Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 174937 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #360 : 14.04.2021, 17:59:10 »
Upeeta on.

Mahtava idea tuo Bemmin sulakerasia, näyttää sellaiselta, että voisin vielä harkita laittavani tuollaisen Amazoniin, jossa jo tosin on 240:n sulakerasia.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #361 : 15.04.2021, 06:24:15 »
Skandix myy näihin plug and play tyylistä lattasulake telinettä, hintaa tais olla satanen. Ajattelin päivittää omani siihen :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #362 : 20.06.2021, 01:30:49 »
Paljon on tullut puuhasteltua ja paljon on saatu aikaiseksikin.
Sähkö puolella riittää vielä(kin) tekemistä kun koitan selvittää miten kaikkien härpäkkeiden pitäisi toimia, mutta esimerkiksi kaikki ulkopuolen valot toimivat nyt O0
eli sulakerasian päivitys on ainakin tähän mennessä ollut toimiva ratkaisu.
240:n sähkökaaviot ja vihreäkantiset ovat tulleet hyvin tutuiksi ja nyt voin jo melkein johdon värin perusteella päätellä mihin mikäkin johto menee :D

Ehjä hanskalokero ostettu tori.fistä ja siihen uusi lukko ja avaimet jotka hommasin Skandixilta.

Lämppärinpuhallin piti vielä painia irti paikoiltaan, kun sen siipi otti kiinni lämppärin kuoreen moottorin pyöriessä.
Yksi puhaltimen moottoria pidättelevä kumi oli asennettu väärin ja moottori oli hieman kenossa ja siksi raapi koppaa vasten.

Lasinpyyhkiöiden moottori ei suostunut pysähtymään tihkuasennossa, mutta korjaantui maadoituksen ehjäämisellä hammasrattaan päällä olevasta peltilevystä.
Samoin pitkiä valoja ei saanut kytkettyä pois päältä, mutta lisämaadoitusjohto ohjauspylvääseen auttoi asiaan.


Ostamieni USA-etuvilkkujen muokkaus ei onnistunut joten hommasin Motonetista tavalliset kokonaiset etuvilkut,
oranssit linssit ovat nyt toistaiseksi kun kirkkaat linssit USA-vilkuista eivät sopineet näihin.
Mutta kyllähän oranssi sointuu hyvin tuon vihreän kanssa ::)




Konehuone on myöskin täyttynyt mukavasti osista, esimerkiksi:
lasinpesusäiliö, paisuntasäiliö, syyläri, imusarja, ilmanputsari ym. ym. pientä osaa.
Bensapuolen osat pitäisi olla nyt kunnossa konehuoneen puolella,
vielä putket ja letkut tankilta konehuoneeseen ja takaisin.
Kuvan akku on vain sähköjen testausta varten.



Vielä kysymys: mikä on oikea öljy AW71 vaihteistolle?

« Viimeksi muokattu: 23.12.2023, 07:29:17 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #363 : 20.06.2021, 08:09:57 »
ATF-öljy Dexron II D.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #364 : 20.06.2021, 08:10:15 »
Hienoa tekemistä O0

Kävikö uusi sulakerasia ihan bolt-on, eli oliko liittimiä tarpeeksi orkkisjohdoille?

Jos USA-vilkut jäi ylimääräiseksi, niin voin ostaa pois V:> Laita YV:tä jos löytyy vielä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #365 : 30.06.2021, 12:44:36 »
ATF-öljy Dexron II D.
Kiitos.

Hienoa tekemistä O0

Kävikö uusi sulakerasia ihan bolt-on, eli oliko liittimiä tarpeeksi orkkisjohdoille?

Jos USA-vilkut jäi ylimääräiseksi, niin voin ostaa pois V:> Laita YV:tä jos löytyy vielä.
Taidan vielä yrittää saada ne jotenkin sopimaan tuonne omaan autoon :)

Teen sulakerasiasta vielä oman postauksen myöhemmin, mutta lyhykäisyydessään yhden sulakerasian johdot riittävät jos tekee yks-yhteen swappauksen.
Itse tein muutoksia alkuperäiseen Volvon sulakerasiaan, joten siihen menee muutama johto, liitin ja sulake enemmän.
Osa bemarin johdoista on todella ohuita, että kannattaa laittaa semmoisille laitteille jotka eivät paljoa virtaa tarvitse.
Samoja liittimiä saa kyllä uusiakin esim. Motonetista jos haluaa tehdä alusta asti omilla johdoilla ja liittimillä.
[KUVA]

Sitten vielä, muokkasin ketjun ensimmäistä viestiä ja tein sinne tiivistelmän projektin vaiheista vuosi vuodelta.
Syksyllä tulee jo kymmenen vuotta täyteen projektin alkamisesta :buck2:

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #366 : 07.07.2021, 22:50:47 »
Tässä on kertomukseni ja kokemukseni yrityksestä sovittaa E39 bemarin sulaketaulu Volvo 240:iin.
Termit eivät vättämättä ole tässä oikein, mutta toivottavasti idea menee perille.
Johtojen värit ovat lähestulkoon samat kuin alkuperäisessä johtosarjassa (-83 ja -85), jos on jotakin erilaista, mainitsen siitä erikseen. Tämä ei myöskään ole lopullinen versio, tästä puuttuu esimerkiksi radion johdot kokonaan.
En ole mikään asiantuntija tai sähkömies ja tämä muutos on erehdysten, onnistumisien, tämän hetkisen kokemuksen ja sähkökaavioiden lukemisen tulosta.

240:n sulaketaulu on tunnetusti yksi auton heikoista kohdista, ja sen sijainti vasemman puolen jalkatilassa a-pilarin alla altistaa sulaketaulun epämieluisille olosuhteille. Myöskään autossa käytettävät vanhanaikaiset keraamiset-/posliinisulakkeet ja eivät auta, jos kontaktipinnat ovat päässeet hapettumaan.

Tässä bemarin sulaketaulussa on käytössä nykyaikaisemmat laattasulakkeet, joilla saa paremman ja varmemman liitoksen, eikä jännitehäviötä pitäisi syntyä yhtä paljoa, kuin Volvon alkuperäisillä sulakkeilla.

Itse ostin tämän bemarin sulaketaulun eBaysta parilla kympillä.
Paikkoja sulakkeille on 45 kappaletta, mutta johtoja ei mene joka paikkaan.
Lisäksi osa näistä bemarin johdoista on todella ohuita, Volvon pienimmätkään johdot eivät ole yhtä ohkaisia.
Tässä sulaketaulussa käytettäviä liittimiä saa ostettua esim. Motonetista jos haluaa tehdä alusta asti omilla johdoilla.




Volvoissa (-79 eteenpäin) on 16 sulaketta, mutta kun aloin suunnittelemaan tätä muutosta, päätin hajauttaa Volvon alkuperäistä järjestystä useammalle sulakkeelle. Tarkoituksena oli vähentää yhden sulakkeen kuormitusta ja vian ilmetessä helpottaa selvitystyötä.

Muutama näistä saattoi olla hieman over kill, kuten äänimerkin laittaminen omalle sulakkeelle. Huomiovalojen valko-punainen johto sai alunperin virran "hyppyjohdolla" sini-keltaisesta johdosta, mutta järjestin tämä nyt yksinkertaisemmin.

Lisäksi halusin lisätä omat liittimet auton johtosarjan ja sulaketaulun välille. Jos se joskus tarvitsee irrottaa, käy se helpommin kuin alkuperäisessä, jossa on vain liittimiä ilman suurempia merkintöjä ja niiden kanssa voi mennä nopeasti sekaisin jos ei tiedä mitä tekee.

Sulakkeet vaihtuvat uusiin seuraavasti: vanhat 8A sulakkeet vaihtuvat 7,5A sulakkeisiin, 16A -> 15A ja 25A löytyy suoraan samana.
7,5A ja 15A sulakkeet vaihtuvat aavistuksen pienempiin kuin alkuperäiset, tämän mahdollisen muutoksen näkee vain kokemuksen kanssa.

"Virran syöttöpuolella" on kuusi johtoa.
-Keltainen (Y) joka antaa antaa virtaa virtalukon I ja II asennoissa.
-Kelta-punainen (Y-R) joka tulee polttoainepumpun releeltä ja menee tankissa olevalle pumpulle
-Punainen (R) jatkuva virta suoraan akulta.
-Sini-keltainen (BL-Y) joka antaa virtaa virtalukon II ja III asennoissa.
-Valko-sininen (W-BL) joka tulee konehuoneessa olevalta valojen releeltä (että takasumuvalot saa päälle vain silloin kun ajovalot ovat päällä ja virtalukko II-asennossa).
-Valkoinen (W)  virta valokytmieltä.



Sulakkeilta auton eri laittelle menevät johdot ovat siis lähestulkoon saman värisillä johdoilla ja samoilla paikoilla kuin alkuperäisessä sulaketaulussa, mutta hieman hajautettuna.
-Sulakkeet 1-5 saavat virran virtalukon keltaiselta johdolta (asennot I ja II).
-Sulake 6 saa virran polttoainepumpun releeltä kun virtalukko on joko asennossa II tai III.
-Sulakkeet 7-13 saavat virran suoraan akulta.
-Sulakkeet 14-22 saavat virran virtalukon sini-keltaiselta johdolta (asennot II ja III).
-Sulake 23 saa virran konehuoneessa olevalta valoreleeltä.
-Sulakkeet 24-27 saavat virran valokytkimen valkoiselta johdolta.


-1 Musta (SB) - Tupakansytytin (myöhemmin myös radio)
-2 Keltainen (Y) - Tuulilasin pyyhkijän moottori
-3 Keltainen (Y) - Äänimerkki
-4 Valko-musta (W-SB) - Puhaltimen moottori
-5 Tyhjä
-6 Kelta-punainen (Y-R) - Polttoainepumppu tankissa
-7 Vihreä-punainen (GN-R) - Jarruvalot
-8 Punainen (R) - Polttoainepumpun rele
-9 Vihreä (GN) - Sisustan valot (myös takaluukun ja konehuoneen valot)
-10 Vihreä (GN) - Keskuslukitus
-11 Tyhjä
-12 Vihreä-valkoinen (GN-W) - Hätävilkut
-13 Tyhjä
-14 Valko-punainen (W-R) - Huomiovalot
-15 Sininen (BL) - Ylivaihde
-16 Sini-keltainen (BL-Y) - Penkinlämmitin (pitäisi olla sininen johto)
-17 Sini-keltainen (BL-Y) - Takalasin lämmitin
-18 Sini-keltainen (BL-Y) - Peruutusvalot
-19 Sini-punainen (BL-R) - Polttoainepumpun rele (virtalukolta on/off)
-20 Sini-punainen (BL-R) - Mittariston valot
-21 Sini-punainen (BL-R) - Vilkut
-22 Tyhjä
-23 Valko-sininen (W-BL) - Takasumuvalot
-24 Valkoinen (W) - Vasemman puolen valot
-25 Valkoinen (W) - Rekisterikilven valot
-26 Harmaa (GR) - Oikeanpuolen valot
-27 Harmaa (GR) - Kojelaudan valot

Tämä bemarin sulaketaulu on luultavasti tarpeeksi kapea sopiakseen Volvon alkuperäisen suletaulun paikalle, mutta jo aiemmin mainittujen seikkojen vuoksi halusin siirtää sen paremmin hytin puolelle.
Koska kaikkia 45:tä paikka ei tarvitse, katkaisin sulaketaulun 30 sulakkeen kohdalta ja koska yllätys-yllätys autossa ei ole valmista paikkaa mihin kiinnittä tämä, piti minun tehdä oma kannake.
Tämän kannakkeen ja sulaketaulun sitten pulttasin kojelaudan tukirautaan ratin alle vasemmalle puolelle, näin johtoja ei tarvitse lyhentää kuin hieman.


Tukirauta "nousee" hieman vasemmalta puolelta, joten shimmasin sulaketaulun tasaiseksi muutamalla prikalla.
Sulaketaulun viimeiset paikat (28-30) ovat hieman hankalassa paikassa, mutta eivät myöskään (tällä hetkellä) käytössä, ja vasaralla saa lisää tilaa.


« Viimeksi muokattu: 23.12.2023, 07:25:04 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #367 : 07.07.2021, 23:41:48 »
Minttu on nyt työnnetty tallin puolelle, toivottavasti lähtee omin voimin ulos ::)


Woimakeula :smitten:




Bensapumpun telineen laitoin paikoilleen.


Telineen taaempi tukirauta meni hajalle irrottaessa kun pultti oli jämähtänyt ruosteesta kiinni, tässä uusi tekemäni tukirauta.


Sähkötöitä riittää...


Laitoin mittariston paikoilleen ja siihen kiinni uuden nopeusmittarin vaijerin joka on ostettu Skandixilta, asensin ratin ja kokosin keskikonsolia.


« Viimeksi muokattu: 23.12.2023, 07:01:47 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #368 : 10.07.2021, 10:26:42 »
Tätä projektia on ollut kiva seurata  O0.
En muista oletko kertonut sen enempää stereoasennus suunnitelmistasi, mutta tuohonhan sopisi hienosti vaikka alkuperäinen MTS-radio.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #369 : 10.07.2021, 22:58:50 »
Tätä projektia on ollut kiva seurata  O0.
En muista oletko kertonut sen enempää stereoasennus suunnitelmistasi, mutta tuohonhan sopisi hienosti vaikka alkuperäinen MTS-radio.
Kiitos, audio puolta en ole mietinyt yhtään, koko asia on minulle vielä tuntematonta reviiriä ja vaatii itseopiskelua.

Tarkoitus on laittaa nyt ainakin kohtalaiset kajarit, subbari ja vahvistin, mutta en tiedä vielä.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #370 : 11.07.2021, 08:33:54 »
Ok. Kuvista päätellen alkaa olla pian ajankohtainen asia. Tuossa vaiheessa laitteiston johdotus olisi helppo vetää. Etuovet jos haluaa pitää originaaleina niin 4" asennuspaikat rajoittavat harmittavasti parempien kaiuttimien laittoa.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #371 : 01.08.2021, 19:19:26 »
Startin kanssa oli sellainen ikävä ongelma, että se ei tahtonut lähteä käynnistinkehältä irti.
Aluksi epäilin, että olinko kytkenyt jotakin sähköjärjestelmästä väärin, mutta kun eristin startin auton sähköistä ja erillisillä johdoilla koitin, niin sama vika säilyi.
Otin sitten startin vielä auki ja tarkastelin sen sisäisiä osia, josko sieltä löytyisi vikaa.
Ja löytyihän sieltä, käynnistinrattaasta puuttui "laakeriholkki" ja ratas heilui miten sattuu ja aiheutti rattaan kiilautumisen käynnistinkehälle, sekä laakeri oli huonossa kunnossa ja takerteli.
Uuden käynnistinrattaan sai ostettua onneksi Motonetista, hintaa oli 15,90€ ja startti toimii nyt ongelmitta, en tiedä miten se aikaisemmin on  toiminut :idiot2:
Vasemmalla vanha käynnistinratas.


Takavalon aukaisusysteemiä piti parannella, kun en ollut aikaisempaan tyytyväinen.
Kahvaosaan ja lukkoon tein muutoksia ja vaijerin vaihdoin yhteen yhtenäiseen vaijeriin, joka muuten on -91 Hiacesta.






Polttoainetankin maalasin vielä kerran puolikiiltävällä mustalla, ettei ota niin pahasti silmään auton alta, kuin kiiltävä musta.




Tankkilaitteen lukitusrenkaan asennusta varten tein erikoistyökalun.




Täyttöputki asennettu paikoilleen.


Tein uudet polttoaineputket, materiaalina alumiiniputkea, joka on käsittääkseni tarkoitettu kilpa-autojen sammutusjärjestelmiin.
Putkea hommasin tältä sivulta: osatuontiracingshop, putki on kooltaan 8mm ja pituutta 4m, eli ostin kaksi tällaista niin sain tehtyä sekä meno, että paluu putket samanlaisesta putkesta.
Suodattimen sisääntulopuolelle tarvitsee ostaa isompi banjoliitin, nyt letkujen välissä on 8mm->6mm adapteri.
Ja suodatinta varten tein tuollaisen telineen rosterista, jonka sitten käärin isoon kutistesukkaan.


Putket menee vähän hassusti runkopalkkia myöden, mutta sain käytettyä vanhoja klipsejä ja saan jarruputket myöhemmin niihin kiinni.






Lähes kaikki alkaa olemaan paikoillaan.


« Viimeksi muokattu: 23.12.2023, 06:53:22 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #372 : 20.08.2021, 14:47:16 »
Nyt olen kasaillut jarruja paikoilleen ja vetänyt jarruputkia. Kun aikoinaan purin näitä jarrusatuloita, niin vain yksi ilmausnippa meni poikki :o
Tuossa pohjalla ei siis ole enää mitään kartiota mihin ilmausruuvi voisi tiivistyä.


Satulan säästämiseksi hommasin adapterin täältä.
Ilmausruuvin kohtaa porataan isommaksi ja siihen tehdään uudet kierteet, johon adapteri ruuvataan kiinni.




Satulat kasassa, muutama ilmausruuvin suojahattu puuttuu.


Käsijarru kasattu muuten, mutta kahva puuttuu vielä hytistä. Vanhoista käsijarruvaijereista löytyi kaksi hyväkuntoista.


Takasatulat myöskin kasattu ja laitettu paikoilleen.
Takapaloja en vielä saa paikoilleen kun olin ostanut kiinnitystarpeet ATE:n jarruja varten, mutta tässä onkin Girlingin jarrut joka nurkassa.


Jarruputkien asentamista.




Jarruputkien päiden tekoa varten hommasin ensin sellaisen halppisversion, mutta en ollut tyytyväinen sen tekemiin päihin.
Ja niiden päiden tekoa varten ollut adapteri saattoi myös hajota kun käytin hieman liikaa voimaa ::)
Kävin sitten Biltemasta ostamassa kunnon työkalun, hintaa oli 149€, mikä on halpa verrattuna muihin samanlaisiin, mutta ihan toimiva.


Etujarruletkujen kiinnikkeet olivat ruostuneet huonoon kuntoon, joten tein itse uudet.
Hieman kapeampaa peltiä kuin alkuperäinen, mutta eiköhän 2mm pelti kestä.






Etujarrut kasassa.


Vielä puuttuvat jakotukilta oikella eteen ja pitkät taakse menevät putket.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2023, 03:40:43 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #373 : 20.08.2021, 16:11:32 »
Itsellänikin on semmonen halvin mahdollinen jarruputkityökalu, välillä saa tehtyä hyvän pään  ;D
Olen monesti harkinnut tuon saman ostamista, kerranhan se vaan kirpasee eikä tarvis enää pelleillä paskoilla vehkeillä.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #374 : 27.08.2021, 19:49:25 »
Auto lähti käyntiin *taavih->


Ensin ei meinannut lähteä käymään, mutta hörähteli kyllä, eli perusasiat koneella olivat kunnossa. Sitten säädin sytkää ja varmistin ajoitukset ynnä muut mutta ei siltikään. Sitten lähdin säätämään seosta ensin toiseen suuntaan (en muista kumpi suunta oli rikas-laiha), ei auttanut, sitten toiseen suuntaan ja johan lähti ja kävi tasaisesti ja otti innokkaasti kierroksia.

Bensapumpulla oli pieni vuoto, mutta väheni kun klemmaria kiristin, sitä pitää vielä tarkastella. Missään muualla ei näkynyt ainakaan isoja vuotoja, mikä oli vähän ihme.

Öljynpainetta oli mittarin mukaan 2,2-2,4 baaria ja latausta riittävästi.

Kovin kauaa en viitsinyt käyttää kun koneessa ei ole jäähynesteitä, kun lohkon kyljestä puuttuu yksi proppu, joka on kyllä tilattu.

Vaihdelaatikkoon kaadoin viisi litraa uutta nestettä (Motonetin Comma MVATF+), ettei tyhjänä pyöri. Vuotoja ei siellä näkynyt yhtyäkään ja vaihteet toimivat eteen ja taakse.

Myös jarruputket sain kasaan ja ilmattua, pieniä vuotoja oli siellä täällä, mutta nippoja kiristämällä nekin loppuivat. Poljin oli mielestäni hieman liian pehmeä koneen käydessä.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2023, 03:22:39 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

 

Proturbo  Autodiagnoosi