Elekma  Autoracing

B20 ja Weber dgv:n suutinasiaa

  • 3 Vastauksia
  • 1539 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gtamazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
B20 ja Weber dgv:n suutinasiaa
« : 19.05.2021, 13:38:22 »
Eipä löytynyt haulla oikein apua, joten kyselen porukalta jos olisi enemmän pelannut weberin vakiokaasuttimen kanssa.

Ongelmana on, että ajossa noin 3 tuhannen kierroksen kohdalla veto hiipuu ja rupeaa rötäämään putkessa. Eli amatöörin diagnoosina olis, että menee laihalle? Ryypyn vetäminen päälle tuntuisi auttavan myös. Alle tuon 3000 kierroksen toiminta on melko hyvää. Olen hieman pelannut noiden suuttimien kanssa, mutta en nyt lähtenyt summassa näitä vaihtelemaan ennenkuin otan hieman selkoa asiasta. Oliskohan kellään noista suuttimista mitään arviota mitä kannattaisi kokeilla? Vai onkohan tässä nyt joku muu ongelma...

Vähän tuosta kokoonpanosta moottorissa jos se jeesaa asiaa:
- B20 1. ylikoossa
- portattu kansi, joka ainakin edellisessä kokoonpanossa pelasi hyvin
- 717 nokka
- perus misab imusarja ja siinä 32/36 weber dgv
- Syttynä pertronix ja flamethrower puola

Tällä hetkellä paikallaan olevat suuttimet ovat:
- tyhjäkäynti 55/50
- pääsuutin 155/165
- seos F6/F6
- ilma 165/175

Noilla tosiaan melko hyvin pelaa, mutta vähän pidemmälle tekisi mieli tuota toiminta-aluetta viedä. Paras varmaan olisi jos saisi afr tietoa ajossa, mutta en nyt tässä vaiheessa haluaisi siihen ryhtyä.

Poissa timant

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 ja Weber dgv:n suutinasiaa
« Vastaus #1 : 19.05.2021, 15:08:40 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2448.0 tuossa nyt jotakin höpinää ja ohjeita löytyy myös -->

http://freetechnics.fi/images/ohjeet/DGV_ohjeet.pdf

Lainaus
Olen hieman pelannut noiden suuttimien kanssa
onko tämä vaikuttanut koneen toimintaan?

onko tuo kaasutin uusi vai olisiko pesua ja huoltosarjaa vailla?

edit.
Lainaus
rupeaa rötäämään putkessa. Eli amatöörin diagnoosina olis, että menee laihalle?
mitä tässä tapauksessa rötäämisellä tarkoitetaan, itse kuvittelisin että ennemminkin sitten liian rikkaalla? (eikös DGVssä ryyppy avaa myös kaasuläppiä..) Tai sytytys myöhäisellä?

oliko tässä kokoonpanossa bensanpaineensäädintä?
« Viimeksi muokattu: 19.05.2021, 15:43:33 kirjoittanut timant »

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: B20 ja Weber dgv:n suutinasiaa
« Vastaus #2 : 19.05.2021, 21:26:40 »
Eli lähteekö rötäämään siinä kohtaa kun toisiokurkku aukeaa? Ittellä oli joskus aika talkoot, että sain tollasen uuden kaasarin pelaamaan B20:ssä. Vaatii huomattavasti isommat suuttimet kuin mitä koneen koko antaa olettaa, tämmösillä sain itse toimimaan koko vetoalueella:
Pääsuuttimet, ensiöpuoli 155, toisio 145. Ilma, ensiö 165, toisio 160,
tyhjäkäynti 60.
Volvo PV&Duett

Poissa Gtamazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 ja Weber dgv:n suutinasiaa
« Vastaus #3 : 20.05.2021, 09:38:01 »
Kiitokset vastauksista.

Tuota hieman tutkin ja pari kohtaa löysin, joilla homma parani taas. Alunperin vaihdoin vain noi tyhjäkäyntisuuttimet, koska oletin, että paikallaan olevat pääsuuttimet ovat noin suurinpiirtein ok. Otin jokaisen suuttimen käteen ja toisiossa olikin suutinkokona 185 (eikä 165 kuten aiemmin olin mielestäni katsonut  :D) eli se oli liian iso. Muutin sen 150 ja veto parani hyvin. Nimenomaan toisiopuolen auetessa ongelmaa oli aiemmin. Nyt menee paremmin 5000 nurkalle, enkä nyt enempää testannutkaan.

Voisin Villen vinkillä vielä kokeilla hieman pienempiä ilmasuuttimia.

Nyt alkaa toiminta olemaan hyvää, kiitokset vinkeistä!


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron