Carcom Oy  Ateho

Hybridit 2012-

  • 129 Vastauksia
  • 34223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #120 : 21.01.2012, 22:49:28 »
Mistä tiedät paljonko Volvossa plugin tekniikka tuo lisähintaa? Volvon hybridiä ei ole ilman sitä hinnoiteltu. Just laskin Toyotan hinnastosta että niillä hybridi tekniikka nostaa auton hintaa 16% ilman plugin tekniikkaa. Siihen vielä jos lasketaan tuo 7 tonnin hinta niin hintalisä normi malliin onkin jo 42%.

Auriksen hybriditekniikka on presiis sama Priuksessakin eli oikeilla jäljillä olit.

Itse lähestyisin hintaa Aurisin diesel-mallin ja hybridin kautta. Hybrid maksaa verouudistuksen jälkeen vähemmän kuin diesel-Auris. Lisäksi täytyisi huomioida automaattivaihteiston lisähinta, joka kuuluu hybrideissä hintaan.

En myöskään ymmärrä, miksi pitäisi puhua prosenteista, kun auto kuitenkin ostetaan euroilla. Eihän muutkaan varusteet ole hinnaltaan prosenttia auton hinnasta. Sama varuste maksaa (verottomana) yhtä paljon halvempaan kuin kalliimpaankin malliin. Miksi hybriditekniikka tekisi siitä poikkeusta?

Omasta mielestä aika suuri lisä jostain ekohössötyksestä. Vertasin siis Auris mallistoa kun sitä saa normi sekä hybridi mallina.

Ekohössötystä tai ei, mutta Tojotan hinnoittelumallilla hybrdidin ja jopa plug-in hybridin ostamista voi perustella taloudellisilla perusteilla.

Hitusen kalliimpi kuin perusmallin bensakone, mutta halvempi tai samanhintainen kuin diesel.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #121 : 22.01.2012, 00:04:29 »
Hitusen kalliimpi kuin perusmallin bensakone, mutta halvempi tai samanhintainen kuin diesel.
Hitusen = melkein puolet kalliimpi kuin vastaava bensa :).

Volvoa jos katsotaan niin hybridiä vastaava suorituskyky löytyy T6 mallista eikä se ole ihan ilmainen. Taitaa hinta pyöriä siellä 70t€ tietämillä.

En myöskään ymmärrä, miksi pitäisi puhua prosenteista, kun auto kuitenkin ostetaan euroilla. Eihän muutkaan varusteet ole hinnaltaan prosenttia auton hinnasta. Sama varuste maksaa (verottomana) yhtä paljon halvempaan kuin kalliimpaankin malliin. Miksi hybriditekniikka tekisi siitä poikkeusta?
Joo ei osteta prosenteillä mutta se on ainoa tapa verrata täysin eri hintaluokan autoja ja niissä olevia tekniikoita. Kyllä tojotallakin hybridi tekniikka maksaa kun se laitetaan Lexuksen koriin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #122 : 22.01.2012, 09:38:19 »
Joo ei osteta prosenteillä mutta se on ainoa tapa verrata täysin eri hintaluokan autoja ja niissä olevia tekniikoita. Kyllä tojotallakin hybridi tekniikka maksaa kun se laitetaan Lexuksen koriin.

Eikä maksa, esim. RX oli hybridinä halvempi kuin pelkällä bensakoneella. CT maksaa yhtä paljon kuin Prius, jne.

Nythän Lexuksella ei ole enää ainakaan Suomen myyntiohjelmassa yhtäkään sellaista mallia, jossa hybridiys olisi valinnainen varuste. IS on ainoa ei hybridi, eikä siihen ole saatavana hybridi-versiota. CT, RX, GS ja LS ovat tarjolla vain hybrideinä.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2012, 09:43:09 kirjoittanut sjvirt »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #123 : 22.01.2012, 10:21:41 »
Eikä maksa, esim. RX oli hybridinä halvempi kuin pelkällä bensakoneella. CT maksaa yhtä paljon kuin Prius, jne.
Saksan hinnastosta löytyi vielä kaksi eri versiota RX mallista.  Hybriditön malli oli 54t€ ja hybridi versio 60t€.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #124 : 22.01.2012, 17:22:14 »
Saksan hinnastosta löytyi vielä kaksi eri versiota RX mallista.  Hybriditön malli oli 54t€ ja hybridi versio 60t€.
Se taas ei vaikuta meidän markkinoille, eikä tähän keskusteluun, koska mallia ei tarjota Suomessa.
Keskitytään hintavertailuun kotimaisilla markkinoilla.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #125 : 22.01.2012, 18:36:29 »
Se taas ei vaikuta meidän markkinoille, eikä tähän keskusteluun, koska mallia ei tarjota Suomessa.
Keskitytään hintavertailuun kotimaisilla markkinoilla.

Jos pohditaan hybriditekniikan lisähintaa, niin kyllähän tuo Saksan hinnasto antaa paremman kuvan kuin Suomi-hinnasto. Sakemanneilla kun ei ole CO2-perusteista autoveroa "sotkemassa" hinnoittelua.

Kun RX:n hybriditekniikka maksaa Saksassa näemmä 7 tonnia enemmän kuin pelkkä bensakone, niin siitäkin voidaan vetää linjoja muiden automerkkien hinnoitteluun.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #126 : 22.01.2012, 18:42:56 »
Jos pohditaan hybriditekniikan lisähintaa, niin kyllähän tuo Saksan hinnasto antaa paremman kuvan kuin Suomi-hinnasto. Sakemanneilla kun ei ole CO2-perusteista autoveroa "sotkemassa" hinnoittelua.

Kun RX:n hybriditekniikka maksaa Saksassa näemmä 7 tonnia enemmän kuin pelkkä bensakone, niin siitäkin voidaan vetää linjoja muiden automerkkien hinnoitteluun.
Mutta mitä merkitystä sillä on mitä se maksaa ulkomailla, koska verotus menee kuitenkin Suomen mukaan.
Ymmärrän kyllä että kiinnostus "absoluuttiseen" hybridilisään on olemassa, mutta se ei muuta sitä asiaa, että Suomessa hinnat on kuitenkin jotain aivan muuta. Toki vertailu on vaikeaa jos ei samaa mallia saa normaalilla tekniikalla, vaan liekö sillä sitten niin väliä. Se maksaa mitä maksaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #127 : 22.01.2012, 19:17:33 »
Se taas ei vaikuta meidän markkinoille, eikä tähän keskusteluun, koska mallia ei tarjota Suomessa.
Keskitytään hintavertailuun kotimaisilla markkinoilla.
Totta, lähinnä sen takia kaivoin kun väitettiin että bensa malli on kalliimpi kuin hybridi :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #128 : 22.01.2012, 19:18:58 »
Jos pohditaan hybriditekniikan lisähintaa, niin kyllähän tuo Saksan hinnasto antaa paremman kuvan kuin Suomi-hinnasto. Sakemanneilla kun ei ole CO2-perusteista autoveroa "sotkemassa" hinnoittelua.

Kun RX:n hybriditekniikka maksaa Saksassa näemmä 7 tonnia enemmän kuin pelkkä bensakone, niin siitäkin voidaan vetää linjoja muiden automerkkien hinnoitteluun.
Saksassa ei taida olla varsinaista autoveroa ollenkaan. Ainoastaan alv:tä vastaava vero. Eli periaatteessa voi verrata suoraan suomalaisiin verottomiin hintoihin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #129 : 22.01.2012, 22:13:28 »
Saksassa ei taida olla varsinaista autoveroa ollenkaan. Ainoastaan alv:tä vastaava vero. Eli periaatteessa voi verrata suoraan suomalaisiin verottomiin hintoihin.

Kyllä, juurikin noin.

Saksan alv on 19 %:a, joten se täytyy tietysti muuttaa 23 %:ksi, jotta voi verrata Saksan hintoja Suomen autoverottomiin hintoihin.

 

RallyBaron  Samppasport