Proturbo  Autodiagnoosi

Tyttöjen 740:it

  • 199 Vastauksia
  • 34516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #75 : 12.11.2020, 14:43:23 »
Tekeekö bensaa? Jos ei, lähtisin siitä että vika on yhä kampuran anturin suunnalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #76 : 12.11.2020, 19:26:19 »
bensa haisee startatessa ja tulppa oli kyllä märkä

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #77 : 12.11.2020, 20:30:07 »
Sitten sytytysvahvistin on melko vahva veikkaus jos ei puolasta suoraan kokeillenkaan tule kipinää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #78 : 12.11.2020, 21:27:37 »
tämä sytytysvahvistin on oma vahvistumassa oleva veikkaus kanssa. Huomenna haen toisen lainaan kokeeksi. Jospa sillä toimii

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #79 : 13.11.2020, 20:19:49 »
kiitokset jälleen tänne avusta. Löytyi tuo syttyvahvistin käytettynä (kiitos jälleen nimim.240) ja kas kummaa auto ekalla startilla käyntiin. Eli tämän kertainen vika ratkaistu. Seuraavaksi takajarru jumppaa ohjelmassa vänkärin puolella ainakin sisempi mäntä ei suostu painumaan sisään. No nämä on jo helpompaa jumpattavaa..

jos jollakin lojuu nurkassa ehjä lasinpesuneste säiliö kera pumpun ,niin saa tarjota. Vanha säiliö päätti kastella katsastuskonttorin lattian, just ihan varta vasten konttorin pihassa 5l nestettä laitoin ja säiliö oli puhki siitä pumpun juuresta.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2020, 20:23:17 kirjoittanut Temes »

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #80 : 20.11.2020, 18:10:13 »
tämähän etenee perinteisesti, satulat oli täysin jumissa, eikä millään opilla herkistyneet. Satulat on aten tekemät, onkohan 240 samat takasatulat, sellaset olis tiedossa.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #81 : 20.11.2020, 18:15:19 »
Muistanko ihan väärin mutta ate satulan sisempi mäntä menee pyörittämällä myötäpäivään sisäänpäin.

Tasan kerran vaihtanu ite 740 ate jarruihin palat.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #82 : 20.11.2020, 18:21:38 »
minusta tuntuu siltä et atessa menee normisti painamalla molemmat männät. Toisessa satulassa oli sisempi ja toisessa ulompi jumissa. ne mitkä liikku meni ihan painamalla. Girling taisi olla se missä piti kiertää mäntää

Kankikari

  • Vieras
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #83 : 20.11.2020, 18:31:08 »
Ate satulat edessä girlingit takana. Niihän tää tais ollakkin.

Biltemasta vaan uudet. Kunhan purkaan ja rasvaa kaikki paikat siis männät.

Tucci

  • Vieras
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #84 : 20.11.2020, 19:02:18 »
Omassa on bendixit edessä ja ate takana, atessa ei ole sokkia palojen tapeissa.
Aten ja girlingin satuloiden mäntiä ei tarvitse kiertää, menee painamalla.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #85 : 20.11.2020, 22:26:12 »
Kaikissa mennyt kyllä mulla aina painamalla näissä vanhoissa. 200 ja 700 satulan ero ainakin siinä letkun/putken lähdössä, 740 osoittaa yläviistoon mihin tulee letku ja 240 se osottaa vaakatasoon auton etuosaa kohden mihin tulee putki.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #86 : 20.11.2020, 22:32:06 »
Joo ei missään 7/9 tartte pyöritellä mäntiä että menis sisään. Paitti jos ne on niin ryytyny ettei muuten voimat riitä  :D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #87 : 21.11.2020, 08:29:55 »
Vänkärin puolen männät suostui lopulta liikkumaan ja herkistyi, kuskin puoli ei millään ja lopulta meni hermot ja satulasta tuli entinen... rautakanki ja leka ei ole hienosäätö välineitä  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 21.11.2020, 20:16:53 kirjoittanut Temes »

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #88 : 22.11.2020, 18:28:45 »
Vähän turhan pitkä aika on kulunut ku viimeks oon päivitellyt tänne jotain, mut onneks isä on saanut projektia edistymään....

Mutta joo tänään vaihettiin pakoputki ja tais olla ihan ajankohtastakin ::)



Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #89 : 22.11.2020, 18:42:25 »
Jarruhommista..
Hyvä tapa on, tekee sitte palojen vaihtoa tai herkistelyä - on katsoa miltä se mäntä näyttää.
Satula irti kannakkeesta ja jarrupolkimella painaa vähän ulos, jotta näkee kunnon.

Jos näkyy ruostetta tms. -> mäntä kokonaan pihalle (pölysuoja kannattaa jättää männän ympärille, jotta estää tipahtamasta kokonaan) ja jarruletkusta irti tai vaihtoehtoisesti vaan letkupihdit (tai lukkopihdit ja väliin rätti tms. vauroiden estämiseks).. sen jälkeen vasta mäntä kokonaan pois sylinteristä (nitriilikäsineitä suosittelen, ei oo terveellistä käsille jarruneste).
Sit hiomanauhalla esimerkiks pyyhkäsee ruosteet pois ja jarrurasvan kanssa paikoilleen (mikäli tiiviste ehjä, ja sylinteri putsattava hyvin ja sinnekkin jarrurasvat).
Joskus on männät sen verra syöpyneitä olleet, et on sit kuiteki joutunu vaihtamaan.

Varmaan yks yleisimpiä virheitä palojen vaihdon yhteydessä ainakin, ettei tarkasteta männän / mäntien kuntoa.
Sit menee jumiin kun männät painetaan sisään ja lopputuloksena on palojen ylikuumeneminen / nopea kuluminen.

Toki hyvä nyrkkisääntö on, jos se ei mene helposti - jotain on pielessä. :)

Edit: tarkennuksena jarrurasvasta, eli tuossa meinasin sitä jarrukumirasvaa.. jota laitetaan mäntiin ja liukutappeihin yleensä.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2020, 18:49:43 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Autoracing  KL-varaosat