Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien FAQ => Aiheen aloitti: JuHaU - 28.10.2010, 01:18:02

Otsikko: B20 kiristysmomentteja
Kirjoitti: JuHaU - 28.10.2010, 01:18:02
Lainaus käyttäjältä: Matson66
Sylinterinkansi                              85-95  Nm
Runkolaakerit                              120-130Nm
Kampilaakerit                                52-58  Nm
Vauhtipyörä                                  45-55  Nm
Nokka-akselin mutteri                 130-150Nm
Kampiakselin hihnapyörä              70-80  Nm
Öljypohja                                       8-11   Nm
Otsikko: Vs: B20 kiristysmomentteja
Kirjoitti: jukka300 - 05.03.2012, 19:28:16
meinaako kampilaakeri= kiertokangen laakerit?
Otsikko: Vs: B20 kiristysmomentteja
Kirjoitti: JuHaU - 06.03.2012, 00:09:55
meinaako kampilaakeri= kiertokangen laakerit?

Sitähän ne tarkoittaa.
Otsikko: Vs: B20 kiristysmomentteja
Kirjoitti: hyvoneju - 10.03.2012, 20:15:49
Löysin vanhan KG-trimningin kuvaston ajalta kun vielä itsekin harrastin moottoreiden virittelyä ,
nykyäänhän tilaan valmiit osat netistä , ja pulttaan kiinni   :nohnoh
Kuvastossa oli myös B20 kiristysmomentteja:
Noi 1974 lohkon kampiakselit tarkoittaa
varmaankin 8 pulttisia  :-\

Lohkot vuoteen  <1973                    lohkot >1974
Runkolaakerit        12-13 kg             11 kg

Kampilaakerit         5.2-5.8 kg           7 kg

vauhtipyörä            4.5-5.5 kg           7 kg

kampiakselin
hihnapyörä             7-8  kg                7-8 kg       

Nokka-akselin
mutteri
ruuvilukitteella       10-11 kg              10-11 kg

Kansi                      8.5-9.5 kg            8.5-9.5 kg
erikoispultti            11 kg                    11 kg
Otsikko: Vs: B20 kiristysmomentteja
Kirjoitti: t5 - 05.10.2014, 17:48:27
Terve
Mahtaako B18 kiristysmomentit olla samat.