Vesku noista viripeleistä kyseli, aikas kova puristus 13:1, ei varmaan ole ahdettu?
Jos on, ihmettelen suuttimien kokoa, ahdettuun eivät riitä, vapariin ovat aikas reilut, ellei ny ole jotain 300hv?
Ei ainakaan vinokone käy viileämpänä mitenkään E85 ajaessa, vaikka on 82asteinen pentan termari, edes talvella. Tosin ihmeen hyvin lämmöt pysy penkissä kurissa, kun se penkitettiin Debil:illä muutama vuosi sitten E85 tankissa.
Meinaatkos nyt männän ja pytyn välyksiä? Tehtaalla eri hoonauksella ovat Audeja laittaneet, mutta en usko että tuolla on normikäytössä ongelmia.
Ajeltu nyt muutama tankillinen 6,0L 12 pyttysellä olympiarengaskoneella E85 tavaralla.
Maantiekulutus 95E10 bensalla aika tasan 9L, 100L tankkauksella pääsin seka-ajoa 1000km, Turku - Savonlinna - Turku 900km edestakas + 100km kaupunki/sekarallia).
E85 kulutus pyörii 11,8L nurkilla, eli 30% enemmän.
Mittarilla tankkasin bensaa aina sen 100L (tankki ihan piripintaan), E85 samanverran tottakai.
Bensalla ajoin keskimäärin seka-ajoa 920km, E85 pääsin samat matkat 760km (en saanu tankkia piripintaan koska E85 asemat on lähes aina kylmiä korttiasemia, eli aikakatkaisu), eli about 27% lisäys kulutukseen tankillisella.
Bensa maksoi samalla asemalla 1,629 ja E8e 0,999.
Tankillinen maksaa siis 162,9e tai 99,9e, eli 63e tasan hintaeroa, eli 63%. Kulutusero 27%, eli kilometri-hinta bensalla on 17,5snt ja E85 13,1snt, eli 33% bensakuluissa säästöä, aikas hurjaa muuten!
Tämä siis sekä laskennallisesti että mitattuja arvoja parilla tankillisella. Ajo kokoajan samankaltaista.
Sen tosin huomasin, että ajotietokone ainakin näyttää hurjia lukemia kaupungissa E85 ajaessa, 25L/100km on hankala alittaa, kun taas 95E10 saa ajotietokoneen helposti 15L nurkille...
Täytyy tutkia kylmä totuus kaupunkiajosta mittarilla... kaupunkiajoa kun tuolla pelillä ei normaalisti ajeta.