Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: Jaaani - 30.03.2012, 11:42:17
-
Mieltä on tuossa askarruttanut kun ei kyseisessä laatikossa mene ykkönen silmään ennenkuin kokonaan pysähtyy että onko näiden ominaisuus vai laatikossa vikaa :idiot2:...itellä kun on ensimmäinen veteraani alla niin ei tiedä muista?!
-
Ominaisuus
-
Kyllä taitaa mennä ominaisuuksien piikkiin, on mielestäni ne synkrot sellaiset, että ei saa ykköstä päälle, ennen kuin laatikon kierrokset ovat riittävän pienet. Pysähtyä ei kyllä tartte mutta vaihde vapaalle vähän ennen ja pikkuvauhdista sen ykkösen kyllä saa päälle.
Pitää kiuitenkin olla säädetty se kytkin hyvin - siinä oli joku 2-3mm vapaa liike, niin sitten kaikki toimii. Jos kytkin on liian kireälle säädetty, niin voi tulla kummia toimintoja :-\
-
Kyllä se ykkönen pikkuvauhdissa pitää päälle mennä. Jos ei mene niin synkro paskana. Juuri vaihdettu omaan volvoon loota (jossa ykkönen ei kytkeytynyt kuin pysähdyksissä) ehjään. Nyt menee vauhdissakin päälle.
-
Kannanpa oman korteni kekoon myös, olen miettinyt samaa asiaa. Ei mene omassakaan amassa ykkönen päälle ellei pysähdy kokonaan, ärsyttävä pikkuasia. Ennen kytkimen purkua ja vaihtoa muistaakseni meni päälle pienessä vauhdissa.
-
No mullakin on niin et ihan ryömintänopeudestakaan ei mee ja ärsyttää kyllä kun pitää väkisin yrittää kakkosella kytkintä luistattamalla lähteä tai sitten vaan kokonaan pysähtyä >:(. Pitää koittaa säätää tuota kytkintä josko siitä sais ensiapua...
-
Ei muuta kuin tuplapoljentaa kehiin: vaihde vapaalle, kytkin ylös, kaasulla kierrokset koneessa kohdalleen, kytkin alas ja pienempää pykälää kehiin. Ylöspäin muuten samat kujeet, mutta jätetään kaasun painaminen pois. Ei tartte synkronirenkaita välttämättä lainkaan... 8)
-
SELVÄ JA YLEINEN VIKA ,korjattavissa ,kytkentärenkaan alla olevat palat ,3 kpl ,vaihtoon ,samalla uusi synkkarengas
Tässä ongelmaosat
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img3469406.jpg)
http://kuvablogi.com/nayta/3469406/
Tässä synkronipala on jo kunnolla "uponnut "synkronirenkaan kolon sivuun ,hampaat ei ole ihan linjassa enää eikä näinollen kytkeydy .
Näin käy kun ykköstä käytetään paljon "vauhdissa" esim:kaupunkiajossa.
Laatikko osiksi ja osat vaihtoon taas pelittää ,kunnossa ollessa menee ykkönen päälle kovassakin vauhdissa ,vielä paremmin jos välikaasulla vähän "auttaa".
-
SELVÄ JA YLEINEN VIKA ,korjattavissa ,kytkentärenkaan alla olevat palat ,3 kpl ,vaihtoon ,samalla uusi synkkarengas
Laatikko osiksi ja osat vaihtoon taas pelittää ,kunnossa ollessa menee ykkönen päälle kovassakin vauhdissa ,vielä paremmin jos välikaasulla vähän "auttaa".
Mistä muuten noi "palat" kannattaa hankkia. Myydäänkö niitä uusina jossain, vai pitääkö niitä keräillä esim. vanhoista laatikoista?
-
http://www.cvi-automotive.se/en/articles/7558/10-gearbox
Esimerkiksi tuolta ,samasta paikasta muutkin osat mitä tarvii ,samoja on myöskin VP autopartsilla ja GCP:lla
Samalla kannattaa uusia myös ne joisilangat mitkä on näiden kytkentäpalojen alla ,yleensä kuluu koloille palojen kohdalta .