On tuossa tekemistä, mutta pelastettavissa kun motivaatiota riittää. Hyvä homma, että näitä harsitaan kasaan eikä pistetä puristimeen tai peltoautoksi. Joskin värimaailmasta pääteltävissä ettei on jossain vaiheessa saattanut olla ei niin hyvällä pidolla.
Meinasin että pohjamaalaan lohkon ensin 2K-epoksilla, ja pintaan sitten joku punainen maali, mahdollisimman lähelle alluperäistä sävyä. Onko parempia ajatuksia lohkon+ kannen maalauksesta niin, että maali ei lohkeilisi vielä ensimmäisessä öljynvaihdossa irti?
Itse olen käytännössä vastaavalla reseptillä maalannut jo pari moottoria. Ensin ruosteet ja vanhat maalit pois teräsharjalaikalla jonka jälkeen hiomapaperilla karhennus. Sitten pintaan kunnon 2k epoksi ja sen päälle 2k akryylimaali.
Itsellä toisessa moottorissa maali on edelleen virheetön, vaikka maalattu n. 20tkm / 3v sitten ja moottori on rakennettu 3 kertaa sinä aikana eli on veivattu keulalle ja pukkiin...
toisen moottorin maalasin samalla reseptillä, mutta se ollut vasta 5tkm keulalla, ei tosin moittimista siinäkään.