Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: pitsapeku - 13.01.2019, 15:05:26

Otsikko: Spartan Locker ongelma?
Kirjoitti: pitsapeku - 13.01.2019, 15:05:26
Hei! Tuli tuossa vuosia takaperin nakattua Spartan Locker tuohon omaan 240:iin.
Mikähän meni pieleen kun tuntuu aivan saakelin "Väljältä" ajaa eli antaa periksi suuntaan jos toiseenkin.
Esim: liikenneympyrässä ei tasakaasulla voi ajaa kun alkaa "humppaamaan" eli nykii eteen taakse vuorotellen voimakkaasti ja herkästi tulee sitten kaasupoljin mukaan liikkeeseen ja soppa on valmis..
Mitään vinkkejä noviisille?  :o
Otsikko: Vs: Spartan Locker ongelma?
Kirjoitti: puliukk0 - 13.01.2019, 15:07:26
Hei! Tuli tuossa vuosia takaperin nakattua Spartan Locker tuohon omaan 240:iin.
Mikähän meni pieleen kun tuntuu aivan saakelin "Väljältä" ajaa eli antaa periksi suuntaan jos toiseenkin.
Esim: liikenneympyrässä ei tasakaasulla voi ajaa kun alkaa "humppaamaan" eli nykii eteen taakse vuorotellen voimakkaasti ja herkästi tulee sitten kaasupoljin mukaan liikkeeseen ja soppa on valmis..
Mitään vinkkejä noviisille?  :o

Ilmeisesti ominaisuus jota voi parantaa kun shimmaa lähemmäs niitä puolikkaita. Itse ei kokemusta sen enempää, viisaammat vastaa.
Otsikko: Vs: Spartan Locker ongelma?
Kirjoitti: Arponen - 13.01.2019, 19:05:42
Veto päällä on lukossa, eli siitä johtuu nyhtäminen varsinkin pitävällä alustalla, liikenneympyrässä täytyis käytännössä lisätä kaasua hiljalleen ettei massa ota kiinni. Tuo väljä tuntuu olevan ominaisuus, omassa 740 kardaanista kääntäessä on 5-10min väljää, mitään ei vielä hajonnu ja on se siellä kuitenkii kuutisen vuotta raklattanu. Kytkimen painelu risteyksiin, liikenneympyrään ja parkkiin kurvatessa tulee tuolla lukolla tutuksi  ::) siihenkin on jo tottunu.
Otsikko: Vs: Spartan Locker ongelma?
Kirjoitti: pitsapeku - 27.01.2019, 10:19:56
Veto päällä on lukossa, eli siitä johtuu nyhtäminen varsinkin pitävällä alustalla, liikenneympyrässä täytyis käytännössä lisätä kaasua hiljalleen ettei massa ota kiinni. Tuo väljä tuntuu olevan ominaisuus, omassa 740 kardaanista kääntäessä on 5-10min väljää, mitään ei vielä hajonnu ja on se siellä kuitenkii kuutisen vuotta raklattanu. Kytkimen painelu risteyksiin, liikenneympyrään ja parkkiin kurvatessa tulee tuolla lukolla tutuksi  ::) siihenkin on jo tottunu.
Juu tullut tehtyä tuota kytkimen painelua, isoin ongelma siinä vaan on tuo hemmetin kankea kytkin, on tuo Tilton OT-II 2levyinen sintterikytkin..  :(