Proturbo  Autodiagnoosi

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 247177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #255 : 23.08.2013, 16:31:02 »
On mutta ei lue otteessa katista tai vähäpäästösyydestä, nää on niitä hyvään vanhaan aikaan italiasta raahattuja.
Sit siinä on se pieni mahdollisuus että on unelma projekti.  ;)

Mutta alkuperäseen kysymykseen vastaten, ne on kalliita. 3-3500 jopa. Eli hyvität reilusti alle tuon.  ::)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #256 : 24.08.2013, 20:37:48 »
On mutta ei lue otteessa katista tai vähäpäästösyydestä, nää on niitä hyvään vanhaan aikaan italiasta raahattuja.
Siitä huolimatta varoituksen sana, omassakaan ei mitään lue otteessa ja konttorilta kun selvittelin niin vähäpäästöiseksi on merkitty. Kannattaa siis selvittää jos projektiksi moista meinaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #257 : 24.08.2013, 21:09:35 »
On mutta ei lue otteessa katista tai vähäpäästösyydestä, nää on niitä hyvään vanhaan aikaan italiasta raahattuja.

Ei lue mullakaan mitää katalysaattorista taikka vähäpäästöisyydestä.

Auto -97  940
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #258 : 25.08.2013, 06:06:27 »
Ei lue mullakaan mitää katalysaattorista taikka vähäpäästöisyydestä.

Auto -97  940
Niin mutta 92-> on automaattisesti vähäpäästöisiä, sitä vanhemmissa lukee jos on.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #259 : 25.08.2013, 09:20:04 »
Niin mutta 92-> on automaattisesti vähäpäästöisiä, sitä vanhemmissa lukee jos on.

Ahaaa! Pitääkin katella noiden muiden ysien paperit, mitä ne sanoo.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #260 : 25.08.2013, 10:43:51 »
Otteeseen ei kannata sokeasti luottaa, suurin osa tiedoista näkyy vain trafin omassa järjestelmässä. Ja juu, merkintä kolmitoimikatalysaattorista on automaattisesti vähäpäästöinen auto myös.
Uudemmissa autoissa merkintää ei tarvita, koska muut kuin vähäpäästöiset ei ole mahdollista.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #261 : 25.08.2013, 12:47:38 »
Katoin just omasta 745. Mitään mainintaa otteessa ei lue.
Vuosimallia 90. Ja tuotu aikanaan ruotsista.

Eli trafilta saa tiedot? Saako ne netistä jotenkin?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #262 : 25.08.2013, 15:39:26 »
Katastuskonttorilta lähtisin koettamaan.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #263 : 25.08.2013, 20:51:46 »
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #264 : 25.08.2013, 21:31:13 »
Mitä siitä netistä maksamaan, sen kun käy konttorilta kysymässä reippaasti..
Sen verran kovia katastusten hinnat että joutavat etsimään tietoja kyllä mun mielestä.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #265 : 18.09.2013, 07:47:29 »
Mitä vikoja on yleensä reilu 600 tkm rullatulla 940 td automaatilla? Tutulla ois 800 eurolla myynnissä. Katastettu ja ajokunnossa. Välijäähyllä ja ilmastoinnilla.. Liekkö rahan haaskausta?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #266 : 18.09.2013, 09:26:05 »
Mitä ihmettä ? Joudut pian vaihtamaan allekirjoituksesi jos nokivasaran ostat  ;)
Mikäs vuosimalli on kyseessä ja onko ihan karvalakkimalli ?
ilmastointi ja sähkölasit eessä muistaakseni. Vuosmallia en muista. Käyttöautoksi ja traktoriksi meinasin..
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #267 : 18.09.2013, 10:27:31 »
Mitenköhän semmoselle maistuu kiisseli, eli aut. Tdic? Kokemusta?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #268 : 18.09.2013, 10:34:06 »
En gång till:

Jos siinä on tehtaalla laitettu katti, sitä ei voi poistaa vaikka auton ei tarttis olla vähäpäästöinen eli vm vanhempi kuin 92. Pakokaasumääräykset koskee jo vuosimalleja 87 ja uudemmat.

Jos katin poistaa moottorilta häviää päästöluokitus. Volvolta voi saada lapun jossa kerrotaan että kattimoottori ilman kattia täyttää 87-92 päästörajat. Ainakin B230FT:hen saa.

Ja täma yleensä koskee tuontiautoja, koska maahantuojan tuomat vähäpäästöiset (katti) 89-92 autot sai verohelpoituksia ja niissä on kolmitoimikatit joita ei saa poistaa vaikka vuosimallin mukaa ei tartte olla vähäpäästöinen
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #269 : 20.09.2013, 16:23:19 »
TD+zf on lähinnä aika paljon hajoavia osia, pata on kansivikanen jo tehtaalta ja sehän ei kestä kylmänä runnomista tai kunnon kuormituksesta sammuttamista, ja toi aski se riesa vasta on. Turbiineja niistä on hajoillu, eikä se maailman pihein aski ole, mutta deekun vakiona tosi kapealle korvankestävälle vetoalueelle tosi hyvä aski. Ja maantiellä turbiinilukon kanssa ihan fiksu kulutuskin, nurkissa menee vähä enempi sitte. Tommosta 7 huiteissa se vie tienpäällä, jottai 9+ nurkissa. Jos on yhtään ehjä korilta ja sisustalta ni hae pois.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Ateho