Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Ryde85 - 10.01.2020, 15:21:16

Otsikko: T8 etuvedon kytkeytyminen hybridi-tilassa
Kirjoitti: Ryde85 - 10.01.2020, 15:21:16
Volvon awd-kiertueella testattu. Autona V60 T8.

Ihmetystä herätti hybridi-tilassa töksähtämällä mukaan kytkeytyvä etuveto. Varsinkin kun autolla lähti liikkeelle reippaammin ja liukkaalla Volvo tarjosi perää rinnalle (kitkat jäisellä tiellä) kierrokset nousi ja auto päätti ottaa etuvedon avuksi.

No takavedolla kun auto on pienessä peräluisussa teet vastaohjauksen automaattisesti, niin hätä tulee kun etuveto tulee mukaan ja sitten lähdetäänkin ratin osoittamaan suuntaan. Sitten onkin ohjaamo täynnä käsiä.

Kokeilin tätä kolme kertaa samalla suoralla ja ei oikein vakuuttanut tämä ominaisuus.

Toki tästäkin ongelmasta pääsee kun pitää liukkaalla jatkuvan nelivedon päällä, mutta silloin hybridin hyödyt ei toteudu.

Eikä premiummerkillä saisi tämmöisiä töksäytyksiä voimansiirrosta tulla.

Onko muilla samoja havaintoja??
Otsikko: Vs: T8 etuvedon kytkeytyminen hybridi-tilassa
Kirjoitti: Ryde85 - 11.01.2020, 17:33:04
Samat töksäytykset myös xc60 T8:ssa tänään. Nyt alla nastat ja ei niin liukas tie, pysyi paremmin omalla kaistalla eikä auton perä pyrkinyt sivulle kuten kitkoilla teki(pure-tila)

Pure-tilassa töksähtää rumasti etuvedon kytkeytyessä mukaan. Hybridi-tilassa pehmeämmin.