Futurez  Kulkukoira

Uusiutuva Neste MY Diesel - käyttökokemuksia diesel-Volvoissa

  • 209 Vastauksia
  • 67670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Hep,

kertokaas ny joku, jolla tämä My Diesel olisi aiheuttanut ongelmia? Esim. tiivisteiden "sulamisilla" tai muuten vain esim2. vuotojen alkamisilla? Uudemmissa ei oman kokemuksen mukaan ole ollut mutta esim D24 -koneissa?

En ole ainuttakaan vielä löytänyt My:n osalta mutta voinette valaista, mikäli näin on käynyt? Muidenkin merkkien ongelmista voi kertoa (ehkä niistä privalla koska tämä on Volvoihin keskittynyt sivusto).

Kiitos.
--
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Mä en ole koskaan kuullutkaan että sitä käyttämällä olsii mikään mennyt rikki. En tältä foorumilta enkä Esson pöydästäkään
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Hep,

kertokaas ny joku, jolla tämä My Diesel olisi aiheuttanut ongelmia? Esim. tiivisteiden "sulamisilla" tai muuten vain esim2. vuotojen alkamisilla? Uudemmissa ei oman kokemuksen mukaan ole ollut mutta esim D24 -koneissa?

En ole ainuttakaan vielä löytänyt My:n osalta mutta voinette valaista, mikäli näin on käynyt? Muidenkin merkkien ongelmista voi kertoa (ehkä niistä privalla koska tämä on Volvoihin keskittynyt sivusto).

Kiitos.
--
Muutamaa D24TIC-konetta on tullut My:llä ajettua eikä ole mitään erityisempiä ongelmia tullut. Mikään ihmenafta se ei kuitenkaan ole, joka korjaisi maagisesti kaikki moottoriviat.
Jos jollain jotain ongelmia tosiaan on tullut niin saa valaista että millaisia vikoja on tullut.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2021, 13:04:36 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Muutamaa D24TIC-konetta on tullut My:llä ajettua eikä ole mitään erityisempiä ongelmia tullut. Mikään ihmenafta se ei kuitenkaan ole, joka korjaisi maagisesti kaikki moottoriviat.
Jos jollain jotain ongelmia tosiaan on tullut niin saa valaista että millaisia vikoja on tullut.

Nestepään ja ruiskutuspumpun välistä alkoi vuoto... kerran sekunnissa nokotti... kuulemma alkoi juurikin Myyn käytön aloittamisen jälkeen... - Eka kerta My:llä ... ja ekat ajot deekulla vuonna -82, joten käyttäjä ei mikään ensikertalainen näiden kanssa...

"If I die... I die..." <- joku

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
En ole huomannut ongelmia MyDieselin käytössä. Tuntuu ja paino sanalla tuntuu että auton moottorin ääni olisi hiljaisempi. Sen mitä olen huomannut, niin hiukkasloukun polttoväli kasvaa merkittävästi. Epäilen vahvasti, että tuo aine palaisi puhtaammin. Tuoksuu ainakin paremmalle.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Nestepään ja ruiskutuspumpun välistä alkoi vuoto... kerran sekunnissa nokotti... kuulemma alkoi juurikin Myyn käytön aloittamisen jälkeen... - Eka kerta My:llä ... ja ekat ajot deekulla vuonna -82, joten käyttäjä ei mikään ensikertalainen näiden kanssa...
Täytyypi ruveta tarkkailemaan omastakin autosta tuota kohtaa. Pitää sitten raportoida, jos nestepään ja pumpun väli alkaa vuotaa.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Volvo kuin Volvo, laiturinaapuri ekoihmisenä oli tankannut Nesteen MY dieseliä veneeseen. Kun käytössä on pääosin tuulivoima, dieselin kulutus on vähäistä ja ongelmat yleisiä jo "tavallisillakin" dieseleillä. MY:lla leväkasvusto oli omaa luokkaansa ja viikonlopun rantautuminen tapahtui hinauksessa, nyt on polttoainejärjestelmä puhdistuksessa. Opetus: Älä tankkaa biodieseliä ainakaan apukoneen tankkiin.

Omassa olen jo muutaman vuoden tyhjentänyt tankin ja ajanut suodattimen läpi koneeseen talvilaadun moottoripolttoöljyä. Keväällä sitten linjat kiinni ja verollista koneeseen.

Levämyrkkyjäkin on saatavissa, mutta mahtaako meri niistä tykätä?

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Volvo kuin Volvo, laiturinaapuri ekoihmisenä oli tankannut Nesteen MY dieseliä veneeseen. Kun käytössä on pääosin tuulivoima, dieselin kulutus on vähäistä ja ongelmat yleisiä jo "tavallisillakin" dieseleillä. MY:lla leväkasvusto oli omaa luokkaansa ja viikonlopun rantautuminen tapahtui hinauksessa, nyt on polttoainejärjestelmä puhdistuksessa. Opetus: Älä tankkaa biodieseliä ainakaan apukoneen tankkiin.

Omassa olen jo muutaman vuoden tyhjentänyt tankin ja ajanut suodattimen läpi koneeseen talvilaadun moottoripolttoöljyä. Keväällä sitten linjat kiinni ja verollista koneeseen.

Levämyrkkyjäkin on saatavissa, mutta mahtaako meri niistä tykätä?

Nesteen sivuilta lainattua, MY:n biokasvuston riski on pienempi...

"Biodieselin ja uusiutuvan dieselin säilyvyys

Uusiutuva Neste My -diesel säilyy fossiilisen dieselin tapaan pitkään ilman että sen ominaisuudet merkittävästi muuttuvat. Sen kyky liuottaa vettä itseensä on rajallinen, kun taas perinteiseen biodieseliin vesi liukenee helpommin. Näin myös vedestä aiheutuvien ongelmien ja mahdollisten biokasvustojen riski on pienempi käytettäessä Neste MY -dieseliä."

Ja tässä eräs tapaus
"Leo etsii 2 150 euron laskulleen maksajaa – ”diesel oli harmaata möttöä, vettä ja hiukkasia pomppi seassa”
https://www.is.fi/autot/art-2000008038316.html

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Neste MY diesel onko kokemusta
« Vastaus #173 : 29.09.2021, 21:22:20 »
Itsellä V70 2010 2,0D. Onko kokemusta Nesteen MY dieselin käytöstä vastaavissa
diesel Volvoissa vai onko parempi pitäytyä tavallisessa diesel polttoaineessa.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Neste MY diesel onko kokemusta
« Vastaus #174 : 30.09.2021, 10:44:02 »
Itsellä V70 2010 2,0D. Onko kokemusta Nesteen MY dieselin käytöstä vastaavissa
diesel Volvoissa vai onko parempi pitäytyä tavallisessa diesel polttoaineessa.

Neste Express Orimattilaan tuli nyt valmistuneen remontin myötä MY diesel pumppu, eli nyt olisi MY dieseliä
saatavilla suht läheltä.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Tänään tankattu V70 2010 2,0D puoli tankillista Neste MY dieseliä. Itse tankkaus on miellyttävä kokemus, kun fossiilisen dieselin hajua yms. ei ole. MY diesel oli Koskenkylän Nesteen pumpulla n. 0,18 € /l kalliimpaa kuin Nesteen perus diesel.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Nestepään ja ruiskutuspumpun välistä alkoi vuoto... kerran sekunnissa nokotti... kuulemma alkoi juurikin Myyn käytön aloittamisen jälkeen... - Eka kerta My:llä ... ja ekat ajot deekulla vuonna -82, joten käyttäjä ei mikään ensikertalainen näiden kanssa...
Ittelle on tullut tuohon käyttikseen sama vika, vuotaa lähes huomaamattomasti, mutta vuotaa kuitenkin. En tiiä johtuuko My Dieselistä vai ei, mene ja tiedä.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Ittelle on tullut tuohon käyttikseen sama vika, vuotaa lähes huomaamattomasti, mutta vuotaa kuitenkin. En tiiä johtuuko My Dieselistä vai ei, mene ja tiedä.
Itsellä deekussa meni käyntiin lähtö oudoksi kylmänä kun tankkasin 10l jälkeen my:tä kylmänä kuulostaa että tukehtuu hehkut kunnossa ja ei vuotoja tekee tätä säännölisen epä säännöllisesti eikä ole poistunut tuo käyntiin lähtö ongelma normi polttoaineella .Tähän asti ei mitään ongelmia,liekkö vika jossain muualla ja surkeiden sattumusten summa tiedä sitten :-\
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
En ole nähnyt aiheelliseksi edes kokeilla. Ohessa kollegan kommentti liittyen päästöpuoleen:

"VTT:n johtavan tutkijan Juhani Laurikon mukaan MyDiesel on ympäristöystävällinen polttoaine.

”Tuotteen tärkein ominaisuus on uusiutuvuus, eli se todella vähentää hiilidioksidipäästöjä. Polttoaine valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista, jotka eivät tuota fossiilisia päästöjä.”

Poliisin hiilijalanjälki pienenee MyDieselin avulla, mutta Suomen päästöt vastaavasti eivät, Laurikko sanoo. Syynä on sekoitevelvoitelaki.

”Se velvoittaa kaikkia polttoaineen toimittajia sisällyttämään toimittamaansa polttoaineeseen minimimäärän bioraaka-ainetta tai biosisältöistä energiaa, joka on määritelty laissa.”

”Yksittäinen toimija voi pienentää päästöjään käyttämällä biopolttoainetta. Valtakunnan tasolla tilanne ei kuitenkaan muutu, koska sekoitevelvoitelaki tasaa sen kaiken käytön”, Laurikko sanoo."


https://www.talouselama.fi/uutiset/poliisi-haluaa-1-2-miljoonaa-euroa-maijojen-uusiutuvaan-dieseliin-muutos-ei-vahentaisi-suomen-paastoja-lainkaan-sanoo-vttn-asiantuntija/ff27967b-e685-47a1-8326-2c866c66cf35
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Nollasummapelihän ei ole itse tuotteen vika ja itseään myrkyttää joka tapauksessa vähemmän kun putkesta tulee puhtaampaa kaasua. Sekotevelvoitteen määrän kasvatuksen kautta Suomi pudottaa kaiken.liikenteen kokonaispäästöjä kun kaikki saavat tietyn prosentin uusiutuvaa halusivat tai eivät.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

KL-varaosat  Race.fi