Samppasport  Futurez

Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"

  • 62 Vastauksia
  • 24665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #45 : 22.08.2020, 20:28:22 »
Eilen tuli viriteltyä ajan kuluksi koelautakamera kiinni. Ei nyt ihan mitään viimeistä huutoa oleva, vaan joskus alennusmyynnistä heräteostona ostettu BlackVue 900S 4K 2ch kahdella kameralla.



Asennus oli kohtuu helppo, takaluukun ylempi verhous pois ja takakamera takalasiin. Välikaapeli luukun orkkis läpiviennistä muiden piuhojen seurana takaluukkuun ja pujotus eteen. Etukamera tuulilasiin, piuhojen pujottelu taas paikalleen. Virtojen veto teetti vähän lisähommia, koska extrana tuli vielä Cellink Neo älyakku penkin alle ja jemmaan vielä lisäkatkaisija, jolla voi valita onko kamera Auto/Off/Akku. Auto asennossa kuvaa kun auto on Drive-/Parking Modessa vaihtaen näiden välillä automaattisesti, mutta sammmuu pois kun auto sammutetaan. Akku asennossa muuten sama, mutta jää kuvaamaan vielä älyakun varassa kun auto jää parkkipaikalle pidemmäksi aikaa. Off-asennossa luonnollisesti järjestelmä on pois päältä.

Cellink Neo 6 älyakku, näitä voi ketjuttaa useampia peräkkäin ja saada siten lisää kapasiteettia.


Muistikortin alustus tuotti tuskaa, mukana tullut pieni 16Gb kortti toimi heti, mutta Sandisk Endurance 256Gb SDXC-korttia ei saanut alustettua millään. Herjasi aina vain korttia, eikä suostunut alustamaan sitä. Tiesin että laite tukee ensisijaisesti vain BlackVuen omia SD-kortteja 16 Gb - 256 Gb asti. Sandiskin kortti on lisäksi myös "XC kortti", joka ei ole yhteen sopiva sellaisenaan. Kuitenkin näissä on käytetty myös XC-kortteja ja juurikin kyseistä korttia kunhan sen vain saa alustettua oikein.
Jatkoin yrittämistä, ei onnistunut myöskään BlackVuen omalla ohjelmalla, eikä support sivuilla neuvotullakaan alustus ohjelmalla, eikä millään netistä löydetyllä....alkoi tosissaan ketuttamaan  >:(
Päivitin uuden firmiksenkin kameraan ja kävin asetuksia läpi. Aikani kun tappelin, niin palautin kortin Wintoosassa sen alkuperäisille asetuksille ja yhtäkkiä BlackVuen ohjelma ilmoitti että kortin alustus on tehty onnistuneesti  :)
Kortti äkkiä kameraan ja kas se alkoi toimimaan. En tiedä mikä muuttui tai mitä tein erilailla ?  ???



Seuraavaksi piti kikkailla vielä Cloud-pilvipalvelu toimimaan ja monen yrityksen jälkeen alkoi kamera keskustelemaan kodin WiFi-verkon kautta tietokoneella olevan ohjelman kanssa. Nyt voi siirtää tallenteetkin autosta koneelle tai vaikka katsoa kuvaa Livenä autonkamerasta omassa pihassa, riittää että kameran wifi on päällä  8)
Muuten kameraan saa yhteyden puhelimella, tallenteita voi katsella, samoin Live-kuvaa, asetukset tehdään myös puhelimella. Lisäksi akun varaustilan, lämpötilan ja virtatiedot saa myös näkyviin.

Etukameraa täytyy vielä siirtää, se tuli vähän liian ylös eikä pyyhkimet pyyhi koko aluetta linssin edestä. Tilasin lisää kiinnitystarroja, koska söhläsin mukana tulleet 2 kpl :-[  Ottaa lasiin kiinni todella lujaan, pitää osua kerralla kohdille. Takakamera tuli juuri täydellisesti pyyhkimen alueelle. Talvellahan takalasi on kurassa/lumessa lähes koko ajan, eikä kamera näe käytännössä mitään, paljon riippuu viitsiikö lasia hinkata kuinka paljon ?  ???
Otan kuvia kun parempi ilma ulkona ja kaikki paikallaan lopullisesti testattuna toiminnassa.

Saattaa olla ihan turhavaruste, mutta tulipahan asennettua. Samalla löytyi löysällä ollut liitin kuskinpuolelta, joka aiheutti pätkimistä keskikonsolin virroissa. Konsoli/radio/lämmityslaite sekoili toisinaan pimentymällä. Liitin ei ollut aivan napsahtanut pohjaan, mitä lie tehty joskus jossain ?
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #46 : 17.11.2020, 18:32:23 »
Alko kyllästyttämään ne rumat ulostulot.

Täytyy vaihtaa vielä tuo puskurin alahelma kun sen saa joskus maalautettua.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Huomattava parannus perän ulkonäköön omasta mielestä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Versus orkkis ulostulot
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hyvältä näyttää!  :P Ja muutenkin kiinnostavaa turinointia seurailla.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #47 : 18.11.2020, 22:21:26 »
Kiitos  :)

Onhan tuossa vielä paljon laiteltavaa kunhan kerkiää. Yhtä sun toista osaa on jo kertynyt ja lisää on tulossa, mutta talvisaikaan ei ole oikein paikkaa missä tehdä.

Viimesin pikku päivitys oli uudet ajanmukaiset kilventaustat :2funny:



« Viimeksi muokattu: 18.11.2020, 22:45:53 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #48 : 07.12.2020, 15:15:28 »
Alusta asti on kiusannut auton vähäpätöinen mittaristo jossa ei ole edes lämpömittaria. Katselin erilaisia lisämittareita ja näyttöjä hyläten kaikki vaihtoehdot. Ennestään oli tullut laitettua periaatteessa täysin turha ahtopainemittari. Halusin samalla yksinkertaisen ja kompaktin mittarin, josta saa mahdollisimman paljon ulos tietoa.
Päädyin lopulta Banks iDash 1.8 Datamonsteriin OBDII CAN-väylä versiona. Hintava joo, mutta dataa saa ulos yli tarpeen ja mikä parasta se ei ole mikään "made in china". Löytyy myös mahdollisuus lukea DTC vikakoodit ja nollata ne, sekä myös datalogien tallentaminen microSD kortille onnistuu jne jne. Erityisenä ominaisuutena tässä mittarissa on ilmantiheyden mittaus (AAD + BAD = MAD), joka on virittäjille ensiarvoisen tärkeä tieto, koska se kertoo moottoriin menevän ilman todellisen määrän.

Asennus oli helppo, riitti kun tökkäsi pistokkeen auton OBD2-pistokkeeseen.

Tuollaiset tiedot 7 kpl laittelin nyt kokeeksi näkyville. Autometerin ahtopainemittari joutanee eläkkeelle kun muutan tämän sen tilalle myöhemmin.


Ylimmäisenä on MAD imusarjan ilman tiheys, sitten vasemmalta alkaen BAD ahtoilman tiheys, perinteinen BOOST ahtopaine absoluuttisena, AFR seossuhde, MAT imusarjan ilmanlämpötila, ECT  eli kaipaamani moottorin lämpö ja viimeisenä oikealla alhaalla akku/latausjännite.

Noita näyttöjä saa siis muokata mielensä mukaa 2 - 8 eri tietoa kerrallaan näytölle, näyttöjen eri Lay Out:a voi tehdä erilaisia valmiiksi muistiin ja valitsee sieltä tarpeen mukaan. Kaikki värit tekstejä myöden saa muokata mieleisikseen, tiedot saa näkyviin myös graafisina palkkeina, löytyy vaihtovaloa jne jne.

Valikko on todella helppo käyttää ja päivityskin on super helppo kortilta. Pistin heti uusimman firmiksen sisään.


Mittareita voi myös ketjuttaa useampia peräkkäin ja se toimii myös useimpien after market ECU:n kanssa. Toimii luonnollisesti Banksin oman elektroniikan kanssa. Lisäksi analogisia antureita saa kytkettyä tarpeen mukaan, jos tykkää tarkkailla vaikka turbon kierroslukua, pakolämpötiloja yms. järjestelmä on siis laajennettavissa varsin helposti. Toimii sekä bensa ja diesel.

Banks käyttää itse 4 kpl näitä penkittäessään moottoreita dynossa.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2020, 15:54:47 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #49 : 07.12.2020, 17:27:20 »
On kyllä hyvänäköne mittari  8) Tuleeko sul ite ruuvattuu autoo vai onko iha vaa mielenkiinnosta noi ilmamäärät yms esil?

Ite oon menny vaa perus älypuhelin ja obd palikka setillä jos jotain lisätietoja on kaivannu. Tuollastaha vois miettiä itellekki :)
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #50 : 08.12.2020, 12:33:09 »
Tuskimpa tulee ruuvailtua tuota T6:sta ihmeemmin, mutta tuohan on helposti siirrettävissä mihin tahansa harrastepeliinkin. Laitoin nuo tiedot kuvausta varten tuohon näkyville, eilenkin työmatkalla muuttelin tietoja vähän väliä, mahdollisuus seurata eri asioita tekee uteliaaksi.
Hinnan puolesta tuota tuskin tulee ostettua ihan heräteostona, mutta harrastusmielessä mielenkiintoinen laite.

Tuo Datamonster versio kyseessä https://www.bankspower.com/i-2760-banks-idash-1-8-datamonster-universal-can-stand-alone-for-all-2008-obdii-can-bus-vehicles.html#!

Super Gauge on halvempi versio, muuten sama, mutta siinä ei ole data loggausta. Meinasin ensin tätä, mutta sitten ajattelin että voihan sitä logia tarvita joskus niin eipä tarvitse sitten harmitella myöhemmin.
https://www.bankspower.com/i-2591-banks-idash-1-8-supergauge-universal-can-stand-alone-for-all-2008-obdii-can-bus-vehicles.html#!

Noita myy monet paikat jenkeissä, monet dieselviritys pajat, ebay jne. Oman ostin Summitilta, 4 päivää tilauksesta oli jo kädessä  :)

On noita ELM327 / puhelin Appeja tullut myös käytettyä. Tälläkin hetkellä Palmerin Dash Commander puhelimessa ja tabletilla, näkee silläkin jotain.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2020, 13:19:04 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #51 : 30.05.2021, 19:36:53 »
Talvella tuli hommattua IPD:n takavakaaja T6:n Hollannista. Asentelin sen tänään kiinni.
Joku pyysi asennuskuvia hommasta, mutta eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Käytännössä avaa pultit ja vanha pois, jonka jälkeen pulttaa uusi tilalle.
Aloitin homman peruuttamalla auton ensin pukeille.


Vanha koiranluu, pallo oli ihan väljä.


Vakaajan pultit auki korinpuolelta. Lähtivät helposti vaikka vähän pelkäsin ovatko ruostuneet ?


Vakaaja irti. Mahtuu tulemaan helposti pois.


Vanha ja uusi rinnakkain. On tuo uusi ainakin huomattavasti jymäkämmän oloinen. IPD on jättänyt yhden mutkan pois.


Uutta koiranluuta vaan paikaleen. Nostin tukivarren alta tunkilla ja irrotin renkaan, niin oli helpompi irrottaa koiranluu. Aiankin tuossa T6:ssa tulee vanne ja rengas niin lähelle ettei tilaa oikein ole käsille eikä työkaluille.




Uusi IPD:n vakaaja paikallaan. Pursotin mukana tulleen rasvattuubin uretaanipuslien ja vakaajan väliin ennen asennsuta. Massasin uretaanipuslien pannat vielä tuon jälkeen, mutta jätin itse vakaajan toistaiseksi siniseksi. Voi olla että massaan vakaajan kokonaan myöhemmin.



Hommana ei tosiaan ole kummoinen, perus käsityökalut riittävät. Hankalin homma oli saada ruostuneet koiranluut irti. Alapultissa on ollut 6-kolon reikä joskus päässä, mutta ruoste tehnyt tehtävänsä ja joutui hakkaamaan avaimen väkisin paikalleen. Sekään ei tahtonut oikein pitää. Yläpäät katkesivat molemmat loppuvaiheessa ihan mutterin juuresta. Molemmat olivat palloistaan väljiä, vasen ihan holo, ihme ettei pitänyt ääntä  :o
IPD:n asennussarjassa tulee kaikki tarvittava puslien rasvaa myöten, paitsi kaksi paksuhkoa prikkaa koiranluun alapään mutterin alle sen ja tukivarren väliin. Ne joutui etsimään omasta varastosta.
Mitä tuossa kävin kiertoliittymiä kiertämässä, niin kyllä se peräpää vaan tuntuu jonkun verran tukevammalta  8)

Lopuksi tuli vielä pestyä auto, olihan siinä melkoinen kerros siitepölyä ja muuta tahmaa puista.

Eilen vaihtelin öljyt, suodattimen ja tulpat. Öljyksi tuli Castroll 0W-30 Edge ja putsariksi Volvon alkuperäinen. Tulppat lähtivät onneksi ongelmitta irti, eivät olleet edes kovassa. Vanhat olivat sinänsä ihan hyväkuntoiset Volvon orkkis tulpat, mutta ei ollut mitään tietoa koska viimeksi vaihdettu, Ruotsissa joka tapauksessa. Uusiksi tuli samanmoiset Volvon tulpat.
 
Ilmanputsari lähti myös vaihtoon ja tilalle tuli K&N 33-2418 versio. Tästä on tietty monia mielipiteitä, omissa olen käyttänyt näitä yli 30 vuotta ja on tälläkin hetkellä kolmessa autossa.

https://www.moposport.fi/ilmansuodatin-volvo-s60-s80-xc60-xc70-v60-v70-2007-k-n

Kuva lainattu Mopo-sportin sivulta, en muista enää mistä ostin tuon ?


« Viimeksi muokattu: 31.05.2021, 13:49:28 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #52 : 01.06.2021, 11:31:04 »
Itekki haaveilin tuosta vakaaja hommasta viime syksynä mut päädyin budjetti ratkasuun ja laitoin pelkät uretaanipuslat. Hyvältä näyttää kyl se täytyy itekki ennepitkää päivittää  8)

Tulppa homma ois itel kanssa eessä. Haitko iha marmorilta ja oliko paljo hintaa?  :)
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #53 : 01.06.2021, 19:23:11 »
Tulpat tuli Skandix:lta samalla kun tilasin muitakin osia viime kesänä. Maksaa siellä saman kun BOSCH/Denso tulpat Motonetissa.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/ignition/spark-glow-plugs/spark-plug-kit/1026698/?dc=10&bi=3242167dd09038bd58fdf6aafeb02ff1
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #54 : 03.06.2021, 09:01:26 »
Tulpat tuli Skandix:lta samalla kun tilasin muitakin osia viime kesänä. Maksaa siellä saman kun BOSCH/Denso tulpat Motonetissa.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/ignition/spark-glow-plugs/spark-plug-kit/1026698/?dc=10&bi=3242167dd09038bd58fdf6aafeb02ff1

Alennuksien kans Wetteriltä 95€ .  (Originel)
Ex T6:seen vaihtelin talvella..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #55 : 03.06.2021, 09:37:46 »
Ai että, tämä on hienoa auton pitoa! :) -H-
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #56 : 14.06.2021, 14:33:02 »
Ai että, tämä on hienoa auton pitoa! :) -H-

Kiitos :)

Takavakaajasta käyttökokemusta :

Vaikutus oli paljon suurempi kun osasin edes kuvitella, ehdottomasti paras tähän asti tehty muutos. Auton käytös mutkissa ja käännöksissä parani todella paljon. Eilen kun ajelin Juva - Siikakoski - Puumala välistä tietä, niin se pääsi oikeuksiinsa. Taittuminen mutkissa ja mäkiä alas varsinkin niihin kiristyviin alakurveihin Siikakoskelta Puumalaan päin oli todella upeaa siitäkin huolimatta että satoi 8)

Pari fiilistely kuvaa matkalta, sadekeli ja likainen auto.


Paras mutkaosuus on näiden kuvien välissä.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #57 : 01.11.2021, 14:27:21 »
Mitään ihmeempää ei takavakaajan lisäksi tullut tehtyä menneenä kesänä. Talvea ajatellen nakkasin talvirenkaat alle ja tein vähän huoltohommia.

Lomalla vaihtelin alipainepumppuun tiivisteet. Muuten se ei käyttöä haitannut, mutta sotki ikävästi paikkoja. Tilasin Bilian verkkokaupasta tiivistesarjan ja vaihtelin paikalleen. Mukana tulee pari O-rengasta, liitin ja uudet torx-kantaiset ruuvit. Helppo homma muuten, mutta se nylon alipaineputki jarrutehostajalle rasahti poikki läpiviennistä kun putkea vähän taivutti. Jotenkin typerä systeemi, miksi siinä konehuoneen väliseinässä oleva läpivienti on niin tiukka ja nylon-putki on vielä kiristetty puristettavalla klemmarilla kiinni ? Tilasin uuden putken ja korjasin vanhan pätkällä laadukasta bensaletkua. Korjaus on mielestäni jopa parempi kun alkuperäinen, joten en ole laittanut edes uutta putkea vielä kiinni.



Vaihtelin myös ohjaustehostimeen öljyt (Volvon orkkis). Puuilosta hain metrin pätkän läpinäkyvää bensaletkua ja sillä homma kävi todella helposti. Homma on oikeasti niin helppo ja siisti tehdä että kannattanee tehdä vaikka kerran vuoteen  ;)



Moottorin öljynvaihto olisi osunut myös ikävästi jonnekin helmikuulle ja jos sattuu tulemaan talvi, niin välttääkseni pakkasella lumihangessa auton alla ryömimisen vaihtelin öljyt vähän ennakkoon. Kilsojakin tulee nykyään niin vähän että 10 tkm vaihtoväli on vähän turhankin pitkä, joten 7500km on ihan passeli  ;)

LiquiMoly 0W-30 SpecialTec:t oli valmiina hyllyssä + Volvon orkkis suodatin.


Vaihtelin myös ajovaloihin lamput. Pienellä varauksella ryhdyin hommaan, vaikka tiesin että umpiot on tosi helppo irrottaa. Eniten pelkäsin sitä johtoviidakkoa ja tavara määrää umpion sisällä kakkine kääntömoottoreineen. Homma osoittautui kuitenkin todella helpoksi. Tuskin missään omassa autossa on ollut näin helpoksi tehty lampun vaihto  :)

Varsinaisiin valoihin tuli D1S Osram Xenarc Night Breaker Laser +200% Xenonit ja lisäpitkiin kokeeksi Osram LED Driving HL H7 polttimot, joiden värisävyksi on ilmoitettu 6000K.


Entiset xenonit olivat Osram Xenarc OEM 4300K, mutta iän myötä jo himmenneet. Night Breaker  on värisävyltään 4350K ja vaikka tuolle Osramin Led-polttimolle ilmoitetaan sävyksi 6000K, niin silmämääräisesti värisävyt näyttävät ainakin ihan samalta.

Testasin myös Calixin letkulämppärin vesipumppuineen ja  Autoterm Flow 5 bensalämppärin.
Bensalämppäri ei saanut bensaa ja herjasi vikakoodia kolmesta epäonnistuneesta käynnistysyrityksestä. Kuulema tyypillistä kun ollut pitkään käyttämättä ja etanolia sisältynyt bensa kuivunut putkeen hellekesänä, biodieselit vielä pahempia sanoi maahantuoja. Nollasin koodit ohjeen mukaan ja irrottelin oikean puolen sisälokarin päästäkseni lämppäriin käsiksi. Irrotin bensaputken lämppäristä ja imin imuvaihtajalla ( Felix kurkkupurkki ;D ) kunnes bensaa alkoi virrata putkesta. Uusi letkuliitin ja polttoaineletku paikalleen. Käytelty nyt puolenkymmentä kertaa ja näyttäisi pelittävän. Uuden ohjauspaneelin voisi vielä hommata. Vanha ryssäläinen on aika primitiivinen käyttää, mutta toisaalta tulee käytettyä pääasiassa GSM-puhelinohjausta  ::)

Uusi ohjauspaneeli


https://www.heater.fi/fi/autoterm-comfort-control-ohjauspaneeli.html
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #58 : 13.11.2021, 17:28:37 »
Pari viikkoa tulllut ajeltua noilla Osramin LED-polttimoilla pitkissä, toimii sinänsä hyvin, ei herjaa mitään, kompaktit kuin tavallinen H7 polttimo, silmämääräisesti kirkkaat ja sopivat myös värisävyltään täydellisesti xenonien kanssa. Kuivalla tien pinnalla ihan ok, MUTTA kun tuossa viikon ajeli aina aamuyöstä kotiin, niin täytyy sanoa ettei valoteho ole kyllä kovin kummoinen märällä tienpinnalla  :-\
Sanoisin melkein että tuntuu jopa huonommalta kun hyvät halogenit. Sellanen vähän pettynyt olo, kai sitä kuvitteli että maailma kirkastuu, mutta nuo P3 Volvon umpiot ovat mitä ovat. Voi osin johtua siitäkin kun ajanut yön aikana satojakilometrejä rekalla, jossa hyvät Lazer:n valot ja sitten lähtee omalla kotiin.

Muutenkin pähkäilin noita P3:n umpioita. P2 malleissa näyttää että xenon lähivalo nousee ylemmäs ainan kun vaihdat pitkille, polttopistettä muutetaan, se on siis Bi-Xenon. Mutta onko tuo P3:n xenon tosiaan pelkkä lähivalo ja nuo halogenit ainoat auton pitkät valot ?  Valokuviossa ei näy mitään liikettä ylös/alas, ainoastaan sivuliike kun ajat kaarteessa :o :o
Korkeuden säätömoottorit toimivat kyllä kun hyppää seisomaan vetokuulan päälle, niin hetken päästä valokuvia kääntyy alas ja sitten taas toisin päin.

Hanskalokerossa oli varalamppuina käyttämättömät Philips Racing +150% Vision H7:t, laittelin ne kokeeksi kiinni. Noista on olemassa myös uusi +200% versio ja Osramilta löytyy vastaavat Night Breakerit. Jos nuo halogenit tuntuvat paremmilta, niin täytyy varmaan hommata sitten jommat kummat.

 
https://www.lumise.fi/polttimot-muutossarjat/h7-philips-racingvision-gt200-200-12v-55w-2kpl/p/8020103529/

Paljon ei tarvitse pitkiä pk-seudulla kun aina ruuhkaa, mutta yövuoroista palatessa Lahden motarilla olisi kiva nähdä, kun se on sellanen hirvien suojatie Helsingistä 36km pohjoiseen.
Olisi kyllä R:n keulilla olleet NBB 225 Xenonit 3 kpl, mutta kun tuossa T6:ssa on se turha tutkan härpäke keulilla  >:(  Lisäksi referenssit menevät 10 yli. Kahdella olisi kyllä laillinen tai jos ostaisi jonkun Lazer Elite 18 kilven päälle  ::)




Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Volvo V70 T6 AWD -09 "Prancing Moose Editon"
« Vastaus #59 : 13.11.2021, 17:50:52 »
On noissa P3:ssa bi-xenonit, näissähän vaan varjostin edestä pois ja lisää valoa lähivalorajan yläpuolelle. Polttopiste sama koko ajan.
Seinää vasten huomaat lisääntyneen valon ja sen varjostimen rajan nousun, eipä paljon muuten, peitä se halogeeni, niin erottuu.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

 

Futurez  Kulkukoira