Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: FASTDOHC - 30.11.2015, 11:33:36

Otsikko: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: FASTDOHC - 30.11.2015, 11:33:36
Moi. En tuossa löytänyt äkkiseltään mitään omaa juttua "kisa"kateista ja ajattelin tälleen kysästä tästä aiheesta.
Tuossa omaan 855R alan talvella tekemään omia taikoja ja nyt olisi kaikki osat olemaan hankittuna, mutta tuon putkiston ahdistavimman osan korvaaminen "tehokkaammalla" versiolla olisi vielä hankinnassa.

Tuossa kattelin ihan "laatu" kisakatteja, mut hinta on köyhälle liian kova, joten löysin biltemasta pari mallia virtaavampia katteja. Tämä olisi hintansa puolesta passeli: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Katalysaattori/Katalysaattori-urheiluautoihin-2000021923/
Tai tämä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Katalysaattori/Katalysaattori-kilpa-autoihin-2000021861/
Tekeekö tollasilla bilteman kateilla mitään ja onko kenelläkään kokemuksia näistä kateista ylipäätänsä, että meneekö pakokaasutesteistä läpi ja onko tuo todellisuudessa sen virtaavampi kuin alkuperäinen katti??
Vai virtaako raha lompakossa vaan turhaa?  :idiot2:

Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Kojontti - 30.11.2015, 12:30:40
Bemaripuolella ovat noita laitelleet ja kyllä ne päästöistä ovat saaneet läpi ongelmitta.
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Juzi - 30.11.2015, 12:39:14
http://www.summitracing.com/int/parts/mpe-59929/overview/
Mulla on tollanen 3" magnaflow ärrässä ja päästöistä meni komeesti läpi. Tarkkailulambda ei myöskään sytytä vikavaloa.
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Kalamies - 30.11.2015, 13:21:05
Mulla oli keltuaisesa tommonen Bilteman 3" katin tyylinen katti, paitsi siinä ei ollu happianturille paikkaa. Hyvin meni päästöistä läpi ja ei ollut vedoissa mitään eroa korvausputkella ja katilla.
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: IceSun - 30.11.2015, 13:23:39
100 kennosen (100 cell) kanssa ei (välttämättä) mene heittämällä päästöistä läpi.
Liian rikasta tuli putkesta läpi ainakin, kun softattu ja vikavaloa myös ilman softaa.

Tietää ensikerralla valita 200-300 kennonen, ne varmaan riittää jo.
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: FASTDOHC - 30.11.2015, 13:33:23
Hyvä tietää.
Tuo toinen bilteman kattihan on 200 kennoinen ja vaan 159€. Toinen onkin sit 100 kennoinen, no tietää välttää tätä ainakin.

Eiköhän se kokeilemallakin selviä, et mitenkä toimii  :sundaydriver:
Taidan lähteä perjantaina hakemaan bilkkarista tuon 200kennoisen. Keväällä sit nähdään, mitenkä meni leimasta ja tuliko persdynossa lisää pattia  :)
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Keppi - 30.11.2015, 13:35:43
Www.futurez.fi mulla on ollu tuolta katteja. Kohtuu hintaisia ja mulla menny hyvin päästöistä ainakin.
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: 8-pätkä - 30.11.2015, 15:24:42
Kaverille laitettiin ~500hp 2JZ-moottoriin tuollainen bilteman 3" racekatti ja ahtopaine putosi 0,2-0,3bar verrattuna tilanteeseen samalla putkistolla ilman kattia. Jonkin verran ilmeisesti ahdistaa siis ainakin noilla tehoilla. Sanomattakin lienee selvää että tämän havainnon jälkeen se katti on tosiaankin paikallaan vain tallilta katsastukseen ja takaisin... ::)
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Timo_R - 30.11.2015, 15:33:21
Mulla oli ensin joku tälläinen 3" katti. Kesti käytössä vuoden. Syy saattaa olla siinä, että autolla tuli hyvin paljon pätkäajoa. Katti tuskin ehti lämpeämään kunnossa juurikaan. Leimalla HC oli muistaakseni siellä 200 paikkeilla, eikä auttanut vaikka ajoi kuumaksi ja suoraan löi ajosta mittariin.

(http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2014/IMG_20140311_180537.jpg?img=smaller)

Nyt käytössä on tälläinen :
(http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2014/IMG_20140311_190842.jpg?img=smaller)

ja toistaiseksi pelittää ok. Molemmilla päästöt olleet sallituissa lukemissa ilman kepulikonsteja. Valitettavasti en muista että mistä nuo on ostettu :(
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: VT86 - 11.12.2015, 15:58:15
Mulla oli ensin joku tälläinen 3" katti. Kesti käytössä vuoden. Syy saattaa olla siinä, että autolla tuli hyvin paljon pätkäajoa. Katti tuskin ehti lämpeämään kunnossa juurikaan. Leimalla HC oli muistaakseni siellä 200 paikkeilla, eikä auttanut vaikka ajoi kuumaksi ja suoraan löi ajosta mittariin.

(http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2014/IMG_20140311_180537.jpg?img=smaller)

Nyt käytössä on tälläinen :
(http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2014/IMG_20140311_190842.jpg?img=smaller)

ja toistaiseksi pelittää ok. Molemmilla päästöt olleet sallituissa lukemissa ilman kepulikonsteja. Valitettavasti en muista että mistä nuo on ostettu :(

Magnaflow Spun, Autoracing / us-parts  ::)
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: mikkeki - 11.12.2015, 18:48:57
Joskus aikanaan itellä oli 4" 100cel kisakatti, eikä ollut päästöjen kanssa ongelmaa. Tuommoinen riittää johonkin virtaavuudeltaan...
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: kuski - 18.12.2015, 10:35:20
Terve.

Itsellä on 2008 S80 4.4 V8. Autossa on tuplaputket joissa molemmissa 2 katalysaattoria.

Onko porukoilla tietoa että onko vakio katalysaattorit keraamisilla kennoilla?
Oli itsellä ajatuksena että vaihtaisin tuplien tilalle yhdet metallikennoiset "kisakatit" tilalle. Hieman päästöt askarruttavat, että meneekö katsastuksesta läpi.

Onko kellään ajatuksia?
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Make - 18.12.2015, 12:47:38
Terve.

Itsellä on 2008 S80 4.4 V8. Autossa on tuplaputket joissa molemmissa 2 katalysaattoria.

Onko porukoilla tietoa että onko vakio katalysaattorit keraamisilla kennoilla?
Oli itsellä ajatuksena että vaihtaisin tuplien tilalle yhdet metallikennoiset "kisakatit" tilalle. Hieman päästöt askarruttavat, että meneekö katsastuksesta läpi.

Onko kellään ajatuksia?
Jälkimmäisten kattien tilalle vaan suorat putket.
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Toni - 18.12.2015, 20:51:10
Pari vuotta on ollut tuo Bilteman 200cel/3" katti vinokoneen perässä ympäri vuoden. Ei ole ollut päästöissä mitään ongelmia tai muutenkaan.

(http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/altimage/xlarge/79-805_xl_1.jpg)
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: kuski - 21.12.2015, 21:05:27
Jälkimmäisten kattien tilalle vaan suorat putket.

Meinasinkin niin että ekojen kattien tilalle race katit ja toisten tilalle suoraa, ehkä jopa x-pipe modi.
Otsikko: Vs: "Kisa"katit ja niiden laatu/toimivuus käytännössä
Kirjoitti: Make - 22.12.2015, 10:52:29
Meinasinkin niin että ekojen kattien tilalle race katit ja toisten tilalle suoraa, ehkä jopa x-pipe modi.
ilman ohjelmointia noista ei ole mitään muuta hyötyä kuin äänet.