Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Uusiutuva Neste MY Diesel - käyttökokemuksia diesel-Volvoissa

  • 172 Vastauksia
  • 37123 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
Hep,

kertokaas ny joku, jolla tämä My Diesel olisi aiheuttanut ongelmia? Esim. tiivisteiden "sulamisilla" tai muuten vain esim2. vuotojen alkamisilla? Uudemmissa ei oman kokemuksen mukaan ole ollut mutta esim D24 -koneissa?

En ole ainuttakaan vielä löytänyt My:n osalta mutta voinette valaista, mikäli näin on käynyt? Muidenkin merkkien ongelmista voi kertoa (ehkä niistä privalla koska tämä on Volvoihin keskittynyt sivusto).

Kiitos.
--
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.vrcf.fi
Mä en ole koskaan kuullutkaan että sitä käyttämällä olsii mikään mennyt rikki. En tältä foorumilta enkä Esson pöydästäkään
VW Golf VII 2016 1.4TSI DSG 125hp —> 160hp
Toyota Proace 2016 2.0HDi 122hp —> +200hp
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Paikalla EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • Juntti mikä juntti...
Hep,

kertokaas ny joku, jolla tämä My Diesel olisi aiheuttanut ongelmia? Esim. tiivisteiden "sulamisilla" tai muuten vain esim2. vuotojen alkamisilla? Uudemmissa ei oman kokemuksen mukaan ole ollut mutta esim D24 -koneissa?

En ole ainuttakaan vielä löytänyt My:n osalta mutta voinette valaista, mikäli näin on käynyt? Muidenkin merkkien ongelmista voi kertoa (ehkä niistä privalla koska tämä on Volvoihin keskittynyt sivusto).

Kiitos.
--
Muutamaa D24TIC-konetta on tullut My:llä ajettua eikä ole mitään erityisempiä ongelmia tullut. Mikään ihmenafta se ei kuitenkaan ole, joka korjaisi maagisesti kaikki moottoriviat.
Jos jollain jotain ongelmia tosiaan on tullut niin saa valaista että millaisia vikoja on tullut.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2021, 13:04:36 kirjoittanut EmppuS »
-95 940 GL D24TIC  
-91 850 GLT B5254S

Entiset: -90 740 GL B200F

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
Muutamaa D24TIC-konetta on tullut My:llä ajettua eikä ole mitään erityisempiä ongelmia tullut. Mikään ihmenafta se ei kuitenkaan ole, joka korjaisi maagisesti kaikki moottoriviat.
Jos jollain jotain ongelmia tosiaan on tullut niin saa valaista että millaisia vikoja on tullut.

Nestepään ja ruiskutuspumpun välistä alkoi vuoto... kerran sekunnissa nokotti... kuulemma alkoi juurikin Myyn käytön aloittamisen jälkeen... - Eka kerta My:llä ... ja ekat ajot deekulla vuonna -82, joten käyttäjä ei mikään ensikertalainen näiden kanssa...

"If I die... I die..." <- joku

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
En ole huomannut ongelmia MyDieselin käytössä. Tuntuu ja paino sanalla tuntuu että auton moottorin ääni olisi hiljaisempi. Sen mitä olen huomannut, niin hiukkasloukun polttoväli kasvaa merkittävästi. Epäilen vahvasti, että tuo aine palaisi puhtaammin. Tuoksuu ainakin paremmalle.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Paikalla EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • Juntti mikä juntti...
Nestepään ja ruiskutuspumpun välistä alkoi vuoto... kerran sekunnissa nokotti... kuulemma alkoi juurikin Myyn käytön aloittamisen jälkeen... - Eka kerta My:llä ... ja ekat ajot deekulla vuonna -82, joten käyttäjä ei mikään ensikertalainen näiden kanssa...
Täytyypi ruveta tarkkailemaan omastakin autosta tuota kohtaa. Pitää sitten raportoida, jos nestepään ja pumpun väli alkaa vuotaa.
-95 940 GL D24TIC  
-91 850 GLT B5254S

Entiset: -90 740 GL B200F

Poissa Scraab

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Volvo kuin Volvo, laiturinaapuri ekoihmisenä oli tankannut Nesteen MY dieseliä veneeseen. Kun käytössä on pääosin tuulivoima, dieselin kulutus on vähäistä ja ongelmat yleisiä jo "tavallisillakin" dieseleillä. MY:lla leväkasvusto oli omaa luokkaansa ja viikonlopun rantautuminen tapahtui hinauksessa, nyt on polttoainejärjestelmä puhdistuksessa. Opetus: Älä tankkaa biodieseliä ainakaan apukoneen tankkiin.

Omassa olen jo muutaman vuoden tyhjentänyt tankin ja ajanut suodattimen läpi koneeseen talvilaadun moottoripolttoöljyä. Keväällä sitten linjat kiinni ja verollista koneeseen.

Levämyrkkyjäkin on saatavissa, mutta mahtaako meri niistä tykätä?

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Volvo kuin Volvo, laiturinaapuri ekoihmisenä oli tankannut Nesteen MY dieseliä veneeseen. Kun käytössä on pääosin tuulivoima, dieselin kulutus on vähäistä ja ongelmat yleisiä jo "tavallisillakin" dieseleillä. MY:lla leväkasvusto oli omaa luokkaansa ja viikonlopun rantautuminen tapahtui hinauksessa, nyt on polttoainejärjestelmä puhdistuksessa. Opetus: Älä tankkaa biodieseliä ainakaan apukoneen tankkiin.

Omassa olen jo muutaman vuoden tyhjentänyt tankin ja ajanut suodattimen läpi koneeseen talvilaadun moottoripolttoöljyä. Keväällä sitten linjat kiinni ja verollista koneeseen.

Levämyrkkyjäkin on saatavissa, mutta mahtaako meri niistä tykätä?

Nesteen sivuilta lainattua, MY:n biokasvuston riski on pienempi...

"Biodieselin ja uusiutuvan dieselin säilyvyys

Uusiutuva Neste My -diesel säilyy fossiilisen dieselin tapaan pitkään ilman että sen ominaisuudet merkittävästi muuttuvat. Sen kyky liuottaa vettä itseensä on rajallinen, kun taas perinteiseen biodieseliin vesi liukenee helpommin. Näin myös vedestä aiheutuvien ongelmien ja mahdollisten biokasvustojen riski on pienempi käytettäessä Neste MY -dieseliä."

Ja tässä eräs tapaus
"Leo etsii 2 150 euron laskulleen maksajaa – ”diesel oli harmaata möttöä, vettä ja hiukkasia pomppi seassa”
https://www.is.fi/autot/art-2000008038316.html

 

Puotilan autokorjaamo  KKD Motorsport