Samppasport  Futurez

74 mallin 140 sarjan vetokoukun sähköt

  • 4 Vastauksia
  • 2818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
74 mallin 140 sarjan vetokoukun sähköt
« : 27.04.2011, 13:59:09 »
Tuossa kun on koukku ja aina kun laittaa peräkärryn perään, niin sytyttää palaneen polttimon merkkivalon, vaikka kärryssä ja autossa kaikki valot palaakin. Sähkötyöt koukun osalta ovat dokumenttien mukaan a`la V.Rauma Rovaniemi. No sen verran sähköjä tutkin, että maadutus ei ainakaan toiminut ollenkaan. Pistorasian maajohto oli vedetty lyhyellä johdonpätkällä koukun runkoon ja koukun runko ei yllätys yllätys ole enää maayhteydessä auton runkoon. No toinen pointti tuli havaittua, että vetokoukun pistorasiasta oli vedetty 4 johtimella takavaloille rosvot ja näin ollen peräkärryn molemman puolen jarruvalot ja parkit oli rosvottu pelkästään auton kuskinpuolen takavaloista. Eli kumpikohan asennus moka voi tuon kyseisen ongelman aiheuttaa? Itsellä tuli ensimmäisenä mieleen tuo, kun on rosvottu peräkärryn molemman puoleiset valot auton toisen puolen lampuilta pelkästään ja näin olisi muotopuoli kuorma, mutta kun en tiedä mihin perustuu tuo tunnistus, kun joku poltin on palanut? Niin no voisihan tuo tunnistus perustua myös siihen että mitataan yhteyttä maahan polttimon läpi ja sittenhän se sakkaisi juuri tuon maa röhelmän takia ???
« Viimeksi muokattu: 27.04.2011, 14:21:50 kirjoittanut volmi »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 74 mallin 140 sarjan vetokoukun sähköt
« Vastaus #1 : 27.04.2011, 14:28:08 »
se on just niinkuin ajattelitkin,eli pitää ottaa jarru/parkki molemmilta puolilta,koska valovian vartija mittaa vasemman ja oikeanpuolen eroa.eli kun vahdat vain toisenpuolen parkki tai jarruvalopolttimon autoon niin taas palaa vartijan valo eli vaihda aina molemmat jarru tai parkkilamput samalla.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: 74 mallin 140 sarjan vetokoukun sähköt
« Vastaus #2 : 05.05.2011, 20:49:17 »
No niin. Nyt olen korjannu noita vetokoukun sähköasennuksia. Nyt tuli ongelmaksi peräkärryn jarruvalo. Peräkärryynhän ei mene kuin yksi jarruvalojohto, joten tulee taas tuo muotopuoli kuorma ongelma. Miten tuo ratkaistaan oikeaoppisesti, jotta kun kärry on perässä, niin ei joka kerta syttyisi jarruttaessa se palaneennalon varoitusvalo mittaristossa?
Itse en äkkiseltään keksi muuta kuin vetää omajohto jarrupolkimen katkaisimelta asti suoraan peräkärrylle.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2011, 22:21:29 kirjoittanut volmi »

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: 74 mallin 140 sarjan vetokoukun sähköt
« Vastaus #3 : 07.05.2011, 10:49:10 »
No nyt tuli otettua nuo perävaunun jarruvalot suoraan jarrupolkimen katkaisijalta ja nyt kärryn osalta hommat kunnossa. Nyt vain huomasin, että tuo palaneen lampun varoitusvalo ei syty ollenkaan etuparkeista, vaikka siellä lamppu olisikin pimeänä. Onko jossain joku johto tms. joka olisi voinut lähteä irti ja joka vaikuttaa tuohon etuparkkien polttimoiden valvontaan?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 74 mallin 140 sarjan vetokoukun sähköt
« Vastaus #4 : 07.05.2011, 14:03:09 »
valovianvartia ei muistaakseni reagoi kuin takaparkkeihin ja jarruvaloihin,eli kaikki ok.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo