Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Oudot männät B18 mitoilla.

  • 12 Vastauksia
  • 5394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Oudot männät B18 mitoilla.
« : 28.03.2012, 13:55:49 »
Kaivelin varaston kätköjä ja putkahti tuollaiset vastaan.
Ovat B18 +.020 mitoilla mutta vähän oudon näköiset eli viisaammat kertokoon, että laitanko metallinkeräykseen vai verkonpainoksi.

EDIT: Lähinnä kiinnostaa, että pysyykö nuo kasassa, kun noissa on tuo halkio öljyrenkaiden alta männän sisään ja onko niistä ja noista reijistä mitään hyötyä. Männät ovat olleet itsellänikin jo vuosia tallessa ja taitavat olla AE valmisteet.






« Viimeksi muokattu: 28.03.2012, 17:04:14 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #1 : 29.03.2012, 14:50:24 »
Luultavasti ovat jotakin jäähdytys ja voitelureikiä josta öljy kulkee läpi.. Eiköhän ne b18:ssa kestä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #2 : 29.03.2012, 17:22:10 »
Varottava esimerkki kuinka mäntiä EI pidä tehdä . Aikoinaan nuo männät oli markkinoiden halvimpia ,ja moni kokeilija löysi kovemmassa käytössä moottoristaan kaksiosaisen männän   ,katkeaa nimenomaan tuon rakenteen ansiosta .
Männän materiaali ja rakenne poikkesi muutenkin OIKEISTA männistä ,esim; MAHLE .

Jos on muita vaihtoehtoja männille ,jättäisin NUO hyllyyn ,,,,,, "suunnittelun kukkasena" ;)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #3 : 29.03.2012, 19:43:09 »
Vakiovehkeessä pitäisi toimia.
Joskus jostain luin, että idea tuossa on se, että se katkos estää lämpöä siirtymästä laesta helmaan.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #4 : 29.03.2012, 21:37:18 »
Jos nuo on oikeasta materiaalista tehty niin ei pitäisi hajota kovin helposti.. Paremminhan niiden mäntien pitäisi kestää kun jäähtyy paremmin..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #5 : 29.03.2012, 21:40:18 »
Jos nuo on oikeasta materiaalista tehty niin ei pitäisi hajota kovin helposti.. Paremminhan niiden mäntien pitäisi kestää kun jäähtyy paremmin..

Voi olla, että eke:ä kannattaa kuunnella tässä asiassa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #6 : 29.03.2012, 21:55:14 »
Voi olla, että eke:ä kannattaa kuunnella tässä asiassa.
Tuohon tyyliin oli kaikki datsunin männät ennenvanhaan, ja 45heppasesta pystyi huoletta ottamaan ~100 hepoa.
=> Ei huolta vakiossa.

Edit: 60 kaakkisesta jotain 100, elikkä KESTÄÄ.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2012, 21:58:38 kirjoittanut järviin »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #7 : 29.03.2012, 22:01:31 »
Ottamatta kantaa tuon männän kestoon
miksi rakentaa tiedetysti huonosta männästä, kun kunnon
männätkään ei maksa juuri mitään.

Ja täältä kanssa Juhaa kompaten, kuuntelisin asiassa kyllä eke:ä,
hänellä kuitenkin on vähän realistisempaa tietoa noista
kuin nämä veikkaukset ja " kun siinä ja siinä on ollut".

Toki saa turbokoneenkin rakentaa linnunluilla.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #8 : 29.03.2012, 22:40:45 »
Ottamatta kantaa tuon männän kestoon
miksi rakentaa tiedetysti huonosta männästä, kun kunnon
männätkään ei maksa juuri mitään.

Ja täältä kanssa Juhaa kompaten, kuuntelisin asiassa kyllä eke:ä,
hänellä kuitenkin on vähän realistisempaa tietoa noista
kuin nämä veikkaukset ja " kun siinä ja siinä on ollut".

Toki saa turbokoneenkin rakentaa linnunluilla.

Järvistä kompaten: Se on nuorempana kasannut juuri noilla AE:n männillä monta A12 ja A15 konetta, josta jälkimmäisestä otettu +120hv(ei penkitetty, myllärin kansi 40mm lortot ym.)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #9 : 29.03.2012, 22:59:10 »
Järvistä kompaten: Se on nuorempana kasannut juuri noilla AE:n männillä monta A12 ja A15 konetta, josta jälkimmäisestä otettu +120hv(ei penkitetty, myllärin kansi 40mm lortot ym.)

Kimille vaan vinkkinä että lue eke:n neuvo vastaus on siinä
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #10 : 30.03.2012, 07:26:10 »
Kiitoksia kommenteista.

Nuorna miesnä tuli oltua muutamassakin koneremontissa mutta tuollaisiin en ole koskaan törmännyt.

Tuollainen vähättelevä esson-baari kommentti "Eiköhän ne b18:ssa kestä.." saattaa muuten alkaa ketuttamaan, jos joku siihen uskoo ja rautaa tulee pihalle 7000 kierroksilla.

Taidan kirjoittaa varmuuden vuoksi mäntälaatikon päälle, että saa avata vuonna 2027 (eläkkeellejääminen) ja alkaa silloin harrastaa sitä verkkokalastusta.

Muoks. Ei liity mäntiin mutta esson-baari guruihin kylläkin.
Silloin nuorna miesnä pyörittelin 145 Volvon konetta niputtaessani originaali peltistä nelilapaista jäähdyttäjän tuuletinta ja paikalleosunut guru sanoi sen olevan ydinräjähdyksen kestävä. Kerran sitten se 7000 ylittyi ja pannuhuoneesta kuului pirunmoinen pamaus.
Se ropeli oli hajonnut neljään osaan joista yksi löytyi akusta (siis läpi menneenä) ja joku toinen katkoi jarruputket paikalta poistuessaan...
Akku muuten käryää aika eksoottisen näköisesti, kun siellä on rautaa sisällä.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2012, 14:38:24 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #11 : 30.03.2012, 15:11:40 »
En huomannu kattoa tuota merkkiä (AE).. Voihan se olla ettei sen merkkiset männät kestä, ei oo itellä kokemusta niistä kun en oo koskaa edes kuullu moista valmistajaa.. ;D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Oudot männät B18 mitoilla.
« Vastaus #12 : 31.03.2012, 19:43:27 »




Silloin nuorna miesnä pyörittelin 145 Volvon konetta niputtaessani originaali peltistä nelilapaista jäähdyttäjän tuuletinta ja paikalleosunut guru sanoi sen olevan ydinräjähdyksen kestävä. Kerran sitten se 7000 ylittyi ja pannuhuoneesta kuului pirunmoinen pamaus.
Se ropeli oli hajonnut neljään osaan joista yksi löytyi akusta (siis läpi menneenä) ja joku toinen katkoi jarruputket paikalta poistuessaan...
Akku muuten käryää aika eksoottisen näköisesti, kun siellä on rautaa sisällä.

Pappa muisteli tässä taannoin että hänen -70 mallinen 145 kutsuttiin takasin volvolle juurikin noiden jäähdyttäjän siipien vaihtoon. Eli ilmeisesti ihan syystä

 

Elekma  Autoracing