Nokka, kansi ja imusarja vaikuttaa paljon heräämiseen ja vetoihin.
Kyllä superi herää aikaisemmin ja kerää painetta nopeammin kun normaali, kaikki riippuu tottakai suhteista (Koneen koko+nokka+kansi=>pakokaasuvirta, pakopesän koko suhteessa pakovirtaan, jonka volyymi ja nopeus saa aikaan turbiinia pyörittävän voiman)
Kannen teosta sen verran että ihan varmasti sen 500€ saa siihen uhrata jos lähtee jonkinlaista teettämään sellaisella kaverilla joka tekee tätä työkseen, yli tonni sitten all out kannesta... Harrasteviilaajat ja jokkiskansien tekijät on sit tuurista kiinni, mitä joudut maksamaan...
Jos haluat nopean spoolin ja vetoja ees jonkinlaiselle pelialueelle, niin kannattaa miettiä hx35 superia aika pienellä pakopesällä (mahdollisesti 8 tai 10). Jos laitat 12 pakopesän niin vetoa piisaa pidemmälle mutta heräämisessä häviät sen mitä voitat huipputehoissa.
Mikä on tavoite ton b19a:n kanssa?
Varma lähtokohtahan se on moneen yritykseen, takavuosina joku taisi ottaa yli 400hp kaasuttimilla ja jakajasytkällä. Ahtimena muistaakseni hx40super ja pakopesä oli kasi. Kansi oli täysin tehty ja pitkälle vetävä nokka. Teholappujen mukaan se taisi olla pikkasen ylävireinen. Kuolasin projektitopikkia monesti...
Olettaen että toi kone tuottaa vakiona noin 90-110hp (ruiskulla säädettynä), fiksulla ahtimella ja baarilla se tarkoittaa noin 200hp ja kahdella 300hp... Toi tarkoittaa aika pitkälti sitä että korkeammalle kurotettaessa paras olisi koittaa kasvattaa vaparitehoja.
Harkitse sitä että heität sen b19a:n päälle 530 kannen ja laitat A nokan... Sitten teet yksinkertaisen pakosarjan, ei mitään ylimääräistä vaan mahdollisimman lyhyet ja suorat putket ahtimelle.
Ahtimeksi HX35 super /8 pakopesä
Hukkaportiksi 44mm tial style tai aito jos budjettissa on varoja
Sillä alotat ja annat mennä pari kesää lappu lattiassa.
Myöhemmin sit EVO2