Carcom Oy  Ateho

Tyttöjen 740:it

  • 199 Vastauksia
  • 34565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #90 : 23.11.2020, 08:59:28 »
Tuntuu, että jokaiseen Volvoon minkä ostan niin saa vaihtaa pakoputken ja jarrut  :D
Yleensä 740 on akselin ylitys putki mätä, takasatulat jumissa, etu jarrukilvet lahonnut ja kaikki minkä purkaa siitä ympäriltä niin hajoaa enemmän tai vähemmän. Toisaalta vois sitä maksaa autosta joskus yli tonnin niin ei tarttis tonnilla ostaa osia.  8)
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #91 : 26.11.2020, 06:26:55 »
tänään jännän äärellä, jospa Volvo suostuisi eläkkeeltä takaisin palvelukseen. Olis klo 13 jälkitarkistus katsastus. Eilen saatiin jarrut kuntoon, hain lopulta kaikki uudet takajarru hilut. onpahan tytön turvallisempi ajella, kun jarrut toimii 100%.

 Mitä eroa on ,jarrusatuloilla jossa on ns siivet, niihin joissa ulokkeita ei ole, paikallaan olleissa ei niitä ollut. Koko eroa ainakin näytti hieman olevan, silmämääräisesti siivellinen oli hiukan isompi. Omassa 740 siivet on,  nyt uusissa brembon tekemissä (tai laatikossa myydyissä)satuloissa, jotka tuli tähän, ne on. Kaikissa lähteissä sopivuutta ristiin ei allekirjoiteta,mut nyt onneksi kävivät. Motonetin koodin mukaan olivat siivettömät, jotka ostin.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2020, 06:32:44 kirjoittanut Temes »

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #92 : 26.11.2020, 13:48:41 »
tänään jännän äärellä, jospa Volvo suostuisi eläkkeeltä takaisin palvelukseen. Olis klo 13 jälkitarkistus katsastus. Eilen saatiin jarrut kuntoon, hain lopulta kaikki uudet takajarru hilut. onpahan tytön turvallisempi ajella, kun jarrut toimii 100%.

 Mitä eroa on ,jarrusatuloilla jossa on ns siivet, niihin joissa ulokkeita ei ole, paikallaan olleissa ei niitä ollut. Koko eroa ainakin näytti hieman olevan, silmämääräisesti siivellinen oli hiukan isompi. Omassa 740 siivet on,  nyt uusissa brembon tekemissä (tai laatikossa myydyissä)satuloissa, jotka tuli tähän, ne on. Kaikissa lähteissä sopivuutta ristiin ei allekirjoiteta,mut nyt onneksi kävivät. Motonetin koodin mukaan olivat siivettömät, jotka ostin.

Omaan 740 kun ostin kesällä 40mm takasatulat niin luettelo mainitsi värinänvaimentimella ja ilman ja myyjän kanssa ei keksitty mitään muuta eroa, kuin kuvassa "vaimentimella" oli ne ulokkeet ja ilman ei ollut. Silti elstockilta tuli eri perin ne, eli "ilman" oli siivekkeillä. Piti muistaa toista satulaa kuukausi ekan jälkeen tilatessa kummanlainen otettiin
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #93 : 26.11.2020, 17:11:26 »
nonniin leimahan sieltä tuli.. Vielä pientä hienosäätöä, miten jumittava/likainen tyhjäkäyntimoottori tarkalleen ottaen oireilee,? Liittimen irroitus ei vaikuta käyntiin mitenkään.tyhjäkäynti kylmänä hivenen heikkoa ja lämpimänä taas vähän korkea. Happea pyrki olemaan päästöisssä liika, sekä tyhjäkäynti et kierrokset,pakoputki ei vuoda. mistä muualta voisi happea ottaa, lambda arvo 1.03.. meni rimaa hipoen siis päästöistä läpi. Mut kuitenkin leimaa on vuosi ja tyttö pääsee opettelemaan ajamista, heti on oikein kunnon ajokeliä tarjolla..
Pitää yrittää pitää auto aurauskeppien välissä..

ja vielä kuva tuoreella leimalla
« Viimeksi muokattu: 26.11.2020, 17:13:08 kirjoittanut Temes »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #94 : 26.11.2020, 17:26:17 »
Oliko katalysaattori huudatettu kuumaks?
On nimittäin vuotavan putken jälkeen yleisin syy siihen, miks happiarvo->lambda korkea.
 Sit voi olla syystä x pielessä olevat seokset.. ilmamassamittari, lambda, suuttimet... tai esim. vuotavat pakoventtiilit tai satunnaisia sytkäkatkoksia.

Omassa 240 ei ainakaan se tyhjäkäyntimoottori toiminut, ja sit oli reilun puoleinen tyhjäkäynti kuumana.. eli jäänyt varmaan puoliks tai kokonaan auki.
Ohitin sen siitä (koska ei kiinnostanu selvittää) ja säädin kaasuläpästä tyhjäkäynnin -> huono tyhjäkäynti kylmänä, muuten toimii hyvin.

Mut joko ohjaus ei toimi (ecu ei 'tiedä' että on kone käy tyhjäkäyntiä -> joutokäyntitunnistin/sen säätö), moottori (venttiili) ei toimi tai sit syystä x seokset niin pielessä ettei tyhjäkäynninsäädin pysty kompensoimaan sitä, esim. lämpöanturi antaa väärää tietoa eculle.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #95 : 29.11.2020, 19:12:42 »


Jee nyt ois ajettu ensi metrit liikenteessä!!  :sundaydriver:
Ei se ollut mikään hirmu vilkas tie vaan sellanen rauhallinen hiekkatie jossa aika harvoin tulee muuta liikennettä vastaan, mutta kummiskin...
Rehellisesti sanottuna mua pelotti aika paljon se ajaminen ensiks, mutta en onneks ajanutkaan mihinkään puskaan tai törmännyt mihinkään *taavih->

Poissa Misiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #96 : 29.11.2020, 22:19:40 »
Siitä se lähtee! Muistat vielä semmosen ohjesäännön että ohjaat tuhansia kiloja painavaa laitetta mikä pysyy tiessä ja tiellä noin kämmenen kokoisten kumin palasten avulla, joten siinä kohtaa kun koet olevasi erinomainen kuljettaja, kannattaa muistaa että siinä on silti aika paljon mahdollisuuksia tapahtua vahinkoja. En yhtään epäile sun ajo-osaamista enkä koita pelotella, mutta näin yleisesti näkee ihan liikaa liikenteessä ihmisiä jotka näpräävät kännykkää ajaessa ja välillä vilkaisevat eteensä. Sitten jos eteen hyppääkin eläin tai edellä ajava tekee hätäjarrutuksen tai omaan autoon tulee vika, kuten eturengas puhkeaa, siinä ei ole hirveästi enää tehtävissä :)

Mutta mahtavaa että Volvo on leimassa ja ei muuta ku turvallisia kilometrejä!!

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #97 : 05.12.2020, 17:53:55 »
Kiitos!
Ja iso kiitos teille kaikille, kun autoitte saamaan auton kuntoon!!  :)
Seuraavaks ois vuorossa musiikki laitteiden hankkiminen ja asentaminen.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #98 : 06.12.2020, 09:12:27 »

Jee nyt ois ajettu ensi metrit liikenteessä!!  :sundaydriver:
Ei se ollut mikään hirmu vilkas tie vaan sellanen rauhallinen hiekkatie jossa aika harvoin tulee muuta liikennettä vastaan, mutta kummiskin...
Rehellisesti sanottuna mua pelotti aika paljon se ajaminen ensiks, mutta en onneks ajanutkaan mihinkään puskaan tai törmännyt mihinkään *taavih->

Onneks olkoon leimasta ja ensimmäisistä virallisista ajoista  O0 Arvostan kyllä suuresti jotta lähetään ajamaan ensimmäisenä vähän vanhemmalla vielä jopa takavetoisella autolla korttia  :hg:

Olen joskus sen ääneen sanonutkin että kaikkien nuorten pitäisi opetella ajamaan vanhoilla autoilla ilman mitään avustimia sun muita härpäkkeitä niin ymmärrettäisiin miten se auto käyttäytyy ja miten sitä pitää ajaa koska joudut itse tekemään kaiken eikä elektroniikka auta yhtään...toki hienoja nuo nykylaitteet on mutta niillä kun ei ikävä kyllä opi todellisesti ajamaan kun ei pyörä luista ja ei missään tilanteessa voi mennä edes sivuttain yhtään kun auto korjaa virheet ja liukkauden yms tuomat ongelmat.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #99 : 06.12.2020, 10:50:54 »
Onneks olkoon leimasta ja ensimmäisistä virallisista ajoista  O0 Arvostan kyllä suuresti jotta lähetään ajamaan ensimmäisenä vähän vanhemmalla vielä jopa takavetoisella autolla korttia  :hg:

Olen joskus sen ääneen sanonutkin että kaikkien nuorten pitäisi opetella ajamaan vanhoilla autoilla ilman mitään avustimia sun muita härpäkkeitä niin ymmärrettäisiin miten se auto käyttäytyy ja miten sitä pitää ajaa koska joudut itse tekemään kaiken eikä elektroniikka auta yhtään...toki hienoja nuo nykylaitteet on mutta niillä kun ei ikävä kyllä opi todellisesti ajamaan kun ei pyörä luista ja ei missään tilanteessa voi mennä edes sivuttain yhtään kun auto korjaa virheet ja liukkauden yms tuomat ongelmat.

Tästä mä olen täysin samaa mieltä. Ekat pari talvea avustamattomalla autolla opettaa sitä käyttäytymistä liukkaalla ihan toisella tapaa vaikka alla olisi huippurenkaatkin. Toki kalusto uusiutuu koko ajan mutta helpompi on tottua niihin avustimiin kuin niistä pois.

Tämä pitäis tulla jo autokoulussa, samoin kuin se että ajettaisiin hieman myös automaattivaihteistollisella autolla. Oma tyttöystävä on hyvä esimerkki siitä kun on totuttu vain siihen tasan yhteen tuttuun, suht nykyaikaiseen manuaalivaihteiseen autoon. Oli melkoinen saavutus saada se vanhemman Volvon rattiin ja se on vieläkin melkoinen "mörkö" hänelle, samoin kuin automaattilaatikko.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #100 : 07.12.2020, 19:25:50 »



Liittyykö myös tämä liitin radion toimintaan?, koska katkotut johdot näyttää riittävän kaiuttimille eteen ja taakse sekä soittimen virtapiuhoiksi.

Ja mittaristoon liittyvä kysymys...
Nopeusmittarin neula ei liikahda ollenkaan, kokeiltu kahdella mittaristolla, onko vika silloin perässä olevassa nopeus anturissa? Sen johto ja liitin on tarkistettu myös ja vaikuttivat ehjiltä.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #101 : 07.12.2020, 19:34:14 »
Tuleeko kilometrejä trippiin tai matkamittariin.

Kierrokset jää paikoillaan myös ikävästi leijumaan kun ei ecu tiedä liikkuuko pyörät ja moottorijarrutetaan.

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #102 : 07.12.2020, 20:43:28 »
Tuleeko kilometrejä trippiin tai matkamittariin.

Kierrokset jää paikoillaan myös ikävästi leijumaan kun ei ecu tiedä liikkuuko pyörät ja moottorijarrutetaan.

Ei tule kumpaankaan ja kiekkomittari toimii normaalisti.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #103 : 07.12.2020, 20:47:13 »
Kiekkamittaista sen näkee jos ei perästä tule eculle tieto tai mittariston kautta kun kiertää se ei sitä lähetä eculle jos paikoillaan jää lämpösenä kierrokset leijumaan.

Toista mittaristoa koitatte jossain kohtaa. Ajoa ei paljon haittaa. Kun leimakin on niin onko gps vai navin nopeusmittari?

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #104 : 07.12.2020, 20:51:56 »
Onneks olkoon leimasta ja ensimmäisistä virallisista ajoista  O0 Arvostan kyllä suuresti jotta lähetään ajamaan ensimmäisenä vähän vanhemmalla vielä jopa takavetoisella autolla korttia  :hg:

Olen joskus sen ääneen sanonutkin että kaikkien nuorten pitäisi opetella ajamaan vanhoilla autoilla ilman mitään avustimia sun muita härpäkkeitä niin ymmärrettäisiin miten se auto käyttäytyy ja miten sitä pitää ajaa koska joudut itse tekemään kaiken eikä elektroniikka auta yhtään...toki hienoja nuo nykylaitteet on mutta niillä kun ei ikävä kyllä opi todellisesti ajamaan kun ei pyörä luista ja ei missään tilanteessa voi mennä edes sivuttain yhtään kun auto korjaa virheet ja liukkauden yms tuomat ongelmat.

Kiitos! :)
Juu onhan tuo aika mielenkiintoista ajaa liukkaalla tiellä mikä on täynnä loskaa, mutta onneksi on hyvä apukuski joka auttaa tarvittaessa... :)

 

Elekma  Autoracing