Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: romax2 - 27.06.2011, 20:09:57

Otsikko: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: romax2 - 27.06.2011, 20:09:57
Moikka

missä turbotecin toimipisteessä Karala on itse töissä, muiden mä en anna koskea mun Volleen. Puhelin ja yhteystiedot, jos löytyy, kiitos
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Mika - 27.06.2011, 22:21:16
http://www.turbotec.com/henkiloautot/yhteystiedot/jalleenmyyjat.php?city=jyväskylä

Leppävedelle tarkemmin. Huomaa että ovat kesälomalla 4.8.11 asti.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: sekokupu - 10.08.2011, 18:03:58
Mikäs siinä on että vain Karala saa autoon koskea? Suomestakin oletettavasti löytyy pätevämpääkin osaamista :)
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Mika - 11.08.2011, 08:24:28
Suomestakin oletettavasti löytyy pätevämpääkin osaamista :)

Saa kertoa muillekkin?
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: mista - 11.08.2011, 10:43:15
Luulisi, että jos noin vankka statement, että vain Karala saa koskea volvoon ((koska se on ainoa pätevä) Tuosta luettavissa) niin täytyy olla kaverista pirusti kokemusta ja melkein tuntea se.. Samaan aikaan kuitenkin täällä kysytään mistä herran edes löytää ja ei omista koko paikan puhelinnumeroa niin kiinnostaisi kans tietää miksi vain ja ainoastaan Karala?
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Hurm0s - 11.08.2011, 14:18:42
Luulisi, että jos noin vankka statement, että vain Karala saa koskea volvoon ((koska se on ainoa pätevä) Tuosta luettavissa) niin täytyy olla kaverista pirusti kokemusta ja melkein tuntea se.. Samaan aikaan kuitenkin täällä kysytään mistä herran edes löytää ja ei omista koko paikan puhelinnumeroa niin kiinnostaisi kans tietää miksi vain ja ainoastaan Karala?
Hyvä pointti...

Täällä foorumilla suitsutetaan muutamaa nimeä niin kovasti, että tulee sellainen fiilis että ovat melkein jumalia näiden virityksessä.
Itekin kävin eräällä pajalla jota täällä on hehkutettu iät ja ajat, eikä hommasta suoraansanottuna tullut oikeen mitään, heti kun tuli ongelmia niin meni sormet suuhun...
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: teroh - 11.08.2011, 14:29:56
Itse juttelin Harisen kanssa puhelimessa. Tuntui asialliselta ja asiansa osaavalta. Kuitenkin pyysin täältä kokemuksia Volvo 2.0 T:n virityksestä ja kun en saanut "voita leivän kahta puolen" vaan ihmeellisiä lähinnä mielestäni typeriä vastauksia, jätin viritykset sikseen. Ajelen matala-paineturbollani nykyisilläkin tehoilla mutkasta tietä näkymättömiin.  Jos tyyppiä ei saa edes puhelimeen, en todella uskaltaisi viedä autoani hänelle viritettäväksi.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Ristus - 11.08.2011, 14:41:10
Itse juttelin Harisen kanssa puhelimessa. Tuntui asialliselta ja asiansa osaavalta. Kuitenkin pyysin täältä kokemuksia Volvo 2.0 T:n virityksestä ja kun en saanut "voita leivän kahta puolen" vaan ihmeellisiä lähinnä mielestäni typeriä vastauksia, jätin viritykset sikseen. Ajelen matala-paineturbollani nykyisilläkin tehoilla mutkasta tietä näkymättömiin.  Jos tyyppiä ei saa edes puhelimeen, en todella uskaltaisi viedä autoani hänelle viritettäväksi.
jos se on x40 niin samppasport on paikka mistä ainakin kannattaa kysyä... mutta foorumilta kun kyselee saa just niin erilaisia vastauksia kuin käyttäjiäkin...

Ja jos joku on saanut huonoa palvelua jossain hän sen muistaa kyllä kertoa ja julistaa.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Moerkoe - 20.08.2011, 23:21:20
Tämä ei perustu mihinkään korkea tieteeseen vaan ihan omaan mutuun. Edellinen kottero oli Saab 9-3 ja jos se ois pitäny viedä pajalle uutta softaa varten, se ois ollu Maptun. No, nyt vulvailijana asiaa tarkasteltuna, päädyin Karalaan. Miksi? Tee-se-itse ei kiinnosta. Ja haluan sellaisen kaverin joka älyää asian päälle. Käsittääkseni kaveri on tehny näitä juttuja jo silloin ku moni on paskonu vaippoihin!  :) Netistä ois saanu "saman" halvemmalla, mutta eipä niistä kukaan vastaa.

Kokemukset karalaisesta d5 upgradesta 185 --> 205 hv ok. Laatikko pelaa, auto kulkee ja kaikki diesel mitä tarjoo kelpaa  :D
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: The moose - 21.08.2011, 00:57:58
Itse juttelin Harisen kanssa puhelimessa.

Niinpä. mies tekee työkseen auton laittoja ja saa siitä palkkaa. varaa aika ja mene autosi kanssa laitettavaksi saatte molemmat hoitoa.

mitäs luulet kertooko sulle luurissa kaiken mitä tietää pikkuviristä ja siitä miten kuunnellaan autoa, no tuskin.  :buck2:

Ei muuta jatkakaa.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: mista - 22.08.2011, 08:42:49
Miten voi muutenkaan kysyä kokemuksia jonkun auton virityksestä.. Autothan on yksilöitä ja ohjelmoidaan aina tapauskohtaisesti. Ja kuten mainittu niin kaverit on kovapalkkaisia ammatttilaisia ja ei varmaan pälise puhelimessa jokaisen "tiedustelijan" kanss.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: kenkee - 11.09.2011, 06:46:49
Motest jyväskylässä on paikka missä palvelu pelaa... ystävällistä porukkaa... (oma kokemus)
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: mista - 11.09.2011, 07:49:00
Motest jyväskylässä on paikka missä palvelu pelaa... ystävällistä porukkaa... (oma kokemus)

Tuolla olen itsekin aina käynyt ja varmasti tulen käymäänkin vaikka matkaa on tuplat esim hariseen, tatechiin, sporttiautoon yms..

Motestilla tosiaan palvelu pelaa.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Turbo 242 - 11.09.2011, 10:02:39
Tuolla olen itsekin aina käynyt ja varmasti tulen käymäänkin vaikka matkaa on tuplat esim hariseen, tatechiin, sporttiautoon yms..

Motestilla tosiaan palvelu pelaa.

Muiden kanssa en ole ollut tekemisissä mutta Tatechin suuntaan olen ollut yhteyksissä aina kun ongelmia on ollut. Joka kerta on asiantuntevia vastauksia tullut ja hommassa on päästy eteenpäin. O0
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Kraken - 24.09.2011, 10:59:51
...
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: kenkee - 02.10.2011, 05:32:23
Motest jyväskylässä on paikka mitä voin omien kokemusten perusteella suositella. Palvelu ensiluokkaista! Ajeltiin omaa volvoani penkissä puolitoista tuntia, säädettiin ja paranneltiin bleediä, väänneltiin ja käänneltiin, hinta 70e ja kahvit kaupan päälle! Hyviä neuvoja tuli ripakoppa mukaan! Ystävällinen ilmapiiri myös. tulokseksi tosin tuli "vain" 197hv/358nm @ 0,85bar, kun loota rupes luistaa, prkl! Oli vielä imusarjastakin yks 4,2mm letku irti, minkä huomasin jälkeenpäin... Volvo 940 2,3t+aw71+KCracin lastu.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Ribbe - 03.10.2011, 21:18:15
Hyvä konsti tarkistaa softaus firma Volvojen osalta on 2.4 litraiset dieselit ja mitä niistä saadaan irti. Tuolla listassa ei ollut eroteltu S60 koriin saatua uudempaa 2.4D ja vanhempaa D5 konetta niissä on sama teho vakiona, mutta viritys potenttiaali on eri. Samoin hyvällä softalla saadaan saman ikäisestä 2.4D koneesta samat tehot kuin D5 koneesta kun mekaanisesti kyseessä sama laitos :).
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: Taavi.H - 04.10.2011, 15:11:20
Siivosin topicin näistä foorumin mainostusperiaatteita koskevista jutuista sekä myös luvattomista mainoksista. Jätin tuon Ribben viestin, sillä siinä on ihan hyvää asiaa tästä lastutuksesta yleensä.

Jatketaan topicin aiheesta.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: paasna - 24.04.2012, 11:01:56
Kun tuota Karalaa on edellä moitittu niin voin vuorostani kehua palvelua ja ohjelmaa. Eli auto s80 T vm. 2007. Auto on panssarivaunu. Ei mielestäni 200 hv:n voimalla juurikaan liikahtanut mihinkään ja kaipasi nuhan poistoa. Tämän vuosimallin autoon on kuulemma hankala saada portin kautta uutta ohjelmaa sisälle, joten tuli käynti Leppävedelle itse pesäpaikkalla. Autosta aivot pöydälle ja kolvilla liitäntä kiinni. Ohjelma sisälle ja homma ohi. Itse homma taisi joutokäyntineen kestää n. tunnin. Nyt auto reagoi kaasuun täysin eritavalla ja vetää tuonne kahteen markkaan ihan tyydyttävästi. Kulutuskin taisi pudota hyvän väännön ansiosta. Jos ei välitä ulkoisista puitteista (ruma peltihalli tien päässä ja kyllä se siellä vasemmallla on kun ajaa tien loppuun) niin voin vilpittömästi suositella ohjelmaa.
Herra Karalalla on kuulemma ollut tekemistä myös Rica ohjelmien kanssa. Itsellä moinen oli edellisessä s60 T5 autossani kiinni. Turbotecistä sekin hankittu. Sen osalta ei ollut kuin positiivistä sanottavaa. Auto oli loistava kunnes joku pölhö ajoi päälle ja auton tarina päättyi osaltani siihen.


Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: järviin - 24.04.2012, 16:40:51
Ja taas mainoskatko. :2funny:
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: volvotdi - 24.04.2012, 17:31:47
Miten voi muutenkaan kysyä kokemuksia jonkun auton virityksestä.. Autothan on yksilöitä ja ohjelmoidaan aina tapauskohtaisesti. Ja kuten mainittu niin kaverit on kovapalkkaisia ammatttilaisia ja ei varmaan pälise puhelimessa jokaisen "tiedustelijan" kanss.

Tuosta olen eri mieltä! Kokemuksia voi kysyä, sillä autot ovat samanlaisia ja yksilöllisyys tulee ainoastaan esiin ohjelman id-tunnuksesta mikä jokaisella autolla on omansa. Eli samanlaisiin autoihin laitetaan ikäänkuin samoilla arvoilla oleva softa, mutta auton omalla id:llä. Se että auto ohjelmoidaan yksilöllisesti on harhaanjohtavaa, koska toisessa autossa saattaa olla heikompi maf kuin toisessa ja samat tehot pitää saada, jolloin mennään metsää. Kun kyseisestä autosta korjataan se maf niin arvot on perseellään, koska ohjelma on tehty yksilöllisesti juuri sen hetkiseen tilanteeseen eli rikkinäiseen maffiin. Jos otetaan kaksi täysin uutta autoa ja niihin laitetaan täysin samoilla arvoilla oleva softa niin penkissä eroa on maksimissaan 2hv ja 5Nm. Auton siis pitää olla täysin kunnossa kun sitä softataan, ei sitä ole järkeä softata rikkinäisillä osilla, koska korjauksen jälkeen se ei toimi enää oikein!
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: ipijee - 24.04.2012, 19:15:53
Tuosta olen eri mieltä! Kokemuksia voi kysyä, sillä autot ovat samanlaisia ja yksilöllisyys tulee ainoastaan esiin ohjelman id-tunnuksesta mikä jokaisella autolla on omansa. Eli samanlaisiin autoihin laitetaan ikäänkuin samoilla arvoilla oleva softa, mutta auton omalla id:llä. Se että auto ohjelmoidaan yksilöllisesti on harhaanjohtavaa, koska toisessa autossa saattaa olla heikompi maf kuin toisessa ja samat tehot pitää saada, jolloin mennään metsää. Kun kyseisestä autosta korjataan se maf niin arvot on perseellään, koska ohjelma on tehty yksilöllisesti juuri sen hetkiseen tilanteeseen eli rikkinäiseen maffiin. Jos otetaan kaksi täysin uutta autoa ja niihin laitetaan täysin samoilla arvoilla oleva softa niin penkissä eroa on maksimissaan 2hv ja 5Nm. Auton siis pitää olla täysin kunnossa kun sitä softataan, ei sitä ole järkeä softata rikkinäisillä osilla, koska korjauksen jälkeen se ei toimi enää oikein!

Tuosta, että autot ovat samanlaisia olen hieman eri mieltä. Lähemmäs kymmenen enemmän ja vähemmän viritettyä ( en siis tarkoita, että auto on heti viritetty kun ohjelmaa muokataan) autoa omistaneena / rakentaneena / useiden muidenkin säätösessioita seuranneena olen sitä mieltä, että autot eivät todellakaan ole identtisiä, vaikka tehtäisiiin pelkkää softausta. Tai no, riippuu minkälaista softaa sinne ollaan laittamassa. Joku perus varmanpäälle tehty perusohjelma toimii varmaan useimmissa autoissa, mutta jos tehdään softa johonkin esim. bensaturboon viimeisen päälle ja maksimi teholle ja väännölle ja nakutusrajaa hipoen, niin en sitä samaa toiseen autoon laittaisi.. Melkoinen riski on tulevalle moottori rempalle.
Ja erot korostuu kokoajan, mitä enemmän autoon vaihdetaan osaa, putkistoa, cooleria, turboa, suutinta, maffia ( 2 viimeistä vaatii jo tottakai custom-softan).
Tuo on ihan totta, ettei rikkinäistä autoa kannata lähteä virittämään vaan ekana perusasiat kuntoon.
Tästä hyvänä esimerkkinä Volvo merkki ammattilaisen s60 volgan softaus: Auto ei ollut oirehtinut millään muotoa / tehnyt minkäänlaista vikakoodia ym. vakiona, mutta kun autoon alkoi softaaja hieromaan ohjelmaa penkissä oli lähes mahdotonta nostaa ahtopainetta ilman nakutusta. Laina maffi kiinni ja softan sai tehtyä ja auton ajettua kotiin metsästämään uutta maffia.
Kiitos ja anteeksi, tarkoitus ei ollut käydä "tietämään" ammattilaisille, mutta kerroinpa vaan oman mielipiteeni.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: ipijee - 24.04.2012, 19:24:46
Miten voi muutenkaan kysyä kokemuksia jonkun auton virityksestä.. Autothan on yksilöitä ja ohjelmoidaan aina tapauskohtaisesti. Ja kuten mainittu niin kaverit on kovapalkkaisia ammatttilaisia ja ei varmaan pälise puhelimessa jokaisen "tiedustelijan" kanss.

Tuo on ihan totta ja kyseisellä pajalla vuosien varrella vierailleena voin sanoa, että jäis hommat tekemättä, jos jokaiseen puheluun vastaisi ja jaarittelisi a`20 minuuttia auton virittämisestä ilman lopputulosta. Mikalla se puhelin oikeasti laulaa aika paljon ja itse olen kyllä kyseisen maestron tavoittanut aina kun on asiaa ollut.  ;)
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: volvotdi - 24.04.2012, 21:22:15
Tuosta, että autot ovat samanlaisia olen hieman eri mieltä. Lähemmäs kymmenen enemmän ja vähemmän viritettyä ( en siis tarkoita, että auto on heti viritetty kun ohjelmaa muokataan) autoa omistaneena / rakentaneena / useiden muidenkin säätösessioita seuranneena olen sitä mieltä, että autot eivät todellakaan ole identtisiä, vaikka tehtäisiiin pelkkää softausta. Tai no, riippuu minkälaista softaa sinne ollaan laittamassa. Joku perus varmanpäälle tehty perusohjelma toimii varmaan useimmissa autoissa, mutta jos tehdään softa johonkin esim. bensaturboon viimeisen päälle ja maksimi teholle ja väännölle ja nakutusrajaa hipoen, niin en sitä samaa toiseen autoon laittaisi.. Melkoinen riski on tulevalle moottori rempalle.
Ja erot korostuu kokoajan, mitä enemmän autoon vaihdetaan osaa, putkistoa, cooleria, turboa, suutinta, maffia ( 2 viimeistä vaatii jo tottakai custom-softan).
Tuo on ihan totta, ettei rikkinäistä autoa kannata lähteä virittämään vaan ekana perusasiat kuntoon.
Tästä hyvänä esimerkkinä Volvo merkki ammattilaisen s60 volgan softaus: Auto ei ollut oirehtinut millään muotoa / tehnyt minkäänlaista vikakoodia ym. vakiona, mutta kun autoon alkoi softaaja hieromaan ohjelmaa penkissä oli lähes mahdotonta nostaa ahtopainetta ilman nakutusta. Laina maffi kiinni ja softan sai tehtyä ja auton ajettua kotiin metsästämään uutta maffia.
Kiitos ja anteeksi, tarkoitus ei ollut käydä "tietämään" ammattilaisille, mutta kerroinpa vaan oman mielipiteeni.

Kuten jo mainitsin niin toisessa autossa toinen osa on "paremmassa" kunnossa kuin toisessa, joka vaikuttaa erityisesti kun haetaan sitä viimeisintä hevosta, joka taas vaikuttaa juurikin noin kuten kerroit mahdollisesta moottorirempasta jos ko. ohjelma ajetaan toiseen autoon eli totta autot ovat erilaisia tuossa kohtaa. Mutta pääosin porukka ajaa vakiokaluilla, joista ei oteta sitä viimeisintä hevosta ulos, jolloin käytetään samoja arvoja softassa samanlaisissa autoissa ja on typerää jos softaaja "ottaa" huomioon likaisen maffin tehohäviövaikutuksen korostamalla kompensoivaa arvoa. Tilanne kostautuu kun likainen maf uusitaan ja tilanne ei olekaan samanlainen kuin softattaessa. Voidaan siis kuitenkin sanoa, että vakioautot eivät ole yksilöitä tai ainakaan niitä ei kannata käsitellä yksilöinä, eri asia on tosiaan on kun vaihdetaan cooleria ja muita härpäkkeitä, tällöin voidaan puhun yksilöidystä custom-softasta.
Otsikko: Vs: Missä Karala luuraa?
Kirjoitti: volvotdi - 24.04.2012, 21:24:13
Tuo on ihan totta ja kyseisellä pajalla vuosien varrella vierailleena voin sanoa, että jäis hommat tekemättä, jos jokaiseen puheluun vastaisi ja jaarittelisi a`20 minuuttia auton virittämisestä ilman lopputulosta. Mikalla se puhelin oikeasti laulaa aika paljon ja itse olen kyllä kyseisen maestron tavoittanut aina kun on asiaa ollut.  ;)

Minun kommentti lainauksesta ei koskenut ensimmäistä lausetta, se vaan jäi pyyhkimättä pois! Mutta asiaa puhut  :)