Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 164 -70

  • 31 Vastauksia
  • 7493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #15 : 27.06.2021, 11:22:29 »
Keulan peltejä tarvittaisi. Tuosta keulapalasta ei kyllä enää hyvää saa tehtyä, jollei käytä siihen puolta vuotta. Myös keulapalan taakse tulevia peltiosia tarvitsen… anyone?






Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #16 : 27.06.2021, 12:57:59 »
Jo on sulla savotta :o

Nuo keulapalan taustapellit kuuluu olla kiinni siinä keulapalassa. Jos siis löydät ehjän keulan, niin ne tulee mukana  :)

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #17 : 27.06.2021, 13:37:47 »
Tuolta ehkä jos ei muualta löydy,  www.v-palvelu.fi

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #18 : 27.06.2021, 18:56:09 »
Volvon OEM keulapalan saa uutena noin 700euroon. Ei aivan posketon, koska siinä kuitenkin on aika paljon vaikeita muotoja

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #19 : 27.06.2021, 18:58:46 »
Nostin moottorin pois ja purin. Siltä löytyi ”K” profiilin nokka, mikä on tietysti mukava asia. Eri asia sitten onko se käyttökelpoinen… Mitä sanoo raati?








Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #20 : 27.06.2021, 21:00:00 »
Aika nostalgiseen kuntoon on päässyt rauta aihiossa, mutta noita aikaisemman projektin kuvia vilkaistessa, ei se liene poka mikhän, sen kun vaan harrastaa. :) O0
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #21 : 28.06.2021, 22:46:19 »
Randsille ja Mäkimiehelle kiitokset varastopalvelut -vinkkauksesta. Sieltä olisi nyt keulapellit löytymässä.

Moottorin lohko on nyt pesty ja hoonattu. Vaikka männät näyttivät aivan uusilta, oli sylinteriputkiin kuitenkin ilmestyneet jo kynnykset. Sen huomaa hyvin kun on hoonattu. Vertailun vuoksi, B5254T2 moottorissa ei ollut vielä minkäänlaista kulumaa sylinteriputkissa 400tkm ajettuna. Materiaalit ovat kyllä kehittyneet. Autolle tulee kuitenkin niin vähän kilometrejä, korkeintaan pari tuhatta vuodessa, että tässä vaiheessa ei ole merkitystä vaikka jätänkin poraamatta.

Meinasin että pohjamaalaan lohkon ensin 2K-epoksilla, ja pintaan sitten joku punainen maali, mahdollisimman lähelle alluperäistä sävyä. Onko parempia ajatuksia lohkon+ kannen maalauksesta niin, että maali ei lohkeilisi vielä ensimmäisessä öljynvaihdossa irti?







« Viimeksi muokattu: 28.06.2021, 22:49:11 kirjoittanut Teemu L »

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #22 : 29.06.2021, 05:45:11 »
Olen maalannut B20 Miranolilla ja VHT spray moottorimaalilla. Molemmat toimii.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #23 : 30.06.2021, 17:00:49 »
On tuossa tekemistä, mutta pelastettavissa kun motivaatiota riittää. Hyvä homma, että näitä harsitaan kasaan eikä pistetä puristimeen tai peltoautoksi. Joskin värimaailmasta pääteltävissä ettei on jossain vaiheessa saattanut olla ei niin hyvällä pidolla.

Lainaus
Meinasin että pohjamaalaan lohkon ensin 2K-epoksilla, ja pintaan sitten joku punainen maali, mahdollisimman lähelle alluperäistä sävyä. Onko parempia ajatuksia lohkon+ kannen maalauksesta niin, että maali ei lohkeilisi vielä ensimmäisessä öljynvaihdossa irti?

Itse olen käytännössä vastaavalla reseptillä maalannut jo pari moottoria. Ensin ruosteet ja vanhat maalit pois teräsharjalaikalla jonka jälkeen hiomapaperilla karhennus. Sitten pintaan kunnon 2k epoksi ja sen päälle 2k akryylimaali.

 Itsellä toisessa moottorissa maali on edelleen virheetön, vaikka maalattu n. 20tkm / 3v sitten ja moottori on rakennettu 3 kertaa sinä aikana eli on veivattu keulalle ja pukkiin...
toisen moottorin maalasin samalla reseptillä, mutta se ollut vasta 5tkm keulalla, ei tosin moittimista siinäkään.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #24 : 30.06.2021, 17:36:51 »
Hyvä homma, että näitä harsitaan kasaan eikä pistetä puristimeen tai peltoautoksi.
Romutuspalkkio on myös aktivoinut ihmisten paalaushaluja, usein romiksilla on parempikuntoisia autoja kuin oma käyttis on :idiot2: :buck2:
Hyvä että taas tulee yksi 164 liikenteeseen lisää, niitä ei usein näe.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #25 : 30.06.2021, 18:42:25 »
Olen maalannut B20 Miranolilla ja VHT spray moottorimaalilla. Molemmat toimii.

Miranolilla on mystinen maine oman kannattajakuntansa keskuudessa, juontaisiko ajoista, kun rautakaupasta ei juuri parempaakaan saanut... Mutta kuuluu sillä lohkoja maalatun ja lie aikansa pysynytkin. Itse en ko. jankista ole juuri erityisiä etuja keksinyt. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1399
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #26 : 30.06.2021, 22:02:56 »
Alkuperäinen Miranol oli ihan toimiva maali, kuten alkuperäinen Ferrex. Nimeä lukuunottamatta mitään yhteistä ei ole noilla vanhoilla hyvillä ja nykytuotteilla.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #27 : 30.06.2021, 22:38:51 »
Alkuperäinen Miranol oli ihan toimiva maali, kuten alkuperäinen Ferrex. Nimeä lukuunottamatta mitään yhteistä ei ole noilla vanhoilla hyvillä ja nykytuotteilla.

Ferrex on muuttunut, mutta Miranol on kuulemma pysynyt muuttumattomana. Tällästä väittivät Tikkurilassa, tiiä sit tietääkö ne ittekkään.

Kävin silti hakemassa temaduria, ei jaksa tehdä kahteen kertaan.  :D
Nuo ammattikäyttöön tarkotetut tuotteet on vaan 10x halvempia (kun pitää isompi ala maalata) ja 100x parempia kun markettituotteet.

Temaduria ja vastaavia kun saa samana rahaan sävytettynäkin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #28 : 01.07.2021, 09:26:06 »
Noista lohkon kulumisista niin olen avannu noin 250tkm ajettu b30 missä oli  rappu, eli olika silloin öljy vaan huonompi vai mikä ???mutta tuntuu että nämä vaan kuluu herkemmin kuten myös esm nokka

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1399
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70
« Vastaus #29 : 02.07.2021, 17:36:18 »
Ferrex on muuttunut, mutta Miranol on kuulemma pysynyt muuttumattomana. Tällästä väittivät Tikkurilassa, tiiä sit tietääkö ne ittekkään.

Kävin silti hakemassa temaduria, ei jaksa tehdä kahteen kertaan.  :D
Nuo ammattikäyttöön tarkotetut tuotteet on vaan 10x halvempia (kun pitää isompi ala maalata) ja 100x parempia kun markettituotteet.

Temaduria ja vastaavia kun saa samana rahaan sävytettynäkin.

Ei tuu itselläkään maalattua mitään rautakauppamaaleilla. Teollisuustuotteet on hyviä ;)

Mutta kasari-Miranol kuivui tunneissa, nykyisin menee päiviä että joku on kyllä muuttunut, lieneekö sitten tuo ilmasto...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Proturbo  Autodiagnoosi