KL-varaosat  Race.fi

Volvon katsastus

  • 2256 Vastauksia
  • 609353 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2040 : 31.03.2021, 19:40:29 »
Päästömittaus oli maanantaina 1,8 eli himpun yli sallitun 1,5:n 7 otannalla. Vuotaa pyörreläppien akselin kautta, niin arvelivat että tuon korjaamalla päästöt tippuu sallittuun. EGR+dpf on poistettu käytöstä niin onkohan pyörreläpistä nyt muuten hyötyä, tietty tuo vuoto sotkee päästöjä. Työ on 300e kansi auki ja uudet osat 245e. Liekkö tuosta hyötyä vai kannattaisko vaan yrittää tukkia vuotava akselikohta jollain massalla tjms ja ajaa polttoaineen seassa suuttimille pesuaine ja mydieseliä tankkiin? Ja korjauttaisi sitten myöhemmin kunnolla jossain toisessa yhteydessä kun tulee kannenavaamiselle tarvetta. Auto v70 2.4d vm 08.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2041 : 31.03.2021, 20:00:20 »
Näin uusille ei enää tehdä varsinaista päästömittausta, vain OBD luetaan. Nelivedon jarrutesti tuntuu olevan vähän katsastusasemasta riippuvainen asia, osa vie nelivedon rullille, osa ei.
No, eipä tuolta putkesta mitään mitattavissa olevaa nokea kait tulisikaan.

Nelivedosta mainitsin tiskillä inssille, joka tuumasi vain lakoniseseti, että ei viedä rullille.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2862
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2042 : 31.03.2021, 21:58:23 »
Päästömittaus oli maanantaina 1,8 eli himpun yli sallitun 1,5:n 7 otannalla. Vuotaa pyörreläppien akselin kautta, niin arvelivat että tuon korjaamalla päästöt tippuu sallittuun. EGR+dpf on poistettu käytöstä niin onkohan pyörreläpistä nyt muuten hyötyä, tietty tuo vuoto sotkee päästöjä. Työ on 300e kansi auki ja uudet osat 245e. Liekkö tuosta hyötyä vai kannattaisko vaan yrittää tukkia vuotava akselikohta jollain massalla tjms ja ajaa polttoaineen seassa suuttimille pesuaine ja mydieseliä tankkiin? Ja korjauttaisi sitten myöhemmin kunnolla jossain toisessa yhteydessä kun tulee kannenavaamiselle tarvetta. Auto v70 2.4d vm 08.
Uskoisin, että kun vedät tyhjään tankkiin tankin täydeltä MyDieseliä, niin savutusarvo putoaa jo pelkästään sillä huomattavasti.

Poissa uisteeelu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2043 : 06.04.2021, 20:17:45 »
Alatukivarsi jarruletkut eteen ja valon Säätö moottori eli 1koppanen v70  ihanaa
karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5088
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2044 : 13.04.2021, 10:11:54 »
V70 katsastettu jälkitarkastuksella alapallojen vaihdon jälkeen..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2045 : 13.04.2021, 20:41:12 »
Päästömittaus oli maanantaina 1,8 eli himpun yli sallitun 1,5:n 7 otannalla. Vuotaa pyörreläppien akselin kautta, niin arvelivat että tuon korjaamalla päästöt tippuu sallittuun. EGR+dpf on poistettu käytöstä niin onkohan pyörreläpistä nyt muuten hyötyä, tietty tuo vuoto sotkee päästöjä. Työ on 300e kansi auki ja uudet osat 245e. Liekkö tuosta hyötyä vai kannattaisko vaan yrittää tukkia vuotava akselikohta jollain massalla tjms ja ajaa polttoaineen seassa suuttimille pesuaine ja mydieseliä tankkiin? Ja korjauttaisi sitten myöhemmin kunnolla jossain toisessa yhteydessä kun tulee kannenavaamiselle tarvetta. Auto v70 2.4d vm 08.

Tänään leima läpi, hilkulla oli rajan alitus vieläkin mutta nyt vuosi lisää ajoaikaa. Pyörreläpät uusittu ja kannen tiiviste sekä mydieseliä tankki täynnä. Plus toistatonnia kaikkea muuta pientä remonttia, mitkä ei päästöihin vaikuttaneet. Josko nyt matka jatkuisi hetken ilman suurempia remontteja ja pettymyksiä.  :)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2046 : 13.04.2021, 22:32:18 »
Tänään leima läpi, hilkulla oli rajan alitus vieläkin mutta nyt vuosi lisää ajoaikaa. Pyörreläpät uusittu ja kannen tiiviste sekä mydieseliä tankki täynnä. Plus toistatonnia kaikkea muuta pientä remonttia, mitkä ei päästöihin vaikuttaneet. Josko nyt matka jatkuisi hetken ilman suurempia remontteja ja pettymyksiä.  :)

ittellä pari vuotta vanhempi D5 samoilla suolistusspekseillä+ täysin suora putki ja päästömittaus näytti 0,08 ja katsuri kehui maasta taivaaseen tulosta (Myy oli tankissa myös)... jotain ongelmaa saattaa tuossa ilmeisesti sitten olla vielä kun uusinnassakin rajalla...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2047 : 14.04.2021, 08:02:17 »
ittellä pari vuotta vanhempi D5 samoilla suolistusspekseillä+ täysin suora putki ja päästömittaus näytti 0,08 ja katsuri kehui maasta taivaaseen tulosta (Myy oli tankissa myös)... jotain ongelmaa saattaa tuossa ilmeisesti sitten olla vielä kun uusinnassakin rajalla...

Pajalla arveltiin että jatkossa tulee ongelmia päästömittauksen kanssa, ja virisoftan/ohjelmakartan läpikäynti ja tarvittaessa muutokset voisi auttaa. Jos virisoftan ohjelmakartat ovat siis ns. päin prinkkalaa ja johtui siitä. Mulla on myös tosiaan suora putki että jännä kun on näin isot päästöerot.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1613
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2048 : 02.05.2021, 14:30:57 »


Ei voe valittoo, ei oo viime leiman jälkeen tullu tehtyä muuta kuin ajettua. :)

Kuten Jaakko Parantainen ja Kankikari sanoivat, siitähän ne autot tykkää... ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2049 : 06.05.2021, 12:56:56 »


Ei voe valittoo, ei oo viime leiman jälkeen tullu tehtyä muuta kuin ajettua. :)

Kuten Jaakko Parantainen ja Kankikari sanoivat, siitähän ne autot tykkää... ::)

Miten ihmeessä sait käsijarrun noin tasapainoiseksi molemmin puolin? Onhan niitä takajarrujen säätöön ollut sellaisia säädettäviä tankoja 240:n ajoilta ollut takajarruille myynnissä. Niitä on sitten laitettu ainakin 940:een. No nyt tuli mieleen, että käsijarru on ihan eri asia. En muista miten sitä säädetään. Onkohan molemmille pyörille edes omaa vaijeria, joita voisi siis erikseen säätää. Minulla on jo vuosia ollut 40% ero käsijarrussa ja sillä se on mennyt läpi.

Olisko mahdolista testata jollain momenttiavaimella ja sopivalla itsetehdyllä osalla molempien takapään ollessa ilmassa ja pyörien irti sitä tankosäätöä? Sitä tankoa ei kai mahdu säätämään jos pyörä on kiinni. 

Itse en ole vuosiin enää rimpuillut noiden hommien kanssa. Ikä ja laiskuus, huono muisti ja työkalut hukassa, eikä mitään sisätiloja tehdä hommaa. Ei edes kylmää. Ikänikin näkyy nimimerkistä. Nyt olen maalla, ja olen löytänyt kohtuuhintaisen korjaamon. Täällä myös katsastan auton.
Helsingissä en ole moneen vuoteen enää katsastanut. Trafin tilastojen mukaan "parhaimmat" katsastusasemat ovat pääkaupunkiseudulla. Minun aiemmin käyttämäni asema oli lähellä vakituista asuntoani, ja se oli tilastoissa 10 "parhaan" katsastusaseman joukossa. Miksi Trafi ei enää ole julkaissut tällaista tilastoa? Tilastosta lienee jo melkein 10 vuotta aikaa. 

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11921.0
Tuossa näkyy säätötanko, kuvassa on 43 ja 44.
 
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1613
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2050 : 06.05.2021, 18:14:18 »
Miten ihmeessä sait käsijarrun noin tasapainoiseksi molemmin puolin?

Se on vain pidetty kunnossa ja käytetty.

Kehintähän näissä on se juttu, vaijerin etupään mutteria kirppaamalla saa aikaan kuin laahaavan käsijarrun. Ajelin vuosikaudet itsetehdyillä säätöpalikoilla, kunnes Motonetistä tarttui matkaan ne 240-malliset vanttiruuvit.

Myös taka-akselin nylon-mitkälie-vaijeriohjurit vaihdoin messinkiholkkeihin, kestää eikä huku voimaa uriinsa sahautuneeseen vaijeriin.

Yleensä on ollut tapana ennen leimaa käyttää edes takajarrut auki, putsata ja kehiä ja katella muutenkin, että kaikki on kuosissa. Nyt vain konttorille mennessä pari topakampaa jarrutusta kaasua vasten ja viimeset risteykset käsijarrulla. ::)

Kävin tänään hakemassa leiman, ja vieraskonttorin katsastussetä alensi omatoimisesti uusintanäytön hintaa. -H-
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Kankikari

  • Vieras
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2051 : 19.05.2021, 21:20:27 »


Ei voe valittoo, ei oo viime leiman jälkeen tullu tehtyä muuta kuin ajettua. :)

Kuten Jaakko Parantainen ja Kankikari sanoivat, siitähän ne autot tykkää... ::)

Yhtä omista käytin leimalla tänään. Yli 400 t ajettu 230ft päästöt uuden auton tasolla (re85) modattu.

Aattelin et jarruista sanois mut kun hiekkatiellä rutisuttelin abseja ja annoin inssille tuli jarruihin 2% heitto ja käsijarru pompautti auton pois rullilta.

Tällä ei oo ees hirveesti ajettu siis leiman välissä joku 560km ehkä mut nyt taidan ajella hetken kun royalin vein talliin odottaan juhannushääkeikkaa.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2052 : 21.05.2021, 18:30:55 »
Kahdeksannen kerran käytin Volvoa katsastuksessa ja puhdas sarja jatkuu.
Erittäin luotettava auto ollut koko omistuksessani olleen käyttöhistorian ajan.

Vähänhän tähän nykyisin tulee kilometrejä kun pihasta löytyvien ajoneuvojen kirjo alkaa olla kohtalainen.
Mutta kun vähääkään pidemmälle pitää lähteä niin ensimmäisenä Volvo häviää liikenteeseen.


OBD ok
Tyhjäkäynnillä ei lukemia ole korttiin merkitty.
2000 rpm CO% 0,00, HC ppm 8, O2 0,48, CO2 14,2 ja lambda 1,017.
Iskarit EV 75 / EO 70 / TV 74 / TO 76.

Jos oikein tulkitsin noita epäselviä numeroita.

Yhdeksäs kerta ja onnistunut suoritus.
Ainoa kulmien kurtistus katsastusmieheltä kun toinen rekisterikilven valo on pimeänä.

OBD ok
Tyhjäkäynnillä ei lukemia ole korttiin merkitty.
2000 rpm CO% 0,01, HC ppm 1, O2 0,48, CO2 15,1 ja lambda 1,017.
Iskarit EV 72 / EO 67 / TV 76 / TO 75.

Koko ajan tällä ajot vähenevät näköjään.
Korona on tosin vienyt osan pidemmistä reissuista joihin Volvo on ollut usein ykkösvaihtoehto.
Toisaalta edelleen on kulkupelien sortimentti kasvanut, ajetut kilometrit jakaantuvat koko ajan useamman ajopelin kesken.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2053 : 16.06.2021, 14:04:13 »
S40 -00 293597km huomautuksitta läpi.

Uusittu etukäteen takajarrupalat ja hajonnut orkkis katalysaattori vaihtui 2,5" magnaflowhin.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #2054 : 01.07.2021, 22:39:23 »
Leima tuli huomautuksitta ja liki kehujen kanssa, vaikka toivoin että syy kehnoon ajettavuuteen ja paukkeeseen keulassa olisi löytynyt.  :nohnoh

 

Carcom Oy  Ateho