella esim kiilalla ja varasalla. Lämpö voi myös helpottaa holkin irroitusta.
Rattaassa on kierteet ja niihin ilmeisesti sopii jotkut tuumaset pultit, niin voi myös käyttää apuna irroituksessa. Itse olen irroitellut rattaita myös naputtelemalla takaa päin kiertäen, ettei ratas mene vinoon. Irrotusvaiheessa pitää olla tarkkana, ettei kolhi ratasta tai akselia.

Tuon takia juuri kyselinki, on meinaa sama akseli minkä sulle huomenna tuon,
etten hakkaa piloille ;D Rattaallahan ei ole mitään väliä, ostan molemmat
rattaat. Kiitoksia noista ohjeista, pitää noilla ohjeilla alkaa naputella sitä pois.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Nehän lähtikin jo irti kun tiesi mitä teki, kiitokset selkeistä neuvoista.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kampiakselin etupään holkin irroitus
« Vastaus #4 : 07.12.2011, 21:21:47 »
Nehän lähtikin jo irti kun tiesi mitä teki, kiitokset selkeistä neuvoista.

Hyvä jos oli apua.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 10:18:36 kirjoittanut Kulmamies »

 

Proturbo  Autodiagnoosi