Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Juhutti - 04.01.2019, 08:58:16
-
Tervehdys!
En huomannut täällä topiccia aiheesta, mutta jaan kokemukseni n. 105tkm ajetun 11/2015 rekisteröidyn XC90 D5 jarruista. Brittifoorumilta löytyy tietoa jonkin verran, mutta levyjen kieroutuminen on näissä melko yleistä. Omaani vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin kaikki levyt ja palat, jonka jälkeen jarrutustärinät hävisivät 100 %.
Liikkeestä kerrottiin Volvon korjausviestistä, jonka mukaan pyöränpulttien momentti tulee olla prikulleen oikea. Väärä momentti aiheuttaa isojen renkaiden (275/40/21) kansssa helposti tärinää ja hypätessä jarrulle levyt saa nopeasti kieroon. Ulkolaisten foorumien mukaan levyjä on vaihdettu alle 10tkm jälkeen.
Tämä nyt vain tiedoksi kun joku muu alkaa etsimään aiheesta tietoa.
Muutoin kyllä pakko sanoa, että upea auto. Pitää tehdä showroomiin otsikkoa aiheesta.
-
Onko noissa kelluva jarrulevy, kuten uusissa E-mersuissa, joissa samat vaivat ilmentyneet?