KL-varaosat  Race.fi

Uusiutuva Neste MY Diesel - käyttökokemuksia diesel-Volvoissa

  • 209 Vastauksia
  • 68024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Mä taas toivon että tuo vähentäisi suuttimien karstoittumista, mistä on ollut mulle enemmän ongelmaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Jaaa-a, nythän on ollut taas aika ajankohtaista keskustelua tuosta biopolttoaineen roolista ja osuudesta näissä "ikuisissa ilmastotalkoissa". En vaan vielä jaksa uskoa, että biopolttoaineiden hinnat tulisivat kovin paljoa alas, että kannattaisi käyttää. Siellä se on ollut 95:n ja 98:n välissä tuo MY ja lähempänä 98 kuin 95. Niin kauan kuin ei tule mitään porkkanaa tai huojennusta biodieselin käyttöön, niin pitää ajella B7:lla vaan... Aika yksinkertainen kaava se itselle ainakin on. Toisaalta ymmärtää sen, että miksi hinta on noinkin korkea, kun sitä tuotantoa ei ole niin paljoa, että voisi hintaa laskea. Ja se johtuu siitä ettei ole kysyntää riittävästi. Mun mielestä diesel ei ole kuollut vielä pitkään aikaan ja toivottavasti tulisi jotain kannustinta noihin biopolttoaineisiin, metsiä jne raaka-aineita tuon valmistukseen kyllä olisi. Kyse on usein vain tahdosta (sekä rahasta). Jotenkin vain tuntuisi, että on halvempaa tehdä biopolttoaineita kuin valmistaa hybridi- tai sähköautoja? Eikö noiden akkujen valmistus ole aika kallista ja ainakin niiden akustojen hinnat ovat ihan poskettomia suhteessa esim. polttoaineeseen ja vaikkapa auton moottoriin. Eräs tuttu kertoi, että sähköpyörän akku oli hajonnut pudotessa ja uusi oli maksanut järjettömät 800e!!!
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Luulen että hinta ei tule alas mutta paras tapaus on että fossiiliset vaihtoehdot kallistuu verotuksen kautta enemmän. Teknologia kehittyy ja ikuisesti ei tule sähkövehkeet olemaan huonompia vaihtoehtoja kun jo nyt ne ovat monessa asiassa menneet ohi.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Luulen että hinta ei tule alas mutta paras tapaus on että fossiiliset vaihtoehdot kallistuu verotuksen kautta enemmän. Teknologia kehittyy ja ikuisesti ei tule sähkövehkeet olemaan huonompia vaihtoehtoja kun jo nyt ne ovat monessa asiassa menneet ohi.
Jep,
kukaan ei puhu tai missään ei sanota suoraan kuinka "ekologista" on käyttää sähköautoa tai hybridiautoa siinä mielessä että mitä se akku tekee co2 tai sen käyttö polttomoottorin kanssa (talvikäyttö?) ja lataukset jne mitä ne kuluttavat ympäristöä...
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Kyllä sitäkin on tutkittu ja oikeaa ja väärää tietoa on liikkeellä niinkuin kaikesta nykyjään. Toki täällä pohjoisessa ollaan aika marginaalialueella että ketään kiinnostaa. Sähköautojen järkevyydestä keskustellaan tuolla https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=87655.new#new.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Jaaa-a, nythän on ollut taas aika ajankohtaista keskustelua tuosta biopolttoaineen roolista ja osuudesta näissä "ikuisissa ilmastotalkoissa". En vaan vielä jaksa uskoa, että biopolttoaineiden hinnat tulisivat kovin paljoa alas, että kannattaisi käyttää. Siellä se on ollut 95:n ja 98:n välissä tuo MY ja lähempänä 98 kuin 95. Niin kauan kuin ei tule mitään porkkanaa tai huojennusta biodieselin käyttöön, niin pitää ajella B7:lla vaan... Aika yksinkertainen kaava se itselle ainakin on. Toisaalta ymmärtää sen, että miksi hinta on noinkin korkea, kun sitä tuotantoa ei ole niin paljoa, että voisi hintaa laskea. Ja se johtuu siitä ettei ole kysyntää riittävästi.

Minä luotan valtioon, että tekevät tästä järkevän käyttää. Ilmastotalkoiden nimissä B7:n hinta nousee verojen avulla tulevaisuudessa ohi biopolttoaineiden. Sen jälkeen molempien verotusta voi nostella samaan tahtiin.

Verohuojennus tulee varmaankin samaan aikaan, kun meille tulee vetten päällä kävelevä mies. Kysyntää aineelle varmasti olisi, jos vain hintaa pudotetaan. Itse ajan silloin tällöin tuolla ihmeaineella ja olen ollut tyytyväinen toimivuuteen.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa hyrysysy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Toiset sanoo, että putsaa suuttimia, toiset että kuivaavat.
Öh...siis...
Olisko siis optimaalista vuorotankkauksin My:tä ja Futuraa?

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Toiset sanoo, että putsaa suuttimia, toiset että kuivaavat.
Öh...siis...
Olisko siis optimaalista vuorotankkauksin My:tä ja Futuraa?
Tuskin tuosta Neste MY Dieselistä mitään haittaakaan on, jos haluaa varmistua niin käyttää välillä esim. CRC tai vastaava X1R lisäainetta jotka varmasti hoitavat hommansa noiden suuttimien ja venttilien suhteen. Liikaa ei kannata käyttää eli olisko vaikka 5000-10000 km välein laittaa? Itellä muutama kerta vuodessa ja yleensä talvella pari kertaa.
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Kuikas, jos 2-tahtisen öljyä hiukan polttoaineeseen. Sehän putsaa tavallisenkin naftan. ::)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2871
Ei näihin nykyaikaisiin koneisiin kannata 2T-öljyä sotkea. Esim. RedLine myy enemmän käyttötarkoitukseen sopivaa tavaraa.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Oletteko huomanneet viimeaikoina, että my dieselin hinta olisi noussut vähän lisää suhteessa Nesteen tavalliseen dieseliin? Ei mulla mitään kattavaa otantaa ole, mutta aiemmin ero oli mun mielestä noin 20 senttiä/litra ja nyt parilla viime vilkaisulla 25 senttiä.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan tutkinut tuottajahintoja - jotenkin järjetöntä, että puhtaampi on kalliimpaa ja olen utelias, että otetaanko hintajousto irti vai onko tuotanto vielä niin pientä ja sen vuoksi kallista vai pureeko jo nyt linjaus, että biopolttoaineet ohjataan raskaan liikenteen käyttöön.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Oli aika epic hinta ainakin Joensuussa jouluna, en katsonut hintaa kun tankkasin niin fossiili 1.349/l ja mydiesel oli jotain 1.64x  :idiot2: :buck2:
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Oli aika epic hinta ainakin Joensuussa jouluna, en katsonut hintaa kun tankkasin niin fossiili 1.349/l ja mydiesel oli jotain 1.64x  :idiot2: :buck2:

Viimeviikolla Hämeenlinnan keskustassa Nesteen taulu näytti että MY oli ysikasia kallimpaa.  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Onko kukaan tutkinut tuottajahintoja - jotenkin järjetöntä, että puhtaampi on kalliimpaa ja olen utelias, että otetaanko hintajousto irti vai onko tuotanto vielä niin pientä ja sen vuoksi kallista vai pureeko jo nyt linjaus, että biopolttoaineet ohjataan raskaan liikenteen käyttöön.
Tiedän ainakin yhden miehitetyn huoltamon, johon my dieselin piti tulla henkilöautoille tankattavaksi, mutta se muuttuikin sitten viime metreillä ja siirtyi parin kilsan päähän pelkkään truck pisteeseen. Jos tosta nyt jotain voi sitten päätellä.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy