Futurez  Kulkukoira

240:iin tehokkaammat jarrut

  • 67 Vastauksia
  • 43703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #15 : 17.04.2013, 04:56:07 »
Biltemasta ei näytä saavan noita uritettuja/reijitettyjä levyjä kuin etuvetoisiin, eihän ne sattuis käymään näihin vanhuksiin?

Jos ei käy, olisko vinkkiä mistä saisi asialliseen hintaan 240:iin sporttilevyjä/paloja, Mamasanilta äkkiseltään katsottuna tulee kierrokselle (turbogroove) hintaa jonniin verran.

Reikälevyjä sai jopa biltemasta hetken aikaa ja itsekin ostin pari sarjaa ja olisin jälkeen ostanut lisääkin, mutta oli vain yksi erä minkä he myivät tasan kaikkien myymälöiden kanssa, kun kysyntää ei ollut riittävästi. :( :(
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Wayne Astey

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #16 : 02.10.2013, 03:08:35 »
Pahoittelut, jos olen väärällä alueella, mutta topicci ainakin sopii ja veikkaanpa, että tämä on nopea kysymys monelle vastata. Eli 242:een (vuosimalli jostain 70-luvun lopulta) pitäisi saada jäähdytetyt levyt eteen, vakiona on nyt jäähdyttämättömät. Sopiiko 200- sarjan jäähdytetty levy sellaisenaan tuohon jäähdyttämättömän tilalle? Satulathan toki menevät myös uusiksi.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #17 : 02.10.2013, 08:35:48 »
Pahoittelut, jos olen väärällä alueella, mutta topicci ainakin sopii ja veikkaanpa, että tämä on nopea kysymys monelle vastata. Eli 242:een (vuosimalli jostain 70-luvun lopulta) pitäisi saada jäähdytetyt levyt eteen, vakiona on nyt jäähdyttämättömät. Sopiiko 200- sarjan jäähdytetty levy sellaisenaan tuohon jäähdyttämättömän tilalle? Satulathan toki menevät myös uusiksi.

Sopii. Satuloiden lisäksi pitää hankkia uudet pidemmät tapit paloille.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #18 : 12.02.2014, 23:58:25 »
Meneekö 7/9 satkusta levyt eteen ilman kummempia kikkailuja 200sarjaan? Ajattelin että jos saisi noiden jäähdyttämättömien tilalle suoraan isommat jarrut. Jos vaikka innostuu urpottamaan tai laittamaan jotain muuta isompaa pataa niin olis jarrut sitten riittävät..

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #19 : 13.02.2014, 12:28:17 »
Meneekö 7/9 satkusta levyt eteen ilman kummempia kikkailuja 200sarjaan? Ajattelin että jos saisi noiden jäähdyttämättömien tilalle suoraan isommat jarrut. Jos vaikka innostuu urpottamaan tai laittamaan jotain muuta isompaa pataa niin olis jarrut sitten riittävät..

no levyt menee paikalleen, mut en usko et vakiosatulaan...

ja 7/9 satulat tarvii sovitepalat os laittaa 20o-sarjaan, joten sama melkein sitte tehä vaikka v70 jarruista...(even bigger  :P )
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #20 : 12.10.2014, 14:01:15 »
Mitä jarrukilkkeitä porukka suosittelisi nyt 200 volvoon? Olisko v70mk2 volvossa jossa 15" vanne minimi niin paremmat/tehokkaammat satulat vrt. 240 volvon omat, saisi puoli- ilmaiseksi? Biltemassa kävin vertailemassa palojen kokoa v70/240 niin koossa ei ollut mitään suurta eroa. Menis kyllä varmaan nuo satulat siihen levykokoon missä 16" vanne minimi. Se kuitenkin nyt on silleen ihan sama minkä satulan sinne laittaa kun kuitenkin tarvii ne kannakeraudat tehä customina. Onko jarrutehossa merkittävää eroa muuten noissa levyjen kooissa, 15" vs 16" vanne minimi?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #21 : 12.10.2014, 15:23:18 »
Esim. EBC Redstuffit joka nurkkaan riittää jo pitkälle vakiojarruilla. Jos etulevyä haluaa kasvattaa, niin vakiolla satulalla ja XC90 takalevyllä(jäähdytetty) linjaus taitaa olla aika sopiva. Halkaisija 308mm ja tulee sisemmäs kuin 305mm etuvedon etulevy, ei ole ihan niin ronkeli vanteidenkaan suhteen silloin. Huonoa toisaalta on se, että kulumisvaraa sille ei ainakaan EBC:n luettelon perusteella anneta juuri mitään.

Muuta huonoa en itse vakiosatulasta keksi, kuin painon jota adapteri vielä lisää. Etuvedon liukusatula tai jonkun muun auton alumiinisatula ois siinä vaiheessa vaihtoehto jos kevyemmäksi haluaa. Itellä on 305mm levyt ja etuvedon liukusatulat olleet useamman vuoden käytössä, Galaxyt ovat orkkisvanteista olleet ainoat joiden kanssa mahtuminen tekee tiukkaa.

Isommalla levyllä ja samalla satulalla tarvitsee vähemmän voimaa saman hidastuvuuden aikaansaamiseksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #22 : 12.10.2014, 21:45:13 »
Kävin juuri irrottamassa v70mk2 144hp etusatulat. Mäntä oli 60mm, katsoin motonetin tarjontaa ja tarjoisi v70 volvoon myös 57mm männällä niin nuo 60mm männällä luulisi siis paremmat olevan. Noiden kaveriksi ajattelin 305mm levyä v70 volvosta. Otin tuosta kyseisestä purkuvolvosta myös etulevyn joka oli se 28xmm (eli 15" vanne minimi) niin sillä nyt pystyy kattelemaan linjaa satulalle. Mutta onko sulla kuvaa kiinnityksen toteutuksesta kun sullahan on siis sama setti mitä itsekin ajatellut, eli 305mm levy v70 volvosta (16" vanne minimi?) Sekä etuvedon satula?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #23 : 14.10.2014, 21:54:27 »
Mutta onko sulla kuvaa kiinnityksen toteutuksesta kun sullahan on siis sama setti mitä itsekin ajatellut, eli 305mm levy v70 volvosta (16" vanne minimi?) Sekä etuvedon satula?
Tuolla on joku kuva: http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/242%20DL%20-81/jarrut?sort=9&page=1
Adapteri on aika järkäle, ois varaa keventää jonkin verran, mutta sellaisen silloin käteen sain. T5 satulat on, eli 60mm männällä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #24 : 14.10.2014, 22:11:05 »
Kiitos -H- -H-

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #25 : 15.10.2014, 09:59:13 »
Kummat muuten nyt on tehokkaammat jarrut, 240 omat vai nuo v70 satulat? Laskeskelin mäntien pinta-aloja ja 200srj satuloissa olis yhteensä ~45neliömilliä ja v70 satulassa vain ~28neliömilliä.. tuolla perusteella vakioissa olis enemmän jerkkua? Vai onko tässä huomioitava jotain fysiikan lakeja :idiot2: jarrupalojakin ku vertaili niin ei suurta eroa ollut koossa.

Poissa yiiijy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #26 : 19.12.2015, 22:12:22 »
hei osaisiko joku neuvo tarkotus ois 240 laittaa s60r satulat mutta ongelmana se että lankun vakio satuloihin tulee 2 jarru putkea kun s60 vain 1 eli toimiiko niin että tulppaan toisen jarrulinjan jakajasta ja laitan sen toisen satulaan vai tarviiko y haaran tai muuta?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #27 : 20.12.2015, 20:51:52 »
Kokemuksia EBC (Greenstuff, Turbogroove) vs. Black Diamond?
Jos nappisilmä vaikka kokis pikku jarrupäivityksen kesäksi, kuitenkin "vakiojarruissa" pysytään... Samalla vois kysyä mistäpä absittomaan 240:een teräspunosletkut? Kaiken jären mukaan nuo kaikki 6 letkua sais sarjasta löytyä.

Ohi mennen vielä semmonen että onko porukka muuttanut 240:n jarrulinjoista tuon etutolpan putki-letku-putki-systeemin ihan vaan tolpalle putkella josta letkulla satulaan?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #28 : 20.12.2015, 21:06:37 »
hei osaisiko joku neuvo tarkotus ois 240 laittaa s60r satulat mutta ongelmana se että lankun vakio satuloihin tulee 2 jarru putkea kun s60 vain 1 eli toimiiko niin että tulppaan toisen jarrulinjan jakajasta ja laitan sen toisen satulaan vai tarviiko y haaran tai muuta?
http://www.davebarton.com/volvo240bigbrakes.html Tuolta kohtaan  BRAKE LINE ROUTING
Mää teen omaan volvooni ton kolmoskuvan mukaan.

Poissa yiiijy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: 240:iin tehokkaammat jarrut
« Vastaus #29 : 21.12.2015, 03:55:16 »
http://www.davebarton.com/volvo240bigbrakes.html Tuolta kohtaan  BRAKE LINE ROUTING
Mää teen omaan volvooni ton kolmoskuvan mukaan.
kiitos tämä selvensi paljon

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy