Race.fi  Puotilan autokorjaamo

79 240 k jet ongelmia

  • 27 Vastauksia
  • 3650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
79 240 k jet ongelmia
« : 10.06.2021, 22:28:47 »
Saako vm.1979 244n ruiskulla (B19E) muuttaa kaasarille ja mitä kaikkea vaatii? Itse en ymmärrä tuosta k jetronicista mitään ja se temppuilee niin on käynyt mielessä jos sinne laittaisikin kaasuttimen tilalle.  :o
« Viimeksi muokattu: 30.06.2021, 17:43:38 kirjoittanut Tomi426 »
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #1 : 10.06.2021, 22:48:50 »
anna olla ruisku ja laita kuntoon se.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #2 : 11.06.2021, 03:25:45 »
Mitä se k-jet temppuilee?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #3 : 11.06.2021, 09:47:37 »
Lämpimänä jos ehtii seistä jonkun aikaa joutuu sahaamaan todella kauan että lähtee käyntiin. Tosin välillä taas ei joudu niin paljon sahaamaan, luulin että kaasulla pelleily vaikutti siihen mutta tuntuu niin epäsäännölliseltä niin taisi vain olla sattumaa. Mitä luin netistä niin oireet vittaa höyrylukkoon koska lähtee lämpimänäkin hyvin jos ei ehdi olla kauaa sammutettuna. Kai suuttimet vuotavat paineen ulos tai jotain . Bensapaineenvaraimen pitäisi kai estää tuota  ???   
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #4 : 18.06.2021, 15:05:22 »
Bensapaineenvarain vaihdettu ja edelleen sama ongelma  >:( vanha kyllä vaikutti olevan viallinen koska sen taakse tulevasta letkusta tuli bensaa ja luin että sen pitäisi vain päästää bensa takaisin tankkiin jos varaimen kalvo rikkoutuu. Uudessa varaimessa ei kyllä tätä lähtöä ole vaan vain joku ruuvi. Ei sen kai luulisi vaikuttavan vai pitääkö ruuvia säätää/irroittaa?  ???
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #5 : 18.06.2021, 23:38:28 »
Ei kuulu säätää. Todennäköisesti vaan vuotava suutin, ne menee joskus tosi pahoikskin. Kokeiles vaan startata kaasu pohjassa.

Helpompi on vaihtaa koko kelju-koo-kojootti toiseen kun ruveta siirtymään 70-luvulta 10-luvulle ja asentaa vessanpönttö koneuhoneeseen. Kaasari on ymmärrettävä rautamöykky-veekasissa, ei juuri mualla...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #6 : 19.06.2021, 22:11:15 »
Miten pystyn testaamaan suuttimet? Kuulemma kaksi on vaihdettu etten turhaan vaihtaisi niitä.
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #7 : 20.06.2021, 11:08:02 »
https://youtu.be/rSLcEwdX3ns

Jotakuinkin noin. Itse tekisin suljetummassa astiassa, tuo sumu syttyy kipinästä herkästi.

Suuttimista tulee polttoainetta kun bensapumppuun kytkee virtaa (hyppyjohto releelle) ja nostaa imusarjan alla, kumipalkeen sisällä olevaa läppää.

Paras olisi jos olisi neljä pienempää astiaa joihin laittaa suuttimet jotta voi vertailla niiden tuottoakin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #8 : 20.06.2021, 17:50:03 »
Eikö siinä airflowsensorissa (eli läppähässäkässä) ole kytkin joka käynnistää bensapumput  kun läppä liikkuu.. eli ei tarvita hyppyjohtoa jos pumput ja releet on muuten kunnossa.
Ja tuon kjetin painepumpunhan pitää olla vähän kovatuottoisempi kuin esim LH:n.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #9 : 20.06.2021, 18:04:13 »
Ei sentään. Bensapumpun rele saa signaalin sytytykseltä kytkeä pumput päälle.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #10 : 20.06.2021, 18:26:22 »
Ei sentään. Bensapumpun rele saa signaalin sytytykseltä kytkeä pumput päälle.
Ok.. 90-luvulla B28E:tä rassatessani riitti kun painoi määräjakajan läppää alaspäin niin pumput käynnistyi ja bensa virtasi suuttimista ininän kera ilman hyppyjohtoa... ei tarvinnut miettiä mistä pumppu saa signaalinsa. Ja vinokoneessahan sitä läppää pitää nostaa... sellaista en ole rassannut (enkä rassaa vaikka yksi sellainen tuolla mökillä onkin :D)

Edit: niin virrat päällä tietysti testailin.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2021, 18:40:09 kirjoittanut HarPes »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #11 : 20.06.2021, 19:02:35 »
Olit muuten osittain oikeassa.

Tutkailin pdf:iä niin 1976-1977 oli katkaisija määräjakajassa. 1978 se muuttui siten että seuraa sytytystä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #12 : 20.06.2021, 19:33:14 »
Ja olin myös osittain väärässä sillä se konekin oli tietysti B27E  :D

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #13 : 22.06.2021, 09:24:09 »
K jet jatkaa temppuilua kun sunnuntaina  ajelin niin alkoi liikkeelle lähtiessä ja kiihdyttäessä pätkimään ja pitää todella kevyesti painaa kaasua että pystyy kiihdyttämään. Pari kertaa myös sammui liikennevaloissa tämän takia. Ruiskupumppu kuulostaa siltä että joutuu tekemään ylitöitä. Pumppu aika uusi ja aiemmin hiljainen. Myös suodatin on aika uusi. Mikäköhän sille nyt tuli?
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '90 Mitsubishi Space Van

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 79 240 ruiskusta kaasariksi
« Vastaus #14 : 22.06.2021, 10:25:01 »
Siirtopumppu rikki tankissa, vai onko nuin vanhassa sitä? Polttoainelinja rikki tai tukossa ennen painepumppua?

 

Ateho  Elekma